Moi!
Millainen työnantaja Seure on? Onko jollain kokemuksia? Kannattaako sieltä hakea töitä? Kiitos jos joku viitsii kokemuksia kertoa :)
Seure henkilöstöpalvelut
20
14122
Vastaukset
- vasta valmis lh
Itse tein lähihoitajaopiskelijana siellä keikkatyötä. Seurella on kotisivuilla keikkanetti josta voit omilla tunnuksilla katsoa sinulle sopivia keikkoja ja merkkailla niitä että olet kiinnostunut kyseisistä keikoista. Siinä lukee esim 17.6. klo 7.30-14.30 laakson sairaala os. 8. Ne sitten seuresta soittavat perään että otatko varmasti keikan. Tekstiviestejä sieltä tulee myös vähän väliä jossa tarjotaan keikkoja. Opiskelijana saa hyvät lisät opintotukeen tekemällä muutaman työpäivän seuren kautta kk:ssa. Maksaa paremmin kuin kaupunki. Lomarahat ja kaikki lisät tulevat heti palkkaan, mutta tuntipalkka on kyllä parempi kuin kaupungilla!
Itse olin vielä opiskelija ja menin sinne "työhaastatteluun". Siellä oli paperit valmiina että tuohon vain nimi ja ne näytti kuinka täytän tuntilapun. Sinne kyllä pääsee keikkatyöhön helposti!
Saa itse valita keikat minne menee ja milloin ja palkka on hyvä. Suosittelen!- alkuperäinen :))
Sinne siis sitten keikkailemaan :)
- ,..
Kaikki on kehunu seurea. Kaverit, kolleegat. Hoitajat.net keskustelupastalla on paljon juttuu seuresta ja kaikki viestit on poikkeuksetta positiivisiä. Itse olen nyt sijaisena katriinan sairaalassa. Siirryn kyllä kohta kanssa seurelle. Saa itse valita omat työajat ja tehdä vain sen verran duunia kun viitsii
- :):):)
Moro! Olen itse työskennellyt reilu puoli vuotta lastenhoidon puolella kaikkailijana. Suht positiiviset fiilikset on. Palkka tuntuu aloittavana työntekijänä todela hyvälle.
Joskus keikkoja on saanut kysellä monta kertaa päivän aikana.. Esim: Olin soittanut aamupäivästä keikoista ja sain vastaukseksi "palataan iltapäivällä asiaan".. Soittoa ei kuulunut joten soitin aktiivisuuttani uudelleen ja sain keikan.. Mentyäni keikalle kuulin että he olivat ilmoittanent työtehtävästä aikaisin samana aamuna kun olin soittanut hommista.. Miksiköhän seure panttaa keikoista kun työntekijöitä kyllä piisaisi.Se on vähän inhottanut..- tarkoitus on hankkia
mahdollisimman paljon työttömiä pois tilastoista ja sossun luukulta, ei siis työllistää työhalukkaita. Niitä paljon mainostettuja koko lukukauden jatkuvia kokopäivätöitä joita seure mainostaa joka puolella, ei ole koskaan ollutkaan. Laskepas miten paljon firmalla kuluu mainoksiin ja tee omat johtopäätöksesi touhusta...
- mary jane
Olen ollut Seurella melkein kymmen vuotta ja olen aina ollut tyytyväinen heidän palveluun, kun voin päättää itse miten jaksan työn tehdä, toisen työn ohella. eli tosiaankin suosittelen seurea. ja se on luotettava.
- vuokrafirma on epäluotettava,
töitä harvoin. Mainokset ei todelläkaan pidä paikkaansa. kurjuuden pesä.
- tuntipalkka
niin muuten työehdot ovat huonommat. Mm. lomakorvaukset huomattavasti huonommat kuin vakituisella työntekijällä (vuosilomaa ei kerry alle 16 pv työsuhteissa). Vakituiset ja myös pidempiä sijaisuuksia tekevät saavat sekä vuosilomaa että lomakorvausta. Myös sairastuessa tai lapsen sairastuessa on melko heikolla verrattuna pidempiin työsuhteisiin.
- minäkin keikkailija
Olen keikkaillut päiväkodeissa. Hyvin on sujunut. Palkka hyvä. Tiedän kokemuksesta, että päiväkodit joskus toivovat jotain tuttua ja Seure ei voi kaikkia keikkoja heti antaa kaikille sen vuoksi. Joskus taas kelpaa vain koulutettu, silloin en ole voinut opiskelijana mennä. Parhaansa yrittävät.
- Cella
minäkin keikkailija kirjoitti:
Olen keikkaillut päiväkodeissa. Hyvin on sujunut. Palkka hyvä. Tiedän kokemuksesta, että päiväkodit joskus toivovat jotain tuttua ja Seure ei voi kaikkia keikkoja heti antaa kaikille sen vuoksi. Joskus taas kelpaa vain koulutettu, silloin en ole voinut opiskelijana mennä. Parhaansa yrittävät.
Mielestäni Seure arvojeni mukainen. Lähihoitajana minua joskus ärsyttää yksityiset Medone, mediverkko ym kun tiedän, että firmojen tarkoitus vetää kaikki rahat omistajan tilille ja summat ovat miljoonia. Seure sentään kunnallinen ja oikeesti jotain muuta.
- milla.luukku.
Cella kirjoitti:
Mielestäni Seure arvojeni mukainen. Lähihoitajana minua joskus ärsyttää yksityiset Medone, mediverkko ym kun tiedän, että firmojen tarkoitus vetää kaikki rahat omistajan tilille ja summat ovat miljoonia. Seure sentään kunnallinen ja oikeesti jotain muuta.
kyllä keikkailu kannattaa joka uskaltaa tehä tuntityöläisenä ja tekee just niin palio kun ehtii,,,tosin raja n.40,h, viikos se sylettää,,,ainoastaan,,, tekisin putkeen pitemmän ja huilisin,,no muuten kantsii sanoin itseni vakkari paikasta jossa pieni liksa irti ja eiku keikaileen saa pitää lomaa ko lystää...kirstu vain kolise ja liikuntasetelit ropisee postiluukusta,,,,,mitä viellä vois tehä:) kesä tulossa ja lomaa,,,,,,
- yksityinen oy
Cella kirjoitti:
ja vuokrafirma, omistajina muutama kaupunki.
- Outi,opiskelija
yksityinen oy kirjoitti:
ja vuokrafirma, omistajina muutama kaupunki.
Kaupungit omistaa, eikä tavoittele voittoa, näin lukee nettisivulla tai jossain. Yksityiset tavoittelee voittoa mahdollisimman paljon ja raha menee omistajalle.
- Hassuli
Outi,opiskelija kirjoitti:
Kaupungit omistaa, eikä tavoittele voittoa, näin lukee nettisivulla tai jossain. Yksityiset tavoittelee voittoa mahdollisimman paljon ja raha menee omistajalle.
ensimäisen kerran uudelle osastolle meno hirvittää: koskaan ei tiedä miten otetaan vastaan, saako rapsaa keneltäkään ja suhtaudutaanko sinuun kuin söisit toisten leipää, jonnekin muualle kun menee, siellä esittäydytään, ohjataan ja jaetaan työtehtävät.
Kummastuttaa sekin että esim Espoon kaupungilla on varaa palkata Seuren kautta osastolle erikoissairaanhoitaja kahvia keittämään, työnjako on tietenkin osastonhoitajan vastuulla, ja heillähän ei ole mitään tulostavoitteita ainakaan tänä vuonna, joten se voi olla syynä välinpitämättömyyteen.
Huonon johtamisen osastot ovat niitä jotka eniten hakevat työvoimaa. Joku oh ehkä ajatttelee että ainako vika on johdossa, mutta palkka tulee vastuun myötä ja siloin tuo vastuu kuuluu kantaa.
Kokemuksena keikkailu antaa hyvän leikkauksen kaikista eri työpaikoista ja ilmapiireistä mitä tällä alalla on ja auttaa varmastikin sen itselleen sopivan työn löytymistä. - dfdafads
Outi,opiskelija kirjoitti:
juuri entinen pomoni sanoi että hänen olisi tullut halvemmaksi palkata mut kaupungin kautta kuin seuren. eli minne häviää seuresta rahat sitten jos ne ei tavoittele voittoa,?
tein keikkaa entiseen työpaikkaani ja entinen pomoni olisi ottanut mielummin kaupungin kirjoille.
- eräsmarsu
Kalliimmaksi Seuresta otettu työntekijä tulee, mutta pääkaupunkiseudun kunnat, jotka yhdessä Seuren omistavat, ovat sopineet, että sijaiset palkataan sen kautta.
- hoitsuuuu....
Olen tehnyt jo vuosia keikkaa täyspäiväisesti Seuren kautta.Ammatiltani olen Lähihoitaja.Keikkaa on aina riittänyt niin paljon,kuin vain on ikinä jaksanut tehdä.Palkka on aina maksettu ajallaan,eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.Olen kuullut juttua,että kesäkuussa olisi hiljaista keikkamarkkinoilla.En tiedä...Ainakin minulle on riittänyt keikkaa hyvin aina silloinkin.Aika pian on oppinut kantapään kautta mitkä keikkapaikat on kivoja ja mitkä taas ihan hirveitä.Tietysti se on monesti henkilökemioista kiinni kuka tulee toimeen missä ja kenenkin kanssa.Joku toisen mielestä hirveä paikka onkin toisen mielestä kiva.Tietysti on sitten niitä paikkoja,joissa yleisesti ottaen ollaan keikkalaisia kohtaan v.mäisiä ja sama kohtelu kaikille.Mutta onneksi sellaisiin paikkoihin ei tarvitse mennä enää uudestaan keikalle.Suosittelen Seurea kaikille,jotka haluavat itse päättää,mitä työvuoroja tekevät.Lopuksi on pakko kommentoida vanhaan vuonna 2009 tehtyyn kirjoitukseen.Espoossa on edelleenkin vara palkata Seuren kautta hoitaja "kahvia keittelemään".Eräässä nimeltämainitsemattomassa Espoon sairaalassa ei keikkalaiselle anneta yhtään potilasta hoidettavaksi,eikä ole mitään tekemistä:)
- Paljon on paikkoja
Kyllä tuo kyseinen rekryfirma näyttää hakevan jatkuvasti työntekijöitä, mutta haetaan myös vakituisiin työsuhteisiin ja kuinka paljon on uusintahakuja pääkaupunkiseudun alueilla.
Miksi ei palkata siis keikkalaisia vakituisiksi. Missä vika jos tarvetta on? Huonoa suunnittelua ja johtamistako?
Valitaanko liian moneen kertaan ja toimet on tuon tuosta haussa. Miksi näin voi olla. Eikä tämä ole turhaa työajan käyttöä, rekry, valitsijat vai eikä luoteta tai osata riittävän hvyin valintaprosesseja?
Olen kuitenkin sitä mieltä, että vakituinen työntekijä tuottaa työyhteisölle paljon enmmän kuin keikkalainen. Työhön sitoutuminen on ihan toista luokkaa ja keikkalaisiakin on kahdenlaisia; toiset tekevät sen vain rahan vuoksi ja toisten käden jälki on hyvää.
Minusta on ihan turhaa keksitty erilaisia rekryfirmoja, joiden tavoite on vain rahastus. Nykyään liian monia välikäsiä ja aikaa vievää toimintaa.
Useinhan näissä rekryissä ei ole edes asiantuntevaa osaamista vaan henkilöt ovat siirtyneet hoitotehtävistä ilman asiantuntemusta "kevyempiin ja hyväpalkkaisempiin työtehtäviin".
Kyllä esimiehen tulee valita henkilöstönsä ja hän osaa valita parhaalla mahdollisella tavalla parhaimman henkilön oman yksikkönsä työtehtäviin.
Keikkalaisia, työntekijöitä on varmaan todella erilaisia samoin kuin työyhteisöjäkin. Ja parhaathan loistavat siinä, että heillä on aina osaava henkilöstö. Todella suuria eroja voi olla saman organisaation sisällä.
Niin perustehtävän kuin johtamisosaamisen suhteen. - Keikkalaine
Tuleeko lastenhoitajille lauantaista ja iltavuoroista extraa palkkaan?
- Eli
Hei, milloin tulee loma korvaus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718