Joo eilen jäätiin tien päälle kun -06 vuosimallin 1.6 115 hv moottorilla oleva Focuksen moottori sanoi yhteistyösopimuksen irti. Auto nyki noin 300 kilometriä ennenkuin hävisi tehot ja mittaristoon tuli viesti "ENGINE SYSTEM FAULT". Onko kellään tietoa mikä mahtaa olla autossa vikana? harmittaa kun takuu meni umpeen tämän kuun alussa.
Focus jätti tien päälle
18
7035
Vastaukset
- juttu osa1
Olisko kannattanu tuon 300 kilometrin aikana piipahtaa korjaamolla.
- Juke
Niin missä korjaamolla sitä lauantaina klo. 18.00 jälkeen käy. Ja kun oli pakko päästä matkaan. No huomenna katsotaan miten pahasti on käynyt. Ja ei suht uuden auton pitäis tehdä minun mielestä tuollaisia temppuja.
- sympatia.
Pieni sympatia mekaniikkaa kohtaan vois olla hyvä asia, jos se oireilee niin matkaa ei kannata jatkaa niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Siinä säästää toisinaan rahaa myös...
- JMMK
Moi, jos takuu meni pari vkoa sitten umpeen, kyllä se menee vielä takuuseen. Muista vain mainita että nykimistä esiintynyt jo kk. sitten... :)
- Niiinpä
Ootko nesteet tarkistanu? Millä tavalla toi nykiminen tarkalleenottaen ilmeni? Sinälläänhän tää nyt on aika turhaa jossittelua koska pajallehan tuo kärry on kuitenkin menossa.
- Argh!
Nyt se sitten on tullut Fordeihinkin: matkan keskeyttävä tietokonevika. Selvästi tuolta ruottinpojilta.
- vika vs. takuu
Takuu ei ole myyjän virhevastuun takaraja, takuu on normaalin vastuun päälle myönnetty ylimääräinen turva.
Jos auton moottorissa on virhe, joka ei johdu luonnollisesta kulumisesta, niin kyllä myyjä vastaa siitä- kun et tiedä
näköjään mitään asiasta
- jatkuvat?
Aiemmin paukkuivat foorteissa jakopään hammashihnat, mm. isäukon alle vuoden vanha Orion jäi tien päälle. Nämä ongelmat sentään lienevät jo historiaa?
- viestiä
Tämä oli päivänselvästi kiireellä keksitty juttu ja tarina on muutenkin epämääräinen. Esim. jos henkilö on 300 km päästä mm. kotoaan, olisi hän tuonut tästä aiheutuneet harmitkin esille. Jos kaveri olisi tuntenut focuksen, olisi hän voinut säveltää jutun vaikka vetoakselin rikkoutumisesta.
Silti huumori piristää aina päivää ja toivottavasti kirjoittaja sai itse hyvät kiksit!
- Juke
Niin aamulla hain auton eka korjaamoreissulta ( ei merkkikorjaamo) Viitasaarelta, mutta eihän ne siellä saanut autoa kuntoon, vaikka niin väittivätkin. Olivat lukeneet vikamuistin, jossa oli ollut tieto kaasupolkimeen tulleesta häiriöstä. Olivat nollanneet sen, koeajaneet ja auton piti olla kunnossa. No eihän se mennyt kuin 40 kilometriä, niin taas nykiminen alkoi. Soitin paikkaan, mistä olen auton ostanut ja huollattanut, niin epäilivät että puola olisi mennyt. No huomenna Iisalmeen merkkiliikkeeseen, niin eiköhän se siellä selviä.
- jokke
selvitä TUO vika...kunnes ilmaantuu seuraava vika joka sitten johtuu siitä että ajelit autolla tuolla vialla jonka jälkeen seuraava jne jne jne.
Tuo on tuttua juttua 3v.n takaa kun alla oli fiicus 1.8zetec - dasd
Tyyppivika on focuksessa puola... Puola aiheuttaa paljon nykimistä ja moottori ei jaksa pyöriä kunnolla. Kannattaa vaihdattaa puola sytytysjohdot ja tulpat! YHTÄ AIKAA!
- fordhater
Fordit, ainaki nuo Focukset ovat tunnetusti paskoja ja perseestä revittyjä autoja.. Ite ajelin noin 10 kuukautta -00 Focuksella ja siinä oli aivan valtavasti vikoja! (aj. 145 tkm)Sain tarpeekseni kyseistä kyseenalaisesta autosta ja vaihdatin sen toivottavasti parempaan autoon, jonka haen huomenna.. Varoitan kaikkia keskusteluissa olevia ÄLKÄÄ IKINÄ LAITTAKO FORD FOCUSTA!!! Huonoin auto mikä minulla on koskaan ollut! Autoja mulla on ollut 5 aikaisemmin ja Focus on ollut uusin niistä ja Volvo laadukkain.. ;) Olen onnellinen, kun pääsen eroon Fordista.. PS. Fordia ei uskaltanut edes pestä kunnolla, koska maalipinta lähti pois siitä. :D :D :D
- se menee
Mutta sitten äiskä tuli herättämään, kun piti lähteä kouluun.
Onneksi saat mopokortin jo muutaman vuoden kuluttua. - Juke
Niin vein auton aamulla pajalle laittoon. Vika saatiin selville pari viikkoa sitten omalla merkkikkorjaamolla. Vikana oli paskaksi mennyt pakopuolen nokka-akseli. On kuulema ollut vastaava vika kerran aikaisemminkin kyseisen laisessa moottorissa. No onneksi meni takuuseen, vaikka takuuaika oli mennyt kuukaudella umpeen.
- sama vika
Minun autossa lienee sama vika.Testeri näytti viaksi jakopään ja nokka akselin yhteen sopimattomuutta,päivä huollon jälkeen.Luulin ensiksi,että tietokone näytti huollonmerkkivalon kuittaamatta jättämistä.Takuu mennyt umpeen kolmekuukautta sitten.Moottorin merkkivalo syttyy ja sammuu,enimmäkseen se ei pala.Pukilla pajalla oli samallaisella koneella varustettu focus ajettu 67 tuhatta,minun 61 ja risat,sama vika.Kyseessä ilmeiseti joku merkkivika tai viallinen osa.Vika ilmenee auto käynistäessä pienenä (kolauksena.murahduksena)
- nyt kunnossa
Sain auton kuntoo ilman kustannuksia taistelun kanssa.Ford 60% ja jäleenmyyjä 40%.Tuli autoon tehoja lisää korjauksen jälkeen.Olisi vain toivonut parempaa palvelua molemmilta osapuolilta,nyt jäi vähän huono maku.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063230Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1581259Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.47829