Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

avoliiton päätyttyä

maksumieheksi?

olen asunut mieheni kanssa avoliitossa 8 vuotta ja hän on käytännössä elättänyt minua ja maksanut kaikki menomme.
joskus aikaisemmin eron ollessa ajankohtainen hänen vanhempansa sanoivat että joudun maksamaan hänelle takaisin kaiken mitä hän on minuun sijoittanut.
ja että asiasta on laki.
pitääkö tämä paikkansa? miten se lasketaan?

7

1679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikkaansa

      eli et joudu maksamaan takaisin. Lakia sellaisesta ei ole. Avioliitossa molemmat osapuolet mahdollisuuksiensa mukaan osallistuvat perheen elatukseen, jos toisella ei ole tuloja, toinen maksaa hänenkin elatuksensa. Näin on myös omalla kohdalani ja selvitin asian lakimieheltä muutama vuosi sitten. Ellei ole avioehtoa, erotilanteessa omaisuus on puoliksi olipa ne kenen hyvänsä hankkimia ja rahoittamia.

    • Paikkaansa

      Suomen laki ei edes tunne avoeroa. Kun avoliitossa tulee ero, niin molemmat pitävät nimissään olevan omaisuuden ja velat.
      Eli sitä ei voi mitenkään laskea, koska mitään velvollisuutta maksaa toiselle osapuolelle ei ole.
      Tuosta asiasta ei kannata edes oikeuteen lähteä riitelemään, koska lopputulos on se, että kumpikaan ei maksa toiselle mitään.

      • en tiedä mistä

        hänen perheensä on asiaa tiedustellut..mutta näin he minulle ilmoittivat.
        suuri kiitos kuitenkin avustasi.


    • Suomessa

      Jos seksin ostaminen olisi laitonta, joutuisit maksamaan joka sentin takaisin.

      Kiitä onneasi, ettei näin ole!

    • älä usko appivanhempiasi

      Jos olette joka menosta (maksusta) tehneet velkakirjan, niin sitten näin on. Muuten miehelläsi ja hänen vanhemmillaan on lieviä vaikeuksia näyttää velkasuhde toteen. :)

      Mitään lakia tuosta ei ole, ainakaan miehesi hyväksi. Ole huoleti! Mutta eikö olisi elämä helpompaa, jos sen eläisi niin, että tulisi omillansa toimeen??

      • vaimoni elää hyvin

        Pöh. Vaimoni lopetti rahapalkkaisen työnteon avioiduttuamme yli 20 vuotta sitten. Ilmoittaa tekevänsä vain kotityötä.

        Ei ole kuulema päivääkään katunut. On kuulema hyvät edut: luottokortit ja edustustilit.

        Vielä kun keksisi, miten itse pääsisin vastaaviin hommiin ...


      • hienoa
        vaimoni elää hyvin kirjoitti:

        Pöh. Vaimoni lopetti rahapalkkaisen työnteon avioiduttuamme yli 20 vuotta sitten. Ilmoittaa tekevänsä vain kotityötä.

        Ei ole kuulema päivääkään katunut. On kuulema hyvät edut: luottokortit ja edustustilit.

        Vielä kun keksisi, miten itse pääsisin vastaaviin hommiin ...

        ihana viesti :)
        hyvää juhannusta teille molemmille


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe