Pihallamme raja-aidan vieressä kasvaa 4 isoa mongolian(?)vaahteraa. Niiden alla on paljasta maata, jossa töröttää siellä täällä voikukkia. Nyt haluaisin siistiä puiden alustaa, mutta miten? Nurmikko siellä ei kasva.
Alue on aika iso, ajattelin puiden alle nurmikon reunaan laittaa jotain maanpeittokasvia (pikkutalvioita 6 odottaa..) mutta en koko alalle. Ensin ajattelin heittää suodatinkankaan sinne ja soraa/kiviä päälle. Sitten tuli mieleen että onko vaikeaa syksyllä saada lehdet pois soran päältä..?
Pihalaattojakin on ylimääräisiä, jos laittaisi niitä puiden alle?
Ehdotuksia kaivataan! =)
Mitä puiden alle??
3
541
Vastaukset
- Alla vaahterapuun
http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=10593
Pihalaattoja älä laita. Pintajuuriset puut eivät pidä siitä että maanpintaa nostetaan tai peitetään.- fiu
kyllästyin ja nämä ainakin on viihtyneet samaisen puun alla: akankaali,rönsyleimu,kielot,pikkutalvio,sinililjat,rönsytiarella,lemmikki kaikki nämä varjoisammalla puolella.Valon puolelle oon laittanut koiranhammasta,krookuksia,helmililjaa,sinileimua,narsisseja, pallohortensiaa,pioneja,isotähtiputkea,siellä täällä on laattoja että hoitotyöt sujuu helpommin.Koskaan en haravoi lehtiä,ripottelen vaan kompostia keväällä ja kaikki kasvaa tosi hyvin.
- mun nauraa
fiu kirjoitti:
kyllästyin ja nämä ainakin on viihtyneet samaisen puun alla: akankaali,rönsyleimu,kielot,pikkutalvio,sinililjat,rönsytiarella,lemmikki kaikki nämä varjoisammalla puolella.Valon puolelle oon laittanut koiranhammasta,krookuksia,helmililjaa,sinileimua,narsisseja, pallohortensiaa,pioneja,isotähtiputkea,siellä täällä on laattoja että hoitotyöt sujuu helpommin.Koskaan en haravoi lehtiä,ripottelen vaan kompostia keväällä ja kaikki kasvaa tosi hyvin.
Siis puiden alle metristä pallohortensiaa ja pionia ? Hupsista vaan mikä valinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082