vanhempien vanhoista sormuksista

mitä kannattaisi

Sain vanhemmiltani kultaiset kihla ja vihkisormukset (3kpl siis yhteensä) ja haluaisin käyttää ne hyödyksi. Kihlasormukset ovat kapeat rinkulat joissa on kaiverrettuna kuvio ja vihkisormuksessa on jokin kivi(?).

Kuinka paljon tulisi maksamaan (arviolta) jos niistä teetättäisi esimerkiksi kihlat tai kihlat vihkisormuksen minulle? Sormusten koot sattuvat olemaan juuri oikean kokoiset minulle ja miehelleni joten kannattaisiko ne vain uudistaa (istuttaa kiviä tai tehdä jokin kaiverrus), ei sulattaa materiaaliksi?

Summa riippuu tietenkin siitä mitä niihin sormuksiin halutaan, mutta aikaisemmin kävimme katselemassa kaupan kihlasormuksia ja mieleiset sormukset olisivat tulleet maksamaan noin 250e yhteensä. Tulisikohan tämä "tuunaaminen" edullisemmaksi? Tarkoitan jotain alle 150 euroa.

Osaisiko kukaan auttaa tai onko joku tuunannut/teetättäny vanhoista koruista jotain ja paljon ne tuli maksamaan, työ materiaali?

4

902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikasta!

      Kultasepän liike on oikea paikka.

      Eivät ole vertailukelpoisia korujen tuunaamiset.

      Rohkeasti vain itse kyselemään liikkeistä.

      • aloittaja

        Tottakai aion kysellä kultasepän liikkeistä, täälläpäin ei vain ole kuin kaksi joten siksi kyselen ensin tältä foorumilta, kokemuksia, jne. paljonko on mennyt rahaa..


    • fewdx3wd

      että korujen "tuunaaminen" ei tule halvemmaksi, jos siihen sisältyy enemmän työtä kuin ostettuihin sormuksiin. Muutostyö voi olla hintavaa, koska työ on kallista. Mutta sehän riippuu siitä, millaisia muutoksia haluat tehdä.

      Tosin kullan maailmanmarkkinahinta on korkealla, n. $950/unssi, eli 613€/31,1g, eli vajaat 20€ euroa/gramma puhdasta kultaa.

      Kannattaa kysyä tietysti kultasepältä, mitä mieleinen muutostyö tulisi maksamaan ja myös sitä, millaisen hyvityksen saisit vanhoista sormuksista, jos niistä voit luopua.

    • Ei tule halvemmaksi vaikka sulla oliskin noi 3kpl sormusta itellä. Mulle on just teettetty kihlasormus hintaa tuli 370€ sisältäen pelkän työ ja muutaman kiven koska kullat oli omasta takaa mutta sainpahan sellaisen sormuksen ku halusin ja tietenkin uniikin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      172
      7089
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4152
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1624
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe