EVINRUDE 60hv VIRITYS

46515542

Olisiko mahdollista piristää evinrude 60hv vm84 2t konettani... onko siinä jonkinlaisia kuristimia tms.??

Kiitoksia vastauksista

11

4122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palle ramstetti

      Mutta mulla Buster rs /ht kulkee sellaisella kakspyttysellä ihan riittävästi.

      • Kulkee

        Buster?? mulla ei oo meinaa oo yhtään tietoo paljon mun paatti menee 60hv evikalla mulla on 4,4m tuulilasivene


      • palle ramstetti
        Kulkee kirjoitti:

        Buster?? mulla ei oo meinaa oo yhtään tietoo paljon mun paatti menee 60hv evikalla mulla on 4,4m tuulilasivene

        kulkea sunkin veneesi, ja vähän pirusti;) Gps- llä mittasin Buster Rs Ht.n kulkevan yksin 62km/h. elikkäs noin 33solmua.(muuntokerroin n.1,85 ) Kone on - 85 vuosimallia kaksipyttyinen 60hv johnson.


    • Virittäjä velho

      2T moottorin viritys on todella helppoa, ja kaiken lisäksi halpaa. Itse olen erikoistunut virittämään perämoottoreita, ja niistä saa parhaan tuloksen, koska ovat tehtaalta tullessaan todella matalaviritteisiä.
      Viritysastetta voidaan verrata esim näin. 2t moottorikelkka, 500cc, teho yli 100hv. 2t perämoottori 500cc, teho 20hv.
      Tosin ihan noihin lukemiin ei perämoottorissa pääse johtuen pakoputkesta. Eli ei saa muotoiltua kammiota parhaalle teho vääntöalueelle pakoaukonsäätimet puuttuvat.

      Paras tulos on tullut perämoottorin virityksessä, kun vene on suhteellisen kevyt.

      Esimerkki jonka tein vuonna 2001: Buster mini, ja evinrude 20hv, vuosmalli koneella joku -90.

      Meni vakiona GPS.ään 2hlö.n kuormalla n.40km/h

      -oli joku kuristin valmiina imukaulassa, poistettu.
      -kaasuttimen modifionti(mm.suuttimet)
      -läppien modifionti
      -sylinterin aukkojen ajoitusten muuttaminen/suurentaminen/kiilloitus
      -Mäntien modifionti
      -liikkuvien osien kevennys
      -pakoputken muutos
      -potkurin vaihto isompinousuiseen.
      -sytytyksen muutos
      -tulppien vaihto.

      En toimeentuloni vuoksi paljasta yksityiskohtaisesti tarkkoja työvaiheita.

      Tulos:

      71km/h GPs, 2 hlö.n kuormalla. Kone kierti törkeesti, vaikka siihen laitettiin isonousuinen teräspotkuri.

      Miinukset:
      -alkukiihdytyksen nopeuden lasku, ymmärrettävistä syistä, joka ei kuitenkaan käyttöä haittaa.

      -Tyhjäkäynnillä kulkee liian lujaa, uisteluun joutuu hommamaan kakkoskoneen.(potkurinvaihto tyhjäkäynnintason nosto)

      -Vene loikkii huippunopeuden tuntumassa lievästi(rikikulmansäädöllä loppuu, mutta vauhtikin putoon n.10km/h)



      Plussat:

      -uusien 50 nelarin omistajia "potuttaa", kun tämä menee ohi leikiten...

      -Kulutus pysyi samana, jos käytti entisiä nopeuksia.


      Kone on tänäkin päivänä kunnossa, ja omistaja on käyttänyt sitä joka kesä useita tunteja.

      Uusin projekti. Olen purkanut vanhan Artic Cat thundercatin moottorin, ja "silitän" paikkoja vielä, ennen kuin asennan sen 70 Johnssonin trimmilliseen perään. Pakoputket olen muuttanut niin, että ne jää ulkopuolelle, ja pakokaasut menevät ilmaan. Rumahan tästä tulee, mutta tehoa on ainakin. Vene on Argo-Cat, jossa runkonopeuskin on jo jotain. Potkurin vuoksi(iso cleaver) jouduin muuttamaan perästä kavitaatiolevyn paikkaa.

      • Kiitollinen kalle

        Tällaista ei juuri muualla keskusteluissa näe: Mies auttaa ja ihan tosissaan.


      • 10Vuotta

        On jo viestillä ikää, mutta mitäpä se haittaa, kun asia on aina tuore.
        Miten kävi Johnssonin virityksen kanssa, ja paljonko sait vauhtia ,- jos virittäjä on vielä sivuilla ?


      • Tosi-nolo-yritys

        Palstalle singahtelee aina välillä "Virittäjä velhon " tapaisia alakoululaisia, jotka mopovimmassaan ovat ahmineet eri lehtien artikkeleista tietoja, joita eivät tosin edes ymmärrä, mutta käyttävät esiintyessään muka kokeneina ammattilaisina.

        Kyseistä sepitystä ei tarvitse paljon vilkaista, kun voi todeta että kyseinen kirjoittaja ei varmuudella ole koskaan virittänyt yhtään 2-tahti moottoria ja litania on vain kopioitu jostain julkaisusta, saati että hemmo tekisi sitä ammatikseen ja yksityiskohtaisemman selvityksen puuttuminen on totta kai itsestään selvää ja syykin olennaisen läpinäkyvä.

        Tämänlaisen parodian lukeminen olisi välillä jopa viihdyttävää, mikäli kirjoittajalla olisi hieman tietopohjaa ja kykyä esittää asiaansa tyylikkäästi, tämä räpellys karmeudessaan herättää vain myötähäpeää ja ilmaisee kirjoittajan kypsymättömyyttä tai tavattoman nuorta ikää.


      • SULTAEIKUKAAN
        Tosi-nolo-yritys kirjoitti:

        Palstalle singahtelee aina välillä "Virittäjä velhon " tapaisia alakoululaisia, jotka mopovimmassaan ovat ahmineet eri lehtien artikkeleista tietoja, joita eivät tosin edes ymmärrä, mutta käyttävät esiintyessään muka kokeneina ammattilaisina.

        Kyseistä sepitystä ei tarvitse paljon vilkaista, kun voi todeta että kyseinen kirjoittaja ei varmuudella ole koskaan virittänyt yhtään 2-tahti moottoria ja litania on vain kopioitu jostain julkaisusta, saati että hemmo tekisi sitä ammatikseen ja yksityiskohtaisemman selvityksen puuttuminen on totta kai itsestään selvää ja syykin olennaisen läpinäkyvä.

        Tämänlaisen parodian lukeminen olisi välillä jopa viihdyttävää, mikäli kirjoittajalla olisi hieman tietopohjaa ja kykyä esittää asiaansa tyylikkäästi, tämä räpellys karmeudessaan herättää vain myötähäpeää ja ilmaisee kirjoittajan kypsymättömyyttä tai tavattoman nuorta ikää.

        Ole kysyny yhtään mitään, joten voisitko "lapsellinenpsykiatriaa" työntää peukalon takaiskuventtiiliisi ja toisen sieraimeesi,vaihdellen peukaloitasi, niin saisit selville, mistä juttusi on peräisin.


    • vanhatviestitkötrendi

      Jahas, taas näitä "ruumiinnostoja" palstalla. No kekustellaan sitten perämoottorivirityksestä. Onko joku koittanut onko tehoja tullut lisää ahtamalla ilmaa kaasareihin ? lienee paikallaan suuttimienkin suurentaminen mutta tuosta lähtisin liikkeelle.

      • vanahaKANSA

        OLI hämmästyttävän viisasta, HE eivät läpsyttäny polkujaan kännykkään toljottaen, jotta paljonko on tullu tykkäyksiä.

        Joten nämä vanhatkin perämoottorijutut ja kokemukset -myös kaikenlaiset kommellukset ovat hämmästyttävän mielenkiintoisia ja hauskoja luettavia, varsinkin pitkinä talvi-iltoina, ja NE ei koskaan kuole !

        KERTOKAA JUTTUJA MIEHET,mitä on sattunu, että tämä sivusto pysyy hauskana ja elävänä, kuin kuuntelisi tarinoita mehtänuotioilla -jottani.

        mullaki olisi muutamia tositarinoita, mutta kehtaanko ensimmäisenä aloittaa.


      • hyväkysymysjottani

        Oon miettiny aivan samaa, ja taatusti teho jonkin verran ottomoottorissa nousee. Vauhtipyörään kiinnitettyyn puhaltimeen vain kotelointi, ja siitä putki ilmanputsarin sisään, tai suoraan kaasarin kurkkuun. Tarvinnekko ees suutinta isommaksi porata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe