JOURNALISTI-LEHDEN KRIISI

Markkinointi&Mainonta

Tästä saamme lukea vain MARMAI-lehdestä ja verkksivuilta:

JOURNALISTILIITON OMERTA
Kirjoittanut: Toimittajan puoliso 15.6.2008 klo 10.05

Journalistiliitossa kiehuu, mutta mikään media ei siihen tartu. Journalistiliiton työntekijä on haastanut työnantajansa oikeuteen työsyrjinnästä ja lisäksi liiton lehti Journalisti jättää ilmestymisensä väliin, koska samaan aikaan useita sen toimittajia on jäänyt sairauslomalle huonon johtamisen, resurssipulan ja huonon työpaikkailmapiirin takia. Journalistiliitto on varsinainen riistäjätyönantaja.

Se ei ole erikoista, mutta outoa on, etteivät toimittajat uskalla/halua kirjoittaa oman liittonsa kriisistä mitään. Ainoastaan Markkinointi&Mainonta -lehdessä ja sen verkkosivuilla uskalletaan harjoittaa sananvapautta myös omaan ammattikuntaan. Erikoista, ettei muissa lehdissä uskalleta hiiskua syksyn suurlakkoon valmistautuvasta Journalistiliitosta ja sen kriisistä.

Jos SAK:ssa, TEHY:ssä tai STTK:ssa tai missä tahansa muussa liitossa on vähänkin kriisinpoikasta, niin siitä kyllä kirjoitetaan, Samoin työnantajaliiton pikkurisahduksistakin.

Kuulemma erään suuren lehden toimituspäällikkö oli pyytänyt toimittajia ottamaan yhteyttä omaan liittoonsa ja tekemään "varovaisesti, mutta kuitenkin" juttua Journalisti-lehden kriisistä, niin nämä olivat kieltäytyneet ja uhanneet jäädä sairauslomalle hekin. MÄTÄÄ!! TODELLA MÄTÄ MEDIAMAFIA!!

Journalistien tulisi tonkia hieman oman pesäntä paskoja ennen kuin ryhtyvät neuvomaan ja opastamaan muita ammattikuntia.

Pankaa sana kiertämään näillä palstoilla. Mediassa tästä tuskin saamme koskaan lukea - korkeintaan siloteltuja selityksiä, joissa liiton politrukit saavat auliisti selittää asiat parhainpäin. AST   

7

986

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vapaa Journalisti

Lakon toteutuessa minä en ainakaan lakkoile. Meille free-toimittajille varmaankin riittää hommia entistä enemmän, ja ihan minimihintaa ei työvoiman puuttuessa tarvitse laskuttaa. Eläköön, lakkolaiset.

• kohta häippäsen

Tällä liitolla mitään tee. Ei sieltä saa mitään apua jos tarvitsee. Ja jäsenmaksut on tosi kalliit verrattuna muihin liittoihin vuositasolla. Hyh SJL!

• Liiton jäsen

>>>>Meille free-toimittajille varmaankin riittää hommia entistä enemmän, ja ihan minimihintaa ei työvoiman puuttuessa tarvitse laskuttaa

Et ilmeisesti ole Journalistiliiton jäsen. Jos olet, et lakon aikana tee töitä. Jos teet, et enää pian ole.

• mikä lakko?

Kuka lakkoilee ja milloin?

• uskaltaako kukaan kommentoida?

Onko journalistiliiton tapahtumilla yhtymäkohtia eilisen uutisiin?

• Toope
        uskaltaako kukaan kommentoida? kirjoitti:

Onko journalistiliiton tapahtumilla yhtymäkohtia eilisen uutisiin?

Korhonen on ilmiselvästi niin saottu hankala ihminen, ollut sitä jo todella pitkään: minesti vain käy niin että todelliset syyt hautautuvat näennäissyiden alle.

• uuno suppanen

Kerropa sinä herjaviestin kirjoittaja itse ensin, monellako nimimerkillä olet itse eri keskustelupalstoille tätä samaa juttua levitellyt. Olen jo aika monelta sivustolta tämän tekstin löytänyt. Kyllä Korhosen ja hänen entisten alaistensa tempuista on saatu lukea ihan liikaakin.

Tiedät varmaankin syyn siihenkin, miksi mainitsemassasi syrjintäkanteessa ei puhuta mitään siitä, että mies- ja naissijaiset saivat kyseisessä lehdessä ihan samaa palkkaa.

Tai mitä varten mediaväkeä työllistävä JOurnalistiliitto on sekin niin älyttömän mätä riittäjä, että on ottanut tänä vuonna sijaiseksi lehtensä toimitukseen kaksi sellaista henkilöä, jotka osoittautuivat harjoittajiksi ja panivat nimensä Johanna Korhosen uuden liiton perustamispapereihin, kerro nyt?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      528
      2000
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      383
      1633
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1452
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1378
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1047
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1032
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1006
    8. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      803
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      801
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      784
    Aihe