Akvani seinään on nyt toista kertaa parin viikon sisään ilmestynyt valkoisia munia. Munat ovat yksitellen, eivät missään rykelmässä tai yhteinäisessä pussissa. Edellisellä kerralla partis rouskutti munat.
Akvassani on kaksi partista, neontetroja ja pari panssarimonnia. Paras veikkaukseni on silti kotiloiden munat?
Kenelläkään veikkauksia kuka olisi voinut olla asialla?
Munia akvan seinässä
6
1839
Vastaukset
- skabiofobia
Itselleni tuli kuvauksen pohjalta ensimmäisenä mieleen seepraleväkotilo, mutta et maininnut niitä omistavasi, joten tuskin ovat silloin asialla.
Kaloistasi innokkaimpia lisääntyjiä olisivat nuo partamonnit, onko niitä pariskunta?
Jos on, uskaltaisin veikata niitä.
Akvaariossa tavattavien, epätoivottujen ns. roskakotiloiden munat ovat yleensä pieniä, läpinäkyviä, ja pakattuna hyytelömäisen pussin sisälle. Niistä en siis luulisi olevan kyse.- tihis
Partiksien sukupuolia en vielä tiedä kun ovat niin kovin pieniä vielä. Eivät ainakaan juurikaan siedä toisiaan niin eivät taida olla eri sukupuolta. Ja lukemani perusteella niiden pitäisi munia johonkin juurakkoihin oransseja munia?
Mulla on akvaariossa vain perus kotiloita mitä tulee kasvien mukana. Postitorvikotiloita.
Molemmilla kerroilla munia on ollut akvan takalasissa. Yleensä kasvien takana "piilossa".
- Ms.x
Niin voisikohan sittenkin olla huppukotiloita, eikä mitään munia ;)
Katso kuva:
http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/huppukotilo.jpg
No, jos ne ovat munia, niin olisiko noiden "panssarimonnien". Mitähän ne tarkemmin ottaen ovat, joitain monnisia kuitenkin ?
Partiksen mätimunat ovat kellertäviä ja kutevat yleensä jonnekin onkaloon: http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=254
Neontetrat sirottelevat munat, eivätkä siis kiinnitä niitä mihinkään: http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=309
Panssarimonnit, tarkoitatko joitain monnisia ?
Ne tietääkseni kiinnittävät joskus myös lasiin: kuva albiinomonnisen mätimunista:
http://koti.mbnet.fi/~akvanet/akuvat/albiinonkutua.JPG- kanssa ilmestynyt
valkoisia munia n 10 kpl lasipallon päälle, jotka sitten partis taisi syösä. Minulla ei ole mitään kotiloita altaassa, albiinomonneja, neontetroja, kirsikkabarbeja ja kaksi partista. Itse arvelin albiinomonnisten olevan asialla.
- tihis
Kiitos paljon!
Mulla on akvassa yksi albiinomonni ja kaksi kuparimonnisen oloista kaveria. Sain akvaarion tutultani joka ei tiennyt kalojen lajia.
Voihan se olla että ne ovat innostuneet munimaan. Valitettavasti veikkaan että partis kerkeää munat vielä syömään.
- Ritu70
Meidän akvaariossa on saman tyyppisiä munia ja olen _nähnyt_ että niiden äiskä ja iskä ovat albiinomonneja. Munat ovat yksittäisiä mutta usein isossa rykelmässä vieritysten tosin yksinkin niitä löytyy. Tahmeita, tarttuvat sormiin. Eilen siirsin niitä lehtien mukana vauva-altaaseen, katsotaan josko saatais kuoriutumaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2331980- 841218
- 891024
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1131022J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87837- 113778
- 119764
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa94763Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante122698- 23681