Tilanteeni on seuraava; olen myymässä asuntoa jossa en ole asunut vielä kahta vuotta. Miten verotus menee? Maksanko vain myyntivoitosta 28% veroa vai koko myyntihinnasta 28% veroa? Asunto on ensiasuntoni.
Ensiasunnon myynti -myyntivoittovero?
9
2810
Vastaukset
- vero menee
eli jos myyt ilman voittoa niin eipä verottajalle jää mitään.
- siitä saa
vähentää vielä mahdollisen välityspalkkion ja remonttikulut. varainsiirtoveroa et kai ole maksanut kun kyseessä on ensiasunto?
- voi ainakin
siitä saa kirjoitti:
vähentää vielä mahdollisen välityspalkkion ja remonttikulut. varainsiirtoveroa et kai ole maksanut kun kyseessä on ensiasunto?
yrittää vähentää.
- pertsas11
Ei hinnat ole juurikaan nousseet vajaan 2 vuoden aikana eli ei tule myyntivoittoa todennäköisesti ja jos voitoa tulee ei sitä veroa makseta siitä myyntihinnasta, oletko noi tyhmä että edes kysyt sitä vaihtoehtoa, tyhmää.
- itse ihan
idiootti? kirjoitat tänne vaikkei sinulla ole mitään asiaa. ja kaiken lisäksi vielä väärin.
- mistä
minä tiedän, että sinä itse olet tyhmä? Koska et osaa kirjoittaa!
- kll-
laita paperille aina heti muistiin, mitä EHKÄ vois vähentää,
ei niitä yhdellä kerrall ensikeväänä muista.
tietysti
- muuton jälkeen tulleet sähkölaskut,
- tontin kulut ym.
- korjauskulut
- jos kaukaa joudut tulemaan asioimaan, varmaan saat vähentää matkakulutkin ja jos oikein kaukkaa,
hotelliyöpymisenkin,
- saisikohan muuton jälkeen tulevia velkakorkoja,
mieti
-
todella laita paperille, aina kun tulee mieleen jotain, niitä on helppo sitten poistaa jos tuntuu turhilta- jooooonk
Siis miten/minne noi vähennykset tehdään? Ja miksi ylipäätänsä joitakin asioita voi vähentää? Mistä verottaja tietää onko asunto myyty voitolla vai ei? Joo tyhmä kysyjä kysyy-
- ...
jooooonk kirjoitti:
Siis miten/minne noi vähennykset tehdään? Ja miksi ylipäätänsä joitakin asioita voi vähentää? Mistä verottaja tietää onko asunto myyty voitolla vai ei? Joo tyhmä kysyjä kysyy-
Verottaja tulee pyytämään sinulta tämän lomakkeen täyttämistä, kun olet myynyt asuntosi:
http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=4117;223900
Normaalistihan oman asunnon myynti ei aiheuta luovutusvoiton verotusta, kun siinä on ehditty asua yli 2 vuotta. Lomakkeessa on tätä tietoa varteen erikseen kysymys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838