Kumpi moottori

Clioko

Olen etsimässä perheellemme kakkosautoa ja yksi vahva ehdokas on Renault Clio. Vuosimalli 2000-2003. Mitä kannattaa tarkastaa tarjolla olevista autoista ja miten iso ero on 1.2 ja 1.4 litraisten moottoreiden välillä. Eli kumpi kannattaa ostaa.

8

1253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Makunsa kullakin

Tarkastuksen kohteet eivät poikkea muista automerkeistä mitenkään,suosittelen tutkimaan huoltokirjan tarkkaan siitä selviää varsin paljon,jakohihna vaihdettu rullineen ja vesipumppua myöden.Etsi auto joka on ollut korkeintaan kahdella omistajalla,ei mitään kiertopalkintoja,ajoneuvon historian saat selville ake;n sivuilta.Moottorin koko sinun täytyy ratkaista koeajamalla molemmmat koot.Itsellä 1.4 ja olen tyytyväinen.

• makunsa kullakin
    • rip

Eroa on huomattavasti noiden koneiden välillä. Pienemmälläkin tulee toimeen kaupungissa mutta maantielle/motarille ei pienemmällä ole järkeä juuri lähteä ainakaan raskaammalla kuormalla.
      Käytännön kulutushan on aika tasoissa, joten 1,4 kannalle noista itse kääntyisin...Hintaeroahan noilla ei juurikaan ole. Pidä vain huoli että jakopää on vaihdettu, vaihto on helposti 1000e joka on auton hintaan nähden iso summa.

• liioittelet

jakohihnan vaihdon hintaa. Olet ilmeisesti sotkenut markat ja eurot? Homma maksaa noin 180 euroa tarvikkeineen!

• 180e, ei pidä paikkaansa
        liioittelet kirjoitti:

jakohihnan vaihdon hintaa. Olet ilmeisesti sotkenut markat ja eurot? Homma maksaa noin 180 euroa tarvikkeineen!

Jaa että hihna ja rullat vesipumppu vaihdettuna 180 euroa.Kerroppa missä tuohon hintaan,kannattaa meinaan tulla jo vähän kauempaakin teettämään tuo homma.Johan osatkin maksaa tarvikkeena reilun satasen;;http://www.motonet.fi/Malli.php

• rip
        liioittelet kirjoitti:

Jos tosiaan jostain saa koko homman tuohon 180 e hintaan niin kerro ihmeessä että mistä. Jo pelkille osille tulee hintaa tuon verran vaikka tarvikkeena nuo ostaisikin.. Hihnaa kun ei omasta mielestä ole järkeä vaihtaa ilman että rullat ja vesipumpun vaihtaa samalla. Ja vesipumpun vaihdon yhteydessä uusiutuu jäähdytysnesteet helposti samalla kertaa. Itsellä ei laitteita ole tuohon vaihtoon niin on pakko viedä huoltoon. Bilian tms hinnat ovat tunnetusti yläkanttiin mutta enpä ole pääkaupunkiseudulla paljon halvemmallakaan löytynyt... Pienempiä huoltoja, öljyn ja tulppien vaihtoja tms on melko helppo tehdä tuossa itsekin.

Alkuperäiselle kysyjälle todettakoon että ainakin itse olen omaan autooni ollut tyytyväinen, isompia ongelmia ei puolien vaihdon lisäksi ole ollut, nyt lasissa vähän yli 100 000.

• öllölä
        rip kirjoitti:

Jos tosiaan jostain saa koko homman tuohon 180 e hintaan niin kerro ihmeessä että mistä. Jo pelkille osille tulee hintaa tuon verran vaikka tarvikkeena nuo ostaisikin.. Hihnaa kun ei omasta mielestä ole järkeä vaihtaa ilman että rullat ja vesipumpun vaihtaa samalla. Ja vesipumpun vaihdon yhteydessä uusiutuu jäähdytysnesteet helposti samalla kertaa. Itsellä ei laitteita ole tuohon vaihtoon niin on pakko viedä huoltoon. Bilian tms hinnat ovat tunnetusti yläkanttiin mutta enpä ole pääkaupunkiseudulla paljon halvemmallakaan löytynyt... Pienempiä huoltoja, öljyn ja tulppien vaihtoja tms on melko helppo tehdä tuossa itsekin.

Alkuperäiselle kysyjälle todettakoon että ainakin itse olen omaan autooni ollut tyytyväinen, isompia ongelmia ei puolien vaihdon lisäksi ole ollut, nyt lasissa vähän yli 100 000.

400-500e pk seudulla se jakohihnan vaihto Rellun ohjeen mukaan tehtynä, eli rullat ja vesipumppu uusitaan samalla. Itse just vaihdatin, en kylläkään merkkiliikkeessä, vaan eräässä pienemmässä korjaamoketjussa. Kannattaa soitella moniin paikkoihin ja kyselllä hintoja ennenkuin huollattaa. Hinnoissa on isoja eroja, Bilia oli ylivoimaisesti kallein, siellä toi hihnanvaihto olis ollu n. 800e.

• Renault Man

Yksin ajaessa 1.2 on maantieajossa ihan passeli. Ainoastaan ohitukset toisinaan kaipaavat lisätehoa. Tietenkin isommat mäet menee isommalla koneella helpommin 5-vaihteella. Sanoisin kuitenkin, että ihan ok on tuo 1.2 kakkosautona maantieajossakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      147
      2589
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1659
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      133
      1633
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      1358
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      66
      1338
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      13
      1180
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      282
      1165
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      976
    9. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      22
      924
    10. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      58
      889
    Aihe