vanhempien vanhoista sormuksista

mitä kannattaisi

Sain vanhemmiltani kultaiset kihla ja vihkisormukset (3kpl siis yhteensä) ja haluaisin käyttää ne hyödyksi. Kihlasormukset ovat kapeat rinkulat joissa on kaiverrettuna kuvio ja vihkisormuksessa on jokin kivi(?).

Kuinka paljon tulisi maksamaan (arviolta) jos niistä teetättäisi esimerkiksi kihlat tai kihlat vihkisormuksen minulle? Sormusten koot sattuvat olemaan juuri oikean kokoiset minulle ja miehelleni joten kannattaisiko ne vain uudistaa (istuttaa kiviä tai tehdä jokin kaiverrus), ei sulattaa materiaaliksi?

Summa riippuu tietenkin siitä mitä niihin sormuksiin halutaan, mutta aikaisemmin kävimme katselemassa kaupan kihlasormuksia ja mieleiset sormukset olisivat tulleet maksamaan noin 250e yhteensä. Tulisikohan tämä "tuunaaminen" edullisemmaksi? Tarkoitan jotain alle 150 euroa.

Osaisiko kukaan auttaa tai onko joku tuunannut/teetättäny vanhoista koruista jotain ja paljon ne tuli maksamaan, työ materiaali?

4

1283

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikasta!

Kultasepän liike on oikea paikka.

Eivät ole vertailukelpoisia korujen tuunaamiset.

Rohkeasti vain itse kyselemään liikkeistä.

• aloittaja

Tottakai aion kysellä kultasepän liikkeistä, täälläpäin ei vain ole kuin kaksi joten siksi kyselen ensin tältä foorumilta, kokemuksia, jne. paljonko on mennyt rahaa..

• fewdx3wd

että korujen "tuunaaminen" ei tule halvemmaksi, jos siihen sisältyy enemmän työtä kuin ostettuihin sormuksiin. Muutostyö voi olla hintavaa, koska työ on kallista. Mutta sehän riippuu siitä, millaisia muutoksia haluat tehdä.

Tosin kullan maailmanmarkkinahinta on korkealla, n. $950/unssi, eli 613€/31,1g, eli vajaat 20€ euroa/gramma puhdasta kultaa.

Kannattaa kysyä tietysti kultasepältä, mitä mieleinen muutostyö tulisi maksamaan ja myös sitä, millaisen hyvityksen saisit vanhoista sormuksista, jos niistä voit luopua.

• Ei tule halvemmaksi vaikka sulla oliskin noi 3kpl sormusta itellä. Mulle on just teettetty kihlasormus hintaa tuli 370€ sisältäen pelkän työ ja muutaman kiven koska kullat oli omasta takaa mutta sainpahan sellaisen sormuksen ku halusin ja tietenkin uniikin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      31
      1226
    2. Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?

Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke
      Haapavesi
      58
      1015
    3. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      63
      943
    4. Sukunimesi eka kirjain?

🤗
      Ikävä
      54
      883
    5. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      51
      771
    6. Mitä tapahtuu jos joskus edes kohdataan?

😊
      Ikävä
      65
      758
    7. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      81
      706
    8. Tönölän hukkaputki

Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le
      Kuhmo
      38
      678
    9. Kerro vain.

Lipsauta johtolanka...
      Ikävä
      82
      672
    10. Ei mitään käytöstä

Ei Jumalauta. Videoidaan kun jollain hengenvaarallinen tilanne. Ja laitetaan nettiin. VITTU HÄPEÄ. Olisko kiva jos su
      Ähtäri
      30
      615
    Aihe