Miksi joku saa hepulin Miksi sanasta?

Tärkeätiedote

Miksi on tärkeä sana kielessämme.
Muuten ei asioista saisi selvää.
Ongelmia voi tietenkin kiertää määrättömiin mutta sillä on hintanasa.
Aikansa kun kyselee on pakko jonkun vastata.
Jokaisella on oikeus kysellä mutta kaikkien ei tarvitse vastata jos ei oel hajuakaan asiasta.
Minulla on ainakin broblematiikkaa tarpeeksi.
Toivon vain että tämä aikakausi menisi kohta ohi.
Pääsisin väljemmille vesille elämässäni.
Kaikille ei ole kaikki itsestäänselvää, ei alkuunkaan.
Voi tuijottaa tyhjyyteen jos ei ole kuin oma napa mitä on tullut tuijotettua.
Elämän on jatkuttava kriisistä huolimatta. Minullekin kuuluu hyvä elämä.

22

709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onerva Kanerva

Taisit sinä aloittaa sitten ihan turhaan tämän kun aloitus oli jo.

Parempaan ollaan kaikki toivon mukaan menossa, kaikilla meillä ajallaan hankalaakin.

Kaikki saavat ruusuja mutta piikit tulee mukana.

• Oikeassa olet, me voimme kysyä ellemme tiedä.
      Mitä, missä, milloin ja miksi?

Hyvä elämä kuuluu kaikille, mutta usein löydämme, tai saavutamme sen monien kriisien ja valintojen kautta.

Onnea tiellesi.

• se oli vitsi

ja on noi kyllä aika luokattomia ja yleistäviä noi miksi alkuiset.

• RosaLiiin

..minusta nuo pienet ihmiset joiden valtava uteliaisuus pursuaa miksi sanoja.
        Tiedäthän juuri puhumaan oppineet lapset, joiden tärkein sana on miksi.
        Jokaiseen vastaukseen saat yhtä iloisen kysymyksen miksi, miksi ja vielä kerran miksi.
        Eikä siinä passaa hikeentyä...

• beessisloggi
        RosaLiiin kirjoitti:

..minusta nuo pienet ihmiset joiden valtava uteliaisuus pursuaa miksi sanoja.
        Tiedäthän juuri puhumaan oppineet lapset, joiden tärkein sana on miksi.
        Jokaiseen vastaukseen saat yhtä iloisen kysymyksen miksi, miksi ja vielä kerran miksi.
        Eikä siinä passaa hikeentyä...

Ja miten usein saa hämmästyä siitä miten oivaltavia kysymykset ovat, kun ajattelee kolmevuotiaankin maailmankokemusta.
        Hämmästyttävän hyvä muistikin yllättää usein, ei vielä hallita edes aikamuotoja, mutta niin vain osataan muotoilla edellistä kesää koskeva "miksi".

• itsestäänselvyyksiä
        beessisloggi kirjoitti:

Ja miten usein saa hämmästyä siitä miten oivaltavia kysymykset ovat, kun ajattelee kolmevuotiaankin maailmankokemusta.
        Hämmästyttävän hyvä muistikin yllättää usein, ei vielä hallita edes aikamuotoja, mutta niin vain osataan muotoilla edellistä kesää koskeva "miksi".

kyseenalaistanut. joskus olisi aivan kohdallaan että ei kävisi kuin keskustan kokouksessa.
        aikuiset ihmiset eivät muka näe mikä on ja mikä ei.

• beessisloggi
        itsestäänselvyyksiä kirjoitti:

kyseenalaistanut. joskus olisi aivan kohdallaan että ei kävisi kuin keskustan kokouksessa.
        aikuiset ihmiset eivät muka näe mikä on ja mikä ei.

useamminkin voisi kyseenalaistaa. Se onkin yksi syy, miksi nuo kolmevuotiaat ovat niin ihania, heillä ei ole painolastina itsestäänselvyyksiä, tekevät todella teräviä havaintoja joskus, tai tarjoavat raikkaan, uuden ajatusmallin.

• katso kellonaikaa

ei ilmeisesti saanut hepulia. Eikä juttukaveriakaan puoliltaöin.

• ka en hogannu

nyt vasta hogasin kun sanoit voi että mua toppelia! laahaava lauantai on meillä.

• sanoissa on

aika paljon hyviä. "Miksi" yksi, jenkkien kääntäjillä se menee usein "Mikki hiiri" ja hauskaa tulee.

"Tokko" on hyvä sana, mutta sitä ei voi kääntää lyhyesti millekään muulle kielelle. Myös tuo "hepuli" on vaikea kääntää, mutta kyllä sillekin vastineita löytyy, hakemista vain mikä se sana pitäisi olla.

Minua riemastuttavat eniten nämä kapulakielen uudissanat. Mikä on esimerkiksi "terveyskeskuksen vuodeosasto". Onko se paikka, missä talonmies kunnostelee vain sänkyjä? Sana "sairaala" ei kelpaa ja tienviitatkin pitää laittaa 2 metrisinä ja 2 kerrokseen. Hauskaa :)

• beessisloggi

asialla väliä - tokko on kala. :))

Tuo kapulakieli on tosiaan riemastuttavaa ja myöskin raivostuttavaa.
        Välillä joutuu tosissaan keskittymään ja käyttämään aivojaan, että ymmärtää asian jostain kapulakielisestä tekstistä.
        Terveyskeskuksen vuodeosastoa ei ehkä sanota sairaalaksi väärinkäsitysten välttämiseksi?
        Joskushan ne voivat sijaita aika lähellä toisiaan.

• elämässä ,,,
        beessisloggi kirjoitti:

asialla väliä - tokko on kala. :))

Tuo kapulakieli on tosiaan riemastuttavaa ja myöskin raivostuttavaa.
        Välillä joutuu tosissaan keskittymään ja käyttämään aivojaan, että ymmärtää asian jostain kapulakielisestä tekstistä.
        Terveyskeskuksen vuodeosastoa ei ehkä sanota sairaalaksi väärinkäsitysten välttämiseksi?
        Joskushan ne voivat sijaita aika lähellä toisiaan.

kiinni jos nyt vasta huomasit että et ymmärrä. Oletko varma että sinulla ei ole harhakuvaa itsestäsi. Kirjoitatko ihmisläheisesti ja ymmärrettävästi?

• beessisloggi
        elämässä ,,, kirjoitti:

kiinni jos nyt vasta huomasit että et ymmärrä. Oletko varma että sinulla ei ole harhakuvaa itsestäsi. Kirjoitatko ihmisläheisesti ja ymmärrettävästi?

ja aina olen tiennyt, etten ymmärrä läheskään kaikkea mitä vastaan tulee.
        En kyllä kirjoita, usein huomaan itsekin - valitettavasti jälkeenpäin - että tämänhän voi tulkita monella tavalla. Jopa ihan päinvastoin kuin oli tarkoitin. Mutta työstän tätä asiaa.
        Ihmisläheinen kyllä olen.

• Menikö beessit aivoihin?
        beessisloggi kirjoitti:

ja aina olen tiennyt, etten ymmärrä läheskään kaikkea mitä vastaan tulee.
        En kyllä kirjoita, usein huomaan itsekin - valitettavasti jälkeenpäin - että tämänhän voi tulkita monella tavalla. Jopa ihan päinvastoin kuin oli tarkoitin. Mutta työstän tätä asiaa.
        Ihmisläheinen kyllä olen.

Mikä ihmeen hinku on käyttää tuota järkyttävää ihmisläheistä? Mitä se tarkoittaa? Draculakin oli kovin ihmisläheinen, jos kertomuksia uskomme, samoin elävässä elämässä hyttyset ja muut elikot, jotka imevät verta. Olisko inhimillinen mitään sen ihmisläheisen sijaan?

• beessisloggi
        Menikö beessit aivoihin? kirjoitti:

Mikä ihmeen hinku on käyttää tuota järkyttävää ihmisläheistä? Mitä se tarkoittaa? Draculakin oli kovin ihmisläheinen, jos kertomuksia uskomme, samoin elävässä elämässä hyttyset ja muut elikot, jotka imevät verta. Olisko inhimillinen mitään sen ihmisläheisen sijaan?

Eihän minulla mitään hinkua tuohon sanaan ole, vastasin edelliseen viestiin jossa sanaa käytettiin.
        Etkö tosiaan tiedä, mitä ihmisläheinen tarkoittaa?
        Nuo mainitsemasi hyttyset ja muut elikot taitavat imeä verta enemmän muista lajeista kuin ihmisestä?
        Valitsen sanani itse jatkossakin, yritä kestää.

• Menikö jne.
        beessisloggi kirjoitti:

Eihän minulla mitään hinkua tuohon sanaan ole, vastasin edelliseen viestiin jossa sanaa käytettiin.
        Etkö tosiaan tiedä, mitä ihmisläheinen tarkoittaa?
        Nuo mainitsemasi hyttyset ja muut elikot taitavat imeä verta enemmän muista lajeista kuin ihmisestä?
        Valitsen sanani itse jatkossakin, yritä kestää.

Jopa on beessillä huumorinkukka tiukassa tai peräti olematon. En tosiaan tiedä, mitä ihmisläheinen tarkoittaa, jospa selventäisit, kun kerran tiedät. Vai onko kyse taas siitä, että "kaikki tuntuvat tietävän, mutta kukaan ei osaa selittää".

Soromnoo, vedetään sitten vaan pipa taas pitkin päätä ja luimistellaan. Tietysti mahdollisimman ihmisläheisesti. Onko muuten niin, että jos sinulle naljailee, otat sen jonkinlaisena mielenterveyden menettämisilmiönä - jos jatketaan tätä ihmisläheislinjaa? No niin, koska olet omien sanojesi mukaan ihmisläheinen, minkälainen olet? Kovin empaattiselta et vaikuta. Jokos muuten itse rauhoituit vai keittääkö edelleen?

• beessisloggi
        Menikö jne. kirjoitti:

Jopa on beessillä huumorinkukka tiukassa tai peräti olematon. En tosiaan tiedä, mitä ihmisläheinen tarkoittaa, jospa selventäisit, kun kerran tiedät. Vai onko kyse taas siitä, että "kaikki tuntuvat tietävän, mutta kukaan ei osaa selittää".

Soromnoo, vedetään sitten vaan pipa taas pitkin päätä ja luimistellaan. Tietysti mahdollisimman ihmisläheisesti. Onko muuten niin, että jos sinulle naljailee, otat sen jonkinlaisena mielenterveyden menettämisilmiönä - jos jatketaan tätä ihmisläheislinjaa? No niin, koska olet omien sanojesi mukaan ihmisläheinen, minkälainen olet? Kovin empaattiselta et vaikuta. Jokos muuten itse rauhoituit vai keittääkö edelleen?

En ymmärrä huumoriasi, olen siis huumorintajuton.
        En myöskään ymmärrä tuota mielenterveysjuttuasi.
        Tämän enempää en lähde tähän mukaan.

• laiskistunut

Kysymys voi olla arkaluontoinen tiedotus myöskin. Lain mukaan saa kysyä, muttei juoruta.

Miksi joku saa siitä hepulin? En tiedä.

• kaikki alkaa

olla arkaluontoista. Elämä on vapaata pudotusta.

• oikeesti saanut

hepulin? Meidän kissa saa melkosia hepuleita. Tarviitko asiantuntijaa?

• Yhden mielipiteen jutut

Noh, eikös se ole tasapuolista, jos sinä pidät oikeutena kysellä ja joku toinen pitää oikeutenaan kysenalaistaa sen? Kun meillä on tämä sananvapaus ja tasa-arvoisuus - ainakin teoriassa. Koskapa kyselet, ole vähän suvaitsevampi, eihän sinun mielipiteesi ja oikeutesi ole ainoat - vai ovatko? Muistanet,miten hermostuttavia lapset ovat tietyssä vaiheessa, kun joka asia on miksi, ja mitä varten...

On tavallaan mielenkiintoista, miten jokainen meistä katsoo olevansa ainoa ja yksin maailmassa mielipiteineen ja oikeuksineen. Kun MINÄ olen muutosvaiheessa, muut ymmärtäkööt sen ilman muuta. Eikä sitten kuitenkaan niin tapahdu, koska muut eivät ole sinä: me emme näe pääsi sisään. Onneksi.

Olisi oikeasti miellyttävämpää, jos hieman vähemmän pyörisit oman napasi ympärillä, katso välillä muitakin ihmisiä sillä silmällä. Ongelmia meillä on kaikilla. Viimeistään aika hoitaa ne, jollei joku muu. Miksi juuri sinun olisivat niin erinomaisen tärkeitä, siis muille kuin sinulle itsellesi?

Valitettavasti maailma on raadollinen egoistillekin. Meistä kukin ajattelee lähinnä itseään. Se on tapa selviytyä elämästä, ei ehkä epäitsekäs, mutta käytännöllinen. Elämä jatkuu aina, olimme olemassa tai emme. Tavalla tai toisella.

• hepuli itse

no voi voi voi voi voi voi voi!

Nyt järkytyin ja samalla tulin erittäin uteliaaksi! Kuka saa minut Miksi-sanasta?? Ja kuka uskaltaa antaa minut pois ihan kysymättä kenelle haluan siirtyä!!!!

Aika mielenkiintoisa ja jännäääää muuten....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      65
      2957
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2083
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1668
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1520
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1281
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1267
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1196
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1150
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1107
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe