kolme vk ripulia

aamuisin??

Mikä voi olla, kun kolmisen viikkoa jo ripulia aina aamuisin, päivällä ei tule enää mitään. Tämä alkoi mahaväännöillä ja pahalla ololla, mutta ei oksetusta. Sitten ripulia, ja siitä lähtien joka päivä on ollut. joskus vesiripulia, joskus löysää.

Lääkärissä kävin, verikokeissa ei ole mitään, eikä ulosteviljely 1 eikä 2 näyttänyt mitään. Ei ole clostridium difficile.

Ei lämpöilyä.

Onko mitään hajua? Lääkärit eivät osaa sanoa mitään, muuta kuin että jos jatkuu niin tähystykseen.

15

2968

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain löysää

vaikee tohon mitään tarkkaa syytä on sanoo, mutkun, mutkun, jos ripuli jatkuu sitten tähystykseen, sieltä syy ripuliin löytyy. Ei mullakaan verikokeet mitään näyttäneet vasta tähystyksessä löytyi ripulin aiheuttaja. Syy voi olla myös pahanlaatuinen, siksi ripulin jatkuessa lääkäriin.
      Yleisin syy pitkittyneeseen ripuliin löytynee suolistosta, paksunsuolen tulehdus tai muuta vastaavaa, mutta suurin osa löydöksistä on kuitenkin hyvänlaatuisia, onneksi.

• aloittajaa11

mikä syy sinulta löydettiin?

• löytyi juuri
        aloittajaa11 kirjoitti:

mikä syy sinulta löydettiin?

ehkä yleisin vaiva, paksunsuolentulehdus, mutta pahempiakin tapauksia on lähipiirissä, joten pitkittynyt ripuli kannattaa kyllä tutkituttaa. Tuli mieleen, juotko aamukaffeet ?, minä join sairastellessani ja juon edelleen, vaikka siitä pitäisi ehdottomasti päästä eroon, vaikkei ripulia enää ole, mutta ei kahvi mahalle hyväksi ole.

• on melkoisen
        löytyi juuri kirjoitti:

ehkä yleisin vaiva, paksunsuolentulehdus, mutta pahempiakin tapauksia on lähipiirissä, joten pitkittynyt ripuli kannattaa kyllä tutkituttaa. Tuli mieleen, juotko aamukaffeet ?, minä join sairastellessani ja juon edelleen, vaikka siitä pitäisi ehdottomasti päästä eroon, vaikkei ripulia enää ole, mutta ei kahvi mahalle hyväksi ole.

pitkä ripulikuuri, eli pitää tutkia, minulla tosin kesti kuukausia mutta liian kauan säästelin lääkäriin menoa.

• minullakin

Ihan kuin olisin omaa "sairaskertomustani" lukenut, niin samanlaiset oireet on itselläni olleet ja nyt kestäneet 2 viikkoa. Mulla vatsan vääntäminen on ollut ihan hirveää kramppia, yöllä siihen kipuun herää varmasti.

Viimeviikkoisissa testeissä ei näkynyt mitään joten seuraava askel on varmaan tähystys. Tosin nyt on pari päivää ollut hieman helpompaa vatsan vääntelyn suhteen, myöskin ripulointi on ollut vähäisempää. Alkuaikoina piti käydä veskissä jopa 10 kertaa vuorokaudessa.

Mulla ei ole koskaan ollut mitään vaivaa vatsan tai sisuskalujen toiminnan suhteen, siksi pelottaa että voiko vakava sairaus tulla ihan yhtäkkiä..

• varautua

Vähällä olet vielä päässyt jos vasta kolme viikkoa, itellä on vasta kuudes vuosi menossa, ja meno jatkuu, VIELÄ ei ole löytynyt syytä miksi "pakki" on sekaisin joka aamu, jospa se joskus selviää...........

• monia

Minulla on jo jatkunut mahavaivat ja ripuli noin 7 viikkoa ja en tiedä yhtään mistä voisi johtua...olen yrittänyt, että jättäisin kokonaan tavallisen maidon ja monia muita ruokia, mutta ei ole vaikuttanut mitään. Olen miettinyt, että olisiko jo aiheellista mennä lääkärille tutkituttaan itseään, kun nämä mahavaivat ja ripuli haittaavat niin paljon elämää ja alkaa myös laihtumaan.

• hopi hopi
        monia kirjoitti:

Minulla on jo jatkunut mahavaivat ja ripuli noin 7 viikkoa ja en tiedä yhtään mistä voisi johtua...olen yrittänyt, että jättäisin kokonaan tavallisen maidon ja monia muita ruokia, mutta ei ole vaikuttanut mitään. Olen miettinyt, että olisiko jo aiheellista mennä lääkärille tutkituttaan itseään, kun nämä mahavaivat ja ripuli haittaavat niin paljon elämää ja alkaa myös laihtumaan.

ei tuo ihan normaalilta kuulosta. mene ihmeessä lääkäriin ja hae vaivoihisi helpotusta!

• muuttanut r-valiota?

sulta jäi mainitsematta yksi olennainen
      seikka eli sunruikavaliosi.
      Miten söit ennen ripulia ja miten
      olet muuttanut sitä tämän3 viikon
      aikana?

• iso A

syö kerran pari päivässä kaurapuuroa ja juo
      paljon vettä.sillä se pakki kuntoon tulee.2min
      mikrossa puuro valmis!

• ripulia

puurosta!
        (ei alkuperäinen kirjoittaja)

• maitohappobakteereja..

..jos et ole viel kokeillut!

• ripulia ja löysää

Sairastelin koko kevään monta flunssaa, keuhkoputkentulehdus ja antibiootit söin. Silloin alkoi ripuli. Luulin johtuvan lääkkeistä ja työstressistä, mutta sitten olin 3 viikkoa lomalla Espanjassa ja joka pv. sama juttu. Rannalle ei voinut mennä (ei vessoja) kun ripulilla piti istua ainakin 10 krt päivä. Olen kokeillut laktoosittomia tuotteita, mutta ei mitään vaikutusta. Olen tilannut nyt lääkärin (30.6.) saa nähdä!!!

• ollut ripulia

minulla on ollut noin 2 viikkoa maha sekaisin. Ainakin kerran päivässä tulee uloste löysänä, joskus myös useamman kerran päivässä ja yleensä aamupäivästä. On vähän outoa kun kestää näin pitkään ja eikä ole ihan kunnon ripulia. Ruokavalio on ollut ihan samanlaista kuin ennen ripulointiakin. Vähän huolestuttaa. Lääkäriin sitten jos tämä ei tästä muutu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      197
      1173
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53