Platyjen liika lisääntyminen

Kalaston vaihtoa harkitseva

Platyt ovat yhtäkkiä lisääntyneet räjähdysmäisesti... Olen antanut niitä melkoisesti pois, mutta niitähän tulee koko ajan lisää. Tiesin toki sen, että platyt lisääntyvät, mutta ajattelin osin luonnonhoitavan ongelmaa. Mihin te muut saatte laitettua poikasia? Allas on ollut platyineen pystyssä 2v ja ongelma on räjähtänyt käsiin vasta nyt. Mollien lisääntyminen on pysynyt aisoissa.

Harkitsen jo hiukan kalaston vaihtoa... Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan

10

1490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ms.x

      Itse en ottaisi myöskään platyja, miekkapyrstöjä, milliksiä... Parilla kaverilla kokoajan niistä riesaa, ihme kun kaupat ovat vielä niitä ottaneet ! Luulisi olevan niistäkin ylitarjotaa. Eli voithan kysyä jos paikallinen eläinkauppa ottaisi vastaan, ja jos vielä saisit jotain hyvitystä kuten esim.kalanruokaa.

      Kalaston vaihtoa kun mietit, minkä kokoinen sun altaasi on (jos et tiedä varmaksi, tilavuuden saat laskemalla helposti altaan korkeus x syvyys x leveys ja jaat sen tuhannella.)? Oletko vesiarvoja mitannut ja mitä muita kaloja platyjen lisäksi sieltä löytyy ? Sen pohjalta voisi antaa ehdoituksia. Itselläni on neljä allasta.

      • kalat vaihtoon

        Moi!
        Veisarvoista en nyt voi vastata... En muista ulkoa. Akvaario on n. 170 - 180l.

        Platyjen lisäksi siellä on mustamolleja ja 6 korumonnista sekä 2 viherlevänuoliaista ja yksi partamonni.

        Vinkkejä otetaan vastaan.


      • .............

        Jos sinulla on jotain erikoisia platyja niin myyntiin, myös lehtien palstoilla ja internetissä voi myydä mutta jos ei parempaa keksi niin lopettaa.


    • lea83

      Hei!

      Täällä suunnassa kaivattais paria platya. Siksi kyselen että missä suunnassa nämä kalat asustavat?

      • ottaisin

        platyja ihan mielelläni. Mun altaassa on tilaa ja litroja 317..joten asukkeja mahtuis..
        Asun kempeleessä


      • alemale
        ottaisin kirjoitti:

        platyja ihan mielelläni. Mun altaassa on tilaa ja litroja 317..joten asukkeja mahtuis..
        Asun kempeleessä

        mietippä että kaikki haalimasi kalat eivät välttämättä käy yhteen samoihin vesiarvoihin
        jos sulta löytyy akvaario, tarkasta vesiarvot ja hanki kalasto VESIARVOJEN mukaan!!!


      • köyhä vai tyhmä
        alemale kirjoitti:

        mietippä että kaikki haalimasi kalat eivät välttämättä käy yhteen samoihin vesiarvoihin
        jos sulta löytyy akvaario, tarkasta vesiarvot ja hanki kalasto VESIARVOJEN mukaan!!!

        ikävä kyllä olen harrastanut akvaariota reilut 30 vuotta joten tietoa taitaa jo löytyä minultakin, ajattelitko sitä?


    • kusipää2358

      jestas ku täytyy alkaa ain haastaa riitaa ja pilkkaa toisii

    • Jaska.

      Osta intiaanisulkia samaan akvaarioon platyjen kanssa niin pysyy platy kanta kurissa. Inkkarin harventavat kantaa luonnollisesti. Inkkarit jättävät aikuiset platyt rauhaa mutta syövät juuri syntyneet poikaset. Jokunen platy poikanen kasvaa aikuiseksi mutta jos haluat lisää platyja pitää mammakala ottaa vaikka poikasaltaaseen synnyttämään.

    • raitulii

      Meidän wagtailplatyt ei jostain syystä ole tehneet poikasia koskaan meillä ollessaan. Eläinkaupasta ostettuja naaraita 3kpl, joiden lisäksi löytyy edellisestä kannasta yksi koirasplaty sekä sen kaksi poikasta, joiden emä (tai emo, mikälie) on kuollut jo. Näiden poikasten sukupuolia on hieman hankala erottaa, luulisin niiden olevan naaraita (tällä hetkellä ovat 2,5 - 3cm pitkiä). Ehkä pitäisi ostaa vielä pari koirasta toisesta kaupasta ja yksi naaras, sillä ei haittaisi ollenkaan vaikka tulisi lisää platyja, kun niitä on aina meillä ollut enemmänkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1930
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1519
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      133
      1323
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      111
      896
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe