Miten Honda BF6 muutetaan 8 heppaseksi. Pitäisi onnistua, kun peruslohko on kummassakin sama 197ccm (ainakin muutaman vuoden vanhoissa kamppeissa). BF6 kaasuläpän aukeamista on kyllä rajoitettu, mutta rajoituksen poistaminen ei näytä tuovan tehoa yhtään lisää.
Honda BF6 --> BF8
2
1941
Vastaukset
- mutta..
epäilen että jotain seuraavaa: isommat suuttimet tai peräti isompi kaasari tai/ja sitten erilainen nokka-akseli.
- erilaisuuksia
BF 6 perustuu vanhaan 10hv:n malliin BF100 (josta tuo mainittu BF 8 myös polveutuu). Juttelin kerran Hondan asentajan kanssa eroista ja hänen mukaansa ainakin BF 8:n pystyisi päivittämään 10hv:ksi vaihtamalla kaasuttimen ja nokka-akselin. Kysy Hondan maahantuoja Brandtilta paljonko muutos maksaisi. Usein kuitenkin perämoottorien osat on hinnoiteltu niin korkealle ettei muutokset uusilla alkuperäisosilla juurikaan kannata.
Kysy vielä esim perämoottoripurkamo Hartikaiselta, löytyisikö heiltä BF 100:n sylinterinkantta ja kaasutinta (tai laita ostoilmoitus Keltaiseen Pörssiin tai venepalstoille) niin homma hoituisi varmaan kohtuullisemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39630
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36621- 86547
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 70446