Rentukka vaiko Ulpukka

helisevä

Tulipa mieleeni, kun lapsena tein Ulpukanvarresta kaulakorun.
Leikatiin puukolla niin että kuori jäi toiselta puolelta ehyeksi ja tuli semmosta ketjua.

Joka kesä teen voikukista seppeleen ja monet valokuvat on erilaisista tilaneista.

Kaihoisaa olotilaa syystä jos toisesta näin sunnuntaina.

16

1242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsin ne

      veneessä tehtiin. minulle tuli suunnaton ikävä maalle.

      • helisevä

        Mähän oon eteläpohojanmaalta, niin puukoollahan mä ne väsäsin ja tais olla sellainen Iisakki Järvenpään hedelmäveitsi paras siihen tarkoitukseen.
        Ois ihana soudella jossain Lappajärvellä )


      • unelmissakovain.
        helisevä kirjoitti:

        Mähän oon eteläpohojanmaalta, niin puukoollahan mä ne väsäsin ja tais olla sellainen Iisakki Järvenpään hedelmäveitsi paras siihen tarkoitukseen.
        Ois ihana soudella jossain Lappajärvellä )

        Järvisuomalaisena olen huomannut,että hämeessä
        niitä järviä riittää ja vaaroja, ellet satu asumaan siellä, teeppä myös hämeen järviylängöille rentukka, lumme ja ulpukka matkoja, lisäksi hämeessä, voit usein nähdä
        joutsenia järvissä.


      • helisevä
        unelmissakovain. kirjoitti:

        Järvisuomalaisena olen huomannut,että hämeessä
        niitä järviä riittää ja vaaroja, ellet satu asumaan siellä, teeppä myös hämeen järviylängöille rentukka, lumme ja ulpukka matkoja, lisäksi hämeessä, voit usein nähdä
        joutsenia järvissä.

        en voisi kuvitella meneväni kivitippuun.
        lappajärvi on sellainen lapsuudenjärvi mökkeilyineen ja telttailuineen.
        Kyllä näin juhannusta ootellessa järvimaisema tulee peltojen keskellä kasvaneellekkin mieleen.
        silmissäni näen joutsenien laskeuvan järveen...


      • unelmissakovain.
        helisevä kirjoitti:

        en voisi kuvitella meneväni kivitippuun.
        lappajärvi on sellainen lapsuudenjärvi mökkeilyineen ja telttailuineen.
        Kyllä näin juhannusta ootellessa järvimaisema tulee peltojen keskellä kasvaneellekkin mieleen.
        silmissäni näen joutsenien laskeuvan järveen...

        Nyt vanhempana olen rakastunut hämeen luontoon, se kun on ja pysyy vanhanaikaisena , luonnonkasveineen, lintuineen ja varsinkin joutsenineen, hiekkapohjaisia järviä lähes vieri vieressä, ja ihmiset lämpimiä, suosittelen tutustumista hämeeseen, aivan yhtä ihanaa kuin
        lapsena voikukkapellolla, päivänkakkaroita polunvarressa, ja koivikon takaa siintää hiekkaranta, illalla joutsenet lipuvat pareittain
        auringonlaskiessa... ja mitkä maisemat aivan kuin
        hyppäisi -50 luvulle. Suosittlelen


      • helisevä
        unelmissakovain. kirjoitti:

        Nyt vanhempana olen rakastunut hämeen luontoon, se kun on ja pysyy vanhanaikaisena , luonnonkasveineen, lintuineen ja varsinkin joutsenineen, hiekkapohjaisia järviä lähes vieri vieressä, ja ihmiset lämpimiä, suosittelen tutustumista hämeeseen, aivan yhtä ihanaa kuin
        lapsena voikukkapellolla, päivänkakkaroita polunvarressa, ja koivikon takaa siintää hiekkaranta, illalla joutsenet lipuvat pareittain
        auringonlaskiessa... ja mitkä maisemat aivan kuin
        hyppäisi -50 luvulle. Suosittlelen

        idyllisen paikan...minä vain unelmoin.


    • kasveilla

      hieman eroa. Rentukkahan oli sellainen märillä rannoilla maalla kasvava ruohovartinen keltakukka. Ei siitä kaulanauhaa saanut.

      Ulpukka tai meillä päin "lumme" se vedessä lehdet pinnalla kasvava. Tulihan siitä kaulakoru tehtyä naapurin tytölle.

      Mutta kun tein samalla tuohisormuksen, tämä 5 v flikka luuli, että nyt ollaan kihloissa ja alkoi suunnitella kirkkohäitä :) Vanhempansa ehtivät väliin, ystävyyttä tuo vain on.

    • Pirre*

      siemenkodista tehtiin leikki porsaita, tikut vaan jaloiksi, - olivat niin kärsäkkään näköisiä jo luonnostaan..

      • helisevä

        possut oli niin sööttejä.


    • Minä en koskaan niihin kukkasiin uskaltanut, kun pappani sanoi että siellä missä ne kasvaa, on iilimatoja. Kattelin vaan niiden kauneutta. Minä olin muuten oikein vesipeto. Mummolan mökin rannassa oli jouhimatoja. Pitkiä mustia, kuin hiuksia. En niitä osannut kammoksua, mutta nytpä alkoi kiinnostamaan, mitä ne semmoiset mahtaa olla.. Tiedätkö sinä?

      • helisevä

        varmaankin oli.
        pelttoihan noi, muttei mene ihon läpi siihen uskottiin ja tiedettiin lapsena.


    • olla ikuinen

      rentun ruusu?

    • Sinimarjanen

      niistä lumpeista seppeleitä teimme aluksi,
      mutta sitten minä en niitä raaskinut ottaa,
      kun olivat niin kauniita. Voikukista kyllä teimme
      sitten myöhemminkin seppeleitä.
      Lumpeita ihailen edlleenkin, ne ovat niin upeita,
      kun kelluvat siellä veden pinnalla, tyynenä
      valoisana, kesäisenä iltana.:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1549
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1166
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      49
      1002
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      186
      875
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 60
      658
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      32
      630
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      624
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      77
      568
    Aihe