seromex

käyttö kokemuksia

onko teilä millaisia kokemuksia seromex lääkkeestä yleensä? onko hyvä? tuleeko paljon haittavaikutuksia? auttaako?

itse paketissa lukee että em. lääke vähentäisi ruokahalua, mutta löysi keskusteluja joissa ihmiset kertoivat painonsa nousseen paljon tämän lääkkeen käytön aikana.
millaisia kokemuksia teillä on tästä, lisääkö lääke ruokahalua vai vähentääkö se?

14

4370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi sen

      kauppanimi, syömishäiriöön, BED:n, hyvällä tuloksella. Tosin annokseni oli sitten luokkaa 60-80 mg/vrk.
      Suurella osaa käyttäjistä nimenomaan fluoxetin vähentää ruokahalua, sitä käytetään paljon mm. mainitsemassani ahmimishäiriössä.

    • saana.....

      Yksilöllistä.

    • Lihonut masentuja

      Mulla on mielialalääkkeiden aikana paino noussut 26 kiloa ja lääkäri vain kiisti useaan otteeseen, etteivät ne syömäni lääkkeet muka lihottaneet. Miksi sitten ennen lääkitystä painoni ei noussut niin paljon? Yhden vuodenkin aikana taisi tulla 10 kiloa lisää lääkityksen aikana. Hohhoijaa.
      Nyt laihdutan pois niitä kiloja ja on kova työ.

    • ketjun aloittaja

      voi lihoa, laihtua tai ei tule mitään. Ihme kuitenkin että tästä lääkkeestä sanotaan ettei liho.
      lääkäri viilasi pilkkua ja sanoi ettei pilleri lihota - no sitähän varmaan tarkoitinkin. on vain ihan sata varmaa että toiset lääkkeet lisää ruokahalua, turvotta jne.

    • lääkkeesi vaikuttava

      aine eli siis just tuo mainittu fluoksetiini se on tässä tapauksessa. Seromex, Seronil ja Fluoxetin ovat kauppanimiä eli purkkien nimiä, joilla tätä SSRI-lääkettä, joka sisältää fluoksetiinia, myydään.

      Tietääkseni se ei lihota, sillä se on käytössä paitsi masennukseen, myös pakko-oireisiin, joista mainituin tämän lääkkeen kohdalla on bulimia. Näin jo joku sanoikin.

      Minulle fluoksetiini on mennyt todella monia vuosia eikä kyllä lihota. Mieluumminkin huomaan toisin päin, että en saa samanlaisia syömiskohtauksia ja ylensyömisen kanssa painimisia kuin monet ystävät, tuttavat. Lääkitys vie jonkin verran ruokahalua, mutta ei kuitenkaan liikaa! Minusta tämä puoli on ihana asia, vaikka alunpitäen minulle lääkitys mielialaan, kuten masennus-ahdistus ja vähän pakkopäisyys, on määrätty. MIelestäni lääkitys tukee parempaa mielialaa sikäli, etten enää joudu siitä masentumaan, että lihon eli että paino nousee ja ulkonäkökärsimyskin tulisi vielä muun oudon masennustaipumuksen päälle. On hyvä, kun pysyn aisoissa syömisen suhteen ja kuitenkin syö normaalisti ja terveellisesti. - Itse en usko, että juuri tämän lääkeryhmä kenelläkään on painoa nostanut. Ihmiset helposti sekoittavat näitä lääkityksiä, niiden nimiä keskenään. Ei ole ihme, lääkkeiden nimet muistuttavat toisiaan; pitää oikein tutkia, mitkä kuuluvat samaan ryhmään tuon vaikuttavan aineen mukaan; kauppanimet sekoittavat meidän pienet päämme. Niitä lääkkeitä todella on, joilla kurja vaikutus nostaa painoa. Myös lääkitykset ovat yksilöllinen juttu.

      Sinä Aloittaja, kannustaisin sinua aloittamaan lääkitys. Itselleni se on ollut hyvä. Ei pientä kuvottavaa vatsatuntemusta noin kolmena alkupäivänä lukuunottamatta mitään muuta sivuoiretta tullut. Eikä sinun tosiaankaan tarvii tästä lääkkestä pelätä, että painosi nousisi, en usko, en ole kuullut ja kokenut siis. - Kokeile reippaasti nyt vain, et asiaa muutoin tiedä. Kun nyt kuukaudenkin sillä olet mennyt tiedät jo paljon. Ainahan voit lopettaa! Älä pelkää, yritä edes...

    • EX-Seromex

      Todella vaarallinen lääke ainakin minulle!
      vihdoin 1,5VUODEN käytön jälkeen lääkäri antoi luvan vaihtaa ja lopettaa lääkkeen.
      ensinnäkin: lääke lihotti monta kymmentä kiloa.
      Toiseksi: 2viikon käytön jälkeen tuli USKOMATTOMAN hyvä olo ja kaikki oli hyvin ja sitten ykskaks eräs aamu heräsin ja huomasin ettei lääke enää ole auttanut, ei auttanut enää lääke nostokaan eikä mikään! siinä oltiin sitten puukkokaulassa tappaako itsensä vai ei! juuri siksi että olo oli aivan ihana 2viikon käytön jälkeen ja sitten yks aamu heräsin ja huomasin että lääke ei enää ole auttanut ja olo on kamala.
      Se oli kuin pudotus korkealta pilvenpiirtäjästä
      suoraan takaisin synkkään masennuksen kaivoon.

      Nyt tänään vihdoin sain lääkärin vaihtamaan tuon lääkkeen pois. Sitä en voi käsittää että kestin sitä tuskaa 1,5vuotta ja että olen elossa.
      Tunnetta kun elämänilosta mentiinkin yksi aamu takaisin alas ei voi sanoin ilmein eikä puhein kuvata. KIITOS HEI HEI SEROMEX!

    • ketjun aloittaja

      huomioin kaikkien kirjoitukset ajatuksen kanssa mitä em lääkkeestä kirjoitatte.

      pitäkää peukkuja. Toivon että tämä on oikeasti sopiva lääke minulle ja pieni painon putoaminen olisi kyllä tervetullut lisä.

    • ketjun aloittaja

      alkaa huomata lääkkeen vaikutukset? meneekö tässä seinää tuijotellessa kauan kun ei saa mitään aikaan.

      • 2 - 6 viikkoa voi

        olla se aika, jolloin jo tiedät, saatko helpotusta tuskaasi. Ehdottaisin, että älä nyt ihan liikaa ajattele vain ja ainoastaan sitä lääkettä :). Sinä itse tässä olet tärkeä ja kuulostele ennen kaikkea itseäsi, mitä sinulle kuuluu ja miksi? Millä keinoin voisit auttaa itseäsi kunakin päivänä. Eipä mikään lääkkeen käyttö avuksi (kainalosauvaksi) poista ihan normaali taistelua jaksaa kuhunkin päivään ja saada päivän aikana motivoitua itseänsä milloin mihinkin tarvitaan. Olen sama, joka jo vastasi pitkästi (käyttänyt monia vuosia fluoksetiinia) ja sanoin, että ilmeisesti auttaa minua ja estää myös painoani nousemasta.
        - Niin, piti sanoa, että kyllä minulla silti on välillä ihan vaikeaa ja just myös jotakin tuollaista, että sängyssä selläällään ja kattoon tuijottaa, ja välistä ahdistus kuin seinät kaatuisivat päälle, tiedätte kaikki ihmiset nämä tuntemukset. Niin, lääkitys ei ole mikään täydellinen "taikasauva" asioihimme, se on vain yksi tuki. Sen avulla esim. voimme selvitä nukkumisesta ja suht. koht. olotilasta ja voi vaikuttaa tavalliselta ulospäin ja pystyä vaikkapa työssä jotenskin menestymään. Se taas, se että menestyy jossakin (esim. työssä), taas jo yksinään auttaa eteenpäin ja tukee sisintä ja fiiliksiä paremmiksi, tukevoittaa itseluottamusta. Kokemukseni mukaan tuo lääkitys vain tasaa niitä kaikkein pahimpia monttuja, joihin minäkin erittäin toivottomana jouduin aikoinaan; ihan niin hirveäksi olotila ei lääkkeen käytön aikana ole päässeet. Näin minulla.
        - Onnea nyt sinulle, äläkä liikaa aattele/jännitä sitä asiaa, aina voit tosiaan lopettaa lääkkeen. Älä unohda käyttää muitakin tietämiäsi apuja hyväksesi. Voimia vain ponnistuksillesi!


      • ketjun aloittaja
        2 - 6 viikkoa voi kirjoitti:

        olla se aika, jolloin jo tiedät, saatko helpotusta tuskaasi. Ehdottaisin, että älä nyt ihan liikaa ajattele vain ja ainoastaan sitä lääkettä :). Sinä itse tässä olet tärkeä ja kuulostele ennen kaikkea itseäsi, mitä sinulle kuuluu ja miksi? Millä keinoin voisit auttaa itseäsi kunakin päivänä. Eipä mikään lääkkeen käyttö avuksi (kainalosauvaksi) poista ihan normaali taistelua jaksaa kuhunkin päivään ja saada päivän aikana motivoitua itseänsä milloin mihinkin tarvitaan. Olen sama, joka jo vastasi pitkästi (käyttänyt monia vuosia fluoksetiinia) ja sanoin, että ilmeisesti auttaa minua ja estää myös painoani nousemasta.
        - Niin, piti sanoa, että kyllä minulla silti on välillä ihan vaikeaa ja just myös jotakin tuollaista, että sängyssä selläällään ja kattoon tuijottaa, ja välistä ahdistus kuin seinät kaatuisivat päälle, tiedätte kaikki ihmiset nämä tuntemukset. Niin, lääkitys ei ole mikään täydellinen "taikasauva" asioihimme, se on vain yksi tuki. Sen avulla esim. voimme selvitä nukkumisesta ja suht. koht. olotilasta ja voi vaikuttaa tavalliselta ulospäin ja pystyä vaikkapa työssä jotenskin menestymään. Se taas, se että menestyy jossakin (esim. työssä), taas jo yksinään auttaa eteenpäin ja tukee sisintä ja fiiliksiä paremmiksi, tukevoittaa itseluottamusta. Kokemukseni mukaan tuo lääkitys vain tasaa niitä kaikkein pahimpia monttuja, joihin minäkin erittäin toivottomana jouduin aikoinaan; ihan niin hirveäksi olotila ei lääkkeen käytön aikana ole päässeet. Näin minulla.
        - Onnea nyt sinulle, äläkä liikaa aattele/jännitä sitä asiaa, aina voit tosiaan lopettaa lääkkeen. Älä unohda käyttää muitakin tietämiäsi apuja hyväksesi. Voimia vain ponnistuksillesi!

        ihana kun olet jaksanut vastata. olen aivan ummikko näiden masennuslääkkeiden kanssa. siis ne eivät tee ihmeitä kuitenkaan. ajattelin et jos saisin virtaa että jaksaisi siivota ja uskoa huomiseen että elämässä olevat arjen huolet helpottavat vielä ja niistä selviää.

        jotenkin kun ei vain jaksa enään pyörittää arkea kun se ei tunnu paranevan vaikka miten yrittää hoitaa arjen huolia (raha-asiat jne)

        rahaksi tms. ei pillerit muutu, mutta jos ei tuntuisi niin stressaavalta toivottamalta se että ei voi asioille enempää kun kaiken on tehnyt. Toisaalta olen huomannut että lyön laimin käytännön asioita jo ja suututtan ihmisiä, mutta ei vain ole motivaatiota hoitaa mitään ylimääräistä enäänm siksi katsoin tarpeelliseksi hankkia nämä masennuslääkkeet.

        Tähän asti olin jaksanut, mutta nyt vain on luovuttanut pienissä määrin vaikka samalla etsii tietä ulos edelleen arjen huolista, sieltä ei vain ole tietä ulos. vaikka miten olen yrittänyt niin ratkaisua ei ole löytynyt ja yritykset kaatuvat kuin risumökki myrskyssä.

        tämä varmaan on sitten masennusta ?


    • Kskdkdkkdkkdkdkdk

      Libido lähtee. Merkittävä sivuvaikutus! Parisuhde kovilla.

    • pikku-tieto

      tuhoaa koko elämän.

      no more.

    • äkkikuolemarytmit

      Kyllä paino nousee annoksella kuin annoksella ( toisin voi tietty väittää, jos kehtaa ).

      Mielialalääkkeiden vaikutus kohdistuu aivojen MIELIHYVÄKESKUKSEEN ja se tarkoittaa, että tekee mieli syödä ja tuo mieliteko siis lähtee aivojen mielihyväkeskuksesta jota kaikki mielialalääkkeet aktivoivat. Seurauksena on painon nousua, minkä seurauksena sitten on KOLESTEROLIN KOHOAMINEN, VEREN SOKERIARVON NOUSU, VERENPAINEEN KOHOAMINEN ( tapahtuu ihan pelkästään lääkkeen omasta vaikutuksesta niin kuin sykkeen nousu ). Seromexin pitäisi piristää, mutta sillä on päinvastainen vaikutus, väsyttää. Myöski Seromex aiheuttaa ihon kutinaa ja pakkomielteitä sekä toisilla jopa kouristeluja. Myöskin niin sanotut levottomat jalat illalla n se pahin melkein. Et saa nukuttua, kun iho kutiaa ja kihelmöi ja jalat joudut repimään verille asti. Jotta silleen.

      Seromex aiheuttaa myöskin aloitekyvyttömyyttä ja kiukkuisuutta.

      Seromex myöskin lisää ruokahalua. Tavallinen painon nousu on 10-15 kiloa ja monilla jopa 40 kiloa on tullut normaalipainoon lisäkiloja.S en seurauksena sitten nuo edellä olevat laboratorioarvojen pieleenmeno.

      Seromex niin kuin moni muukin masennuslääke lisää turvotusta ja nesteen kerääntymistä elimistöön.

      Antikolinergiset mielialalääkkeet taasen poistavat elimistöstä nestettä eli kuivattavat jo nuorenkin ihmisen elimistöä, jolloin nestetasapaino muuttuu ja seurauksena on rytmihäiriöitä. On raportoitu jopa ÄKKIKUOLEMIA mielialalääkkeiden käyttäjillä. Vakava rytmihäiriö suistaa sydämen sykinnän pois raiteiltaan, jolloin koko verenkierto pahimmillaan menee äkkiä sekaisn ja henki lähtee. Ei muuten ole mitenkään harvinaista.

      Ken haluaa ottaa RISKIN NÄIDEN MIELIALALÄÄKKEIDEN KANSSA NIIN SEN IHMINEN KYLLÄ PÄÄTTÄÄ SITTEN IHAN ITSE. Kukaan lääkäri ei väkisin laita pilleriä sinun suuhusi!!!!

    • Anonyymi

      20 vuotta sitten sain kokeiltavaksi tuon lääkkeen josta seurasi että puhkesi mania vaikka se oli määrätty krooniseen masennukseen ja unettomuuteen. Se lopetettiin ja sain Deprakinea lääkkeen mieltä tasaittamasn

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe