Tilanteeni on seuraava; olen myymässä asuntoa jossa en ole asunut vielä kahta vuotta. Miten verotus menee? Maksanko vain myyntivoitosta 28% veroa vai koko myyntihinnasta 28% veroa? Asunto on ensiasuntoni.
Ensiasunnon myynti -myyntivoittovero?
9
2870
Vastaukset
- vero menee
eli jos myyt ilman voittoa niin eipä verottajalle jää mitään.
- siitä saa
vähentää vielä mahdollisen välityspalkkion ja remonttikulut. varainsiirtoveroa et kai ole maksanut kun kyseessä on ensiasunto?
- voi ainakin
siitä saa kirjoitti:
vähentää vielä mahdollisen välityspalkkion ja remonttikulut. varainsiirtoveroa et kai ole maksanut kun kyseessä on ensiasunto?
yrittää vähentää.
- pertsas11
Ei hinnat ole juurikaan nousseet vajaan 2 vuoden aikana eli ei tule myyntivoittoa todennäköisesti ja jos voitoa tulee ei sitä veroa makseta siitä myyntihinnasta, oletko noi tyhmä että edes kysyt sitä vaihtoehtoa, tyhmää.
- itse ihan
idiootti? kirjoitat tänne vaikkei sinulla ole mitään asiaa. ja kaiken lisäksi vielä väärin.
- mistä
minä tiedän, että sinä itse olet tyhmä? Koska et osaa kirjoittaa!
- kll-
laita paperille aina heti muistiin, mitä EHKÄ vois vähentää,
ei niitä yhdellä kerrall ensikeväänä muista.
tietysti
- muuton jälkeen tulleet sähkölaskut,
- tontin kulut ym.
- korjauskulut
- jos kaukaa joudut tulemaan asioimaan, varmaan saat vähentää matkakulutkin ja jos oikein kaukkaa,
hotelliyöpymisenkin,
- saisikohan muuton jälkeen tulevia velkakorkoja,
mieti
-
todella laita paperille, aina kun tulee mieleen jotain, niitä on helppo sitten poistaa jos tuntuu turhilta- jooooonk
Siis miten/minne noi vähennykset tehdään? Ja miksi ylipäätänsä joitakin asioita voi vähentää? Mistä verottaja tietää onko asunto myyty voitolla vai ei? Joo tyhmä kysyjä kysyy-
- ...
jooooonk kirjoitti:
Siis miten/minne noi vähennykset tehdään? Ja miksi ylipäätänsä joitakin asioita voi vähentää? Mistä verottaja tietää onko asunto myyty voitolla vai ei? Joo tyhmä kysyjä kysyy-
Verottaja tulee pyytämään sinulta tämän lomakkeen täyttämistä, kun olet myynyt asuntosi:
http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=4117;223900
Normaalistihan oman asunnon myynti ei aiheuta luovutusvoiton verotusta, kun siinä on ehditty asua yli 2 vuotta. Lomakkeessa on tätä tietoa varteen erikseen kysymys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 741124
- 751121
- 481014
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s104968- 51935
- 33717
- 49704
- 52617
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?34607Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!
Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.118557