Homeopatian kritiikkiä brittiprofessorilta

carbon.based

Professori Ernst on luvannut kymmenen tuhannen punnan palkkion todistettavasti toimivasta homeopaattisesta parannuskeinosta.

- Homeopatia ei ole hyvää tarkoittava hoitomuoto vaan suorastaan vaarallinen, professori Ernst sanoo The Daily Telegraphissa.

Professori Ernst vaatii, että homeopaattien on todistettava hoitojensa teho tieteellisesti.

- Muussa tapauksessa he voivat vain pitää suunsa kiinni, professori jyrisee.

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/27112-professori-vaittaa-homeopatiaa-huuhaaksi

11

1019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ernst

      Homman koukku on professorin oppiala. Se sattuu olemaan Complementary medicine.

      Selkeät huijaukset, kuten homeopatia, vievät uskottavuutta esimerkiksi yrttilääkinnältä, jossa joskus saatetaan osua kohdalleen. Homeopatian olemassaolon luulisi häiritsevän kaikkein eniten rehellisiä luontaislääkitsijöitä.

    • mrs.marina

      Eikös ne tabletit ole pelkkää sokerivettä. Eivät siis liene vaarallisia. Turhia vaan. Olen kokeillut ja haaskuun meni rahat.

      • on vaarallista

        On ne sillä tavalla vaarallisia, että joku voi uskoa, että sokerilla sairaudet paranevat. Sitten jää oikea hoito saamatta.

        Ei kaikki tajua, että se on leikkiä.


      • poistappas
        on vaarallista kirjoitti:

        On ne sillä tavalla vaarallisia, että joku voi uskoa, että sokerilla sairaudet paranevat. Sitten jää oikea hoito saamatta.

        Ei kaikki tajua, että se on leikkiä.

        taas näitä viestejä kun ei täällä näköjään osata käydä muuta kuin homeopatiaa vastaan!


    • Heather-Jarouse

      kokemuksesta tiedä että homeopatia toimii
      ja löytyy myös (virallisia) lääkäreitä jotka käyttävät homeopatiaa hoitomuotona.
      Olen parikymmentä vuotta käyttänyt homeopaatteja ja homeopaattisia valmisteita itse ja perheeni on käyttänyt myös
      ja ilman yksityiskohtiin menemisiä niin kyllä systeemi toimii ja on toiminut

      olkoot aineiden valmistustavat vaikka miten oudon tuntuisia niin yksi lysti!!
      kun esim.lapsen maitoallergia lähtee noin vain ja vatsan pömpötys silmin nähden häipyy
      tai jos munuaiseni puhdistuvat niin että virtsani oli tummanruskeaa (mikä oli aivan uutta hui!!)
      pelkällä homeopaattisten aineiden käytöllä niin ei voi muuta kuin uskoa niiden toimivuuteen
      ja silloin on ihan sama mitä ns.asiantuntijat toitottavat humpuukista tms.
      pääasia on että ne toimivat
      mutta kunnon homeopaattia tarvitaan jotta osataan antaa oikea/oikeat tuotteet
      ja uskon että elintavoilla on myös merkityksensä
      -no tämä on minun mutuani

      • taas kerran

        Entä miksi vaikutus lakkaa heti, kun et tiedä onko kyseessä homeopaattinen vai lumevalmiste?

        Entä miksi kukaan ei koskaan mene yksityiskohtiin ja kerro, minkä mekanismin kautta homeopatia muka toimisi?


      • homeopaatti
        taas kerran kirjoitti:

        Entä miksi vaikutus lakkaa heti, kun et tiedä onko kyseessä homeopaattinen vai lumevalmiste?

        Entä miksi kukaan ei koskaan mene yksityiskohtiin ja kerro, minkä mekanismin kautta homeopatia muka toimisi?

        kuten kaikki muukin keskustelupalstoilla. Faktaa saadaksesi täytyy sinun mennä muille sivustoille, kouluun ja hankkia kokemusta.
        Minun mutuni perustuu 15 vuoden kokemukseen ihmisillä ja eläimillä homeopatiasta. Olen myös opiskellut alaa ja saanut vastauksia siihen miksi ja miten homeopatia toimii.


      • jos niitä on
        homeopaatti kirjoitti:

        kuten kaikki muukin keskustelupalstoilla. Faktaa saadaksesi täytyy sinun mennä muille sivustoille, kouluun ja hankkia kokemusta.
        Minun mutuni perustuu 15 vuoden kokemukseen ihmisillä ja eläimillä homeopatiasta. Olen myös opiskellut alaa ja saanut vastauksia siihen miksi ja miten homeopatia toimii.

        "Olen myös opiskellut alaa ja saanut vastauksia siihen miksi ja miten homeopatia toimii."

        Hieno homma. Selitätkö joutessasi, mikä se mekanismi on, jolla homeopatian on tarkoitus toimia. Tähän mennessä on tarjottu mystistä Lebenskraftia, veden muistia ja kosmisia vibraatioita sekä vielä oscillocokkeja.

        Ja toinen kysymys voisi olla, että minkä takia homeopatia ei toimi, kun sitä tutkitaan lumekontrolloidussa kaksoissokkokokeessa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe