...Löytyy tämän linkin takaa:
http://www.iltalehti.fi/autot/200806167805188_at.shtml
Ranskalaiset kärjessä! Itse asiassa jo vuonna 2004 markkinoille tullut Scenic on edelleen mainiossa vedossa omassa kokoluokassaan.
Mikä tila-autoksi? Päivän IL:ssä artikkeli...
5
1283
Vastaukset
- Jaska vaan
Moro, en kovin suurta painoarvoa testille laittaisi kun yksi perhe testaa autoja. Jos tykkää rapeista ranskalaisista, sitten tykkää niistä.
Jutussa mainittiin että järkevin vaihtoehto olisi jokin toinen merkki kuin rellu tai citikka. Toki jos tykkää ajella joystick-ohjauksella varustettua autoa ja käydä pajalla korjaamassa ties mitä nitinää tai natinaa niin rellu on hyvä valinta. ;)- pöllimies
Tuota kommenttia en itse kyllä allekirjoita. Vaikka itse olenkin rellu mies. Itsellä ollut kaksi rellua. Toinen oli vaihtessani 6 vuotta vanha ja vikoja ei ollut MITÄÄN. Tietysti kuluvat osat piti vaihtaa, mutta ei muuta. Sama rahti jatkuu nykyisessä rellussa. Joka merkissä on huonot puolet ja maanantai-kappaleet, joten eipä latisteta relluja. sitä paitsi ranskalaisill autoilla on nautinto ajaa esim verrattuna japseihin. Otetaan sekin huomioon. Itse ajan vuodessa autolla muutaman kymmentä tuhatta kilometriä, joten haluan hieman nautintoakin hieman siihen autossa istumiseen.Vertailuksi, jotkut ostavat halvat stereot ja heille riittää, että musiikki vaan kuuluu ja toiset taas haluavat nauttia kunnolla musiikista ja ostavat sellaiset vehkeet,että kuuluu. Jokaisell aon tietysti oma makunsa, suomihan on vapaa maa. Fakthan on kuitenkin se, että täydellistä auto ei olekaan. Jokaista autoa on käytettävä pajalla kuitenkin.PISTE.
- scenic
Scenicit täynnä vikoja, korjaukset keljuttaa. Onneksi käytettyjen hinnat putoavat nopeasti, jos sellaisen saat, niin jää rahaa jatkuviin korjailuihin. Hyvä auto, mutta ei korjaamolla ollessa paljon ilauta
- Me II
2005 Scenicini on seissyt korjaamolla yhteensä vajaa pari viikkoa, mutta vain peltitöiden takia. Meni liian läheltä toista ajopeliä...
Muuten normaalihuollot. - SG 2004/2005
Me II kirjoitti:
2005 Scenicini on seissyt korjaamolla yhteensä vajaa pari viikkoa, mutta vain peltitöiden takia. Meni liian läheltä toista ajopeliä...
Muuten normaalihuollot.Olen nyt päivän ajan ajanut Seat Altea XL:llä. Vaihdoin Renault GS 2004/2005:n (ilmeisesti 2005:na myyty 2004, joka otettiin käyttöön 2005) nyt vähän pienempään ja Dieseliin (ajan noin 30 000 vuodessa).
GS on hyvä, mukava, auto, mutta itsenäni rupesi pelottamaan sattuneet rikkoutumiset mm. mittaristo ja ilmastointi (jälkimmäinen olisi maksanut 1800 e, jollei olisi ollut huoltosopimusta. Ties mitä mittaristo olisi maksanut (Bilia ei sellaista tietoa silloin antanut). Huoltosopimus oli mielestäni liian kallis (3. vuosi ja 128 euroa kk:ssa!!). Ilmeisesti Renaultkaan ei luota autojensa laatuun...
Tulen kaipaamaan sähköistä käsijarrua, ohjauspyörässä olevia vakionopeudensäätimiä..., digitaalista mittaristoa..., eli GS:ssä on paljon hyviä puolia.
Renault voisi vain myydä näitä kohtuuhintaisella huoltosopimuksella: jos sellainen olisi ollut olisin varmasti harkinnut vaihtamista Rellun dieseliin (tosin vakio sceniciin, jollainen oli edellinen relluni).
Hyviä ajoja kaikille rellusteille, yhdyn edellisiin kirjoittajiin siinä, että autoissa on maanantaikappaleita, minulla oli ehkä yksi sellainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418