Kumpi moottori

Clioko

Olen etsimässä perheellemme kakkosautoa ja yksi vahva ehdokas on Renault Clio. Vuosimalli 2000-2003. Mitä kannattaa tarkastaa tarjolla olevista autoista ja miten iso ero on 1.2 ja 1.4 litraisten moottoreiden välillä. Eli kumpi kannattaa ostaa.

8

1266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Makunsa kullakin

Tarkastuksen kohteet eivät poikkea muista automerkeistä mitenkään,suosittelen tutkimaan huoltokirjan tarkkaan siitä selviää varsin paljon,jakohihna vaihdettu rullineen ja vesipumppua myöden.Etsi auto joka on ollut korkeintaan kahdella omistajalla,ei mitään kiertopalkintoja,ajoneuvon historian saat selville ake;n sivuilta.Moottorin koko sinun täytyy ratkaista koeajamalla molemmmat koot.Itsellä 1.4 ja olen tyytyväinen.

• makunsa kullakin
    • rip

Eroa on huomattavasti noiden koneiden välillä. Pienemmälläkin tulee toimeen kaupungissa mutta maantielle/motarille ei pienemmällä ole järkeä juuri lähteä ainakaan raskaammalla kuormalla.
      Käytännön kulutushan on aika tasoissa, joten 1,4 kannalle noista itse kääntyisin...Hintaeroahan noilla ei juurikaan ole. Pidä vain huoli että jakopää on vaihdettu, vaihto on helposti 1000e joka on auton hintaan nähden iso summa.

• liioittelet

jakohihnan vaihdon hintaa. Olet ilmeisesti sotkenut markat ja eurot? Homma maksaa noin 180 euroa tarvikkeineen!

• 180e, ei pidä paikkaansa
        liioittelet kirjoitti:

jakohihnan vaihdon hintaa. Olet ilmeisesti sotkenut markat ja eurot? Homma maksaa noin 180 euroa tarvikkeineen!

Jaa että hihna ja rullat vesipumppu vaihdettuna 180 euroa.Kerroppa missä tuohon hintaan,kannattaa meinaan tulla jo vähän kauempaakin teettämään tuo homma.Johan osatkin maksaa tarvikkeena reilun satasen;;http://www.motonet.fi/Malli.php

• rip
        liioittelet kirjoitti:

Jos tosiaan jostain saa koko homman tuohon 180 e hintaan niin kerro ihmeessä että mistä. Jo pelkille osille tulee hintaa tuon verran vaikka tarvikkeena nuo ostaisikin.. Hihnaa kun ei omasta mielestä ole järkeä vaihtaa ilman että rullat ja vesipumpun vaihtaa samalla. Ja vesipumpun vaihdon yhteydessä uusiutuu jäähdytysnesteet helposti samalla kertaa. Itsellä ei laitteita ole tuohon vaihtoon niin on pakko viedä huoltoon. Bilian tms hinnat ovat tunnetusti yläkanttiin mutta enpä ole pääkaupunkiseudulla paljon halvemmallakaan löytynyt... Pienempiä huoltoja, öljyn ja tulppien vaihtoja tms on melko helppo tehdä tuossa itsekin.

Alkuperäiselle kysyjälle todettakoon että ainakin itse olen omaan autooni ollut tyytyväinen, isompia ongelmia ei puolien vaihdon lisäksi ole ollut, nyt lasissa vähän yli 100 000.

• öllölä
        rip kirjoitti:

Jos tosiaan jostain saa koko homman tuohon 180 e hintaan niin kerro ihmeessä että mistä. Jo pelkille osille tulee hintaa tuon verran vaikka tarvikkeena nuo ostaisikin.. Hihnaa kun ei omasta mielestä ole järkeä vaihtaa ilman että rullat ja vesipumpun vaihtaa samalla. Ja vesipumpun vaihdon yhteydessä uusiutuu jäähdytysnesteet helposti samalla kertaa. Itsellä ei laitteita ole tuohon vaihtoon niin on pakko viedä huoltoon. Bilian tms hinnat ovat tunnetusti yläkanttiin mutta enpä ole pääkaupunkiseudulla paljon halvemmallakaan löytynyt... Pienempiä huoltoja, öljyn ja tulppien vaihtoja tms on melko helppo tehdä tuossa itsekin.

Alkuperäiselle kysyjälle todettakoon että ainakin itse olen omaan autooni ollut tyytyväinen, isompia ongelmia ei puolien vaihdon lisäksi ole ollut, nyt lasissa vähän yli 100 000.

400-500e pk seudulla se jakohihnan vaihto Rellun ohjeen mukaan tehtynä, eli rullat ja vesipumppu uusitaan samalla. Itse just vaihdatin, en kylläkään merkkiliikkeessä, vaan eräässä pienemmässä korjaamoketjussa. Kannattaa soitella moniin paikkoihin ja kyselllä hintoja ennenkuin huollattaa. Hinnoissa on isoja eroja, Bilia oli ylivoimaisesti kallein, siellä toi hihnanvaihto olis ollu n. 800e.

• Renault Man

Yksin ajaessa 1.2 on maantieajossa ihan passeli. Ainoastaan ohitukset toisinaan kaipaavat lisätehoa. Tietenkin isommat mäet menee isommalla koneella helpommin 5-vaihteella. Sanoisin kuitenkin, että ihan ok on tuo 1.2 kakkosautona maantieajossakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2244
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      988
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      952
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      853
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      121
      842
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    Aihe