Munia akvan seinässä

tihis

Akvani seinään on nyt toista kertaa parin viikon sisään ilmestynyt valkoisia munia. Munat ovat yksitellen, eivät missään rykelmässä tai yhteinäisessä pussissa. Edellisellä kerralla partis rouskutti munat.

Akvassani on kaksi partista, neontetroja ja pari panssarimonnia. Paras veikkaukseni on silti kotiloiden munat?
Kenelläkään veikkauksia kuka olisi voinut olla asialla?

6

1839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skabiofobia

      Itselleni tuli kuvauksen pohjalta ensimmäisenä mieleen seepraleväkotilo, mutta et maininnut niitä omistavasi, joten tuskin ovat silloin asialla.

      Kaloistasi innokkaimpia lisääntyjiä olisivat nuo partamonnit, onko niitä pariskunta?
      Jos on, uskaltaisin veikata niitä.

      Akvaariossa tavattavien, epätoivottujen ns. roskakotiloiden munat ovat yleensä pieniä, läpinäkyviä, ja pakattuna hyytelömäisen pussin sisälle. Niistä en siis luulisi olevan kyse.

      • tihis

        Partiksien sukupuolia en vielä tiedä kun ovat niin kovin pieniä vielä. Eivät ainakaan juurikaan siedä toisiaan niin eivät taida olla eri sukupuolta. Ja lukemani perusteella niiden pitäisi munia johonkin juurakkoihin oransseja munia?

        Mulla on akvaariossa vain perus kotiloita mitä tulee kasvien mukana. Postitorvikotiloita.

        Molemmilla kerroilla munia on ollut akvan takalasissa. Yleensä kasvien takana "piilossa".


    • Ms.x

      Niin voisikohan sittenkin olla huppukotiloita, eikä mitään munia ;)

      Katso kuva:
      http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/huppukotilo.jpg

      No, jos ne ovat munia, niin olisiko noiden "panssarimonnien". Mitähän ne tarkemmin ottaen ovat, joitain monnisia kuitenkin ?

      Partiksen mätimunat ovat kellertäviä ja kutevat yleensä jonnekin onkaloon: http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=254

      Neontetrat sirottelevat munat, eivätkä siis kiinnitä niitä mihinkään: http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=309

      Panssarimonnit, tarkoitatko joitain monnisia ?
      Ne tietääkseni kiinnittävät joskus myös lasiin: kuva albiinomonnisen mätimunista:
      http://koti.mbnet.fi/~akvanet/akuvat/albiinonkutua.JPG

      • kanssa ilmestynyt

        valkoisia munia n 10 kpl lasipallon päälle, jotka sitten partis taisi syösä. Minulla ei ole mitään kotiloita altaassa, albiinomonneja, neontetroja, kirsikkabarbeja ja kaksi partista. Itse arvelin albiinomonnisten olevan asialla.


      • tihis

        Kiitos paljon!
        Mulla on akvassa yksi albiinomonni ja kaksi kuparimonnisen oloista kaveria. Sain akvaarion tutultani joka ei tiennyt kalojen lajia.
        Voihan se olla että ne ovat innostuneet munimaan. Valitettavasti veikkaan että partis kerkeää munat vielä syömään.


    • Ritu70

      Meidän akvaariossa on saman tyyppisiä munia ja olen _nähnyt_ että niiden äiskä ja iskä ovat albiinomonneja. Munat ovat yksittäisiä mutta usein isossa rykelmässä vieritysten tosin yksinkin niitä löytyy. Tahmeita, tarttuvat sormiin. Eilen siirsin niitä lehtien mukana vauva-altaaseen, katsotaan josko saatais kuoriutumaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe