Puu ku puu :))
Näin naisimmeisenä kysyn paljonko maksaa rankakuorma ?? Entisessä elämässä mies huolehti sen mutta nyt ongelma on omalla kohdalla.
Ostan, mutta mikä olis oikea hinta? Kait siinä kuutiohinta...vai mikä lienee?
Polttopuu
6
2891
Vastaukset
- -ukko-
maksaa 40 euron tietämillä. Vähän riippuu onko koivua vai sekaklapia ja tietysti ihan myyjästäkin riippuen.
Rankakuorma pitäisi saada reilusti alle tuon, esim 20 - max. 30 euroo kuutio, mutta tää on nyt pelkkä arvaus.
Ite joskus ostin naapurin isännältä sekapuuta rankana. Ei sitä tarkkaan laskettu, montako kuutiota... mutta 15 - 20 kuution tietämillä. Maksoinkohan siitä parisataa euroa?- Hinta
Sain varmasti oikeaa tietoa. Kiitos paljon. Nyt puuttuu ne puut, mutta kysellyt olen. Rankana otan mieluummin sillä halon hakkuu on mukavaa puuhaa.
- hyeena kimpussa
Pidä silmät auki:
* kaupunki harvensi lähipuistoa - kymmenen soiton jälkeen sain oikean kaverin käsiini, sain kerätä jäljelle jääneet puut itselle, kaupunki vielä katkoi yhden kuivuneen hongan lyhyemmiksi pätkiksi, että jaksoin vetää (naula pöllin päähän ja siihen vahva naru, lumessa kulki keveästi) - sain ilmaiseksi vuoden puut, kun ne itse keräsin
* maalla kannattaa seurata hakkuutyömaita ja ottaa selville kuka metsän omistaa, jollei ole kovin pihi isäntä, saa edullisesti, kun itse kokoaa ja kuljettaa
* kivaa puuhastelua koiran kanssa- -ukko-
yleensä perata ihan mieluusti, kunhan kysyy luvan. Sehän on metsänomistajankin etu, jos joku hakee hakkuujätettä pois metsästä. Olen monena vuonna tehnyt tuota.
Homma on kuitenkin aika kovaa. Kun ilman moottorisahaa isompaa koneistusta roudaa sen 10 - 15 kuutiota puuta hakkuulta kotia, pätkii sen ja pistelee klapeiksi pinoon, niin eipä tarvii juuri muuta harrastuta kesäksi. Kivaahan se on, mutta vie aikaa sen verran, että välillä on mukava hankkia puuta ihan rahallakin. - ketjun
-ukko- kirjoitti:
yleensä perata ihan mieluusti, kunhan kysyy luvan. Sehän on metsänomistajankin etu, jos joku hakee hakkuujätettä pois metsästä. Olen monena vuonna tehnyt tuota.
Homma on kuitenkin aika kovaa. Kun ilman moottorisahaa isompaa koneistusta roudaa sen 10 - 15 kuutiota puuta hakkuulta kotia, pätkii sen ja pistelee klapeiksi pinoon, niin eipä tarvii juuri muuta harrastuta kesäksi. Kivaahan se on, mutta vie aikaa sen verran, että välillä on mukava hankkia puuta ihan rahallakin.aloittaja ottaa mieluusti puut pihaan ajettuna ja joku tuttu tai jälkikasvu saa käyttää moottorisahaa. Sahapukin voin tehdä ja käyttää välillä pokasahaa. Ilokseni teen "harrastustani". Elämäni eliksiiriä :)))
- -ukko-
ketjun kirjoitti:
aloittaja ottaa mieluusti puut pihaan ajettuna ja joku tuttu tai jälkikasvu saa käyttää moottorisahaa. Sahapukin voin tehdä ja käyttää välillä pokasahaa. Ilokseni teen "harrastustani". Elämäni eliksiiriä :)))
että joku muukin pitää klapin tekoa "hauskana harrastuksena". Vaikka äsken moitin että se on kovaa, niin mullekin se on ollut yksi kesän kivoimpia puuhia.
Moottorisahaa kannattaa naisihmisenkin opetella käyttämään jos asuu puulämmitteisessä talossa. Ei se oo edes vaikeeta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005308418Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4363224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61975Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571123Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17756Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57702Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28653Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?60650En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36617- 34588