Akvani seinään on nyt toista kertaa parin viikon sisään ilmestynyt valkoisia munia. Munat ovat yksitellen, eivät missään rykelmässä tai yhteinäisessä pussissa. Edellisellä kerralla partis rouskutti munat.
Akvassani on kaksi partista, neontetroja ja pari panssarimonnia. Paras veikkaukseni on silti kotiloiden munat?
Kenelläkään veikkauksia kuka olisi voinut olla asialla?
Munia akvan seinässä
6
1839
Vastaukset
- skabiofobia
Itselleni tuli kuvauksen pohjalta ensimmäisenä mieleen seepraleväkotilo, mutta et maininnut niitä omistavasi, joten tuskin ovat silloin asialla.
Kaloistasi innokkaimpia lisääntyjiä olisivat nuo partamonnit, onko niitä pariskunta?
Jos on, uskaltaisin veikata niitä.
Akvaariossa tavattavien, epätoivottujen ns. roskakotiloiden munat ovat yleensä pieniä, läpinäkyviä, ja pakattuna hyytelömäisen pussin sisälle. Niistä en siis luulisi olevan kyse.- tihis
Partiksien sukupuolia en vielä tiedä kun ovat niin kovin pieniä vielä. Eivät ainakaan juurikaan siedä toisiaan niin eivät taida olla eri sukupuolta. Ja lukemani perusteella niiden pitäisi munia johonkin juurakkoihin oransseja munia?
Mulla on akvaariossa vain perus kotiloita mitä tulee kasvien mukana. Postitorvikotiloita.
Molemmilla kerroilla munia on ollut akvan takalasissa. Yleensä kasvien takana "piilossa".
- Ms.x
Niin voisikohan sittenkin olla huppukotiloita, eikä mitään munia ;)
Katso kuva:
http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/huppukotilo.jpg
No, jos ne ovat munia, niin olisiko noiden "panssarimonnien". Mitähän ne tarkemmin ottaen ovat, joitain monnisia kuitenkin ?
Partiksen mätimunat ovat kellertäviä ja kutevat yleensä jonnekin onkaloon: http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=254
Neontetrat sirottelevat munat, eivätkä siis kiinnitä niitä mihinkään: http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=309
Panssarimonnit, tarkoitatko joitain monnisia ?
Ne tietääkseni kiinnittävät joskus myös lasiin: kuva albiinomonnisen mätimunista:
http://koti.mbnet.fi/~akvanet/akuvat/albiinonkutua.JPG- kanssa ilmestynyt
valkoisia munia n 10 kpl lasipallon päälle, jotka sitten partis taisi syösä. Minulla ei ole mitään kotiloita altaassa, albiinomonneja, neontetroja, kirsikkabarbeja ja kaksi partista. Itse arvelin albiinomonnisten olevan asialla.
- tihis
Kiitos paljon!
Mulla on akvassa yksi albiinomonni ja kaksi kuparimonnisen oloista kaveria. Sain akvaarion tutultani joka ei tiennyt kalojen lajia.
Voihan se olla että ne ovat innostuneet munimaan. Valitettavasti veikkaan että partis kerkeää munat vielä syömään.
- Ritu70
Meidän akvaariossa on saman tyyppisiä munia ja olen _nähnyt_ että niiden äiskä ja iskä ovat albiinomonneja. Munat ovat yksittäisiä mutta usein isossa rykelmässä vieritysten tosin yksinkin niitä löytyy. Tahmeita, tarttuvat sormiin. Eilen siirsin niitä lehtien mukana vauva-altaaseen, katsotaan josko saatais kuoriutumaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752226- 1331452
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351445- 1491150
- 105987
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674