H. Peltonen

raimoska

Minulla on kolme H. Peltosen taulua. Ihailen hänen maalaustensa tekniikkaa: kolmiulotteista vaikutelmaa, veden ja taivaan aitoutta ja sadunomaisuutta. En ole löytänyt taiteilijasta tietoja. Löytyisikö täältä?

21

5166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T.Peltonen?

      tai zorouko?

      • tarkoitin.

        ...


    • maretu

      Minullakin on yksi kyseisen taiteilijan taulu vuodelta 1958.
      Olen sen saanut periä isäni kuoltua.
      Mistähän löytyisi tietoa kyseisestä henkilöstä

      • napetti

        Minulla on myös yksi hänen maalauksistaan. Pelastin sen kaatopaikkatuomiolta ja haluaisin myös tietää taiteilijasta enemmän.


      • do you know
        napetti kirjoitti:

        Minulla on myös yksi hänen maalauksistaan. Pelastin sen kaatopaikkatuomiolta ja haluaisin myös tietää taiteilijasta enemmän.

        varsinainen ritari, ettäkö oikein kaatopaikkatuomiolta....SINÄ VEIJARI!


      • Urmasto
        do you know kirjoitti:

        varsinainen ritari, ettäkö oikein kaatopaikkatuomiolta....SINÄ VEIJARI!

        Minulla on H.Peltonen metsotaulu vuodelta1965??? Hieman epätarkka vuosiluku voi olla 1968. Ja tosiaankin siinä on kolmiulotteinen vaikutelma.


    • Mummo-61

      Minulla on myös H.Peltosen taulu vuodelta 1959 tai 1951 , Metsämaisema ja puro..eikö kukaat teidä taiteilijasta mitään...=(

    • hk

      Mua kiinnosta kans,mulla taulu -67 vuorelta.....ollu tos seinäs siitä asti ku muutettihin tänne erelliset omistajat jätti sen.

    • P4ali

      Minulla myöskin on H Peltoniemen taulu jossa myös on metsämaisema sekä lampi ja kolmiulotteinen vaikutelma olis kiva saada tietoa taiteilijasta.

      • rytke

        H. Peltosen tauluista.. Minullakin on ehkä samanlainen maisemataulu. Maalasi varmaan useita samasta kohteesta. Lienee 50-luvun alusta. Pidän kovasti siitä.
        Mutta kuku oli H. Peltonen ?


    • upeat värit

      ostin eilen kirpparilta 'Taivaskero pallaksella' tekstillä varustetun h peltosen taulun, palettiveitsellä tehty, siis struktuuria löytyy tästäkin. signeeraus tavallaan 'kaiverrettu' väriin, eli jollakin kynän/pensselin varrella valmiiseen maalaukseen.Vahvat ruskan värit.Tänään soitan eräälle taidekauppiaalle ja kyselen lisää... jatkan sitten..

    • pidän teoksistaan..

      soitin ja en saanut muuta kuinhinta arvion, 240e.Ei tunnu kukaan tietävän onko mies vai nainen...H jäi siten selvittämättä.Jos tekijä itse tai joku sukulaisensa tämän näkee niin voitko ystävällisesti antaa tietoa... kiinnostaisi kovinkin tämän tekijän työt ja tekijä itsekin... onko kotoisin maalaamastaan ympäristöstä, kun niin hyvin saa tunnelman kohdalleen.

    • MAALAIIS MUMMU

      MEILLÄ ON MYÖS KAKSI PELKOSEN TAULUA.TOINEN KESÄINEN JÄRBERANNALLA LATO JA TOINEN SAMASTA PAIKASAT MUTTA TALVI MAISEMA.EN OLE LÖYTÄNYT TIETOJA TAITEILIJASTA,.PIDÄN NIISTÄ KOVSATI KUN ON SELKEET JA NÄKEE MISTÄ ON KYSE. NÄMÄ TAULUT OVAT ISÄNI JÄÄMISTÖSTÄ JA PIKANI HALUS SAADA VAARILLA OLLEET TAULUT.

    • isoisän tietoperua

      Tietona on vain, että on ollut jossakin vaiheessa (50-luvulla?) opettajana Suomusalmella.

      • yiioop

        Tähänkö loppui etsiminen. Ei mies noin vain voi kadota.


    • Tampere1

      Täältä löytyy myös H.Peltosen työ palettiveitsellä tehty hieno öljymaalaus ''Ristikallio Avennonjoki -67'' Luopua voin, mutta en ilmatteeksi

    • 12+13

      paljonko pyydät... kiinostaa siinämielessä että olisi jotain vertailupohjaa omaani nähden... en tosin itse aio myydä mutta kiinostaa jos jostakin myynnissä oleva vastaan tulisi.

      • Tampere1

        Sain liikkeestä arvion 250-270e


    • myytävänä

      minulla on H Peltonen kukkataulu en edes tidä miltävuodelta se on, tehty äljyvärein harmailla puu kehyksillä.

      • taiteijija2

        Hei!
        Omistan, Peltosen ison maisemataulun vuodelta -42. Taulu esittää rantamaisemaa, taulussa on isot, leveät kullatut kehykset. Olisin valmis myymään upean taulun. Jos joku on kiinnostunut ostamaan, voisin tehdä hinta-arvion.


    • pepekka

      V.1955 H.Peltosen taulu h.50e

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe