Munia akvan seinässä

tihis

Akvani seinään on nyt toista kertaa parin viikon sisään ilmestynyt valkoisia munia. Munat ovat yksitellen, eivät missään rykelmässä tai yhteinäisessä pussissa. Edellisellä kerralla partis rouskutti munat.

Akvassani on kaksi partista, neontetroja ja pari panssarimonnia. Paras veikkaukseni on silti kotiloiden munat?
Kenelläkään veikkauksia kuka olisi voinut olla asialla?

6

1752

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skabiofobia

Itselleni tuli kuvauksen pohjalta ensimmäisenä mieleen seepraleväkotilo, mutta et maininnut niitä omistavasi, joten tuskin ovat silloin asialla.

Kaloistasi innokkaimpia lisääntyjiä olisivat nuo partamonnit, onko niitä pariskunta?
      Jos on, uskaltaisin veikata niitä.

Akvaariossa tavattavien, epätoivottujen ns. roskakotiloiden munat ovat yleensä pieniä, läpinäkyviä, ja pakattuna hyytelömäisen pussin sisälle. Niistä en siis luulisi olevan kyse.

• tihis

Partiksien sukupuolia en vielä tiedä kun ovat niin kovin pieniä vielä. Eivät ainakaan juurikaan siedä toisiaan niin eivät taida olla eri sukupuolta. Ja lukemani perusteella niiden pitäisi munia johonkin juurakkoihin oransseja munia?

Mulla on akvaariossa vain perus kotiloita mitä tulee kasvien mukana. Postitorvikotiloita.

Molemmilla kerroilla munia on ollut akvan takalasissa. Yleensä kasvien takana "piilossa".

• Ms.x

Niin voisikohan sittenkin olla huppukotiloita, eikä mitään munia ;)

Katso kuva:
      http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/huppukotilo.jpg

No, jos ne ovat munia, niin olisiko noiden "panssarimonnien". Mitähän ne tarkemmin ottaen ovat, joitain monnisia kuitenkin ?

Partiksen mätimunat ovat kellertäviä ja kutevat yleensä jonnekin onkaloon: http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=254

Neontetrat sirottelevat munat, eivätkä siis kiinnitä niitä mihinkään: http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=309

Panssarimonnit, tarkoitatko joitain monnisia ?
      Ne tietääkseni kiinnittävät joskus myös lasiin: kuva albiinomonnisen mätimunista:
      http://koti.mbnet.fi/~akvanet/akuvat/albiinonkutua.JPG

• kanssa ilmestynyt

valkoisia munia n 10 kpl lasipallon päälle, jotka sitten partis taisi syösä. Minulla ei ole mitään kotiloita altaassa, albiinomonneja, neontetroja, kirsikkabarbeja ja kaksi partista. Itse arvelin albiinomonnisten olevan asialla.

• tihis

Kiitos paljon!
        Mulla on akvassa yksi albiinomonni ja kaksi kuparimonnisen oloista kaveria. Sain akvaarion tutultani joka ei tiennyt kalojen lajia.
        Voihan se olla että ne ovat innostuneet munimaan. Valitettavasti veikkaan että partis kerkeää munat vielä syömään.

• Ritu70

Meidän akvaariossa on saman tyyppisiä munia ja olen _nähnyt_ että niiden äiskä ja iskä ovat albiinomonneja. Munat ovat yksittäisiä mutta usein isossa rykelmässä vieritysten tosin yksinkin niitä löytyy. Tahmeita, tarttuvat sormiin. Eilen siirsin niitä lehtien mukana vauva-altaaseen, katsotaan josko saatais kuoriutumaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      145
      3719
    2. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      112
      3649
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      24
      2504
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      5
      2315
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      28
      2123
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      48
      1282
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1083
    8. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      32
      882
    9. Mikä on miehekäs mies?

Kertokaa naiset. >Simiti<
      Sinkut
      134
      873
    10. Oikea syy siihen

miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä
      Ikävä
      34
      764
    Aihe