Istutin 3 vuotta sitten Huvimaja kirsikan ja se on jo reilut 2 m korkea ja kaikin puolin hyvä ja tanakkarunkoinen. Mutta yhtään kukkaa ei ole vielä tehnyt. Kirsikan tuotetiedoissa kuitenkin kerrotaan sen tuottavan satoa nuorena ja olevan satoisa. Samalle etelärinteelle samanaikaisesti istutetut omenapuut ja marjapensaat kyllä kukkivat.
Miksi kirsikka ei kuki? kysyy
7
4330
Vastaukset
- tuo
kirsikka lajike kukki vasta neljäntenä vuonna istutuksesta ja sit kukkikin runsaasti ja satoa tuli,eli kestää vissiin useamman vuoden ennen kun tottuu kasvupaikkaansa...
- kuin kaunis kirsikankukka
vastauksesta. Odottelenpa rauhassa. Jospa sitten ensi kesänä...
Hyvää Juhannusta!!! - oma on kukkinut jo istuttaessa
Mulla kirsikka on kukkinut jo istutusvuonna ja tuli siitä joku marjakin. Viime keväänä kukkiminen oli heikompaa ja ei tullut kuin yksi tai kaksi kirsikkaa. Näkee sitten miten tänä vuonna, ainakin joku kukka on "turvonnut".
Kaiketi karvit on yksilöllisiä.
Toinen kirsikka lajike on pysynyt hengissä, mutta kasvu on heikkoa... paikka taitaa olla huono, tuulisempi. Ei juurtunut kunnolla ensimmäisenä vuotena?? Siinä ei ole toivoakaan saada satoa vähään aikaan. - robbi
oma on kukkinut jo istuttaessa kirjoitti:
Mulla kirsikka on kukkinut jo istutusvuonna ja tuli siitä joku marjakin. Viime keväänä kukkiminen oli heikompaa ja ei tullut kuin yksi tai kaksi kirsikkaa. Näkee sitten miten tänä vuonna, ainakin joku kukka on "turvonnut".
Kaiketi karvit on yksilöllisiä.
Toinen kirsikka lajike on pysynyt hengissä, mutta kasvu on heikkoa... paikka taitaa olla huono, tuulisempi. Ei juurtunut kunnolla ensimmäisenä vuotena?? Siinä ei ole toivoakaan saada satoa vähään aikaan.miten koreanonnenpensaan saa kukkimaan?
- Anonyymi
Monet vuodet kukkinut ja tullut kirsikoita ja nyt tänä vuonna ei tullut yhtään kukkaa.
Oonko lannoittanut liikaa vai missä syy?- Anonyymi
Kirsikan kukkasilmut muodostuvat heinäkuun alkupuolen aikana. Kuivuutta on ollut viime vuosina liikkeellä, ehkä syy kukkimattomuuteen. Ylenpalttinen lannoitus näkyy rehevä kasvuna ja syksyllä puu ei tahdo asettua talvilepoon.
- Anonyymi
Varjoisessa kasvupaikassa kirsikkapuu ei kuki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808186
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264408- 504038
- 513086
- 493027
- 502810
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262496- 291976
- 301955
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv381883