Rototuksia Turussa -tuntuu aikalailla rahastamiselta.

kyselen vaan

Rokotuksista. Koira ja kissa klinikka saattaisi olla minulle liian kallis vaikka saattaisi olla kaikkein pätevin 2 uroskissan pennun rokottamiseen tarkistamiseen 75euroa ja sitten kun tehostetaan niin taas saman verran kuukauden päästä.

Kyllä aika rahastamista tämä on?

Entäs se Henri Hildén? Mitä maksaa? Onko kukaan tilannut häneltä kotikäynnin ja rokottanut kissansa? Meillä ei satu olemaan omaa autoa.

Kaupungin eläinlääkäriä olen kuullut täällä moitittavan ..Rasi tai vastaava? Mikä on syy?

28

8152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Xcoon

      Kyllä nyt rokotuksiin riittää pätevyys vaikka eläinlääkäriharjoittelijoilla.
      Eikö tapauksessasi kaupungin eläinlääkäri olisi parhain vaihtoehto, kun on varmastikin halvin.
      Rasi on pätevä eläinlääkäri, mutta joidenkin mielestä hieman tyly, koska ei lepertele jonnin joutavia kissoille ja koirille kuten nuoret harjoittelijat yksityisillä klinikoilla. Kaupungin eläinlääkärin vastaanotto on myös joistain pelottava, vanhan kerrostalon sisäpihalta kellariin.
      Raision kaupungin eläinlääkäriä itse tullut usein käytettyä ja pelkästään positiivista kerrottavaa.

      • kyselen vaan

        "Rasi on pätevä eläinlääkäri, mutta joidenkin mielestä hieman tyly, koska ei lepertele jonnin joutavia kissoille ja koirille kuten nuoret harjoittelijat yksityisillä klinikoilla."

        Kai siellä hoidetaan ne kastroinnitkin? Vai ovatko saman hintaisia?

        Mulle on tärkeintä että pojille saadaan rokotukset kuntoon ja mä pääsen kantokoppieni kanssa takaisin kotio, kun joudun lähinnä kävelemään kantokoppien kanssa kauppatorilta, jollen pääse kenenkään kyydillä kaupunkiin.

        Lähipiirissäni kyseenalastetaan kissojen sisäsiisteys autossa. Täytyy ottaa joku pressu mukaan?

        "Raision kaupungin eläinlääkäriä itse tullut usein käytettyä ja pelkästään positiivista kerrottavaa."

        Millaista hinnastoa siellä ylläpidetään rokotuksista/kastroinnit ja voiko sinne mennä ihan turkulaisena vai käännytetäänkö heti ovelta? Asutaan tässä Runosmäessä ja se saattaisi palvella meitä paremmin (bussilla ent. 420/nyk. 180 pääsee sinne päin?


      • hyvä vaihtoehto
        kyselen vaan kirjoitti:

        "Rasi on pätevä eläinlääkäri, mutta joidenkin mielestä hieman tyly, koska ei lepertele jonnin joutavia kissoille ja koirille kuten nuoret harjoittelijat yksityisillä klinikoilla."

        Kai siellä hoidetaan ne kastroinnitkin? Vai ovatko saman hintaisia?

        Mulle on tärkeintä että pojille saadaan rokotukset kuntoon ja mä pääsen kantokoppieni kanssa takaisin kotio, kun joudun lähinnä kävelemään kantokoppien kanssa kauppatorilta, jollen pääse kenenkään kyydillä kaupunkiin.

        Lähipiirissäni kyseenalastetaan kissojen sisäsiisteys autossa. Täytyy ottaa joku pressu mukaan?

        "Raision kaupungin eläinlääkäriä itse tullut usein käytettyä ja pelkästään positiivista kerrottavaa."

        Millaista hinnastoa siellä ylläpidetään rokotuksista/kastroinnit ja voiko sinne mennä ihan turkulaisena vai käännytetäänkö heti ovelta? Asutaan tässä Runosmäessä ja se saattaisi palvella meitä paremmin (bussilla ent. 420/nyk. 180 pääsee sinne päin?

        Rasilla on käyty. Asiallinen lääkäri. Pitkä kokemus.

        Hoitaa eläimiä, ei ihmisiä. Tarkoitan ihmisen nuppia lempertelemällä ja lässyttämällä ihmisille turhia. Kertoo kyllä eläimestä ja sairaudesta, hoidosta.

        Tokihan kaikki haluaa kuulla kehuja eläimestään ja muuta, mutta jos eläin on tärkein, ei kai nuo nyt nouse pääasemaan, kun sairasta eläintä hoidetaan taikka huolehditaan perusterveydestä esim. rokotuksin?


      • kyselen vaan
        hyvä vaihtoehto kirjoitti:

        Rasilla on käyty. Asiallinen lääkäri. Pitkä kokemus.

        Hoitaa eläimiä, ei ihmisiä. Tarkoitan ihmisen nuppia lempertelemällä ja lässyttämällä ihmisille turhia. Kertoo kyllä eläimestä ja sairaudesta, hoidosta.

        Tokihan kaikki haluaa kuulla kehuja eläimestään ja muuta, mutta jos eläin on tärkein, ei kai nuo nyt nouse pääasemaan, kun sairasta eläintä hoidetaan taikka huolehditaan perusterveydestä esim. rokotuksin?

        Mä en halua kuunnella lepertelyjä eläimistäni, enkä liioin itsestänikään (mikäli on nainen -minulla on jo vaimo). :) Minun mielestäni on vain törkeätä maksaa 2 kissan pennun rokotuksesta yli 70€ yksityisellä, johon kuuluu tarkistukset ja rokotukset ja tehorokotukset sitten kuukauden päästä ja sama verta.

        Onko Turun kaupungin eläinlääkärissä käynnin tai Raision kaupungin eläinlääkärissä käynnin hintatietoja?


      • +ihmettelen+
        kyselen vaan kirjoitti:

        "Rasi on pätevä eläinlääkäri, mutta joidenkin mielestä hieman tyly, koska ei lepertele jonnin joutavia kissoille ja koirille kuten nuoret harjoittelijat yksityisillä klinikoilla."

        Kai siellä hoidetaan ne kastroinnitkin? Vai ovatko saman hintaisia?

        Mulle on tärkeintä että pojille saadaan rokotukset kuntoon ja mä pääsen kantokoppieni kanssa takaisin kotio, kun joudun lähinnä kävelemään kantokoppien kanssa kauppatorilta, jollen pääse kenenkään kyydillä kaupunkiin.

        Lähipiirissäni kyseenalastetaan kissojen sisäsiisteys autossa. Täytyy ottaa joku pressu mukaan?

        "Raision kaupungin eläinlääkäriä itse tullut usein käytettyä ja pelkästään positiivista kerrottavaa."

        Millaista hinnastoa siellä ylläpidetään rokotuksista/kastroinnit ja voiko sinne mennä ihan turkulaisena vai käännytetäänkö heti ovelta? Asutaan tässä Runosmäessä ja se saattaisi palvella meitä paremmin (bussilla ent. 420/nyk. 180 pääsee sinne päin?

        kissasi kantokopassa autossa miten ene voisivat virtsata tai oksentaa auton penkille???


      • 33333
        +ihmettelen+ kirjoitti:

        kissasi kantokopassa autossa miten ene voisivat virtsata tai oksentaa auton penkille???

        Minä en ainakaan voi pitää omia kissojani autossa kantokopassa, koska se on hirvittävää katsottavaa, kun kissa oksentaa tai ripuloi kantokoppaansa, ja joutuu sitten olemaan siellä omassa oksennuksessaan, se on hiukan epäinhimillistä kohtelua mielestäni..

        mutta konsti on ollut se, että laitan kissat valjaisiin, jolloin voi kontrolloida kissojen pääsyä auton etuosaan. Silloin pitää tietysti olla 2 ihmistä autossa, eli joku muu kuskina tai kissojen pitelijänä. Sitten otan pissakopan mukaan autoon, ja kun kissalle tulee autossa huono olo, se käy pissalla ja ripulilla omassa pissakopassaan, ja muovipussi mukaan niin saa ripulit siististi muovipussiin. Jos oksentavat, niin se tulee sitten minne tulee (kannattaa ottaa vanha pyyhe mukaan, jonka laittaa auton penkille), mutta kissalla on sitten ainakin mahdollisuus siirtyä autonpenkillä toiseen kohtaan, ettei tarvitse omassa oksennuksessaan maata.

        Toinen kissoistani pärjää jo ihan hyvin autossa ilman oksentelua ja ripulointia, vaikka hieman huonovointiselta ja pelokkaalta näyttääkin, toisella taas tulee aina vähintään ripuli.


      • Hyvin tai ohi.
        hyvä vaihtoehto kirjoitti:

        Rasilla on käyty. Asiallinen lääkäri. Pitkä kokemus.

        Hoitaa eläimiä, ei ihmisiä. Tarkoitan ihmisen nuppia lempertelemällä ja lässyttämällä ihmisille turhia. Kertoo kyllä eläimestä ja sairaudesta, hoidosta.

        Tokihan kaikki haluaa kuulla kehuja eläimestään ja muuta, mutta jos eläin on tärkein, ei kai nuo nyt nouse pääasemaan, kun sairasta eläintä hoidetaan taikka huolehditaan perusterveydestä esim. rokotuksin?

        Rasi rokotti meidän kissat kolmoisrokotteella jossa oli viimeinen käyttöpäivä mennyt kuukausia sitten umpeen. Tarrasta huomattiin kotona. Hilden on paras. Pojat täyttävät 11v. niin kokemusta eri paikoista löytyy.


      • Anonyymi
        hyvä vaihtoehto kirjoitti:

        Rasilla on käyty. Asiallinen lääkäri. Pitkä kokemus.

        Hoitaa eläimiä, ei ihmisiä. Tarkoitan ihmisen nuppia lempertelemällä ja lässyttämällä ihmisille turhia. Kertoo kyllä eläimestä ja sairaudesta, hoidosta.

        Tokihan kaikki haluaa kuulla kehuja eläimestään ja muuta, mutta jos eläin on tärkein, ei kai nuo nyt nouse pääasemaan, kun sairasta eläintä hoidetaan taikka huolehditaan perusterveydestä esim. rokotuksin?

        Eli kuin muinoinen Herriot: semmoisen eläinlääkärin käsissä eläin on hyvissä käsissä.


      • Anonyymi
        Hyvin tai ohi. kirjoitti:

        Rasi rokotti meidän kissat kolmoisrokotteella jossa oli viimeinen käyttöpäivä mennyt kuukausia sitten umpeen. Tarrasta huomattiin kotona. Hilden on paras. Pojat täyttävät 11v. niin kokemusta eri paikoista löytyy.

        Samoin kävi meidän pojille. Vanha rokotus ja hammaskivet putsasi rauhoittamatta. Rasi. Ja hinta oli puolet enemmän kuin Hildenillä. Ja sen putsauksen jälkeen suu mäti. Henri Hildenillä käynnin jälkeen kissat ei enää edes jännittänyt lääkäriin menoa.


    • käytän kissani

      Hildenillä,isommat vaivat asiat olen hoitanut mm.Kaarinassa

      • kyselen vaan

        Hilden on vaan siellä toisella puolella kaupunkia ja me asutaan Runosmäessä, eikä omisteta autoa. Onko kokemuksia sen kotikäynneistä. Mitä velottaa kotikäynneistä/vastaanotolla?


      • kulkee...
        kyselen vaan kirjoitti:

        Hilden on vaan siellä toisella puolella kaupunkia ja me asutaan Runosmäessä, eikä omisteta autoa. Onko kokemuksia sen kotikäynneistä. Mitä velottaa kotikäynneistä/vastaanotolla?

        ja vielä suoraan oven eteen..
        Hinnoista kannattaa kysellä suoraan ko.paikasta.


    • ks. lemmikkiroudari

      Hieno palvelu:
      http://www.lemmikkiroudari.com/

      >>Turvallista, edullista ja joustavaa kuljetuspalvelua pieneläinlemmikeille Lounais-Suomen alueella>>

      >>Kun tarvitset lemmikillesi kyydin eläinlääkäriin, hoitopaikkaan, astutuskäynnille, näyttelyyn tai vaikka mummolaan, soita Lemmikkiroudarille! Lähtöalueena Turku ja lähikunnat >>

      • ----->

        Turussa toimii TASSUTAXI samalla periaatteella!
        Kun haluan laatuhoitoa eläimilleni menen Koira-Kissa klinikalle maksoi mitä maksoi(olen eläkkeellä pienituloinen!)ja kokemusta myös J.Rasista-steriloinnit&kastraatiot,rokotukset.Tarkka&suorasanainen,selkeä tyyppi kun eläimestä kyse.


    • kokemusta vain koirista

      Olen käyttänyt koiraani KissaKoira klinikalla sekä myös viikonloppuna joutunut käymään päivystävän (kunnan)eläinlääkärin luona. Hinnassa ei ole juuri (yllätys minulle) eroa ja asiantuntemusta löytyy luonnollisesti pieneläinasemalta enemmän, suosittelen ensiksimainittua lämpimästi.

    • anna,risla ja mörkö

      olen itse käyttänyt tuota hildeniä ja kissani on tuntunut pitävän kysesistä eläinlääkäristä, (ei ole mikään ihmisten ystävä tuo kissa =) ), ja muistelisin että rokotukset olisivat pyörineet 40e huitteilla. tosin siitä on aikaa jo muutama vuosi kun ovat rokotteensa saaneet. ja hinnatkin ovat nousseet.. Mutta sen muistan, että kynsien leikkaus oli rauhoituksella herätteellä n.30e. Ennen käytettiin koirakissa klinikkaa, mutta on vain niin hintava ja aikoja oli vaikea saada.

    • jep jep

      että suurella osalla täällä kissakeskusteluissa tuntuu olevan tosiasiat ihan hukassa. 75e kahden pennun tarkastuksesta ja rokottamisesta ei todellakaan ole mikään kallis hinta. Ei ne rokotteet mitään ilmaisia ole ja tuskin lääkärikään työnilosta niitä tarkastelee. Ihme ruikutusta, kas kun et kysele paikkaa mistä saisi koko hoidon 20e.
      "Lähipiirissäni kyseenalastetaan kissojen sisäsiisteys autossa. Täytyy ottaa joku pressu mukaan?"
      ja vielä tuohon lauseeseen voisin lisätä että tosi kivan kuulosia "kavereita" sulla.

      • Kisseli

        Ei ne rokotteetkaan ilmaisia ole niin kuin edellinen sanoo mutta kyllä sitä muuhunkin menee rahaa. Kaupungin eläinlääkärin kuitti eiliseltä eli pentukissan tarkastus/rokotus: Käyntimaksu 17,42 hoitotarvikkeet 2,00 lääkkeet 5,84 ja päälle Alv.t niin lasku oli tasan 30 €.


    • Juha- Pekka

      Pentukissa n.3kk ikäinen tippus parvekelta ja veti perässä takajalkoja . Vietiin Rasille joka päivysti . Oli kiukkunen kun herätettiin . Kello oli n. 21.30 . Ei antanut rauhottavaa eikä ottanut röngeniä . Sanoi et kyl hän voi hetikin lopettaa että on halvantunut . Vietiin seuraava päivänä Betvettiin jossa annettiin heti rauhottavia ja sanottiin että kissa viikon päästä on ennallaan ja oli ja eli n.7 vuotta täysin terveenä

      • .......

        Samanlaista kokemusta löytyy.. Ei ainakaan päivystävissä mitenkään parhain juuri tuon oman nukkumisensa kanssa.. Ikävä kyllä myös turun seudun ainoa päivystys.. Herkästi lopettamassa hyvinkin elämään vielä pystyvän kissan. Karseaa kissan käsittelyä muutoinkin, ei ota kipuja huomioon toisin kuin esimerkiksi eläinsairaala.


    • ...

      Rasista en sitten itse tykkää yhtään! On hemmetin tyly äijä, ja pilasi täysin kahden koiramme leikkauksen.. molemmat hänen leikkauksensa jälkeen tosi pahassa kunnossa. Kissani leikkasin taa raision kaupungin eläinlääkärillä ja toisen Vasan martin luona ja molemmat paranivat hyvin..

    • 33333

      Kyllä ne yksityiset tuon verran maksaa.. itse olen helsingin seudilla ja kun rokotan kaksi kissaa, se on 100e/laaki, ja tehosterokote siis saman verran. Kyllä niitä täältä halvemmallakin löytyy, halvimmat vissiin puolet tuosta, mutta itselleni oli tärkeää, että löytyi tosi pätevä ja ihana lääkäri, ja paikka on kissoihin erikoistunut kissaklinikka. Itse pidän sellaisista ihanista lepertelevistä naislääkäreistä, jotka suhtautuvat eläimiin ehkä vähän niinkuin lapsiin. :) että pitää vähän tyynnytellä ja tarjota tikkaria rokotuksen päätteksi, ettei jää mitään traumoja. :) mutta tämähän on makuasia. Kyseisellä kissaklinikalla kahden eläimen leikkaaminen maksaa yhteensä jo yli kolmesataa, mutta oli niin ihana paikka, että päätin vieväni kissat sinne myös leikattavaksi.

      Niin ja siitä autosta, jos sinulla on joku tuttu, jolla on auto, niin voit yrittää kysyä jos joku lainaa, tai tulee itse vaikka kuskiksi. (muista suojata tietty toisen auto vaikka vanhoilla pyyheliinoilla tai lakanalla.) Itse olen autossa pitänyt mukana myös pissakopppaa, ja kissat osaavat myös autossa ihan itse mennä pissalle/ kakkalle pissakoppaan, ei ole edes tarvinnut tätä opettaa erikseen, vaan jo pentuna kun haimme kissat ja meillä oli varmuuden vuoksi pissakoppa mukana matkalla, niin kissat menivät kesken matkan pissakoppaan ripulille kun niillä oli paha olo.

      • Anonyymi

        No herranjestas! Kissa kuljetuskoppaan, jonka voi pestä! Myös kissan voi pestä. Kuljetuskoppaan voi laittaa kosteutta imevän alustan, vaikka kroonikkovaipan. Ja pyyheliina mukaan. Ei kissa saa liikkua autossa omia aikojaan.


    • Anonyymi

      Rasi ei luojan kiitos enää tee "töitä". Mun yksi koira kuoli, kun luotin Rasin ammattitaitoon. Voi kunpa olisin vienyt koiran muualle tutkimuksiin.

      Henri Hilden on erittäin hyvä ja edullisin vaihtoehto. Vahva suositus Henrille.

      • Anonyymi

        Niin Hilden on toiminnassa vielä?


    • Anonyymi

      Kissan kanssa tulee aina kuluja. Meni jokin aika sitten 140 euroa että hujahti kissan äkillisesti sairastuttua. Lääkityskuuri nyt ohi, kissa on huomattavasti arempivointinen.
      Kun eläimen ottaa, siitä on huolehdittava.
      Ellei ole varaa, kannattaa luovutta jollekulle, jolla on varaa. Entäs kun kissa sairastuu kunnolla?
      Ei minullakaan valtavia summia ole, mutta useampaan sataan euroon on kertasairastumisella kyllä varaa heittää heti eläinlääkäriin että kissa kuntoon saadaan.
      Olin sangen onnellinen, kun kissa lähti toipumaan vauhdilla. Ja nauroin vedet silmissä kun alkoi keppostelemaan: tiesin että täysin toipuu, kun kujeet palasivat.
      Kissahan on kaveri. Ei se ole harmillinen tavara, joka just terveenä kelpaa.

    • Anonyymi

      2 pentua, tuplahinta rokotteesta ja työstä, yksi käyntimaksu, vähän tarvikkeista.
      Kyllä. Ihan sitä se hinta on mitä kuuluukin olla. Yhden issan rokotus on jotain 37-47 euroa. Nim kok on.

    • Anonyymi

      Aika pienistä summista ketjussa kitistään. Tosipaikan tullen eläinlääkäriin menee tuhansia euroja! Rokotuskulut on siinä pikkujuttuja.

      Kannattaa pitää aina varalla vähintään 1000 euroa! Sillä pääsee aika pitkälle, mutta kalleimmista tutkimuksista ja hoidoista ei vielä voi puhuakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe