Puu ku puu :))
Näin naisimmeisenä kysyn paljonko maksaa rankakuorma ?? Entisessä elämässä mies huolehti sen mutta nyt ongelma on omalla kohdalla.
Ostan, mutta mikä olis oikea hinta? Kait siinä kuutiohinta...vai mikä lienee?
Polttopuu
6
2860
Vastaukset
- -ukko-
maksaa 40 euron tietämillä. Vähän riippuu onko koivua vai sekaklapia ja tietysti ihan myyjästäkin riippuen.
Rankakuorma pitäisi saada reilusti alle tuon, esim 20 - max. 30 euroo kuutio, mutta tää on nyt pelkkä arvaus.
Ite joskus ostin naapurin isännältä sekapuuta rankana. Ei sitä tarkkaan laskettu, montako kuutiota... mutta 15 - 20 kuution tietämillä. Maksoinkohan siitä parisataa euroa?- Hinta
Sain varmasti oikeaa tietoa. Kiitos paljon. Nyt puuttuu ne puut, mutta kysellyt olen. Rankana otan mieluummin sillä halon hakkuu on mukavaa puuhaa.
- hyeena kimpussa
Pidä silmät auki:
* kaupunki harvensi lähipuistoa - kymmenen soiton jälkeen sain oikean kaverin käsiini, sain kerätä jäljelle jääneet puut itselle, kaupunki vielä katkoi yhden kuivuneen hongan lyhyemmiksi pätkiksi, että jaksoin vetää (naula pöllin päähän ja siihen vahva naru, lumessa kulki keveästi) - sain ilmaiseksi vuoden puut, kun ne itse keräsin
* maalla kannattaa seurata hakkuutyömaita ja ottaa selville kuka metsän omistaa, jollei ole kovin pihi isäntä, saa edullisesti, kun itse kokoaa ja kuljettaa
* kivaa puuhastelua koiran kanssa- -ukko-
yleensä perata ihan mieluusti, kunhan kysyy luvan. Sehän on metsänomistajankin etu, jos joku hakee hakkuujätettä pois metsästä. Olen monena vuonna tehnyt tuota.
Homma on kuitenkin aika kovaa. Kun ilman moottorisahaa isompaa koneistusta roudaa sen 10 - 15 kuutiota puuta hakkuulta kotia, pätkii sen ja pistelee klapeiksi pinoon, niin eipä tarvii juuri muuta harrastuta kesäksi. Kivaahan se on, mutta vie aikaa sen verran, että välillä on mukava hankkia puuta ihan rahallakin. - ketjun
-ukko- kirjoitti:
yleensä perata ihan mieluusti, kunhan kysyy luvan. Sehän on metsänomistajankin etu, jos joku hakee hakkuujätettä pois metsästä. Olen monena vuonna tehnyt tuota.
Homma on kuitenkin aika kovaa. Kun ilman moottorisahaa isompaa koneistusta roudaa sen 10 - 15 kuutiota puuta hakkuulta kotia, pätkii sen ja pistelee klapeiksi pinoon, niin eipä tarvii juuri muuta harrastuta kesäksi. Kivaahan se on, mutta vie aikaa sen verran, että välillä on mukava hankkia puuta ihan rahallakin.aloittaja ottaa mieluusti puut pihaan ajettuna ja joku tuttu tai jälkikasvu saa käyttää moottorisahaa. Sahapukin voin tehdä ja käyttää välillä pokasahaa. Ilokseni teen "harrastustani". Elämäni eliksiiriä :)))
- -ukko-
ketjun kirjoitti:
aloittaja ottaa mieluusti puut pihaan ajettuna ja joku tuttu tai jälkikasvu saa käyttää moottorisahaa. Sahapukin voin tehdä ja käyttää välillä pokasahaa. Ilokseni teen "harrastustani". Elämäni eliksiiriä :)))
että joku muukin pitää klapin tekoa "hauskana harrastuksena". Vaikka äsken moitin että se on kovaa, niin mullekin se on ollut yksi kesän kivoimpia puuhia.
Moottorisahaa kannattaa naisihmisenkin opetella käyttämään jos asuu puulämmitteisessä talossa. Ei se oo edes vaikeeta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983