Olen lähdössä intiaan lokakuun loppupuolella, alustava suunnitelma on olla 2 kk, lento delhiin ja bangaloresta kotiin. välimatkan menisin junilla ym eri paikoissa vieraillen. Mitä reittiä te suisittelette sekä onko liian pitkä matka mennä melkein päästä päähän 2 kuukaudessa, kun kartalla on niin helppo katsoa että tonne tonne ja tonne menisin.
paljonko olisi varattava päivää kohden rahaa, sekä onko sisäiset lennot minkä hintaisia.
Kiitos jos joku käyneenä osaa vastata.
Reppureissuun lähdössä
27
2293
Vastaukset
- Intian
matkustaa päästä päähän 2 kuukaudessa - kuinka mielekästä se on, niin se on sitten toinen asia. Intiasta kannatta mielestäni nauttia kiirreettömästi ja rauhallisen matkasuunnitelman kanssa. Eikä mielestäni kannata löydä etukäteen lukkoon liian tiukkaa aikataulua. Intiaa kannattaa maistella ja haistellä ja ennen kaikkea, ihmetellä verkkaiseen tahtiin. Vain siten siitä pystyy ymmärtämään ja todella nauttimaan siitä.
Lokakuussa pohjoisessa, jos siis puhutaan pohjoisen vuoristoalueita, on jo aika kylmää. Paikoin ensilumi sataa syyskuussa! Jos reittisi pohjoisin kohde on Delhi, niin siellä on lokakuussa huvinkin miellyttävä sää.
Oletko ensimmäistä kertaa reissussa Intiassa? Eka kertalaisille yleensä Agra ja Taj Mahal on sellainen must-juttu. Taj on näkemisen arvoinen, mutta muuten minun mielestäni Agraan ei päivää pitempään kannata uhrata. Tästä saa olla vapaasti eri mieltä, mutta Intiaa erittäin paljon kiertäneenä olen sitä mieltä, että parempiakin kohteita löytyy roppakaupalla. Agrasta lähtisin käymään Fatehpuri Sikrissä ja Khajurahossa (joka ainakin minuun teki suuren vaikutuksen)
Tälläisia parempia kohteita ovat esim. Jaipur ja Udaipur. Molemmissa riittää paljon nähtävää ja molemmissa voi mielestäni viipyä ainakin viikon päivät, tai jopa kauemminkin. Ihan jees paikka löytyy myöskin Maharastran puolelta, Aurangabad. Itse kaupunki ei ole mitenkään hirveän kaunis, mutta kätevä kotipesä, jos haluaa käydä lähistöllä sijaitsevilla luolilla, Ajantassa ja Ellorassa. Lonarin kraaterijärvikin on mukavan matkan päässä Aurangabadista.
Jos matkasi päätöspiste on Bangalore, niin ohita tässä vaiheessa Karnatakan osavaltio, ja jatka Keralaan. Jos viihdyt rannoilla, niin kulje pitkin rantaa beachiltä toiselle kohti etelää. Jos kaipaat jotain kultturellimpaa nähtävää Keralassa, niin sitä löytyy Kochista (rakastan sitä kaupunkia!).
Voit jatkaa aina Trivandrumiin ja Kanyakumariin asti. Jos aikaa vielä riittää, lähde takaisin pohjoisen suuntaan Tamil Nadun kautta. Tai jos aika alkaa loppumaan, niin käänny ja palaa Karnatakaan. Jos Bangalore tuntuu liian isolta ja kiireiseltä kaupungilta - niin kuin se vähän tuppaa olemaan, nii tee kui bangalorelaiset: mene läheiseen rauhallisempaan Mysoorieen.
Rahankäyttö riippuu paljolti hotellien tasosta ja sisäisten lentojen osalta tuurista. Lokakuu ei vielä ole high season aikaa, joten lentoja löytyy edullisesti.- neitinen,
kyllä on ensimmäinen kertani, ja olen suunnitellut jo jonkin aikaa meneväni. jos yövyn halvemmissa hostelleissa,joissa ei kuitenkaan tarvitse pelätä henkensä kaupalla sekä on jotakuinki siistiä, niin paljonko olisi päivää kohden hyvä varata rahaa?
mitä mieltä olet malaria lääkkeistä, kannatattaako ostaa jo suomesta, vaiko vasta sieltä? tarviiko ollenkaan?
Katsoin kartasta että siellä on joku Kanha national park,oletko käynyt? entä kolkata?
varanasi kiinnostaa myös kovasti. - rahaa tyyliin
neitinen, kirjoitti:
kyllä on ensimmäinen kertani, ja olen suunnitellut jo jonkin aikaa meneväni. jos yövyn halvemmissa hostelleissa,joissa ei kuitenkaan tarvitse pelätä henkensä kaupalla sekä on jotakuinki siistiä, niin paljonko olisi päivää kohden hyvä varata rahaa?
mitä mieltä olet malaria lääkkeistä, kannatattaako ostaa jo suomesta, vaiko vasta sieltä? tarviiko ollenkaan?
Katsoin kartasta että siellä on joku Kanha national park,oletko käynyt? entä kolkata?
varanasi kiinnostaa myös kovasti.20,-/pvä, niin loppupelissä käytät joinakin pävinä vähän enemmän , toisina vähän vähemmän. Riippuu vähän siitä, missä päin reissaat - suurkaupungeissa hotellit ovat keskimäärin kalliimpia kuin pienemissä paikoissa. Syöminen on Intiassa erittäin edullista, ihan sikahalpaa. Mutta muista aina, että Intia on ääripäiden maa, siellä on myös erittäin helppo polttaa hurjat määrät rahaa asumalla loistohotelleissa syöden kalliita aterioita!
Kolkata on omasta mielestäni mukavampi kaupunki kuin Varanasi, josta itse en pitänyt ollenkaan. Nämä ovat tietekin ihan omia henk.kohtaisia mielipiteitäni. Varanasissa länsituristi joutuu ehkä enemmän kaikenlaisen hässläyksen uhriksi, joten osittain siitä johtuu etten pahemmin piittaa koko kaupungista.
Kanha national parkissa en ole käynyt, mutta tiedän, että sitä mainostetaan paikkana, jossa voi nähdä tiikereitä ihan livenä luonnossa. Omat kokemukset kansallispuistoista ovat aivan pohjoisesta, Kashmirista ja toisaalta taas etelästä, Keralasta.
Lääkkeistä ehkä ainoastaan malarian estolääkitys kannattaa hankkia Suomesta. Joillekin tulevien, melko rajujen sivuoireiden takia kannattaa kuitenkin ottaa etukäteen selvää, millä alueilla estolääkitys on oikeasti tarpeellinen. Toisekseen eri puolilla Intiaa esiintyy erityyppistä malariaa, joten niitä varten tarvitsee myös erilaisen estolääkityksen. Kysy KTL:stä tämän hetkinen malariatilanne Intiassa, saat samalla ajankohtaisinta tietoa estolääkityksestä. Miksi sanon, että lääkkeet kannattaa hankkia Suomesta, vaikka Intiassa lääkkeet ovat moninkerroin halvempia? Siksi, että niiden saatavuus turistialueiden ulkopuolella ei ole mitenkään itsestään selvyys. Intiassa on yleisesti myynnissä malarialääkkeitä, mutta ei ESTOlääkkeitä - paitsi Goalla.
Minulla on paha tapa aina saarnata malarian estolääkityksen puolesta, ja kuitenkin käytän niitä itse vain liikkuessani etelässä suurkaupunkien ulkopuolella. Esim. pohjoisen vuoristoalueilla, jossa olen eräänkin kesän viettänyt, ei lääkitystä tarvitse.
Muut lääkkeet kannatta hankkia vasta Intiassa. Vatsatauti iskee lähes takuuvarmasti ennemmin tai myöhemmin. Silloin vain lähimpään apteekkiin ja saat niin tehokkat lääkkeet, että parin tunnin kuluttua olet taas kunnossa. Jos kyseessä on tavallista turistiripulia vakavampi sairaus - mikä sekin on ihan mahdollista Intiassa, niin sitten vaan lääkärin pakeille. - osaan
rahaa tyyliin kirjoitti:
20,-/pvä, niin loppupelissä käytät joinakin pävinä vähän enemmän , toisina vähän vähemmän. Riippuu vähän siitä, missä päin reissaat - suurkaupungeissa hotellit ovat keskimäärin kalliimpia kuin pienemissä paikoissa. Syöminen on Intiassa erittäin edullista, ihan sikahalpaa. Mutta muista aina, että Intia on ääripäiden maa, siellä on myös erittäin helppo polttaa hurjat määrät rahaa asumalla loistohotelleissa syöden kalliita aterioita!
Kolkata on omasta mielestäni mukavampi kaupunki kuin Varanasi, josta itse en pitänyt ollenkaan. Nämä ovat tietekin ihan omia henk.kohtaisia mielipiteitäni. Varanasissa länsituristi joutuu ehkä enemmän kaikenlaisen hässläyksen uhriksi, joten osittain siitä johtuu etten pahemmin piittaa koko kaupungista.
Kanha national parkissa en ole käynyt, mutta tiedän, että sitä mainostetaan paikkana, jossa voi nähdä tiikereitä ihan livenä luonnossa. Omat kokemukset kansallispuistoista ovat aivan pohjoisesta, Kashmirista ja toisaalta taas etelästä, Keralasta.
Lääkkeistä ehkä ainoastaan malarian estolääkitys kannattaa hankkia Suomesta. Joillekin tulevien, melko rajujen sivuoireiden takia kannattaa kuitenkin ottaa etukäteen selvää, millä alueilla estolääkitys on oikeasti tarpeellinen. Toisekseen eri puolilla Intiaa esiintyy erityyppistä malariaa, joten niitä varten tarvitsee myös erilaisen estolääkityksen. Kysy KTL:stä tämän hetkinen malariatilanne Intiassa, saat samalla ajankohtaisinta tietoa estolääkityksestä. Miksi sanon, että lääkkeet kannattaa hankkia Suomesta, vaikka Intiassa lääkkeet ovat moninkerroin halvempia? Siksi, että niiden saatavuus turistialueiden ulkopuolella ei ole mitenkään itsestään selvyys. Intiassa on yleisesti myynnissä malarialääkkeitä, mutta ei ESTOlääkkeitä - paitsi Goalla.
Minulla on paha tapa aina saarnata malarian estolääkityksen puolesta, ja kuitenkin käytän niitä itse vain liikkuessani etelässä suurkaupunkien ulkopuolella. Esim. pohjoisen vuoristoalueilla, jossa olen eräänkin kesän viettänyt, ei lääkitystä tarvitse.
Muut lääkkeet kannatta hankkia vasta Intiassa. Vatsatauti iskee lähes takuuvarmasti ennemmin tai myöhemmin. Silloin vain lähimpään apteekkiin ja saat niin tehokkat lääkkeet, että parin tunnin kuluttua olet taas kunnossa. Jos kyseessä on tavallista turistiripulia vakavampi sairaus - mikä sekin on ihan mahdollista Intiassa, niin sitten vaan lääkärin pakeille.hieman laskea tarvitsemabu rahan määrän. oletko käyttänyt pankkikorttia vaiko matka shekkejä?
mitkä ovat mielestäsi ehdottomia näkemisen arvoisia paikkoja/kaupunkeja? - ei tietenkään
osaan kirjoitti:
hieman laskea tarvitsemabu rahan määrän. oletko käyttänyt pankkikorttia vaiko matka shekkejä?
mitkä ovat mielestäsi ehdottomia näkemisen arvoisia paikkoja/kaupunkeja?käy maksuvälineenä Intiassa, vaan kansainvälinen luottokortti. Minulla on parikin erilaista, sillä yksi toimii yhdessä paikassa, toinen toisessa ja välillä ei toimi kumpikaan! Matkashekkejä en ole itse harrastanut, niiden vaihto ei myöskään ihan joka paikassa onnistu. Sopivasti käteistä mukaan luottokortti (mielellään pari). Ota huomioon, että monet intialaiset automaatit antavat kerralla pienehköjä summia ja jokaisesta nostosta veloitetaan 15,- euroa. Jos lennät Delhin kautta, annan sinulle yhteystiedot aina hyvän kurssin tarjovaan rahanvaihtopisteeseen.
Mitä Intiassa pitäisi ehdottomasti nähdä? Jokaisella on varmastikin omanlaisensa lista riippuen minkälaisista asioista on kiinnostunut.Itse rakastan Kashmiria (jonne kohta taas lähden), pohjoisen Manali ( ympäröivät alueet), Shimla ja Dharamshala, kauneimpia kaupunkeja ovat Jaipur ja Udaipur - Rajastan yleensäkin on hyvin mielenkiintoinen osavaltio, Agrassa Taj Mahal on nähtävä, Khajuraho (ei muuta mainittavaa, kuin upeat patsaat, mutta ne ovatkin sitten todella upeita!), suurkaupunkisuosikkini Delhi, etelässä viihdyn varmaankin parhaiten Kochissa, jossa meillä on paljon ystäviä ja tuttavia. Kochi on myös mielenkiintoinen ja monipuolinen kaupunki. Muita paikkoja etelässä, joista pidän on Trivandrum ja Mamallapuram, Allepien pikkukaupunki on myöskin ihan viehättävä. Lisäksi Keralan pitkä rantaviiva tarjoaa lukuisia upeita rantsuja. Listaa voisi jatkaa vaikka loputtomiin - Intiassa on niin mielettömästi nähtävää!
Paikkoja joihin en erityisemmin ole ihastunut ovat esim. Mumbai ja Goa. Goa muistuttaa liikaa mitä tahansa turistirysää missä päin maailmaa tahansa. Sieltä puuttuu jotain oleellista, ja sitten taas toisaalta siellä on jotain kovin epäoleellista ihan liiankin kanssa. Mumbai ei vaan nappaa, joku muu saattaa tykätä kovastikin. Myöskään Varanasi ei ole mun paikkani - tiedän, että joillekin se kolahtaa tosi lujaa, ja monet länkkärit sinne suunnistavatkin. - tiedoista
ei tietenkään kirjoitti:
käy maksuvälineenä Intiassa, vaan kansainvälinen luottokortti. Minulla on parikin erilaista, sillä yksi toimii yhdessä paikassa, toinen toisessa ja välillä ei toimi kumpikaan! Matkashekkejä en ole itse harrastanut, niiden vaihto ei myöskään ihan joka paikassa onnistu. Sopivasti käteistä mukaan luottokortti (mielellään pari). Ota huomioon, että monet intialaiset automaatit antavat kerralla pienehköjä summia ja jokaisesta nostosta veloitetaan 15,- euroa. Jos lennät Delhin kautta, annan sinulle yhteystiedot aina hyvän kurssin tarjovaan rahanvaihtopisteeseen.
Mitä Intiassa pitäisi ehdottomasti nähdä? Jokaisella on varmastikin omanlaisensa lista riippuen minkälaisista asioista on kiinnostunut.Itse rakastan Kashmiria (jonne kohta taas lähden), pohjoisen Manali ( ympäröivät alueet), Shimla ja Dharamshala, kauneimpia kaupunkeja ovat Jaipur ja Udaipur - Rajastan yleensäkin on hyvin mielenkiintoinen osavaltio, Agrassa Taj Mahal on nähtävä, Khajuraho (ei muuta mainittavaa, kuin upeat patsaat, mutta ne ovatkin sitten todella upeita!), suurkaupunkisuosikkini Delhi, etelässä viihdyn varmaankin parhaiten Kochissa, jossa meillä on paljon ystäviä ja tuttavia. Kochi on myös mielenkiintoinen ja monipuolinen kaupunki. Muita paikkoja etelässä, joista pidän on Trivandrum ja Mamallapuram, Allepien pikkukaupunki on myöskin ihan viehättävä. Lisäksi Keralan pitkä rantaviiva tarjoaa lukuisia upeita rantsuja. Listaa voisi jatkaa vaikka loputtomiin - Intiassa on niin mielettömästi nähtävää!
Paikkoja joihin en erityisemmin ole ihastunut ovat esim. Mumbai ja Goa. Goa muistuttaa liikaa mitä tahansa turistirysää missä päin maailmaa tahansa. Sieltä puuttuu jotain oleellista, ja sitten taas toisaalta siellä on jotain kovin epäoleellista ihan liiankin kanssa. Mumbai ei vaan nappaa, joku muu saattaa tykätä kovastikin. Myöskään Varanasi ei ole mun paikkani - tiedän, että joillekin se kolahtaa tosi lujaa, ja monet länkkärit sinne suunnistavatkin.Kyllä delhiin olisi tarkoitus lentää, ja bangaloresta takaisin. olen alustavasti katsellut ja kysellyt lentoja niin,mutta lisiko mielestäsi poislähtö paikka parempi jossakin muualla vaiko bangaloresta jota olen suunnitellut?
Mitkä luottokortit olisi hyvä ottaa mukaan?
Itsekin kierrän turistirysät kaukaa, en myös rannoista oityisemmin - kaupunki Intiassa
tiedoista kirjoitti:
Kyllä delhiin olisi tarkoitus lentää, ja bangaloresta takaisin. olen alustavasti katsellut ja kysellyt lentoja niin,mutta lisiko mielestäsi poislähtö paikka parempi jossakin muualla vaiko bangaloresta jota olen suunnitellut?
Mitkä luottokortit olisi hyvä ottaa mukaan?
Itsekin kierrän turistirysät kaukaa, en myös rannoista oityisemminjossa on kansainvälinen kenttä on ok poislähtöä ajatellen. Yleensä kuitenkin on edullisinta ottaa meno-paluu samasta kaupungista. Voithan suunnitella matkareitin takaisin Delhiin toista kautta kuin mitä menet Bangaloreen - erilaisista reittivalinnoista kun ei ole pulaa.
Olen kuullut muuten juttuja, että Finnair olisi avaamassa suoran reitin H:ki-Bangalore. En ole kyllä mistään tsekannut pitäneekö paikkansa.
Itse pelaan Diners Clubin ja MasterCardin korteilla. Diners ei ole kovin toimiva kortti Intiassa (esim. ei käy kaikkialla maksuvälineenä), mutta toisaalta on jossain paikassa yllättäen ollut ainut kansainvälinen kortti, jolla olen saannut nostettua rahaa automaatista. Näin kävi esim. viime reissulla, jolla MasterCard aloitti temppuilun Helsinki-Vantaan transit-puolella, ja suostui Intiassa toimimaan 5% varmuudella automaateilla - maksutilanteissa, myöskin siellä missä oli käytössä kortinlukija, läpyskä toimi ilman ongelmia. Itselläni ei ole kokemusta Visasta, mutta lienee yksi yleisimmin käytetyistä luottokrteista. Intiassa American Express on kortti jota arvostetaan. Huomio myös, että Intiassa sinulta veloitetaan aina tavalla tai toisella myöskin kauppiaalle luottokortin käyttämisestä aiheutuvat kulut - tai ainakin yritetään veloittaa!
Kaivan vielä sinulle Delhissä käyttämämme rahanvaihtopisteen yhteystiedot ennen kuin lähdemme reissuun parin viikon päästä. Viime kesänä paikka oli rempassa, ja sitä oli vaikea huomata kaikkien ympäröivien rakennustelineiden takaa. Yleensäkin on kätevämpi käyttää rahanvaihtopisteitä kuin pankkeja: kurssi on parempi pankeissa tärvääntyy usein aivan tolkuttomasti aikaa. - valtov
Olen samaa meltä että ensikertalaiselle Intiaan tutustujalle Delhi-Agra-Jaipur on tarpeeksi eksoottinen kokemus. Loka-Marraskuu on suomalaiselle sopiva aika matkustaa kultaisen kolmion alueella. Lämpötila on noin 20C.. 25C ja sadetta on vain harvoin. Kuvia reitiltä loka-marraskuun vaihteesta 2007:
http://www.saunalahti.fi/~vavauh/ - tuntuisi
kaupunki Intiassa kirjoitti:
jossa on kansainvälinen kenttä on ok poislähtöä ajatellen. Yleensä kuitenkin on edullisinta ottaa meno-paluu samasta kaupungista. Voithan suunnitella matkareitin takaisin Delhiin toista kautta kuin mitä menet Bangaloreen - erilaisista reittivalinnoista kun ei ole pulaa.
Olen kuullut muuten juttuja, että Finnair olisi avaamassa suoran reitin H:ki-Bangalore. En ole kyllä mistään tsekannut pitäneekö paikkansa.
Itse pelaan Diners Clubin ja MasterCardin korteilla. Diners ei ole kovin toimiva kortti Intiassa (esim. ei käy kaikkialla maksuvälineenä), mutta toisaalta on jossain paikassa yllättäen ollut ainut kansainvälinen kortti, jolla olen saannut nostettua rahaa automaatista. Näin kävi esim. viime reissulla, jolla MasterCard aloitti temppuilun Helsinki-Vantaan transit-puolella, ja suostui Intiassa toimimaan 5% varmuudella automaateilla - maksutilanteissa, myöskin siellä missä oli käytössä kortinlukija, läpyskä toimi ilman ongelmia. Itselläni ei ole kokemusta Visasta, mutta lienee yksi yleisimmin käytetyistä luottokrteista. Intiassa American Express on kortti jota arvostetaan. Huomio myös, että Intiassa sinulta veloitetaan aina tavalla tai toisella myöskin kauppiaalle luottokortin käyttämisestä aiheutuvat kulut - tai ainakin yritetään veloittaa!
Kaivan vielä sinulle Delhissä käyttämämme rahanvaihtopisteen yhteystiedot ennen kuin lähdemme reissuun parin viikon päästä. Viime kesänä paikka oli rempassa, ja sitä oli vaikea huomata kaikkien ympäröivien rakennustelineiden takaa. Yleensäkin on kätevämpi käyttää rahanvaihtopisteitä kuin pankkeja: kurssi on parempi pankeissa tärvääntyy usein aivan tolkuttomasti aikaa.mukavemmalta että olisi meno paikka eri kuin lähtöpaikka, niin ei tarvitsisi mennä takaisin lähtöpaikkaan vain olisi tavoitteena päästä tiettyyn paikkaan tietyssä ajassa ja muuten ei olisi väliä missä seikkailee.. kyllä tietysti voisi olla ihan järkevää ottaa menopaluu samaan paikkaan. oletko käynyt calcutassa päin? jos ottaisi lähtöpaikan sieltä suunnasta, mitä mieltä olet? osaatko sanoa junalippijen hintoja pitemmillä matkoilla sekä sisäisten lentojen hintahaitaria?
- mielenkiintoisista
valtov kirjoitti:
Olen samaa meltä että ensikertalaiselle Intiaan tutustujalle Delhi-Agra-Jaipur on tarpeeksi eksoottinen kokemus. Loka-Marraskuu on suomalaiselle sopiva aika matkustaa kultaisen kolmion alueella. Lämpötila on noin 20C.. 25C ja sadetta on vain harvoin. Kuvia reitiltä loka-marraskuun vaihteesta 2007:
http://www.saunalahti.fi/~vavauh/kuvista. Ajattelin olla reissussa 2kk, riittääköhän delhissä, agrassa sekä jaipurissa katseltavaa ja ihmeteltävää 2kk?
- suuntaat
tuntuisi kirjoitti:
mukavemmalta että olisi meno paikka eri kuin lähtöpaikka, niin ei tarvitsisi mennä takaisin lähtöpaikkaan vain olisi tavoitteena päästä tiettyyn paikkaan tietyssä ajassa ja muuten ei olisi väliä missä seikkailee.. kyllä tietysti voisi olla ihan järkevää ottaa menopaluu samaan paikkaan. oletko käynyt calcutassa päin? jos ottaisi lähtöpaikan sieltä suunnasta, mitä mieltä olet? osaatko sanoa junalippijen hintoja pitemmillä matkoilla sekä sisäisten lentojen hintahaitaria?
matkasi kohti itäistä Intiaa, niin kyllä Kalkutassakin kannattaa käydä. Se on jollain tavalla hiukan toisen tyyppinen suurkaupunki verrattuna Delhiin tai Mumbaihin - onhan se toki paljon pienempikin. Paljon nähtävää!
Junamatkojen ja lentomatkojen hinnat vaihtelevat matkakohteesta riippuen. Junassa vaikuttaa myöskin se, minkä luokan valitset. Junalla matkustaminen on halpaa, erittäin erilaista verrattuna junamatkailuun Suomessa. Kokemus niin hyvässä kuin pahassakin!
Lentolippujen hintaan vaikuttaa lisäksi sesonki. Hinnat määräytyvät osittain kysynnän mukaan. Lentäminen on tietysti nopea tapa siirtyä paikasta A paikkaan B, mutta ei välttämättä paras tapa, jos haluaa oikeasti nähdä Intiaa.
Lisäksi Intiassa voi liikkua bussilla. Tosi pitkät matkat saattavat kuitenkin olla aika rankkoja, mutta jos valitsee esim. sleeper bussin, niin siellä mahtuu nukkumaan ihan mukavasti.
Junayhteyksiä voit tutkiskella www.indianrail.gov.in - sivuilla - ja Jaipurissa
mielenkiintoisista kirjoitti:
kuvista. Ajattelin olla reissussa 2kk, riittääköhän delhissä, agrassa sekä jaipurissa katseltavaa ja ihmeteltävää 2kk?
riittää nähtävää vaikka kuinka paljon, Agran nähtävyydet ovat hiukan rajoittuneemmat, mutta onhan siellä Taj Mahal ja Agra Fort, Aram Bagh ja Akbarin hauta yms. sekä lähellä sijaitseva Fatehpur Sikri.
- valtov
mielenkiintoisista kirjoitti:
kuvista. Ajattelin olla reissussa 2kk, riittääköhän delhissä, agrassa sekä jaipurissa katseltavaa ja ihmeteltävää 2kk?
Luultavasti kerkiät ihmettelemään merkittävän osan koko alueen nähtävyyksistä , olisi ihanteellista jos pystyisi siirtymään vain lyhyitä matkoja kaupungista toiseen omaan tahtiin. Aluella on paljon muitakin kaupunkeja ja nähtävyyksiä kuin nuo joihin ehtii tutustumaan "pakollisella" noin viikon mittaisella kultaisen kolmion kierroksella.
Delhi-Agra-Jaipur reissu oli melkoisen tappotahtinen reissu kun sen matkusti kahdeksassa päivässä. - päivässä
valtov kirjoitti:
Luultavasti kerkiät ihmettelemään merkittävän osan koko alueen nähtävyyksistä , olisi ihanteellista jos pystyisi siirtymään vain lyhyitä matkoja kaupungista toiseen omaan tahtiin. Aluella on paljon muitakin kaupunkeja ja nähtävyyksiä kuin nuo joihin ehtii tutustumaan "pakollisella" noin viikon mittaisella kultaisen kolmion kierroksella.
Delhi-Agra-Jaipur reissu oli melkoisen tappotahtinen reissu kun sen matkusti kahdeksassa päivässä.nuo kolme kaupunkia on jo aikamoinen raapaisu! Itse viivyin Jaipurissa pari viikkoa, ja voisin koska tahansa lähteä sinne uudestaan. Delhissä käyn pari kertaa vuodessa - välillä vain läpikulkumatkalla, välillä viivyn pitempään, mutta olen sen kaupungin aika tarkkaan tutkinut parilla pitemmällä reissulla. Vajaan kahden viikon päästä ollaan taas lähdössä, ensin Delhin kautta pohjoiseen, sitten takaisin Delhiin, jossa seuraamme liittyy lisää väkeä, työkeikka Hissariin Haryanassa, sieltä Amritsariin, josta etelään Kochiin ja ympäristöön. Kochi on taas loman työosuutta, muuten ei niin etelään tähän aikaan vuodesta mentäisikään.
- olen suunnitellut jo.
päivässä kirjoitti:
nuo kolme kaupunkia on jo aikamoinen raapaisu! Itse viivyin Jaipurissa pari viikkoa, ja voisin koska tahansa lähteä sinne uudestaan. Delhissä käyn pari kertaa vuodessa - välillä vain läpikulkumatkalla, välillä viivyn pitempään, mutta olen sen kaupungin aika tarkkaan tutkinut parilla pitemmällä reissulla. Vajaan kahden viikon päästä ollaan taas lähdössä, ensin Delhin kautta pohjoiseen, sitten takaisin Delhiin, jossa seuraamme liittyy lisää väkeä, työkeikka Hissariin Haryanassa, sieltä Amritsariin, josta etelään Kochiin ja ympäristöön. Kochi on taas loman työosuutta, muuten ei niin etelään tähän aikaan vuodesta mentäisikään.
Teidän kanssa viestejä vaihtaneena olen ajatellut seuraavaa: Lento delhiin, josta jaipuriin,udaipur,jodhpur,chandigar,shimla,agra,
lucknow,varanasi,patna,calcutta.
aluksi suunnittelin delhistä bangaloreen,mutta ei matkalla taida kovinkaan mielenkiintoisia kohteita olla, niimpä olen ajatellut tehdä tälläisen reissun, ja katselisin milllaisia paikkoja matkalla on että menenkö ohi vaiko jäänlö hetkeksi. miltä kuulostaa? - reittisi
olen suunnitellut jo. kirjoitti:
Teidän kanssa viestejä vaihtaneena olen ajatellut seuraavaa: Lento delhiin, josta jaipuriin,udaipur,jodhpur,chandigar,shimla,agra,
lucknow,varanasi,patna,calcutta.
aluksi suunnittelin delhistä bangaloreen,mutta ei matkalla taida kovinkaan mielenkiintoisia kohteita olla, niimpä olen ajatellut tehdä tälläisen reissun, ja katselisin milllaisia paikkoja matkalla on että menenkö ohi vaiko jäänlö hetkeksi. miltä kuulostaa?siten, ettei pohjoisen kohteet osu joulukuulle, silloin alkaa olla jo aika vilpoista etenkin öiseen aikaan.
Muuten valitsemiesi kohteiden joukossa on todella mielenkiintoisia paikkoja. Ja asenne on ihan kohdallaan - turha kiire pois, nauti hyvistä mestoista niin pitkään kuin sinua huvittaa, karsi sitten vaikka jotakin pois jos meinaa aika loppua kesken. Intiaahan ei pysty kerralla näkemään ja saat sitten hyvän syyn palata uudestaan.
P.S Kyllä niitä mielenkiintoisia kohteita löytyy ihan pitkin Intiaa, eikä reitti Bangaloreen tee siinä poikkeusta! - rohkaisusta
reittisi kirjoitti:
siten, ettei pohjoisen kohteet osu joulukuulle, silloin alkaa olla jo aika vilpoista etenkin öiseen aikaan.
Muuten valitsemiesi kohteiden joukossa on todella mielenkiintoisia paikkoja. Ja asenne on ihan kohdallaan - turha kiire pois, nauti hyvistä mestoista niin pitkään kuin sinua huvittaa, karsi sitten vaikka jotakin pois jos meinaa aika loppua kesken. Intiaahan ei pysty kerralla näkemään ja saat sitten hyvän syyn palata uudestaan.
P.S Kyllä niitä mielenkiintoisia kohteita löytyy ihan pitkin Intiaa, eikä reitti Bangaloreen tee siinä poikkeusta!olen siis lähdössä syyskuun 20 päivän jälkeen. osaatko sanoa malarialääkkeistä, kannattaako pohjoiseen ottaa sekä onko kuinka kallista?
- aina paasaan
rohkaisusta kirjoitti:
olen siis lähdössä syyskuun 20 päivän jälkeen. osaatko sanoa malarialääkkeistä, kannattaako pohjoiseen ottaa sekä onko kuinka kallista?
malarian estolääkityksen puolesta - enkä kuitenkaan koskaan itse syö niitä pohjoisessa. Suosittelen joka tapauksessa tsekaamaan tilanteen KTL:stä, heillä on siellä kaikista tarkin malariatilanne päivitettynä, sekä tieto minkälainen estolääkitys missäkin päin liikkuessa pitäisi olla. Muistan esim. jollakin matkalla etelässä tarvinneeni kahdet päällekkäiset lääkkeet, sillä liikuin alueilla joissa esiintyi eri tyyppisiä malariakantoja.
Lääkkeiden hinnat ovat nousseet viime aikoina aika paljon, toki ovat lääkketkin parantuneet. Intiasta saa samat lääkkeet halvemmalla, mutta Goan ulkopuolelta niitä ei välttämättä löydy. Joskus olen yrittänyt ostaa estolääkkeitä Delhistä, mutta saatavana oli vain malarialääkkeitä eli lääkitys jo tarttuneeseen tautiin.
Tunnustan, että olen lähdössä Intiaan ensi viikon maanantaina - ei malarian estolääkitystä... - netistä
aina paasaan kirjoitti:
malarian estolääkityksen puolesta - enkä kuitenkaan koskaan itse syö niitä pohjoisessa. Suosittelen joka tapauksessa tsekaamaan tilanteen KTL:stä, heillä on siellä kaikista tarkin malariatilanne päivitettynä, sekä tieto minkälainen estolääkitys missäkin päin liikkuessa pitäisi olla. Muistan esim. jollakin matkalla etelässä tarvinneeni kahdet päällekkäiset lääkkeet, sillä liikuin alueilla joissa esiintyi eri tyyppisiä malariakantoja.
Lääkkeiden hinnat ovat nousseet viime aikoina aika paljon, toki ovat lääkketkin parantuneet. Intiasta saa samat lääkkeet halvemmalla, mutta Goan ulkopuolelta niitä ei välttämättä löydy. Joskus olen yrittänyt ostaa estolääkkeitä Delhistä, mutta saatavana oli vain malarialääkkeitä eli lääkitys jo tarttuneeseen tautiin.
Tunnustan, että olen lähdössä Intiaan ensi viikon maanantaina - ei malarian estolääkitystä...niitä malaria lääke juttuja,en taida minäkään ottaa kun ovat aika kalliita. oletko suojautunut miten öiseen aikaan ja onko sulla mitään sumutteita?
- joudun
netistä kirjoitti:
niitä malaria lääke juttuja,en taida minäkään ottaa kun ovat aika kalliita. oletko suojautunut miten öiseen aikaan ja onko sulla mitään sumutteita?
tunnustamaan, että en ole käyttänyt sumutteita enkä mitään muutakaan. Intiassa saa ostaa sellaisen pistorasiaan tungettavan hyttyskarkotteen, joka on kuulemma ihan tehokas - joissakin hotelleissa ihan talon puolesta tarjolla. Lisäksi on olemassa poltettavia versioita, joita näkee iltaisin etenkin ulkoilmaravintoloiden pöytien alla.
Sitten voi hankkia hyttysverkon ja sumuttaa sen hyttyskarkotteella. - nyt voin
joudun kirjoitti:
tunnustamaan, että en ole käyttänyt sumutteita enkä mitään muutakaan. Intiassa saa ostaa sellaisen pistorasiaan tungettavan hyttyskarkotteen, joka on kuulemma ihan tehokas - joissakin hotelleissa ihan talon puolesta tarjolla. Lisäksi on olemassa poltettavia versioita, joita näkee iltaisin etenkin ulkoilmaravintoloiden pöytien alla.
Sitten voi hankkia hyttysverkon ja sumuttaa sen hyttyskarkotteella.hyvillä mielein unohtaa malaria lääkkeet, jos tulee niin sitten vain intialaisen parantajan luokse! mitä mieltä olet kilyoutrawe´lsin valmiista retkistä, katselin erästä joka on 51 päivää kestävä? onko parempi mennä yksin vaiko retken mukana,tietysti vanhemmat voisivat nukkua yönsä rauhassa jos olisi porukan mukana, mutta siinä on myös huonot puolensa mennä retken mukana,silloin ei voi katsoa kuin pienen ajan yhtä kohdetta,vaikka haluaisikin enemmän.
mitä mieltä olet? uskalluksesta ei ole kiinni ettenkö menisi yksin:) - muiden
nyt voin kirjoitti:
hyvillä mielein unohtaa malaria lääkkeet, jos tulee niin sitten vain intialaisen parantajan luokse! mitä mieltä olet kilyoutrawe´lsin valmiista retkistä, katselin erästä joka on 51 päivää kestävä? onko parempi mennä yksin vaiko retken mukana,tietysti vanhemmat voisivat nukkua yönsä rauhassa jos olisi porukan mukana, mutta siinä on myös huonot puolensa mennä retken mukana,silloin ei voi katsoa kuin pienen ajan yhtä kohdetta,vaikka haluaisikin enemmän.
mitä mieltä olet? uskalluksesta ei ole kiinni ettenkö menisi yksin:)mukana retkillä kulkenut, joten vaikea ottaa siihen kantaa. Tykkään kulkea omin päin.
Se, että itse olen ollut huuoleton malarian estolääkkeiden suhteen, ei suinkaan tarkoita sitä, että kehottaisin muita tekemään samoin! Suosittelen edelleenkin ottamaan yhteyttä KTL:ään ja varmistamaan malariatilanteen reittisi varrella. Kysymyksessä on kuitenkin hengenvaarallinen tauti. Esim falciparum saataa koitua kohtalokkaaksi muutamassa tunnissa oireiden ilmestymisen jälkeen. - otan
muiden kirjoitti:
mukana retkillä kulkenut, joten vaikea ottaa siihen kantaa. Tykkään kulkea omin päin.
Se, että itse olen ollut huuoleton malarian estolääkkeiden suhteen, ei suinkaan tarkoita sitä, että kehottaisin muita tekemään samoin! Suosittelen edelleenkin ottamaan yhteyttä KTL:ään ja varmistamaan malariatilanteen reittisi varrella. Kysymyksessä on kuitenkin hengenvaarallinen tauti. Esim falciparum saataa koitua kohtalokkaaksi muutamassa tunnissa oireiden ilmestymisen jälkeen.selvää asiasta. kyllä riskinsä on aina lähteä pidemmälle matkalle vieraaseen kulttuuriin ja ilmastoon. mutta hieman seikkailumieltä salmiakin sekaan rinkaan niin kyllä sieltä selviää=)
- mukavaa
muiden kirjoitti:
mukana retkillä kulkenut, joten vaikea ottaa siihen kantaa. Tykkään kulkea omin päin.
Se, että itse olen ollut huuoleton malarian estolääkkeiden suhteen, ei suinkaan tarkoita sitä, että kehottaisin muita tekemään samoin! Suosittelen edelleenkin ottamaan yhteyttä KTL:ään ja varmistamaan malariatilanteen reittisi varrella. Kysymyksessä on kuitenkin hengenvaarallinen tauti. Esim falciparum saataa koitua kohtalokkaaksi muutamassa tunnissa oireiden ilmestymisen jälkeen.Mukavaa matkaa! ja kerrothan uusimmat uutiset palattuasi.
- kertomaan
mukavaa kirjoitti:
Mukavaa matkaa! ja kerrothan uusimmat uutiset palattuasi.
kuulumisia noin kuukauden kuluttua. Nyt tässä viimeistellään pakkaamisia, ja miehen matkavaukuutuksen kanssa on vielä jotain häikkää, joten täytyy sekin hoitaa kuntoon.
Hauskaa kesää sinulle ja jatkahan Intian matkasi suunnittelua! - jo palanneet?
kertomaan kirjoitti:
kuulumisia noin kuukauden kuluttua. Nyt tässä viimeistellään pakkaamisia, ja miehen matkavaukuutuksen kanssa on vielä jotain häikkää, joten täytyy sekin hoitaa kuntoon.
Hauskaa kesää sinulle ja jatkahan Intian matkasi suunnittelua!millaista oli ja missä päin kiertelitte?
- tultu ja
jo palanneet? kirjoitti:
millaista oli ja missä päin kiertelitte?
uutta matkaa suunnitellaan tehtäväksi jo tämän vuoden puolella. Alkupuoli reissusta kului Kashmiria kierrellen. Tällä kertaa se oli paljon nastempaa kuin aikaisemmin, sillä meillä oli oma auto allamme koko ajan. Aiemmilla matkoilla olemme pyörineet enempi vain Srinagarin lähistöllä, mutta nyt ajelimme vuoristoteitä ja kalastelimme puhtaampien vesien äärellä kuin mitä Dal Lake nykyään on (= lue mies kalasteli, minä lueskelin kirjoja ja tein käsitöitä rantapenkalla).
Loppulomasta Kashmirissa alkoi levottomuudet, kun pakistanilaissotilaita tuli Line of Controlin yli. Siitä alkoi laukausten vaihto puolin ja toisin. Tämän takia jouduimme jättämään Lehin reissun väliin, sillä matkareittimme olisi kulkenut läheltä kriisialuetta. Levottomuudet ovat jatkuneet oikeastaan näihin päiviin asti, mutta toisesta syystä.Ensin alkoi ulkonaliikkumiskielto Jammussa ja nyt se on ollut voimassa Srinagarissa pari viikkoa.
Olimme Delhissä Suratin pommien ja iskuyritysten aikaan (3 pvän sisällä purettiin 26 pommia). Delhissä kuten kaikissa muissakin suurkaupungeissa siirryttiin high alert-tilaan ja se näkyi tiukkojen turvatarkastuksien muodossa ympäri kaupunkia.
Muuten matka sujui hyvinkin työasioiden merkeissä. Teimme tehdaskäyntejä ja tapasimme tavarantoimittajia. Hassasimme kuitenkin liikaa aikaa miehen perheen luona, joten nyt täytyy ensi tilassa lähteä uudestaan ja ottaa suunta kohti Etelää. Siihenkin reissuun joudutaan sisällyttämään yksi työhomma Kolkatassa, joten lennämme ensiksi Delhiin, sieltä Kolkataan ja jos minä saan päättää, niin sitten Kochiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214