Rapumiehenä kerron nyt itsestäni

Lateraalinen pohdiskelija

Tämä on nyt suunnattu teille kaikille jotka suunnittelette tulevaisuutta ravun kanssa tai haluatte ymmärtää parisuhdettanne.

Tärkein asia joka ravun kanssa tulee parhaansa mukaan sisäistää, on ravun lahja / kirous olla hyvin tiedostava ja samalla herkkä ihminen, eli ajatelkaa omalle kohdallenne, että haluatte tai ette, huomaatte hyvin helposti erilaiset mielenliikkeiden yksityiskohdat kaikista ihmisistä ympärillänne, eli rapu ei tarvitse sanoja huomatakseen onko joku surullinen, iloinen, agressiivinen tai vaikka onko jonkin ihmisen lähentymisyritys ladattu taka-ajatuksella. Monesti riittää alle sekunnin vilkaisu ihmisen kasvoihin...
Koko ajan samalla rapu on herkkä ja haavoittuu ja loukkaantuu helposti... Tämä piirre ei tee elämästä helppoa varsinkaan nykyisessä kilpailuyhteiskunnassa.

Toiseksi ainakaan minulla ei juurikaan ole kilpailuviettiä, joka näkyy myös parisuhteessa.

Ajatelkaa että jopa vieraan ihmisen möläytys saattaa saada ravun surulliseksi ilman että kyseinen ihminen edes tajuaa loukanneensa.

Sitä ei kuulkaa ole helppo myöntää... kukaan ei halua olla vellihousu ja itkupilli.

Rapu ei ole suorittaja, joka menee läpi vaikka harmaan kiven, vaan antaa mielummin tilaa muille kuin itse rynnistää olkapäät ojossa ja karmit kaulassa kohti tavoitetta.

Ja valitettavasti myös takertuvuus on ominaista...

Mutta jos on silti valmis ottamaan riskin ja on valmis valvomaan öitä keskustellen ja yrittäessään ymmärtää kumppaniaan, voi ravusta saada todella syvästi rakastavan ja kumppaniaan ihailevan puolison...

Pääperiaatteena sanoisin, että jos haluat olla ravun kanssa, kannattaa olla mukana tosimielellä...

Ravuista ei ole on_off tai kaukosuhteisiin... muut merkit ovat niitä joiden kanssa pelataan ja leikitään.

Erittäin paha virhe on tehdä rapu mustasukkaiseksi esim. flirttailemalla muiden kanssa... tämä vain lisää epävarmuutta ja kasvattaa mahdollista kuilua !
Ravun kanssa tulee aina keskustella... ei huutaa koskaan... se saa herkän ihmisen perääntymään ja pelokkaaksi !

Henkilökohtaisesti en voi tajuta sellaista huudetaan toisille naamat punasina ja sit pannaan tunti ja kaikki on taas hyvin...

Ei näin.

Keskustelu, keskustelu, keskustelu...

On myös hyvä ymmärtää että ravun satunnainen etäisyys joka saattaa loukata kumppania, mutta hyvin harvoin johtuu siitä että rapu haluaisi työntää kumppaniaan kauemmaksi vaan ravun täytyy välillä "jäsennellä" asioita päässään...

Vähän niinkuin pankitkin päivittävät tietojärjestelmänsä joka yö :-D

Tällaisissa tilanteissa on järkevää vaan antaa tilaa jos se vain on mahdollista, ja se kyllä palkitaan myöhemmin...

Oleellisinta on ymmärtää että tämä ei ole epäluottamuslause kumppania kohtaan !
Tätä alleviivaan ja korostan.

Ravut myös syyllistävät helposti itseään, jos osaa ottaa tämän taakan pois, on se oikotie ravun sydämmeen.

Itse olen sairastanut keskivaikean masennuksen eron jälkiseurauksena... Minulla meni kaksi vuotta päästä jaloilleni tämän jälkeen.
Eli vakava sitoutuminen ja rakastuminen on aika harvinaista herkkua ja samalla suuri riski ravulle itselleen...
Panokset ovat kovat ja kun tippuu, tippuu korkealta...
ehkä tämä auttaa ymmärtämään varovaisuutta suhteen alkuvaiheessa... Kannusta ja näytä olevasi tosissasi kaikin tavoin jos haluat päästä eteenpäin... Rapu testaa aina kumppaninsa !

Tärkeintä on luoda paitsi rakkaus mutta myös arvostus ja luottamus suhde kumppaniinsa ja kuten kaikki tietävät, nämä asiat eivät kulje käsi kädessä ja siinä ei saa olla epäselvyyksiä jos halutaan asteelle kaksi tai siitä eteenpäin.

rapu arvostaa kovasti heittäytymistä suhteeseen koko sielullaan ja ruumiillaan... siitä saa ziljoona lisäpistettä !

Perusasioista vielä... Rapua ei saa pakottaa hektiseen ja supernopeaan elämäntyyliin siitä seuraa pidemmänpäälle ahdistusta ja rapu tarvitsee yö-unensa ja säännöllisen ruokailun...

Jos minä olen väsynyt ja nälkäinen, minusta tulee pikkumainen äkäilijä jota vituttaa suurinpiirtein kaikki maailmassa ja sen kyllä huomaa :-D

Eli... Kenelle rapu sopii kumppaniksi:

Pitkämielinen, rauhallinen ja ehkä hiukan isällinen tai äidillinen kumppani joka on kiinnostunut maailmasta ja ympäristöstään... Ravun kanssa saa pitkiä ja mielenkiintoisia keskusteluja
lähes kaikista asioista, paitsi penkkiurheiulusta...

Ravut arvostavat ystäviä ja hyvää ruokaa ja yhdessäoloa hyvien ihmisten parissa... Empaattisuudesta, Sielukkuudesta ja henkimaailman ymmärtämisestä iso plussa !

No kenelle rapu ei sovi:

- JOS OLET TÖKSÄYTTELEVÄ OINAS, VAIHDA KADUN PUOLTA JOS NÄET RAVUN :-D Tämä kombinaatio on täysin mahdoton yhdistelmä...

- Jos etsit rikasta miestä ja helppoa kumppania joka maksaa laskut ja pomppii pillisi mukaan... ( ( Tai no jos tässä onnistut olet äärettömän taitava tai rapu todella epätoivoinen ja tyhmä... )

-Haluat yleensäkkin vain päästä helpolla

-Olet tyly, ylimielinen, besserwisser, agressiivinen, hutsu, pinnallinen, Äänekäs sosiaalinen jyrä, ahne tai puhtaasti oman edun tavoittelija...

-Horoskooppimerkkien yhteensopivuudesta sanoisin, että vaikka sanotaan että vain rapu ymmärtää rapua, niin parisuhteessa se ei välttämättä ole hyvä... kaksi monimutkaista ihmistä, joilla molemmilla samat huonot puolet... No vaikea sanoa...

Seuraavista merkeistä on hyviä kokemuksia... Kalat, Skorpioni, Härkä ja Neitsyt...
Jousimies ja rapu ei ymmärrä toisiaan ja oinas on cyanidia ravulle :-D

Voimia saksiniekkojen parissa... *nauraa*

34

8451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ravustunut

      Kertoisitko minulle, mitä minun tulisi tehdä, jotta saisin rapumiehen omakseni, ..tai onkohan se edes enää mahdollista??

      Olemme tunteneet muutaman vuoden ja hän on kokenut kipeän eron pari vuotta sitten. Olin tällöin paljon hänen tukenaan ystävänä.

      Myöhemmin aloimme viihtyä enenmmän yhdessä ja meille kehkeytyi kuin vahingossa fyysinenkin suhde.

      Koko ajan meitä on varjostanut se tosiseikka, että onko hän jo valmis sitoutumaan uudelleen, välillä sanoo olevansa ja välillä epäröi..

      Ymmärrän tilanteen, mutta haluaisin niin kovasti jo hänet omakseni. Oma elämäni on ollut kovaa ja tunnen olevani vihdoin kotona hänen sylissään. Hänkin on sanonut, että tuntee meidän kuuluvan yhteen.

      Olen yrittänyt olla urhea ja antanut hänelle aikaa ja tilaa, ehkä liikaakin.. Hän sanoikin, että tuntuu kuin toisinaan työntäisimme toisiamme pois, vaikka hyvinä hetkinä sovimme yhteen täydellisesti.

      Millä lailla minun oikein tulisi lähestyä häntä?? Mistä tietää, milloin on oikea aika?

      • Lateraalinen Pohdiskelija

        Tuota niin... oma ns. suruaikani on yleensä kestäny juuri sen 2-3 vuotta eli en pidä ajatusta mahdottomana ollenkaan.

        Mutta miten...

        No kehotan suoraan, mutta lempeään puheeseen.
        Laita vaikka ruokaa ja siinä illan mittaan otat vain asian puheeksi ja katsot silmiin... Kerrot rehellisesti mitä tunnet, mutta älä kuitenkaan yritä tehostaa asiaa provokatiivisella pukeutumisella tai hyppäämällä väkisin syliin.

        Silmiin katsominen ja vilpitön hymy tehoaa monikertaisesti paremmin. :-)
        osoita olevasi tosissasi ja kerro suoraa että toivot ja haluat suhteeltanne enemmän... Tämä on kaiken A ja O.

        Ja kannattaa varautua siihen, että kyseinen rapu menee tässä hetkessä lukkoon ja saattaa myös perääntyä, mutta se ei tarkoita että peli olisi pelattu...

        Tämän jälkeen alkaa kannaltasi piinallisin vaihe... Nimittäin nyt alkaa kyseisen miehen päässä armoton aivomyrsky ja pohdinta, jota voi kestää muutamasta sekunnista jopa pariin viikkon.

        Tässä on pakko olla kärsivällinen. Voit kyllä ottaa yhteyksiä ja osoitta olevasi läsnä, mutta ÄLÄ painosta vastauksen saamisessa.

        Se tulee kyllä kun aika on kypsä !

        Mutta odottavan aika on tunnetusti pitkä...

        Helposti itsestään epävarma rapu ei uskalla ajatella teitä pariskuntana, ellet sitä suoraa ilmaise ja vaikka saattaisit ajatella että kyllä se tietää mun tunteet, niin asia ei välttämättä ole näin !

        Kannattaa muistaa että kyseisen miehen ajatustenjuoksu on hyvin monimutkaista ja tämä on mielestäni paras tapa sulkea pois "varmasti vääriä vaihtoehtoja" näissä aivoaaltojen koukeroissa...

        Vaikka se on vaikeaa, ole rohkea ja tee aloite ja muista tosiaan että rapu ei arvosta mitään turhia kevätjuhlaliikkeitä tai halpoja soidintansseja...

        ole aito ja rehellinen... rapu kyllä huomaa jos se on totta, ja osaa arvostaa sitä hyvin paljon !

        Toivottavasti tästä oli apua !


      • ravustunut
        Lateraalinen Pohdiskelija kirjoitti:

        Tuota niin... oma ns. suruaikani on yleensä kestäny juuri sen 2-3 vuotta eli en pidä ajatusta mahdottomana ollenkaan.

        Mutta miten...

        No kehotan suoraan, mutta lempeään puheeseen.
        Laita vaikka ruokaa ja siinä illan mittaan otat vain asian puheeksi ja katsot silmiin... Kerrot rehellisesti mitä tunnet, mutta älä kuitenkaan yritä tehostaa asiaa provokatiivisella pukeutumisella tai hyppäämällä väkisin syliin.

        Silmiin katsominen ja vilpitön hymy tehoaa monikertaisesti paremmin. :-)
        osoita olevasi tosissasi ja kerro suoraa että toivot ja haluat suhteeltanne enemmän... Tämä on kaiken A ja O.

        Ja kannattaa varautua siihen, että kyseinen rapu menee tässä hetkessä lukkoon ja saattaa myös perääntyä, mutta se ei tarkoita että peli olisi pelattu...

        Tämän jälkeen alkaa kannaltasi piinallisin vaihe... Nimittäin nyt alkaa kyseisen miehen päässä armoton aivomyrsky ja pohdinta, jota voi kestää muutamasta sekunnista jopa pariin viikkon.

        Tässä on pakko olla kärsivällinen. Voit kyllä ottaa yhteyksiä ja osoitta olevasi läsnä, mutta ÄLÄ painosta vastauksen saamisessa.

        Se tulee kyllä kun aika on kypsä !

        Mutta odottavan aika on tunnetusti pitkä...

        Helposti itsestään epävarma rapu ei uskalla ajatella teitä pariskuntana, ellet sitä suoraa ilmaise ja vaikka saattaisit ajatella että kyllä se tietää mun tunteet, niin asia ei välttämättä ole näin !

        Kannattaa muistaa että kyseisen miehen ajatustenjuoksu on hyvin monimutkaista ja tämä on mielestäni paras tapa sulkea pois "varmasti vääriä vaihtoehtoja" näissä aivoaaltojen koukeroissa...

        Vaikka se on vaikeaa, ole rohkea ja tee aloite ja muista tosiaan että rapu ei arvosta mitään turhia kevätjuhlaliikkeitä tai halpoja soidintansseja...

        ole aito ja rehellinen... rapu kyllä huomaa jos se on totta, ja osaa arvostaa sitä hyvin paljon !

        Toivottavasti tästä oli apua !

        ..mistä tiedän, milloin ei kannata enää odottaa?

        Miten rapumies silloin käyttäytyy, kun ei todellakaan halua suhdetta?

        Kiitos vinkeistäsi, aika jännää, puhut niin samaa kieltä hänen kanssaan. Nuo kaikki asiat, jotka kirjoitit, hänkin on minulle kertonut, ehkä en ole aivan täysin vaan ymmärtänyt, että takana on noin paljon epävarmuutta.. Hän vaikuttaa toisinaan niin itsevarmalle.. ehkä se on suojautumiskeino.

        ..silloin kun olemme kahden ja uppoutuneina toisiimme, hän on aivan eri ihminen; täysillä kaikkensa antava ja niin uskomattoman lämmin ihminen, että muut tuttavamme eivät varmasti uskoisi silmiään..

        No, asiaan..

        ..olen kertonut hänelle tunteeni ja hellän toiveeni yhteisestä tulevaisuudesta. Arvasinkin sen, että hetkeen en kuule hänestä mitään ja näin kävikin. Hän sanoi kaiken olevan mahdollista..(mitä sekin nyt sitten tarkoittaa..)

        ..nyttemmin kuitenkin olemme olleet pakosti tekemisissä muiden asioiden puitteissa ja hän..
        ..tuntuu olevan minusta kiinnostunut ..huomaan, miten hän katselee minua pitkään ..tekee pieniä palveluksia, ..koskettaa ohimennen yms.

        En haluaisi, että hän jostain velvollisuuden tunteesta tai säälistä huomioi minua. Olenko ihan sokea, kun en tajua, mistä tässä on kyse??


      • Lateraalinen Ajattelija
        ravustunut kirjoitti:

        ..mistä tiedän, milloin ei kannata enää odottaa?

        Miten rapumies silloin käyttäytyy, kun ei todellakaan halua suhdetta?

        Kiitos vinkeistäsi, aika jännää, puhut niin samaa kieltä hänen kanssaan. Nuo kaikki asiat, jotka kirjoitit, hänkin on minulle kertonut, ehkä en ole aivan täysin vaan ymmärtänyt, että takana on noin paljon epävarmuutta.. Hän vaikuttaa toisinaan niin itsevarmalle.. ehkä se on suojautumiskeino.

        ..silloin kun olemme kahden ja uppoutuneina toisiimme, hän on aivan eri ihminen; täysillä kaikkensa antava ja niin uskomattoman lämmin ihminen, että muut tuttavamme eivät varmasti uskoisi silmiään..

        No, asiaan..

        ..olen kertonut hänelle tunteeni ja hellän toiveeni yhteisestä tulevaisuudesta. Arvasinkin sen, että hetkeen en kuule hänestä mitään ja näin kävikin. Hän sanoi kaiken olevan mahdollista..(mitä sekin nyt sitten tarkoittaa..)

        ..nyttemmin kuitenkin olemme olleet pakosti tekemisissä muiden asioiden puitteissa ja hän..
        ..tuntuu olevan minusta kiinnostunut ..huomaan, miten hän katselee minua pitkään ..tekee pieniä palveluksia, ..koskettaa ohimennen yms.

        En haluaisi, että hän jostain velvollisuuden tunteesta tai säälistä huomioi minua. Olenko ihan sokea, kun en tajua, mistä tässä on kyse??

        Heh

        Minun on todella helppo asettua tuohon tilanteeseen ja voin sanoa että hyvältä näyttää :-D

        Olet onnistunut avaamaan kyseisen miehen silmät ja vaikka tuskallinen odotusprosessi on kesken, uskoisin että merkit ovat kannaltasi positiiviset !

        Koita nyt vain rauhoittaa omaa ajatusmyrskyäsi keinolla millä hyvänsä ja kuten sanoin, siitä ei ole mitään haittaa vaikka olet läsnä, kunhan et painosta...

        Ravun rakkauden liekki syttyy hitaasti, mutta palaa kirkkaasti ja kauan kunhan ruuti saadaan kuivaksi :-D

        Ja no... Millon olisi syytä luovuttaa...
        Sinun tapauksessasi en sitä suosittele, mutta noin yleensä...

        Jos rapu selkeästi vaivautuu ja ahdistuu eikä oikein saa mitään sanottua... ja pyrkii poistumaan paikalta, ei vastaa viesteihin tai puheluihin...

        Tiedän itsekkin tämän asian lapselliseksi ja typeräksi, mutta tämä on se kuuluisa ravun "takalukko" joka tuskin aukeaa, vaikka joskus rapu itsekkikkin haluaisi sen avata...

        Sen edessä on voimaton... Se on itseasiassa yhtä voimakas tunne kuin rakastuminenkin, mutta polariteetti vain muuttuu.

        Rapua todennäköisesti hävettää tässä tilassa, ja suoraa puhuminen on äärettömän vaikeaa koska rapu ei halua loukata.

        Vaikka no monasti tälläinen käytös satuttaa enemmän kuin asian sanominen suoraa... Olen kyllä tämän oppinut ymmärtämään.


      • ravustanut
        Lateraalinen Ajattelija kirjoitti:

        Heh

        Minun on todella helppo asettua tuohon tilanteeseen ja voin sanoa että hyvältä näyttää :-D

        Olet onnistunut avaamaan kyseisen miehen silmät ja vaikka tuskallinen odotusprosessi on kesken, uskoisin että merkit ovat kannaltasi positiiviset !

        Koita nyt vain rauhoittaa omaa ajatusmyrskyäsi keinolla millä hyvänsä ja kuten sanoin, siitä ei ole mitään haittaa vaikka olet läsnä, kunhan et painosta...

        Ravun rakkauden liekki syttyy hitaasti, mutta palaa kirkkaasti ja kauan kunhan ruuti saadaan kuivaksi :-D

        Ja no... Millon olisi syytä luovuttaa...
        Sinun tapauksessasi en sitä suosittele, mutta noin yleensä...

        Jos rapu selkeästi vaivautuu ja ahdistuu eikä oikein saa mitään sanottua... ja pyrkii poistumaan paikalta, ei vastaa viesteihin tai puheluihin...

        Tiedän itsekkin tämän asian lapselliseksi ja typeräksi, mutta tämä on se kuuluisa ravun "takalukko" joka tuskin aukeaa, vaikka joskus rapu itsekkikkin haluaisi sen avata...

        Sen edessä on voimaton... Se on itseasiassa yhtä voimakas tunne kuin rakastuminenkin, mutta polariteetti vain muuttuu.

        Rapua todennäköisesti hävettää tässä tilassa, ja suoraa puhuminen on äärettömän vaikeaa koska rapu ei halua loukata.

        Vaikka no monasti tälläinen käytös satuttaa enemmän kuin asian sanominen suoraa... Olen kyllä tämän oppinut ymmärtämään.

        ..uskot merkkien olevan positiivisia kannaltani. Kiitos rohkaisevista sanoistasi!

        Hauskasti sanoit, että ruutia täytyy vielä kuivatella ..näihän se taitaa olla tän kaverin kanssa.

        ..tuota omaa ajatusmyrskyä ei ole aina niin helppo pitää kurissa, välillä tunteet kiehuu niin kuumina häntä kohtaan..

        Hyvää Juhannusta Sinullekin!!


    • !JUONITTELIJA

      Suurin piirtein totta.Olen ollut naimisissa jouskarin kanssa .30v.joten rapu passaa kait merkin kanssa?neitsyeeseen oli suhde mutta en halunnut olla se toinen kolmas ja nelj......neitsyt valitettavasti ei osaa rapua miellyttaa ja pettaa ja kaikkea muutakin

      • tarkoititko

        että rapunainen on juonittelija vai oletko itse juonittelija vai mikä hemmetti oli pointtis? :)


      • no brain no....
        tarkoititko kirjoitti:

        että rapunainen on juonittelija vai oletko itse juonittelija vai mikä hemmetti oli pointtis? :)

        kaikkea tuota ja muutakin,tarkoitin


      • Lateraalinen pohdiskelija
        tarkoititko kirjoitti:

        että rapunainen on juonittelija vai oletko itse juonittelija vai mikä hemmetti oli pointtis? :)

        Nyt on syntynyt väärinkäsitys... en todellakaan väitä, että ravut olisivat juonittelijoita...

        Itse asiassa päin vastoin ! Rapu pääsääntöisesti inhoaa juonitteluja ja pelejä ja helposti perääntyy huomatessaan olevansa pelikentällä.

        Mutta ravun pelko ja epävarmuus uuden suhteen alkaessa on sisäänrakennettu suojeluvaisto.
        Kuten aiemmassa viestissä sanoin, uusi suhde on aina iso riski ravulle... Tämä on asia jolle vaan ei voi mitään, vaikka rapu kuika ihastuu ja rakastuu on kumppanin pakko hyväksyä asia, että kestää jonkin aikaa, ennenkuin täydellinen luottamus kumppaniin syntyy...

        Mutta tätä voi myös huomattavasti helpottaa osoittamalla kunnoitusta ravun oikuttelua kohtaan ja osoittaa että epäluuloon ei ole syytä.


    • kaksonen-73

      Olen juuri tutustunut ihanaan rapumieheen, joka todella sopii tähän antamaasi kuvaukseen ravusta!!!! Käsittämätöntä, miten nämä horoskooppien luonnekuvaukset voivat todellakin pitää paikkansa. Kaikesta mitä kerroit, on minulle suurta apua, koettaessani ymmärtää kumppaniani!!! Kiitos, silmäni avautuivat todella näkemään tämän miehen sielunelämään aivan uudella tavalla.

    • oinas_neitonen_

      vai on oinas syanidia ravulle??? itselläni on oikein lämmin ja rakentava suhde rapu-mieheen, toki kinataan välillä mutta emme vain voi olla erossa toisistamme...

      toki itseäni ärsyttää ravun hitaus ja se ettei oikein saa selvää mitä sen päässä milloinkin liikkuu...mutta niinkuin sanoit...keskustelu...se avaa aina näitä lukkoja.

      olen muuten tulisena oinaana jo pari kertaa meinannut iskeä "hanskat tiskiin" tämän oikuttelijan kanssa mutta aina hän on se joka sovittelee ja selittelee ja minä taas ymmärrän häntä enemmän.

      vaikka sanotkin että oinaan pitäisi kiertää rapu kaukaa niin en tuota alleviivaisi...vastakohdat kun kiehtoo toisiaan vaikka se onkin välillä kuluttavaa...

      • Lateraalinen Ajattelija

        On todella hienoa jos suhteenne toimii ja olette onnellisia !

        Painaahan tässä omakin kokemukseni ja nimenomaan ne huonot... Ja onhan sulaa hulluutta torjua kokonaan joku ihminen horoskooppimerkin takia...

        Syy miksi näitä kirjoitan on että minusta on mukavaa jos joku pystyy hyötymään siitä mitä kerron itsestäni rapuna...

        Mutta siis syyt, miksi minusta oinas ja rapu yhdistelmä on huono:

        Oinas siis on tulinen ja nimenomaan spontaani ihminen, joka helposti töksäyttelee suutuksissaan ties mitä asioita suustaan... Elää hetkessä eikä ajattele sen enempiä... Tavallaan olen jopa kateellinen moisesta rohkeudesta :-D

        En suinkaan väitä että nämä olisivat pelkästään huonoja ominaisuuksia... päin vastoin !
        Mutta herkälle ravulle tämä on vahingollista.
        Jos oma kumppani laukoo suutuspäissään halveeraavia kommentteja alkaa väistämätön
        itsetunnon "ruostumis" ilmiö... Eli rapu kokee tulleensa loukatuksi ja heikompana osapuolena alistuu oinaan käytökseen.

        Järjellä saattaa ajatella että se on vaan tuon ihmisen luonto, mutta se ei vie pois sitä että se loukkaa...

        Rapu hautoo ja ahdistuu...

        Ja mikäli tätä jatkuu vuosikausia voi syntyä tilanne jossa ravun oma itsekunnioitus ja arvostus saavuttaa nollarajan.

        Tästä huolimatta ravun takertuvuus pitää huolen siitä että suhde vain jatkuu...

        Ja no sitten kun oinas vahvempana kyllästyy totaaliseen haasteen puuttumiseen, eikä jaksa enää pomottaa, alkaa eroprosessi joka todennäköisesti murtaa ravun lähes täysin...

        Ensin ravussa iskee hirveä ikävä ja ajan kuluessa herää kostonhimo kaikista vääryyksistä mitä on kokenut, kun oman elämän hallinta palaa.

        Eli suomeksi, ensin rapu yrittää epätoivoisesti pelastaa suhteen ja pahimmasta yli päästyään alkavat ilkeät tekstarit ja syytökset...

        Henkilökohtaisesti minun on vaikea nähdä että oinas pystyisi kunnioittamaan herkkää rapua...
        Ja tämähän on ravun kanssa suhteessa kaikkein tärkeintä.
        oinas ei saa kaipaamaan haastettaan ja rapu takertuu... Kumpikaan ei voi hyvin...

        Oinas on ihmisenä yksinkertaisesti liian kantikas ja epästabiili ravulle ja rapu on vellihousu ja tylsimys oinaalle.

        Oinas hakee taltuttajaa ja rapu ymmärtäjää...

        Dilemma on melkoinen...

        En halua mitenkään dissata tai haukkua oinaita...
        Haluan vain korostaa miksi oinas ei sovi ravulle.


      • no no no
        Lateraalinen Ajattelija kirjoitti:

        On todella hienoa jos suhteenne toimii ja olette onnellisia !

        Painaahan tässä omakin kokemukseni ja nimenomaan ne huonot... Ja onhan sulaa hulluutta torjua kokonaan joku ihminen horoskooppimerkin takia...

        Syy miksi näitä kirjoitan on että minusta on mukavaa jos joku pystyy hyötymään siitä mitä kerron itsestäni rapuna...

        Mutta siis syyt, miksi minusta oinas ja rapu yhdistelmä on huono:

        Oinas siis on tulinen ja nimenomaan spontaani ihminen, joka helposti töksäyttelee suutuksissaan ties mitä asioita suustaan... Elää hetkessä eikä ajattele sen enempiä... Tavallaan olen jopa kateellinen moisesta rohkeudesta :-D

        En suinkaan väitä että nämä olisivat pelkästään huonoja ominaisuuksia... päin vastoin !
        Mutta herkälle ravulle tämä on vahingollista.
        Jos oma kumppani laukoo suutuspäissään halveeraavia kommentteja alkaa väistämätön
        itsetunnon "ruostumis" ilmiö... Eli rapu kokee tulleensa loukatuksi ja heikompana osapuolena alistuu oinaan käytökseen.

        Järjellä saattaa ajatella että se on vaan tuon ihmisen luonto, mutta se ei vie pois sitä että se loukkaa...

        Rapu hautoo ja ahdistuu...

        Ja mikäli tätä jatkuu vuosikausia voi syntyä tilanne jossa ravun oma itsekunnioitus ja arvostus saavuttaa nollarajan.

        Tästä huolimatta ravun takertuvuus pitää huolen siitä että suhde vain jatkuu...

        Ja no sitten kun oinas vahvempana kyllästyy totaaliseen haasteen puuttumiseen, eikä jaksa enää pomottaa, alkaa eroprosessi joka todennäköisesti murtaa ravun lähes täysin...

        Ensin ravussa iskee hirveä ikävä ja ajan kuluessa herää kostonhimo kaikista vääryyksistä mitä on kokenut, kun oman elämän hallinta palaa.

        Eli suomeksi, ensin rapu yrittää epätoivoisesti pelastaa suhteen ja pahimmasta yli päästyään alkavat ilkeät tekstarit ja syytökset...

        Henkilökohtaisesti minun on vaikea nähdä että oinas pystyisi kunnioittamaan herkkää rapua...
        Ja tämähän on ravun kanssa suhteessa kaikkein tärkeintä.
        oinas ei saa kaipaamaan haastettaan ja rapu takertuu... Kumpikaan ei voi hyvin...

        Oinas on ihmisenä yksinkertaisesti liian kantikas ja epästabiili ravulle ja rapu on vellihousu ja tylsimys oinaalle.

        Oinas hakee taltuttajaa ja rapu ymmärtäjää...

        Dilemma on melkoinen...

        En halua mitenkään dissata tai haukkua oinaita...
        Haluan vain korostaa miksi oinas ei sovi ravulle.

        olen rapu nainen ja teen kaikkeni etta saan tahtoni lapi.en alistu ja mita oinaasiin tulee(naisiin)niin olen vienyt oinas naisen neitsyt miehen.suhde loppu,mutta voin sanoa etta oinas naiset eivat ole minulle mikaan ongelma,tallon heidat jalkoihini,ennenmmin tai myohemmin.Oinas ei minulle parjaa.


      • Lateraalinen Ajattelija
        no no no kirjoitti:

        olen rapu nainen ja teen kaikkeni etta saan tahtoni lapi.en alistu ja mita oinaasiin tulee(naisiin)niin olen vienyt oinas naisen neitsyt miehen.suhde loppu,mutta voin sanoa etta oinas naiset eivat ole minulle mikaan ongelma,tallon heidat jalkoihini,ennenmmin tai myohemmin.Oinas ei minulle parjaa.

        Sori nyt et sanon näin, mut onko jääny lääkkeet ottamatta ?

        Vaikka no... Rapu voi olla ärsytettynä vaarallinen... Sen myönnän kyllä !


      • ei todellakaan
        no no no kirjoitti:

        olen rapu nainen ja teen kaikkeni etta saan tahtoni lapi.en alistu ja mita oinaasiin tulee(naisiin)niin olen vienyt oinas naisen neitsyt miehen.suhde loppu,mutta voin sanoa etta oinas naiset eivat ole minulle mikaan ongelma,tallon heidat jalkoihini,ennenmmin tai myohemmin.Oinas ei minulle parjaa.

        jyrätä! ehkä rapumies on sitten liian pehmo kenelle tahansa, en mäkään moisia vellihousuja jaksaisi!


      • ihan totta
        Lateraalinen Ajattelija kirjoitti:

        Sori nyt et sanon näin, mut onko jääny lääkkeet ottamatta ?

        Vaikka no... Rapu voi olla ärsytettynä vaarallinen... Sen myönnän kyllä !

        en syo laakkeita ja jyra olen ehka mutta kuten sanoi tuo viestisi niin olet tosi pehmo rapu ukko?tuntuu kuin riekut jokaisessa jonka kanssa olet seurustellut ja itket surkeuttasi kun sitten jatetaan? en sanoisi etta olet "mies" janis minun mielestani!


      • TRapu75
        ei todellakaan kirjoitti:

        jyrätä! ehkä rapumies on sitten liian pehmo kenelle tahansa, en mäkään moisia vellihousuja jaksaisi!

        Ei me nyt kaikki rapumiehet mitään vellihousuja ja menneessä eläviä olla jne.

        Mulla ei puntti tutise kun on puututtava johonkin asiaan. Menen myös tarvittaessa läpi harmaan kiven..

        Elän myös vahvasti tätä päivää, koska eilistä ei voi enää muuttaa ja menneitä ei saa takaisin vaikka kuinka pillittäisi...

        Myönnän, että samoja "ominaisuuksia" itsestäni löytyy mitä tämä "L-pohdiskelija" itsestään kertoi, mutta me ihmiset ollaan yksilöitä, joten poikkeavuuksia tiettyjen asioiden kohdalta löytyy..

        Jotenka kutenka, äläkää lukeko kaikkea kuten Raamattua.. :)


      • Lateraalinen Ajattelija
        TRapu75 kirjoitti:

        Ei me nyt kaikki rapumiehet mitään vellihousuja ja menneessä eläviä olla jne.

        Mulla ei puntti tutise kun on puututtava johonkin asiaan. Menen myös tarvittaessa läpi harmaan kiven..

        Elän myös vahvasti tätä päivää, koska eilistä ei voi enää muuttaa ja menneitä ei saa takaisin vaikka kuinka pillittäisi...

        Myönnän, että samoja "ominaisuuksia" itsestäni löytyy mitä tämä "L-pohdiskelija" itsestään kertoi, mutta me ihmiset ollaan yksilöitä, joten poikkeavuuksia tiettyjen asioiden kohdalta löytyy..

        Jotenka kutenka, äläkää lukeko kaikkea kuten Raamattua.. :)

        Tuota siis...

        Aloitin tämän keskustelun siitä lähtökohdasta, että
        Jos haluat ymmärtää rapua puhtaimmillaan ja miksi rapu on omituinen varsinkin suhteen alkamisvaiheessa...

        Eli tuskin löydät mistään rapua, joka on näin herkkä joka 100% vastaa antamaani kuvausta... Jokaisella on kuitenkin ( onneksi ) mukanaan elämänkokemus sekä hyvässä että pahassa... ja luonnollisesti jokainen oppii
        puolustamaan itseään.

        Omalla kohdallani erityisesti aika on auttanut ja hionut kulmia...

        Kuinka paljon on oikeasti sellaisia tilanteita, joissa joku ventovieras tai kaverini on tahtomattaan minua onnistunut loukkaamaan...
        Ehkä 3-4 kertaa vuodessa...

        Tämä on tietoisesti karrikoitua tekstiä, ja on laadittu "hyvä ymmärtää" jos suunnittelet elämänkumppanuutta ravun kanssa tai haluat syvällisemmin ymmärtää ravun mielenliikkeitä.

        Jokainen silti valitsee oman linjansa elämässään ja päättää oman suuntansa, myös rapu :-D
        Ei tässä maailmassa kertakaikkiaan pärjää jos on aina poraamassa joka asian perään...

        Useasti aikuisen ravun tunnistaa enemmänkin sosiaalisena ja sympaattisena ihmisenä joka työpaikoilla on useammin pidetty huumoriveikko ja sillanrakentaja kuin sosiopaatti...

        ( millaisen kuvan joku tästä kaikesta saattaa saada )

        En halua kerskailla, mutta omaan ystäväpiiriini kuuluu vieläkin ehkä noin 50 ihmistä, joihin pidän aktiivisesti yhteyksiä ja tämän lisäksi kavereita ja tuttuja joihin pidän satunnaisemmin yhteyksiä on ehkä vielä 100...

        Ja olenhan sydämmiä särkenyt minäkin... Ongelmani ei koskaan ole ollut seuran saaminen, vaan totta puhuen, olen todella kranttu ja vaativa...

        Mutta mikä olisi tärkeämpi valinta kuin elämänkumppani :-)


    • Rapu nainen

      Mielettömän hieno kirjotus =) kyllä rapu ravun tuntee.Sait sydämeni liikahtamaan.

      • Rapunainen lapista

        Olen 100%:ti samaa mieltä kanssasi,siitä minkälainen rapu on luonteeltaan.Löysin itseni tekstistäsi..täysin.Onneks olet selvinnyt jaloilles eron jälkeen,ja...onnea jatkossa elämääsi,...se ero juttusi kosketti minua..sydämestä riipaisi myötätunnon merkiksi.Onnea sinulle elämääsi..ole ylpeä itsestäsi...OLLAAN KUITENKIN SELVITYJÄ TYYPPEJÄ...vaikka meitä koetellaan.


    • menevaa tekstiä muttaa...

      eipä päde minnuun. Katos, en oo tällane joka itkee kaatuessaan pihamaalle tai sitä että
      kakku palaa uunissa.

      en ole se takertuja, joka huolestuu ja soittelee kullalleen joka viides minuutti.

      En loukkaannu helposti. Totta on kuitenkin, että otan muiden syitä niskoilleni.

      Tunneihminen en sinänsä ole, vaan ajattelen eniten omilla aivoillani ja järjelläni.

      Olen sarkastinen vaakamiehen nainen, joka hoitaa pientä lasta.

      Ajatus joutavasti huolehtemisesta tekee oloni huonovointiseksi..

      poikkeus? ehei.

    • Harm

      En usko horoskooppeihin se on todettava.

      Ja kommentoin tässä ap. huomautuksia.

      Voitte päätellä itse sitten pitääkö vai eikö nämä horoskoopit muutenkaan paikkaansa.

      "huomaatte hyvin helposti erilaiset mielenliikkeiden yksityiskohdat kaikista ihmisistä ympärillänne, eli rapu ei tarvitse sanoja huomatakseen onko joku surullinen, iloinen, agressiivinen tai vaikka onko jonkin ihmisen lähentymisyritys ladattu taka-ajatuksella."

      Aika hyvä intuitio minulla on mutta taitaa olla kokemuksen tuomaa ja kodin opetuksen antamaa lahjaa. Ja kun on ihmisten ilmoilla ollut ja kun on keskittynyt ja tarkkaileva luonne.
      Ja toisinaan kyllä menee aika paljon ohi.

      "Toiseksi ainakaan minulla ei juurikaan ole kilpailuviettiä, joka näkyy myös parisuhteessa."

      Kilpailuviettiä löytyy kun on aihetta. Suotta sitä kilpailuviettiä virittelee väärien asioiden suhteen.

      "Ajatelkaa että jopa vieraan ihmisen möläytys saattaa saada ravun surulliseksi ilman että kyseinen ihminen edes tajuaa loukanneensa."

      Haha. Minut saa lähinnä naurun partaalle tai menee toisesta korvasta ulos.

      "Sitä ei kuulkaa ole helppo myöntää... kukaan ei halua olla vellihousu ja itkupilli."

      Itseni puolesta en itke ja en ainakaan toisten loukkauksista, muutama kerta on tullut kyynel tai pari toisten oikeiden murheiden takia (mm. kuolema).

      "Rapu ei ole suorittaja, joka menee läpi vaikka harmaan kiven, vaan antaa mielummin tilaa muille kuin itse rynnistää olkapäät ojossa ja karmit kaulassa kohti tavoitetta."

      Itsellä täysin päinvastainen luonne.

      Toki tilaa voi antaa jokainen muttei se sulje omaa suorittamista pois.

      "Ja valitettavasti myös takertuvuus on ominaista..."

      Ei toimi minun kohdallani. Yleensä olen valitettavasti kääntänyt selän niin nopeasti kuin voin. Joihinkin asioihin ja ihmisiin tulee kiinnyttyä ja sitä voi yrittää pitää kiinni mutta takertumiseksi sitä on vähän hankala kutsua.

      "Mutta jos on silti valmis ottamaan riskin ja on valmis valvomaan öitä keskustellen ja yrittäessään ymmärtää kumppaniaan, voi ravusta saada todella syvästi rakastavan ja kumppaniaan ihailevan puolison..."

      Ei tarvitse yöllä keskustella jos juuri sinulla ei ole tarvetta. Mitään tunnemyrskyjä minulla ei ole ja asiat tulee yleensä harvinaisen selvästi ilmaistua.

      "Pääperiaatteena sanoisin, että jos haluat olla ravun kanssa, kannattaa olla mukana tosimielellä...

      Ravuista ei ole on_off tai kaukosuhteisiin... muut merkit ovat niitä joiden kanssa pelataan ja leikitään."

      Sehän on selvä kuka nyt leikkimielellä vakavaan suhteeseen tahtoo lähteä.

      Tietysti riippuu mitä etsii.

      "Erittäin paha virhe on tehdä rapu mustasukkaiseksi esim. flirttailemalla muiden kanssa... tämä vain lisää epävarmuutta ja kasvattaa mahdollista kuilua !
      Ravun kanssa tulee aina keskustella... ei huutaa koskaan... se saa herkän ihmisen perääntymään ja pelokkaaksi !"

      Mustasukkaiseksi teko kieltämättä ärsyttää kun se on aika lapsellista touhua. Jos suhde ei ole vielä edennyt minnekään niin saa flirtata kunhan muistaa ettei suhde välttämättä kestä sitä.

      Jos alkaa huutaa niin saa kyllä yleensä aika ikävästi takaisin. Eihän kukaan paskan jauhamista jaksa.

      "Henkilökohtaisesti en voi tajuta sellaista huudetaan toisille naamat punasina ja sit pannaan tunti ja kaikki on taas hyvin..."

      Ei huutaminen kuulu parisuhteeseen. Jos ei osaa sanoa niin on vain tunteissaan möykkkäävä pikkulapsi. Minulta on turha odottaa tuuduttelua tai jotain sovittelupanoa vastalahjaksi.

      "Ei näin.

      Keskustelu, keskustelu, keskustelu..."

      Toki jalkaa voi polkea ja ärähtää jos todella asiat ovat niin pahasti ja toisaalta ei mitään loputonta keskustelua ja saman asian pyörittämistä jaksa. Jos ei käydä asiaa läpi niin suotta sitä myöhemmin enää nostaa taas kehiin.

      "On myös hyvä ymmärtää että ravun satunnainen etäisyys joka saattaa loukata kumppania, mutta hyvin harvoin johtuu siitä että rapu haluaisi työntää kumppaniaan kauemmaksi vaan ravun täytyy välillä "jäsennellä" asioita päässään..."

      Eiköhän kaikki tahdo jäsennellä asioita. Muutenhan se johtaa juuri tuohon huutamiseen kun ei tiedä mitä toiselle sanoa.

      "Vähän niinkuin pankitkin päivittävät tietojärjestelmänsä joka yö :-D"

      No ei siihen kokonaista yötä tarvita. 15 minuuttia riittää.

      "Tällaisissa tilanteissa on järkevää vaan antaa tilaa jos se vain on mahdollista, ja se kyllä palkitaan myöhemmin..."

      Hyvä idea. Jos on koko ajan iholla ja kyselee "mitä nyt" tai jankkaa samaa niin kyllähän se kaaliin alkaa käydä.

      "Oleellisinta on ymmärtää että tämä ei ole epäluottamuslause kumppania kohtaan !
      Tätä alleviivaan ja korostan."

      No ei tietenkään. Se on vain toiselle merkki siitä että toinen jauhaa ja jauhaa samaa tai asioita ja ehkä olisi joskus hyvä vaieta jos ei ole mitään oikeasti sanottavaa...

      "Ravut myös syyllistävät helposti itseään, jos osaa ottaa tämän taakan pois, on se oikotie ravun sydämmeen."

      No jos toinen näyttää loukkaantuneelta niin silloin voi miettiä sitä mutta muulloin miksi ihmeessä syyllistää itseään asioista jotka ovat yleensä ongelmia kommunikoinnissa tai toisen ihmisen kykenemättömyydessä toimia?


      "Rapu testaa aina kumppaninsa !"
      Olisi aika typerää jos ei testaisi, saattaisi johtaa muuten ajan myötä masennukseen kun suhde ei toimikaan.

      "Tärkeintä on luoda paitsi rakkaus mutta myös arvostus ja luottamus suhde kumppaniinsa ja kuten kaikki tietävät, nämä asiat eivät kulje käsi kädessä ja siinä ei saa olla epäselvyyksiä jos halutaan asteelle kaksi tai siitä eteenpäin."

      Eikös tuo koske lähinnä kaikkia rakkaudelle perustuvia ja pitkä aikaisuuteen tähtääviä suhteita?

      "rapu arvostaa kovasti heittäytymistä suhteeseen koko sielullaan ja ruumiillaan... siitä saa ziljoona lisäpistettä !"

      Paitsi siitä ei ole mitään hyötyä jos omat motiivit ovat epäselvät ja tekee sen väärin perustein. Siitä saa kaksi ziljoonaa miinus pistettä.

      "Perusasioista vielä... Rapua ei saa pakottaa hektiseen ja supernopeaan elämäntyyliin siitä seuraa pidemmänpäälle ahdistusta ja rapu tarvitsee yö-unensa ja säännöllisen ruokailun..."

      Yöunista viis mutta toki olisi ruokaa masuun joskus hyvä saada varsinkin jos pitää itsestään huolta.

      Toisaalta unettavan rauhallinen elämäntyyli sapettaa.

      "Jos minä olen väsynyt ja nälkäinen, minusta tulee pikkumainen äkäilijä jota vituttaa suurinpiirtein kaikki maailmassa ja sen kyllä huomaa :-D"

      Se on normaalia. Sitä kutsutaan veriarvojen heikkenemiseksi esimerkiksi sokerit menevät alas.

      "Eli... Kenelle rapu sopii kumppaniksi:

      Pitkämielinen, rauhallinen ja ehkä hiukan isällinen tai äidillinen kumppani"

      En minä mitään holhoojaa etsi enkä jaksa holhota ketään.

      "joka on kiinnostunut maailmasta ja ympäristöstään..."

      Hyvä idea ettei ole ihan neljän seinän kasvatti.

      " Ravun kanssa saa pitkiä ja mielenkiintoisia keskusteluja
      lähes kaikista asioista, paitsi penkkiurheiulusta..."

      Jaa. Minun kanssani niitä saa varmaan monistakin asioista ja eritoten penkkiurheilusta.

      "Ravut arvostavat ystäviä ja hyvää ruokaa ja yhdessäoloa hyvien ihmisten parissa... Empaattisuudesta, Sielukkuudesta ja henkimaailman ymmärtämisestä iso plussa !"

      Sieluun tai henkimaailmaan en usko, empaattisuus on hyvä koska kuka nyt itsekkään kusipään "minä, minän" kanssa jaksaa olla.

      Se ketkä ovat "hyviä" ihmisiä ovat suhteellisia. Toki jos seuraa on niin ei haittaa mutta ei mitään väkinäisiä kissanristiäis illan istujaisia.

      Ruoka OK mutta ei se ensimmäinen asia maailmassa.

      "- JOS OLET TÖKSÄYTTELEVÄ OINAS, VAIHDA KADUN PUOLTA JOS NÄET RAVUN :-D Tämä kombinaatio on täysin mahdoton yhdistelmä..."

      Voit töksäytellä kunhan ymmärrät asioiden seuraukset.

      En ymmärrä mitä sillä jos on sattunut syntymään joskus vuonna se ja se maaliskuussa on mihinkään.

      Tietysti jos yrität esittää Oinasta niin saat hyvät naurut päin naamaa, ehkä se johtaa töksäytyksiin.

      "- Jos etsit rikasta miestä ja helppoa kumppania joka maksaa laskut ja pomppii pillisi mukaan... ( ( Tai no jos tässä onnistut olet äärettömän taitava tai rapu todella epätoivoinen ja tyhmä... )"

      Kuka tällaista hyväksyy?

      "Haluat yleensäkkin vain päästä helpolla"

      Itseasiassa jos haluat päästä helpolla niin ei mitään ongelmaa kunhan se ei tarkoita että se tapahtuu minun kustannuksella ja minulle ylimääräisenä työnä.

      "-Olet tyly, ylimielinen, besserwisser, agressiivinen, hutsu, pinnallinen, Äänekäs sosiaalinen jyrä, ahne tai puhtaasti oman edun tavoittelija..."

      Harva tuollaista naista kumppaniksi tahtoo pitemmän päälle olipa syntynyt heinäkuun vaihteessa tai ei.

      "Horoskooppimerkkien yhteensopivuudesta sanoisin, että vaikka sanotaan että vain rapu ymmärtää rapua, niin parisuhteessa se ei välttämättä ole hyvä... kaksi monimutkaista ihmistä, joilla molemmilla samat huonot puolet... No vaikea sanoa..."

      Olen kyllä monitahoinen mutta en monimutkainen. Itseasiassa todella suora kuten tästäkin viestistä näkyy.

      "Seuraavista merkeistä on hyviä kokemuksia... Kalat, Skorpioni, Härkä ja Neitsyt...
      Jousimies ja rapu ei ymmärrä toisiaan ja oinas on cyanidia ravulle :-D"

      Jousimiehestä hyviä kokemuksia, pari neitsyttä olivat kumpikin täysin erilaisia eikä tullut mitään.

      "Voimia saksiniekkojen parissa... *nauraa*"

      Voimia ihmisten kanssa jotka ovat sattumalta keskellä kesää syntyneet.

      • ravulta

        Aloittajalle: Olitko ihan tosissas..?!


    • Nimetön

      Hieno teksti :o) Kyllä rapu ravun tuntee. Tokihan meistä ravuistakin jokainen on varmasti omanlaisensa, ja jokaisen omat elämänkokemukset, tausta jne.jne. vaikuttaa siihen, millaisia olemme ja miten asioita koemme, mutta kyllä se ravun "perusvire" tuolta hyvin löytyi... Ainakin itseni tunnistin monesta kohtaa. Ja eihän kaikkea aina tarvitse niin tosissaan ottaa, ei näitä horoskooppejakaan... ;o)

    • fisutypy

      Rapukuvauksen perusteella: enpä taida enää huolia kuin ravun puolisokseni :)

      t. kalanainen

      • Kaunotar32

        voin suositella sinulle rapu miestä. Olen itse myös kalat nainen. Minulla on rapu mies ja suhteemme toimii erinomaisesti. Olen seurustellut aiemmin useita kertoja ja tavannut paljon miehiä, mutta en ketään rapu miehen kaltaista :)


      • MP.
        Kaunotar32 kirjoitti:

        voin suositella sinulle rapu miestä. Olen itse myös kalat nainen. Minulla on rapu mies ja suhteemme toimii erinomaisesti. Olen seurustellut aiemmin useita kertoja ja tavannut paljon miehiä, mutta en ketään rapu miehen kaltaista :)

        rapuja..ei käy mertaankaan..


    • hoh hoijaa

      Jokaisesta horoskoopimerkistä olet/tulet joksikin
      näistä: se HERKKÄ, se HYVÄ, se PAHA tai se TOSI VITTUMAINEN. Kyllä kaikki merkit yhteen sopii, samassa taivaankannessa kun ovat. Riippuu vaan mikä noista neljästä olet...

      näin uskon.

      • aloittajan tarinaan

        Muutama vasta-argumentti aloittajan tarinaan:
        "ravun lahja / kirous olla hyvin tiedostava ja samalla herkkä ihminen"...
        - juu varmasti onkin, mutta rapu tiedostaa vain sitä, miltä itsestä tuntuu, ei sitä miltä muista tuntuu. Empatia ei kuulu ravun sanavarastoon.

        "Ajatelkaa että jopa vieraan ihmisen möläytys saattaa saada ravun surulliseksi ilman että kyseinen ihminen edes tajuaa loukanneensa."
        - just näin. Rapu on huolissaan omasta olostaan, mutta laukoo itse mitä sattuu ja aivan tahallaan, pääasiana loukata toista mahdollisimman paljon.


        "Rapu ei ole suorittaja, joka menee läpi vaikka harmaan kiven, vaan antaa mielummin tilaa muille kuin itse rynnistää olkapäät ojossa ja karmit kaulassa kohti tavoitetta."
        - sopii kuvaan, eipä ravulla näy olevan intohimoa urakehitykseen vaikka edellytykset ja puitteet olisivat maanmainiot.

        "Ja valitettavasti myös takertuvuus on ominaista... "
        - juu, ainakin äitiin:)

        "Mutta jos on silti valmis ottamaan riskin ja on valmis valvomaan öitä keskustellen ja yrittäessään ymmärtää kumppaniaan, voi ravusta saada todella syvästi rakastavan ja kumppaniaan ihailevan puolison... "
        - tulee mieleen onko vaivan arvoista, jos yritetään ymmärtää vain rapua? Olisipa mukava kun rapukin yrittäisi ymmärtää sitä toista osapuolta. Tässäkin taas näkyy ilmiömäisen hyvin tämä ravun itsekeskeisyys.

        "Erittäin paha virhe on tehdä rapu mustasukkaiseksi esim. flirttailemalla muiden kanssa... tämä vain lisää epävarmuutta ja kasvattaa mahdollista kuilua ! "
        - Aha vai näin. Mutta rapu voi sitten itse kuitenkin toimia tuolla tavalla? Miksi samat säännöt ei päde molempiin osapuoliin.

        "Ravun kanssa tulee aina keskustella... ei huutaa koskaan... se saa herkän ihmisen perääntymään ja pelokkaaksi ! "
        - Kuten edellä. Rapu osaa kyllä itsekin huutaa ja lujaa. Erityisesti humalassa.


        "Tärkeintä on luoda paitsi rakkaus mutta myös arvostus ja luottamus suhde kumppaniinsa ja kuten kaikki tietävät, nämä asiat eivät kulje käsi kädessä ja siinä ei saa olla epäselvyyksiä jos halutaan asteelle kaksi tai siitä eteenpäin. "
        - tuokin kuulostaa siltä että rapu vain odottelee kuin manulle illallista, että se toinen luo sitä rakkautta ja arvostusta. Kyllä sen pitää toimia molempiin suuntiin!


      • juttuja tuli
        aloittajan tarinaan kirjoitti:

        Muutama vasta-argumentti aloittajan tarinaan:
        "ravun lahja / kirous olla hyvin tiedostava ja samalla herkkä ihminen"...
        - juu varmasti onkin, mutta rapu tiedostaa vain sitä, miltä itsestä tuntuu, ei sitä miltä muista tuntuu. Empatia ei kuulu ravun sanavarastoon.

        "Ajatelkaa että jopa vieraan ihmisen möläytys saattaa saada ravun surulliseksi ilman että kyseinen ihminen edes tajuaa loukanneensa."
        - just näin. Rapu on huolissaan omasta olostaan, mutta laukoo itse mitä sattuu ja aivan tahallaan, pääasiana loukata toista mahdollisimman paljon.


        "Rapu ei ole suorittaja, joka menee läpi vaikka harmaan kiven, vaan antaa mielummin tilaa muille kuin itse rynnistää olkapäät ojossa ja karmit kaulassa kohti tavoitetta."
        - sopii kuvaan, eipä ravulla näy olevan intohimoa urakehitykseen vaikka edellytykset ja puitteet olisivat maanmainiot.

        "Ja valitettavasti myös takertuvuus on ominaista... "
        - juu, ainakin äitiin:)

        "Mutta jos on silti valmis ottamaan riskin ja on valmis valvomaan öitä keskustellen ja yrittäessään ymmärtää kumppaniaan, voi ravusta saada todella syvästi rakastavan ja kumppaniaan ihailevan puolison... "
        - tulee mieleen onko vaivan arvoista, jos yritetään ymmärtää vain rapua? Olisipa mukava kun rapukin yrittäisi ymmärtää sitä toista osapuolta. Tässäkin taas näkyy ilmiömäisen hyvin tämä ravun itsekeskeisyys.

        "Erittäin paha virhe on tehdä rapu mustasukkaiseksi esim. flirttailemalla muiden kanssa... tämä vain lisää epävarmuutta ja kasvattaa mahdollista kuilua ! "
        - Aha vai näin. Mutta rapu voi sitten itse kuitenkin toimia tuolla tavalla? Miksi samat säännöt ei päde molempiin osapuoliin.

        "Ravun kanssa tulee aina keskustella... ei huutaa koskaan... se saa herkän ihmisen perääntymään ja pelokkaaksi ! "
        - Kuten edellä. Rapu osaa kyllä itsekin huutaa ja lujaa. Erityisesti humalassa.


        "Tärkeintä on luoda paitsi rakkaus mutta myös arvostus ja luottamus suhde kumppaniinsa ja kuten kaikki tietävät, nämä asiat eivät kulje käsi kädessä ja siinä ei saa olla epäselvyyksiä jos halutaan asteelle kaksi tai siitä eteenpäin. "
        - tuokin kuulostaa siltä että rapu vain odottelee kuin manulle illallista, että se toinen luo sitä rakkautta ja arvostusta. Kyllä sen pitää toimia molempiin suuntiin!

        itsellekin mieleen kun luin tuota aloittaja-ravun viestiä. Eli takaako se siis, että kun kaikkia näitä "ohjeita" ravun suhteen noudattaa ja pitää häntä kuin "kukkaa kämmenellä" ettei hän loukkaantuisi sen, että saa osakseen ravulta samanlaista oman herkkyytesi huomioivaa käytöstä? En usko, ainakin omalla kohdallani ravun ehkä sitten tästä alkuperäisen kirjoittajan kuvaamasta herkkyydestä johtuva käytös loukkasi omaa herkkää Neitsyen mieltäni. Onhan se vähän vaikeaa jos pitää omat loukkaantumisen tunteensa sivuuttaen koko ajan miettiä, miten toimii ettei rapu vaan loukkaantuisi ja vetäytyisi kuoreensa. Viisaan ravun kyllä pitäisi osata ottaa muidenkin merkkien herkkyys huomioon, eikä käpertyä vain miettimään omaa pientä itseään ja sitä, miten toinen hänet voisi tehdä onnelliseksi.


      • ajattelija*
        aloittajan tarinaan kirjoitti:

        Muutama vasta-argumentti aloittajan tarinaan:
        "ravun lahja / kirous olla hyvin tiedostava ja samalla herkkä ihminen"...
        - juu varmasti onkin, mutta rapu tiedostaa vain sitä, miltä itsestä tuntuu, ei sitä miltä muista tuntuu. Empatia ei kuulu ravun sanavarastoon.

        "Ajatelkaa että jopa vieraan ihmisen möläytys saattaa saada ravun surulliseksi ilman että kyseinen ihminen edes tajuaa loukanneensa."
        - just näin. Rapu on huolissaan omasta olostaan, mutta laukoo itse mitä sattuu ja aivan tahallaan, pääasiana loukata toista mahdollisimman paljon.


        "Rapu ei ole suorittaja, joka menee läpi vaikka harmaan kiven, vaan antaa mielummin tilaa muille kuin itse rynnistää olkapäät ojossa ja karmit kaulassa kohti tavoitetta."
        - sopii kuvaan, eipä ravulla näy olevan intohimoa urakehitykseen vaikka edellytykset ja puitteet olisivat maanmainiot.

        "Ja valitettavasti myös takertuvuus on ominaista... "
        - juu, ainakin äitiin:)

        "Mutta jos on silti valmis ottamaan riskin ja on valmis valvomaan öitä keskustellen ja yrittäessään ymmärtää kumppaniaan, voi ravusta saada todella syvästi rakastavan ja kumppaniaan ihailevan puolison... "
        - tulee mieleen onko vaivan arvoista, jos yritetään ymmärtää vain rapua? Olisipa mukava kun rapukin yrittäisi ymmärtää sitä toista osapuolta. Tässäkin taas näkyy ilmiömäisen hyvin tämä ravun itsekeskeisyys.

        "Erittäin paha virhe on tehdä rapu mustasukkaiseksi esim. flirttailemalla muiden kanssa... tämä vain lisää epävarmuutta ja kasvattaa mahdollista kuilua ! "
        - Aha vai näin. Mutta rapu voi sitten itse kuitenkin toimia tuolla tavalla? Miksi samat säännöt ei päde molempiin osapuoliin.

        "Ravun kanssa tulee aina keskustella... ei huutaa koskaan... se saa herkän ihmisen perääntymään ja pelokkaaksi ! "
        - Kuten edellä. Rapu osaa kyllä itsekin huutaa ja lujaa. Erityisesti humalassa.


        "Tärkeintä on luoda paitsi rakkaus mutta myös arvostus ja luottamus suhde kumppaniinsa ja kuten kaikki tietävät, nämä asiat eivät kulje käsi kädessä ja siinä ei saa olla epäselvyyksiä jos halutaan asteelle kaksi tai siitä eteenpäin. "
        - tuokin kuulostaa siltä että rapu vain odottelee kuin manulle illallista, että se toinen luo sitä rakkautta ja arvostusta. Kyllä sen pitää toimia molempiin suuntiin!

        Tähän ei voi muuta sanoa kuin että oli viisaasti kirjoitettu. Noinhan sen pitäisi käytännössä toimia. Ei se yhteiselo voi pitkään jatkua, jos vain toinen vaatii huomioimista ja hyväksyntää olemiselleen, kyllä hänen täytyy osata antaa sitä myös vastapuolelle.


        "Itsekkyys paljastui ap:n kirjoituksesta."

        "Hiljaisessa vedessä piilee arvoituksellinen
        "otus". :)


      • Oma ainutkertainen
        ajattelija* kirjoitti:

        Tähän ei voi muuta sanoa kuin että oli viisaasti kirjoitettu. Noinhan sen pitäisi käytännössä toimia. Ei se yhteiselo voi pitkään jatkua, jos vain toinen vaatii huomioimista ja hyväksyntää olemiselleen, kyllä hänen täytyy osata antaa sitä myös vastapuolelle.


        "Itsekkyys paljastui ap:n kirjoituksesta."

        "Hiljaisessa vedessä piilee arvoituksellinen
        "otus". :)

        kokemukseni rapumiehestä taisi kaatua juuri siihen että oltiin siinä mielessä liian samanlaisia, että olisin itsekin tosiaan kaivannut häneltä huomioimista ja hyväksyntää juuri sellaisena kuin olen (itsekriittinen ja itsestään alati epävarma Neitsyt). Hänelle todistelin hyväksyntääni koko ajan ja (ainakin omasta mielestäni) selkeästi ilmaisin hänen olevan minulle tärkeä. Ilmeisesti mitä enemmän omia tunteitani häntä kohtaan - sekä positiivisia että negatiivisia - näytin, sitä enemmän hän perääntyi ja loppujen lopuksi, vaikka minulla on edelleen tunteita häntä kohtaan, saa hän nyt olla siellä omassa kuoressaan ihan rauhassa enkä häntä sieltä enää ulos jaksa maanitella :-D Vaikka kieltämättä tässäkin "hiljaisessa vedessä piilevässä arvoituksellisessa otuksessa" oli jotain kovin kiehtovaa...


    • Kaunotar32

      Olipas aivan ihana kirjoitus! Kiitos, kun olet nähnyt vaivaa kirjoittaaksesi kaiken tuon:) Olet kaikesta päätellen mahtava tyyppi. Seurustelen rapu miehen kanssa. Tunnistin tekstistäsi oman mieheni. Lähes kaikki mitä sanoit, pitää paikkansa myös hänen kohdallaan.

      Rapu mieheni on maailman rakastettavin olento. Olen seurustellut useita kertoja aiemminkin ja tavannut paljon miehiä, mutta en ketään hänen kaltaistaan. Minulla oli avain hänen sydämeensä. Hän vaistosi ja tunsi, että nyt on vastassa ihminen, jolle hän voi sisimpänsä avata. Rapu mieheni on sanonut, ettei hän koskaan aiemmin ole edes tajunnut millainen hän oikeasti on. Rakkautemme on avannut tämän miehen kukoistukseensa. Hän on kuulemma ollut kuoressaan kaikki aiemmat suhteensa. Minä tunteellinen, syvällinen, rakastava, aito kalat nainen avasin hänen sisimpänsä hetkessä. Kun vain katsoin kauniilla, herkillä silmilläni syvälle hänen silmiinsä, niin hänen sydämensä lukot avautuivat.

      Olen itsekin hyvin herkkä ja intuitiivinen ihmisten kanssa. Olen käynyt pitkän koulun päästäkseni liiallisesta herkkyydestä. Herkkyys voi olla heikkous, mutta se voi olla myös suurin lahja. Minusta herkkien ihmisten on tärkeä tulla sisältä päin vahvemmiksi. Kun rakkaus ja hyväksyntä omaa itseään kohtaan syvenee, niin ei enää välitä niin paljon mitä muut ajattelevat ja tuntevat. On tärkeätä ymmärtää, että jokainen ihminen on itse vastuussa omista tunteistaan ja elämästään. Herkkien ihmisten on lakattava kantamasta syyllisyyttä ja vastuuta muitten ihmisten elämästä ja tunteista. En tarkoita, että ketään tulisi tahallaan loukata ja että muita ihmisiä saisi kohdella huonosti. Ei toki, niin en ikinä halua tehdä. Tarkoitan sitä, että jos joku on masentunut, tyytymätön, vihainen ja puhuu loukkaavasti, niin nuo tunnetilat ovat tuon toisen ihmisen tunteita, eikä minun tarvitse ahdistua niistä ja ajatella välittömästi, että olen jollain tavalla syypää tilanteeseen.

      Olipa tähtimerkki mikä hyvänsä, niin jokaisen tulisi tiedostaa, että hyvän parisuhteen eteen joutuu tekemään hiukan henkistä työtä. Kun kaksi toisilleen tuntematonta ihmistä yrittää löytää yhteisen sävelen, niin se on särmien hioutumista. Sinulle rapu mies, sanoisin, että pidä aistisi auki.. tulet varmasti vielä löytämään sen ihanan naisen, joka osaa arvostaa sinun ainutlaatuisuuttasi:)

    • Rakastunuthöppänä

      Itse Kaksonen ja tapaillut nyt vajaa 5 kk ja on tämä kyllä vaikeinta, mitä ikinä kokenut Olen järjettömän rakastunut ja olen kyllä näyttänyt sen hänelle kaikin tavoin, mutta ei vaikutusta. Välillä hän on maailman valloittavin ja näen että hänellä vahvoja tunteita ja sitten taas kiukuttelee, ei halua nähdä ja on jopa töykeä.
      Kauan ihmeessä mä jaksan tätä...luotan häneen 100% ja hän sanoo luottavansa muhun,,olemme siis jo ihan keski-iässä. Mutta kuulema pelkää, että riidat alkavat, jos rupeamme vakavaan suhteeseen...olen välillä niin kuutamolla miehen kanssa. Mutta en ole koskaan rakastanut ketään tällä syvyydellä. Ja kertonut sen hänelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe