Onkos kokemusta Byggmaxin maaleista (Alpina)? Uskaltaakohan ostaa? Pitäs meinaan maalata kaikki katot ja seinät sisältä :/
9,90€/2,5l ja sävyt olis valmiina...aika edullisia.
Byggmaxin maaleista
23
7816
Vastaukset
- teseppa
Enpä ole ikinä edes kuullut moisesta mutta hinnasta voisi päätellä että ko. maalit eivät pahemmin akrylaattia sitten sisällä, eli jos spekuloimaan pitäisi lähteä niin se voisi olla yhtä laadutonta ja kamalan hajuista kuin Teknoksen Trend-sarjan maalit jotka siis lähtee seinästä ihan vetämällä mattona irti.
Aikalailla samaan hintaan pääset kun käyt ostamassa Sadolinin Bindoprota tai Teknoksen Ekoraa. Niitä on vain 18l astioissa ja hinta liikkuu siinä 60-80e, ja silti eivät kuitenkaan täysin toivottomia maaleja ole. Näitä ei tosin saa kuin vain vaaleisiin sävyihin sävytettyä. - ok oli
Hyvä että jotkut yrittää vähän murtaa monopoleja, siksi itse oon ostanut alpinan maaleja (vain ulkopintoihin huom.) ja hyvää ruotsalaista tavaraa ovat- eí valittamista. Hintakin oli kohdallaan..
- Timo Timpuri
Katoppas tämä Folksam.se sivu. Testataan maalit,home aineet,statistikkaa lämpopumppujen kestävyydestä ja auto asia ym.Folksam on vakuutus yhtiö.
- painteri
Timo Timpuri kirjoitti:
Katoppas tämä Folksam.se sivu. Testataan maalit,home aineet,statistikkaa lämpopumppujen kestävyydestä ja auto asia ym.Folksam on vakuutus yhtiö.
ei oikeen toi svenska taitu. Mahtaisko suomenkielellä jtn testejä...pitääpä kahtoa.
Kiitos kaikille vastauksista!!! ...ja lisää tietoa saa laittaa :)
- mualimies
Nostetaan vanha ylös, eli onko nyt jo kokemusta byggmaxin maaleista paremmin ?
Tarvisi ulkomaalata taloa ja halpaa tuo ainakin olisi perinteisiin maalimerkkeihin verrattuna tuo Alpina. - mualimies
Ei oikein vakuuta Alpinat kun ei löydy netistä mitn näistä maaleista, ehkä turvaudun kalliimpiin merkkeihin...
- Entäs Biltema?
Itse vertasin eräässä projektissa Biltemaa ja Byggmaxia. Bilteman maalitkin ovat edullisia. Biltema vaikutti laadukkaammalta, paksumpaa ja paremmin peittävää, ja tuoksuikin enemmän maalilta kuin Byggmax. Tosin ei se Byggmaxkaan nyt aivan surkeaa ollut.
- Valkoista tuli
Sisäkattomaalit ainakin toimii hyvin. Jatkovarsitelalla helppo levittää ja tulee tasainen jälki eikä valu telanvartta myöten. Kun hintaerokin on melkein kolmannes rautakauppojen maaleista niin luulisin että ainakaan sisämaalauksessa ei kesto ole kolmea kertaa huonompi kuin "tikkurilaisilla" Hyvää tavaraa että eikun maalaamaan!
- :-/
Byggmaxin Alpina tuotti to-del-la ison pettymyksen "semikosteassa" tilassa. Maalasin sillä saunan pukuhuoneen seinän (Byggmaxin myyjän suosituksesta valitsin ko. maalin) ja nyt, jos tilassa on yhtään vesihöyryä, maalipinta on ällöttävän tahmea. Kun tila kuivuu, tahmeus poistuu, mutta useinhan siellä pukkarissa ollaan just saunan jälkeen, jolloin höyryä saattaa olla ilmoilla... Tila ei siis ole missään olosuhteissa märkä, ainoastaan pientä kosteutta tulee saunottaessa. Maali on siis ilmeisesti ko. tilaan totaalisen väärä, mutta minkäs teet - hölmö kun olin, luotin siihen, että myyjä osaa asiansa. Kuvailin kyllä tarkkaan, mitä / missä olin tekemässä. Toisaalta, samainen myyjä suositteli mulle vähintäänkin tuhtia venelakkaa saunan ovenpieliin, penkkeihin ym... Se ei sentään mennyt läpi... Anyway, seinämaali oli kyllä helppoa maalattavaa ja jälki oli tasaista myös halvalla telalla, joten ehkäpä se oikeassa tilassa voikin olla ihan paikallaan? Omien kokemusteni jälkeen jätän kyllä Byggmaxin jatkossa väliin.
- :-/
...Edelliseen liittyen vielä... Samassa tilassa vastakkainen seinä on maalattu Tikkurilan vastaavalla tuotteella (ei siis millään kostean / märän tilan erikoismaalilla) ja siinä ei mitään tahmeutta tunnu, vaikka kosteus on silläkin puolella pientä pukkaria, totta kai, täsmälleen sama. Siksipä siis rohkenen syyttää ongelmasta maalia, enkä ensi töikseni katso peilistä maalaria...
- Lamppupää10
Tikkurilan tuotteet ovat vaan surkeita,mielummin biltema tai byggmax...
- Katso käy seuraa
Käytä mielummin sävytettyä uloste liuosta muutaman ryyppypäivän ja illan jälkeen, sote siihen vielä ämpärillinen oksennusta. Lopputulos on parempi kuin edellämainittujen valmistajien / myyjien. Kunnon mmaleja ei myydä tee se itse miehille !
- Käytän toistekin.
Byggmaxin maalit ovat meidän tapauksessa toimineet hyvin, sekä sisällä että ulkona... ja Caparolin valmistamia ne ymmärtääkseni ovat (www.caparol.com), luulisin sen kertovan jotain laadusta (siihen ehkä "Timo Timpuri" viittaakin?).
Ja vinkkinä, se venelakka olisi luultavasti toiminut hyvin siihen penkkiin yms - mm Vaasan asuntomessuilla sitä oli joskus aikoinaan käytetty työtason suojaamiseen hyvällä (ja näyttävällä) lopputuloksella. - ei koskaan enää
Maalasimme kylmän ulkorakennuksen UUDET laudat BYGGMAXIN maalilla kesällä-11 Laudat tällä hetkellä aivan homeessa.Yksi seinä maalattiin vanhalla tikkurilan maalilla (koska ruotsalainen maali loppui vähän kesken) eikä siinä ole yhtään hometta.
- Torvelo 100
Tosiaan, kannattaa varmaan ostaa halpaa paskaa ja maalata vielä eri valmistajien maaleilla sekaisin. Onneksi on aina jonkun opiottava kantapään kautta.
mene nyt sitten vielä rautakauppaan ja vedä siihe koko tölliin Vinhat päälle !!
halvemmaksi tulisi tilata paikan päälle vusia toiminut maalausliike.
- Ammatti mies
Kaikille sama viesti tässä porttaalissa, on sitten kädetön, ämpäriurakoitsisija tai muuten vaan urpo tai einari. Kysely ei auta ! Tilaa paikalle ammatti maalari niin se tietää mitä pitää tehdä ja millä maaleilla mitäkin pintaa maalata.
Tee se itse miehiä on jo liikaakin ! - Järki käteen
Osta halvalla ja käytä mitä käytät ! Omapahan on murheesi. Ottaisin mielummin selvää Nicolor maaleista, niitä käyttävät ammattilaiset ja ne kestää takuuajan jälkeenkin taloyhtiöpuolellakin.
- juustokulli
Tulihan seinät maalattua Alpine 07 himmeällä. Turha puhua että halpa maali ei peitä. Tämä oli niin paksu että eka kerta oli laimennettava. Toinen kerta raakana ja tulos tosi tyydyttävä. Vertaa, Jokeri maali 2.7 L 32.90 €, ja Byggmax Alpine 10 L 27.90€. Tulos aivan sama mutta yli 3 x halvempi.
- Remonttiäijä
Itse olen maalannut viimeisne kahden vuoden aikana remonteissani seuraavilla maaleilla kuivien tilojen kattoa ja seiniä.
Tikkurila Siro (70 € / 9l)
Teknos Trend 7 (80 € / 18l)
Byggmax kattomaali (24 € / 10l)
Byggmax pohja/kattomaali (38 € / 10l)
Bilteman kattomaali (19 € / 7l)
Tikkurila oli ihan ok mutta ei hintansa arvoinen. Edullisemmilla maaleilla sai aivan yhtä hyvän tuloksen. En nähnyt järkeä ostaa toista kertaa huonon hinta/laatusuhteen vuoksi.
Teknos oli edullinen mutta huono peitto ja kulutuskestävyys muihin vastaaviin himmeisiin maaleihin verrattuna. Käytin 18 litraa mutta en ostanut toiste. Huono astia, peltikannen sulkusiivet meni nopeasti huonoon kuntoon ja oli hankala sulkea tiiviisti.
Byggmax kattomaali oli ihan ok mutta aavistuksen huono peittokyky. Ostin toisenkin pöntön. Astia on lisäksi kätevä muovinen joka helppo avata ja sulkea.
Byggmax pohja/kattomaali oli hemmetin hyvä. Hyvä peittokyky ja mieto tuoksu. Ainoa hämäävä oli että märkänä taittoi vahvasti kellertävään. Kuivuttuaan oli kuitenkin ihan valkoinen. Olen ostanut useamman pöntön. Hyvä astia.
Bilteman maalia en toiste käyttänyt. Maalin haju kuivuessa ja vielä viikko kuivusmisen jälkeen oli niin pistävä että en suosittele kenenkään käytettäväksi. Jouduin päällemaalaamaan toisella maalilla jotta Bilteman maalin hajun sai pois.- Uskokoon ken haluaa
Oletko Byggmaxin miehiä ,ulkomaalina toimii ainoastaan öljymaali, vesiohenteiset vaatii erittäin hyvän pohjamaalin ja sen vuoksi eivät pysy pinnassa, Itse maalasin Talon höylätyt vuorilaudat teknoksen maalilla ,olisi pitänyt Värillisellä Vinhalla paljon ohentaen myös Tikkurila käy, maalasin koko talon tikkurilan puussuojalla colorilla ja auringon puolelta haihtuu viidessä vuodessa mutta varjon puolelta on kuin uusi.Puupohjan tulee olla täysin kuiva sekä pölytön ja ilman kosteus ei saa olla kuin 60%,varjossa voi maalata mutta ei auringossa.Värilliset puunsuojaaineet on ulos hyviä ne valuu mutta myös imeytyy puuhun todella hyvin.Sisälle voi kuiviin tiloihin laittaa vesiohenteisia maaleja mutta ei ulos eikä kosteudelle alttiisiin sisätiloihin. Minusta useimmat maalit on hyviä mutta olosuhteet missä työtehdään pitää olla oikea,Näin Kun Korsossa maalatiin Leppäkorven koulun opettajien uusittua taloa kovassa auringon paahteessa.Olisin sanonut jotain mutta olivat Virolaisia joten taas on töitä tiedossa.
- Laatu vai hinta?
Uskokoon ken haluaa kirjoitti:
Oletko Byggmaxin miehiä ,ulkomaalina toimii ainoastaan öljymaali, vesiohenteiset vaatii erittäin hyvän pohjamaalin ja sen vuoksi eivät pysy pinnassa, Itse maalasin Talon höylätyt vuorilaudat teknoksen maalilla ,olisi pitänyt Värillisellä Vinhalla paljon ohentaen myös Tikkurila käy, maalasin koko talon tikkurilan puussuojalla colorilla ja auringon puolelta haihtuu viidessä vuodessa mutta varjon puolelta on kuin uusi.Puupohjan tulee olla täysin kuiva sekä pölytön ja ilman kosteus ei saa olla kuin 60%,varjossa voi maalata mutta ei auringossa.Värilliset puunsuojaaineet on ulos hyviä ne valuu mutta myös imeytyy puuhun todella hyvin.Sisälle voi kuiviin tiloihin laittaa vesiohenteisia maaleja mutta ei ulos eikä kosteudelle alttiisiin sisätiloihin. Minusta useimmat maalit on hyviä mutta olosuhteet missä työtehdään pitää olla oikea,Näin Kun Korsossa maalatiin Leppäkorven koulun opettajien uusittua taloa kovassa auringon paahteessa.Olisin sanonut jotain mutta olivat Virolaisia joten taas on töitä tiedossa.
Alkupätkään en kommentoi, mutta noista Viron pojista tuli mieleen alkukesästä tapaus mieleen.
Palailimme sporalla/ratikalla Verkkokaupasta, kun satoi kaatamalla. Ikkunasta näimme viisi (!) kaveria maalaamassa sateella (mitäs se ilmankosteus silloin onkaan---> 100%). Yksi piteli purkkia, toinen irrotteli jotain lautoja, kolmas näytti maalaavan, neljäs rapsutti ilmeisesti maalipintaa pois ja viidennelläkin oli jotain tärkeää tekemistä. Että sellaista...
Ja mitä tulee muuten työn laatuun ja hintaan, niin laittoihan RAKENNUSLIITTO Hakaniemen toimistossa Viron pojat asialle, kun piti tehdä jotain putki- ym saneerausurakkaa/remonttia. No, lopputuloksena tuli jonkinlainen vesivahinko, kun oli unohdettu kannakoida.....
Eipä ilahduttanut Rakennusliiton jäseniä, joita lähti liitosta kun kuulivat mitä on tapahtunut ja ketkä oli palkattu töihin. Sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan vai miten se meni.
Loppukaneettina todettakoon noista maalien käytöstä ulkona kovalla paahteella / auringonpaisteessa. Joskus 90-luvulla erästä taloa maalattiin kovalla kiireellä juuri "uskokoon ken haluaa" -nimimerkinkin mainitsemalla säällä. Väri oli ihan ok muutamien vuosien ajan, mutta alkoi sitten kupruilla ja halkeilla joka paikasta. No, omistajathan olivat jo tässä vaiheessa myyneet kyseisen talon. Itse opin tästä aikoinani (15-vuotiaana) jo jotain.
- Läppä Looginen
Terve painteri :D
Saitko ulkolaisen rautakaupan maalilla hyvän jäljen?
Olen joskus seurannut Tauno Tavallisen maaliostoksia sivusta, sisä- ja ulkomaalien osalta. Hinnat laatumerkkien osalta ovat l ä h e s kaikissa tuotteita myyvissä maalikaupoissa samat o s t o h e t k e l l ä.
Anteeksi vain, mutta kerran pariinkymmeneen vuoteen tehtävässä maalausremontissa kaikkein mitättömintä osaa esittävät l a a d u k k a a t tarvikkeet.
Normaalikokoinen sahapintaisella paneelilla vuorattu rintamiestalo haukkaa "kotimaisilla" tarvikeilla julkisivutarpeisiin peltikattomaaleineen n. 862,60 €. Summa sisältää kuitenkin hankalimman työn mukaan tehdyt tarvikkeet.
Summahan on pienempi huoltovälin lyhentyessä, jopa puolittuu.
Sisäpuolien maalauksiin saa menemään muutamilla tehostesävyillä mainittuun neljän huoneen taloon vähillä pohjatöillä n. 440,00€ keittiön pesunkestävällä käsitellen.
Voitteko kuvitella, että tuo julkisivuun sijoitettava tarvikesumma(sisältäen kattomaalit) on em aikavälillä n. 3,60€/ kk (sisäpuolen tarvikkeet n. 1,85€/kk) ja oletettavasti tarvikkeiden toimivuutta ja luotettavuutta ei tarvitse miettiä...kunhan hallitsee menetelmät, huyomioi olosuhteet ja tietää millä välineillä työt tehdään ;)
Aina en ymmärrä tuolle aikavälille sijoittuvan huollon tarvikkeiden kilpailutusta. Keskittyisin itse mieluummin laadukkaan jäljen tekijöiden tavoitteluun.
Mukavaa loppukesää lomaileville kodinkunnostajille. - JKL Bygin liepeiltä
Itse olen ostellut Byggmaxin ulkomaaleja useammankin purkin.
Ovat purkkien mukaan vesiohenteisia öljymaaleja.
Kokemukseni:
Peittää hyvin.
Jos maalaa vanhan saman värin päälle, kannattaa ohentaa, jotta kevyempi sivellä. Peittävyys riittää pitkästikkin jatkettuna.
Sävyt on "syviä" eli ruskea oli todella tumman ruskeaa ja punainen tosi räväkkää punaista. Valkoinen puolestaan on kirkas lumivalkoinen. Pielilaudoissa varsin näyttävää tuo valkoinen.
Pitää muistaa, että öljymaali tuskin suuria hengittelee. Itse olen ainakin henkisesti valmistautunut vaihtamaan nuo maalamani pinnat ja hävittämään kirkkaan punaisen leikkimäkin, jos mätänevät maalin sisään :)
=> Talon seiniä en tällä maalaisi kyllä ihan ensimmäisenä, ellen myyntiaikeissa olisi ja sävy sattuisi sopimaan. (Itse en kyllä näiden värisiä taloja varmasti ikinä ostaisi)
Hienoa jälkeä, mutta jotenkin ei ole sellaista "normaalia" maalia.
Halpisruiskuun käy myös ihan ok. Mutta ei raakana kun on niin paksua.
Mökkikäyttöön ja pikkuprojekteihin erittäin (!) hyvä valinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492348- 262263
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161574Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271555- 1241447
- 191103
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva334897