Akvani seinään on nyt toista kertaa parin viikon sisään ilmestynyt valkoisia munia. Munat ovat yksitellen, eivät missään rykelmässä tai yhteinäisessä pussissa. Edellisellä kerralla partis rouskutti munat.
Akvassani on kaksi partista, neontetroja ja pari panssarimonnia. Paras veikkaukseni on silti kotiloiden munat?
Kenelläkään veikkauksia kuka olisi voinut olla asialla?
Munia akvan seinässä
6
1844
Vastaukset 6
- skabiofobia
Itselleni tuli kuvauksen pohjalta ensimmäisenä mieleen seepraleväkotilo, mutta et maininnut niitä omistavasi, joten tuskin ovat silloin asialla.
Kaloistasi innokkaimpia lisääntyjiä olisivat nuo partamonnit, onko niitä pariskunta?
Jos on, uskaltaisin veikata niitä.
Akvaariossa tavattavien, epätoivottujen ns. roskakotiloiden munat ovat yleensä pieniä, läpinäkyviä, ja pakattuna hyytelömäisen pussin sisälle. Niistä en siis luulisi olevan kyse.- tihis
Partiksien sukupuolia en vielä tiedä kun ovat niin kovin pieniä vielä. Eivät ainakaan juurikaan siedä toisiaan niin eivät taida olla eri sukupuolta. Ja lukemani perusteella niiden pitäisi munia johonkin juurakkoihin oransseja munia?
Mulla on akvaariossa vain perus kotiloita mitä tulee kasvien mukana. Postitorvikotiloita.
Molemmilla kerroilla munia on ollut akvan takalasissa. Yleensä kasvien takana "piilossa".
- Ms.x
Niin voisikohan sittenkin olla huppukotiloita, eikä mitään munia ;)
Katso kuva:
http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/huppukotilo.jpg
No, jos ne ovat munia, niin olisiko noiden "panssarimonnien". Mitähän ne tarkemmin ottaen ovat, joitain monnisia kuitenkin ?
Partiksen mätimunat ovat kellertäviä ja kutevat yleensä jonnekin onkaloon: http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=254
Neontetrat sirottelevat munat, eivätkä siis kiinnitä niitä mihinkään: http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=309
Panssarimonnit, tarkoitatko joitain monnisia ?
Ne tietääkseni kiinnittävät joskus myös lasiin: kuva albiinomonnisen mätimunista:
http://koti.mbnet.fi/~akvanet/akuvat/albiinonkutua.JPG- kanssa ilmestynyt
valkoisia munia n 10 kpl lasipallon päälle, jotka sitten partis taisi syösä. Minulla ei ole mitään kotiloita altaassa, albiinomonneja, neontetroja, kirsikkabarbeja ja kaksi partista. Itse arvelin albiinomonnisten olevan asialla.
- tihis
Kiitos paljon!
Mulla on akvassa yksi albiinomonni ja kaksi kuparimonnisen oloista kaveria. Sain akvaarion tutultani joka ei tiennyt kalojen lajia.
Voihan se olla että ne ovat innostuneet munimaan. Valitettavasti veikkaan että partis kerkeää munat vielä syömään.
- Ritu70
Meidän akvaariossa on saman tyyppisiä munia ja olen _nähnyt_ että niiden äiskä ja iskä ovat albiinomonneja. Munat ovat yksittäisiä mutta usein isossa rykelmässä vieritysten tosin yksinkin niitä löytyy. Tahmeita, tarttuvat sormiin. Eilen siirsin niitä lehtien mukana vauva-altaaseen, katsotaan josko saatais kuoriutumaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 661060
- 69752
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️40736- 149716
- 72697
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37665Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)76623- 45596
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k200558Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m111537Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19530Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18480- 47442
- 81436
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail112435Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto64416Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline102394- 52393
- 17392
YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene23383