Ostin tuollaisen navigaattorin digitelkulla, koska tarvitsin molemmat. Täällä oli muutama ihminen kiinnostunut tästä laitteesta ja siksi ajattelin kirjoittaa omat kokemukset.
Itse laite tuntuu kokkaalta TV ruudun ollessa noin 10x6cm. Kosketusherkkyyttä on sopivasti ja laite tottelee nopeasti valintoja. Asetuksia tuntui olevan niin, että hirvittää muutaman asetuksen, kuten bluetoothin ja joku TMIn ollessa aktiivisia vain lisävarusteilla. POIt ja tutkat löytyy. Samoin 3D seuranta ja automaattinen navigaattorin seuranta auton nopeuden mukaan. Pikkukylämmekin raitit löytyi helposti ja vaivatta. Uutta reittivalintaa, siis kesken ajon, laite teki alle 10 sekuntia ilman sen isompia kommentteja. Navi oli monipuolinen ja helppokäyttöinen, ohjeet selkeällä naisäänellä kaistat yms huomioiden.
TV löytää kaikki vapaat kanavat hetkessä. Kuva on häiriötön ja tarkka (ei mikään HD kuitenkaan). Tekstitv löytyy ja sivuja pääsee lukemaan vaivatta. Välillä esiintyy pientä viivettä tekstin päivittyessä, mutta ei häiritsevästi. Teksit saa isommaksi jos on näköongelmaa. Itse tvkanavat saa asennettua omaan järjestykseen ja katsominen on helppoa kun pystyy seuraamaan muuta tarjontaa vaihtamatta kanavaa. Tällöin tosin on ruudulla valintapalkkeja aika runsaasti kuva-alaa viemässä. Välillä esiintyy pientä viivettä laitteen reagoinnissa valintanapeille, mutta rauhallisella näppäilyllä ei mitään vaivoja esiinny. Itse TV kuva ei nyi eikä ääni pätki. Tekstit päivittyy vaivatta ja kaikki on ok. Paras katseluetäisyys on noin reilu kyynärä. Sivusuunnassa kuva näkyy yllättävänkin hyvin, mutta ylä-alasuunnassa on kuva katoaa hetkessä. Lähin TV linkki on 25-30km päässä.
Musiikkiosastoa ei päässyt vielä kokeilemaan kun en jaksanut/ehtinyt ladata tietokoneelta musaa.
Autoon asennettaessa huomaa ettei laite ole pikkufiatille sopiva. Laite vaatii tilaa jotta ei häiritä ajonäköä. TV lopettaa toimimasta yli 7kmh, mutta lisälaitteella näkyy tv myös ajaessa. Itse masiinalle on olemassa kaukosäädin, autorattiin asennettava sellainen.
Hinta VDOn kotisivuilta 500, Hobbyltä 545. Jos tilaat kotisivuilta varmista etä tilaat EUn alueella. Muuten tulee tullia kuluihin.
Kysykää jos on kysyttävää. Itse olen todella tyytyväinen. Akkukesto oli lupausten mukainen, TV 4h ja navi 6h
Jukka
VDO pn 6000
15
1655
Vastaukset
- opopopo
Itselläkin on ollut harkinnassa tuo laite.
1. Onko siinä se uusi Destian TMi liikennetiedotuspalvelu? Eli se, joka ilmoittaa ruuhkista ym.? Tarvitaanko siihen erillinen antenni?
2. Onko laitteessa kaistaopastusta kuten esim. uudessa TomTomissa on?
3. Miten kiinnitys tuulilasiin toimii vai saako laitteen esim. kojetauluun?
4. Pystytkö vertaamaan laitetta esim. TomTomiin? Eli ovatko kartat samaa luokkaa?
5. Millainen on laitteen puheääni ja television ääni. Saako esim. TV:n äänestä selvää?
Kiitos kommenteista jo etukäteen.- pn6000
1. On siinä juuri tämä TMI palvelu. Notta se toimisi on ostettava lisälaite (ymmärtääkseni,ohjeet sanoi niin), mutta en ole sitä itse laitetta vielä löytänyt kaupan. Asetuksissa pääsee kyllä näppäilemään TMIn asetuskia ja näyttävät menevän päälle (tulee vihreä puumerkki), mutta itse toimintaa en ole päässyt kokeilemaan joten en osaa sanoa onko se päällä vai ei. Laite automaattisesti laskee sinulle uuden reitin asetuksiesi mukaan, kun se TMI on toiminnassa.
2. On kaistaopastus. Neiti ilmoittaa milläpuolella tietä pitää olla ja laitteessa näkyy vihreällä se kaista missä tarttis olla.
3 Tätä kojetaulu-kiinnitystä minäkin toivoisin. Yritin katsella paikoja, mutta Citroen C5 ainoa mahdollisuus on ajotietokoneen yläpuolelle, keskelle tuulilasia. Voihan sen sinne apukiskin puolellekin laittaa, mutta en usko että se vaimoa niin kiinnostaa.
¤. En yhtään osaa sanoa millainen grafiikka tomtomissa on joten en osaa verrata. Kartalla näkyy beigellä kaupungin alue. Valkoisella näkyy kaupungin ulkopuolinen alue. Kadunnimistä ihan kaikki ei ollut esillä, mutta ne POIt jotka oli asetettu näkymään näkyi kartalla. Kun ollaan suuremmassa tiessä (esim valtatie) niin väri vaihtuu punaiseksi. Itse olen tyytyväinen, mutta en osaa sanoa kumpi olisi parempi. Voin laitta Youtubeen videota jos haluat.
5. Puheäänestä saa hyvin selvää. Opasneitiä saa laitettua lujemmalle ja hiljemmalle, samoin TVtä voi viritellä äänen asetuksista lujemmalle tai pienemmälle. Itse TVtä katsellessa saapi normaaliin tapaan ääntä isolle tai pienelle eikä äänet särkyneet millään asetuksella-ääni on selkeä ja kuuluu pitkälle 10-20 metrin päähän kevyesti. Laitteeseen saa kiinni kaiuttimet standardi liitännällä. Voin senkin kokeilla kunhan töistä pääsee illalla.
MUTTA itse navin karttojen maiden nimet ovat maan omalla kielellä. Parhaiten maan löytää selaamalla lippuja, ei maidennimiä. On meinaan niin eksoottisia nimiä ettei alankomaatkaan ole ihan heti löydettävissä aakkoshaun avulla. Tässä on selvä miinus kyllä.
Nettipäivityksessä tulee reittisuunnittelu ja kuljetunreitin muisti. Samoin uudet tutkat tulee koneelle. Seuraa ohjeet tarkkaan !! Tarttee uuden SD kortin.
Niin ja tässä oli kaikki euroopan kartat mukaanlukien pohjoismaat. Itse TV ei lopuksi paljoa maksa kun on kaikki kartatkin. - kysymys...
Kävin katselemassa Tom Tom onea Youtubessa ja aikalailla samat asiat olivat esillä navigoidessa.
VDOssa olivat tiedot näytön alareunassa pienemmällä ja näytön oikeassa reunassa oli seuraava kääntyminen ja etäisyys risteykseen. Alareunan tietoihin pystyy vaikuttamaan itse asetuksissa, niin että siellä näkyy vaik aika, oma vauhti ja nopeusrajoitus alueella, arvoitu matka jäljellä, arvioitu saapumisaika, menty matka yms juttuja.
Itse navigointigrafiikka 3d asetuksilla on VDossa hieman korkeammalta ja auton nopeus huomioidaan. Eli 180kmh aiheuttaa 3Dn asettuvan aikalailla isoon kuvakulmaan kun 40kmh on pienempi.
Muuten oli grafiikka aika samanlaista. Värit oli eri, mutta pääosin samaa eri paketissa. - kommenteistasi
kysymys... kirjoitti:
Kävin katselemassa Tom Tom onea Youtubessa ja aikalailla samat asiat olivat esillä navigoidessa.
VDOssa olivat tiedot näytön alareunassa pienemmällä ja näytön oikeassa reunassa oli seuraava kääntyminen ja etäisyys risteykseen. Alareunan tietoihin pystyy vaikuttamaan itse asetuksissa, niin että siellä näkyy vaik aika, oma vauhti ja nopeusrajoitus alueella, arvoitu matka jäljellä, arvioitu saapumisaika, menty matka yms juttuja.
Itse navigointigrafiikka 3d asetuksilla on VDossa hieman korkeammalta ja auton nopeus huomioidaan. Eli 180kmh aiheuttaa 3Dn asettuvan aikalailla isoon kuvakulmaan kun 40kmh on pienempi.
Muuten oli grafiikka aika samanlaista. Värit oli eri, mutta pääosin samaa eri paketissa.Nyt lähti laite vielä vakavampaan harkintaan. Se TV olisi mukava lisä ja hintakaan ei ole se huomioonottaen paha jos vertaa esim. Tomtomin parhaaseen malliin. Itsellä on ollut vanha Tomtom, mutta sen päivittäminen ei enää ole järkevää.
Kun vaimoa odottelee kaupasta tuo tv olisi mainio :)) - Asiaa..
kommenteistasi kirjoitti:
Nyt lähti laite vielä vakavampaan harkintaan. Se TV olisi mukava lisä ja hintakaan ei ole se huomioonottaen paha jos vertaa esim. Tomtomin parhaaseen malliin. Itsellä on ollut vanha Tomtom, mutta sen päivittäminen ei enää ole järkevää.
Kun vaimoa odottelee kaupasta tuo tv olisi mainio :))Se tosiaan on aarre. Parkkiin ja varjoisassa autossa on mukava kuunnella omia mp3sia soittimella tai katsella Tvstä Salkkareita tai Duusoneita...
Toiminut missä vain maastossa ja kaupungeissa. - ------
pn6000 kirjoitti:
1. On siinä juuri tämä TMI palvelu. Notta se toimisi on ostettava lisälaite (ymmärtääkseni,ohjeet sanoi niin), mutta en ole sitä itse laitetta vielä löytänyt kaupan. Asetuksissa pääsee kyllä näppäilemään TMIn asetuskia ja näyttävät menevän päälle (tulee vihreä puumerkki), mutta itse toimintaa en ole päässyt kokeilemaan joten en osaa sanoa onko se päällä vai ei. Laite automaattisesti laskee sinulle uuden reitin asetuksiesi mukaan, kun se TMI on toiminnassa.
2. On kaistaopastus. Neiti ilmoittaa milläpuolella tietä pitää olla ja laitteessa näkyy vihreällä se kaista missä tarttis olla.
3 Tätä kojetaulu-kiinnitystä minäkin toivoisin. Yritin katsella paikoja, mutta Citroen C5 ainoa mahdollisuus on ajotietokoneen yläpuolelle, keskelle tuulilasia. Voihan sen sinne apukiskin puolellekin laittaa, mutta en usko että se vaimoa niin kiinnostaa.
¤. En yhtään osaa sanoa millainen grafiikka tomtomissa on joten en osaa verrata. Kartalla näkyy beigellä kaupungin alue. Valkoisella näkyy kaupungin ulkopuolinen alue. Kadunnimistä ihan kaikki ei ollut esillä, mutta ne POIt jotka oli asetettu näkymään näkyi kartalla. Kun ollaan suuremmassa tiessä (esim valtatie) niin väri vaihtuu punaiseksi. Itse olen tyytyväinen, mutta en osaa sanoa kumpi olisi parempi. Voin laitta Youtubeen videota jos haluat.
5. Puheäänestä saa hyvin selvää. Opasneitiä saa laitettua lujemmalle ja hiljemmalle, samoin TVtä voi viritellä äänen asetuksista lujemmalle tai pienemmälle. Itse TVtä katsellessa saapi normaaliin tapaan ääntä isolle tai pienelle eikä äänet särkyneet millään asetuksella-ääni on selkeä ja kuuluu pitkälle 10-20 metrin päähän kevyesti. Laitteeseen saa kiinni kaiuttimet standardi liitännällä. Voin senkin kokeilla kunhan töistä pääsee illalla.
MUTTA itse navin karttojen maiden nimet ovat maan omalla kielellä. Parhaiten maan löytää selaamalla lippuja, ei maidennimiä. On meinaan niin eksoottisia nimiä ettei alankomaatkaan ole ihan heti löydettävissä aakkoshaun avulla. Tässä on selvä miinus kyllä.
Nettipäivityksessä tulee reittisuunnittelu ja kuljetunreitin muisti. Samoin uudet tutkat tulee koneelle. Seuraa ohjeet tarkkaan !! Tarttee uuden SD kortin.
Niin ja tässä oli kaikki euroopan kartat mukaanlukien pohjoismaat. Itse TV ei lopuksi paljoa maksa kun on kaikki kartatkin."""Voin laitta Youtubeen videota"""
Olisi tosi hyvä jos voisit laittaa videon youtubeen. Olisin kiinnostunut näkemään miltä VDO:n kartat/tiestö näyttää...
Kiitos
- onko rekka asento
onko hitaan ajoneuvon asento olemassa eli valittavana muutakin kuin henkilöauto.elikkäs niin sanottu rekka-asentoa tiedän ettei se navi ilmoita painorajoitettuja siltoja tai matalia siltoja ,mutta se rekka-asento löytyykö.
- .....
En kyllä ole huomannut tuollaista vaihtoehtoa lainkaan, harmi. Oletuksena taitaa olla henkilöauto ja isomman luokan ajoneuvoille ei ole valintaa missään asetuksessa.
- ------
Näiden juttujen perusteella laitoin VDO PN6000 tilaukseen. Saksassa hinnat ovat kohdallaan (PN6000 maksaa 299-340€). Toivottavasti Saksasta tilatussa laitteessa digiTV ja tekstitykset toimii myös Suomessa.
Parin viikon sisällä laite pitäsi olla käytössä. Kiitos analyysistä- Seuraava tilaaja
Kiinnostaa kovasti...
Tuliko se Saksasta, ja mistä, ja mitä maksoi ja toimiiko Digi-TV TXT?
TV:n saa ilmeisesti näkymään lisävarusteisella "jalalla" myös ajon aikana (olisi hyvä lapsille). En löytänyt tästä kuvaa ja erillinen "jalka" hirvittää. Onko kukaan nähnyt millainen se on ja onnistuuko asennus kojelaudalle? (sehän on kaiketi tarkoitettu penkkien väliin taakse)
Kiitos hyvistä tiedoista. - kultsi 7
Seuraava tilaaja kirjoitti:
Kiinnostaa kovasti...
TV:n saa ilmeisesti näkymään lisävarusteisella "jalalla" myös ajon aikana (olisi hyvä lapsille). En löytänyt tästä kuvaa ja erillinen "jalka" hirvittää. Onko kukaan nähnyt millainen se on ja onnistuuko asennus kojelaudalle? (sehän on kaiketi tarkoitettu penkkien väliin taakse)
Kiitos hyvistä tiedoista.Luettuani nämä kommentit kokemuksista olen tullut siihen tulokseen että laite tulee minulle myös.
Kiitos hyvistä tiedoista. - ------
Seuraava tilaaja kirjoitti:
Kiinnostaa kovasti...
Kiitos hyvistä tiedoista.Laitehan oli tietenkin loppunut. Uusi erä tuli myyjälle tällä viikolla ja tänään sain tracking numeron. Laite on nyt Saksan postin ulkomaanterminaalissa, joten pitäisi olla ens viikolla täällä. Laitan tietoa kunhan pääsen kokeilemaan.
Tilasin ebayn kautta, maksu paypalilla. Myyjänä on liike ja vastaili email kyselyihin vuorokauden sisällä. Nyt löytyy varastosta 40kpl hintaan 299€(numero 260263462480).
http://cgi.ebay.de/VDO-DAYTON-NAVIGATION-mit-TV-DVB-T-TUNER-EUROPA-PN-6000_W0QQitemZ260263462480QQihZ016QQcategoryZ61006QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Pixmania.com oli pudottanut myös hintoja (319€). Nettisivujen mukaan sisältää myös kaukosäätimen ja bluethootin sekä TMC:n.
http://www.pixmania.com/fi/fi/1345162/art/vdo-dayton/gps-pn6000tb-eurooppa-kau.html
Kunhan saan itse navigaattorin niin laitan tilaukseen MA4000RV:n (17€) sekä RCS5100 http://www.caraudio24.de/advanced_search_result.php?XTCsid=08a0ecc9fb87e8be21ddf884751156ee&keywords=ma4000rv&x=2&y=14
Kuva löytyy googlella
Esim http://www.navco.nl/popup_add_image.php?imagesID=93
Kuvan mukaan ei ole juurikaan sen isompi kuin vakiojalka tai BT/TMC jalka. MA4000RV:tä ja BT/TMC jalkaa ei voi vain yhtäaikaa käyttää.
Maahantuojan mukaan MA4000RV ja MA4010RV:n ero on siinä, että MA4010RV:ssä on remmi jolla saa istuimeen kiinni. Molemissa kuulemma toimii sekä TV että navigaattori liikkeessä. Laittelen tästäkin tietoa kunhan kaikki tavarat on minulla. - ------
------ kirjoitti:
Laitehan oli tietenkin loppunut. Uusi erä tuli myyjälle tällä viikolla ja tänään sain tracking numeron. Laite on nyt Saksan postin ulkomaanterminaalissa, joten pitäisi olla ens viikolla täällä. Laitan tietoa kunhan pääsen kokeilemaan.
Tilasin ebayn kautta, maksu paypalilla. Myyjänä on liike ja vastaili email kyselyihin vuorokauden sisällä. Nyt löytyy varastosta 40kpl hintaan 299€(numero 260263462480).
http://cgi.ebay.de/VDO-DAYTON-NAVIGATION-mit-TV-DVB-T-TUNER-EUROPA-PN-6000_W0QQitemZ260263462480QQihZ016QQcategoryZ61006QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Pixmania.com oli pudottanut myös hintoja (319€). Nettisivujen mukaan sisältää myös kaukosäätimen ja bluethootin sekä TMC:n.
http://www.pixmania.com/fi/fi/1345162/art/vdo-dayton/gps-pn6000tb-eurooppa-kau.html
Kunhan saan itse navigaattorin niin laitan tilaukseen MA4000RV:n (17€) sekä RCS5100 http://www.caraudio24.de/advanced_search_result.php?XTCsid=08a0ecc9fb87e8be21ddf884751156ee&keywords=ma4000rv&x=2&y=14
Kuva löytyy googlella
Esim http://www.navco.nl/popup_add_image.php?imagesID=93
Kuvan mukaan ei ole juurikaan sen isompi kuin vakiojalka tai BT/TMC jalka. MA4000RV:tä ja BT/TMC jalkaa ei voi vain yhtäaikaa käyttää.
Maahantuojan mukaan MA4000RV ja MA4010RV:n ero on siinä, että MA4010RV:ssä on remmi jolla saa istuimeen kiinni. Molemissa kuulemma toimii sekä TV että navigaattori liikkeessä. Laittelen tästäkin tietoa kunhan kaikki tavarat on minulla.Youtubesta löytyi video PN6000 MA4000RV jalasta
http://www.youtube.com/watch?v=XugAq3VMLfA - ------
------ kirjoitti:
Youtubesta löytyi video PN6000 MA4000RV jalasta
http://www.youtube.com/watch?v=XugAq3VMLfATänään tuli PN6000 navigaattori Saksasta hintaan 299€. Näyttäisi, että laitteessa ei ole mitään eroa, että ostaako Suomesta vai ulkomailta (paitsi hinta). Navigaattrista löytyi Suomenkieliset valikot ja opastus. DigiTV toimi hyvin (YLEn teksitys, TXT-TV ja EPG...)
Täältä löytyy hyvä hintavertailu, ettei maksa liikaa:
http://www.preis.de/produkte/VDO-Dayton-PN-6000/207133.html
Nyt tilaan vielä takapenkin kiinnitysken (MA4000RV) ja kaukosäätimen (RCS5100) - vdo
------ kirjoitti:
Tänään tuli PN6000 navigaattori Saksasta hintaan 299€. Näyttäisi, että laitteessa ei ole mitään eroa, että ostaako Suomesta vai ulkomailta (paitsi hinta). Navigaattrista löytyi Suomenkieliset valikot ja opastus. DigiTV toimi hyvin (YLEn teksitys, TXT-TV ja EPG...)
Täältä löytyy hyvä hintavertailu, ettei maksa liikaa:
http://www.preis.de/produkte/VDO-Dayton-PN-6000/207133.html
Nyt tilaan vielä takapenkin kiinnitysken (MA4000RV) ja kaukosäätimen (RCS5100)Millä ohjelmalla saa videot sellaiseen muotoon, että toimii VDO:lla? (x.wmv MTP protocol)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3612853Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151088Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849