Homeopatian kritiikkiä brittiprofessorilta

carbon.based

Professori Ernst on luvannut kymmenen tuhannen punnan palkkion todistettavasti toimivasta homeopaattisesta parannuskeinosta.

- Homeopatia ei ole hyvää tarkoittava hoitomuoto vaan suorastaan vaarallinen, professori Ernst sanoo The Daily Telegraphissa.

Professori Ernst vaatii, että homeopaattien on todistettava hoitojensa teho tieteellisesti.

- Muussa tapauksessa he voivat vain pitää suunsa kiinni, professori jyrisee.

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/27112-professori-vaittaa-homeopatiaa-huuhaaksi

11

1055

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ernst

Homman koukku on professorin oppiala. Se sattuu olemaan Complementary medicine.

Selkeät huijaukset, kuten homeopatia, vievät uskottavuutta esimerkiksi yrttilääkinnältä, jossa joskus saatetaan osua kohdalleen. Homeopatian olemassaolon luulisi häiritsevän kaikkein eniten rehellisiä luontaislääkitsijöitä.

• mrs.marina

Eikös ne tabletit ole pelkkää sokerivettä. Eivät siis liene vaarallisia. Turhia vaan. Olen kokeillut ja haaskuun meni rahat.

• on vaarallista

On ne sillä tavalla vaarallisia, että joku voi uskoa, että sokerilla sairaudet paranevat. Sitten jää oikea hoito saamatta.

Ei kaikki tajua, että se on leikkiä.

• poistappas
        on vaarallista kirjoitti:

On ne sillä tavalla vaarallisia, että joku voi uskoa, että sokerilla sairaudet paranevat. Sitten jää oikea hoito saamatta.

Ei kaikki tajua, että se on leikkiä.

taas näitä viestejä kun ei täällä näköjään osata käydä muuta kuin homeopatiaa vastaan!

• Heather-Jarouse

kokemuksesta tiedä että homeopatia toimii
      ja löytyy myös (virallisia) lääkäreitä jotka käyttävät homeopatiaa hoitomuotona.
      Olen parikymmentä vuotta käyttänyt homeopaatteja ja homeopaattisia valmisteita itse ja perheeni on käyttänyt myös
      ja ilman yksityiskohtiin menemisiä niin kyllä systeemi toimii ja on toiminut

olkoot aineiden valmistustavat vaikka miten oudon tuntuisia niin yksi lysti!!
      kun esim.lapsen maitoallergia lähtee noin vain ja vatsan pömpötys silmin nähden häipyy
      tai jos munuaiseni puhdistuvat niin että virtsani oli tummanruskeaa (mikä oli aivan uutta hui!!)
      pelkällä homeopaattisten aineiden käytöllä niin ei voi muuta kuin uskoa niiden toimivuuteen
      ja silloin on ihan sama mitä ns.asiantuntijat toitottavat humpuukista tms.
      pääasia on että ne toimivat
      mutta kunnon homeopaattia tarvitaan jotta osataan antaa oikea/oikeat tuotteet
      ja uskon että elintavoilla on myös merkityksensä
      -no tämä on minun mutuani

• taas kerran

Entä miksi vaikutus lakkaa heti, kun et tiedä onko kyseessä homeopaattinen vai lumevalmiste?

Entä miksi kukaan ei koskaan mene yksityiskohtiin ja kerro, minkä mekanismin kautta homeopatia muka toimisi?

• homeopaatti
        taas kerran kirjoitti:

Entä miksi vaikutus lakkaa heti, kun et tiedä onko kyseessä homeopaattinen vai lumevalmiste?

Entä miksi kukaan ei koskaan mene yksityiskohtiin ja kerro, minkä mekanismin kautta homeopatia muka toimisi?

kuten kaikki muukin keskustelupalstoilla. Faktaa saadaksesi täytyy sinun mennä muille sivustoille, kouluun ja hankkia kokemusta.
        Minun mutuni perustuu 15 vuoden kokemukseen ihmisillä ja eläimillä homeopatiasta. Olen myös opiskellut alaa ja saanut vastauksia siihen miksi ja miten homeopatia toimii.

• jos niitä on
        homeopaatti kirjoitti:

kuten kaikki muukin keskustelupalstoilla. Faktaa saadaksesi täytyy sinun mennä muille sivustoille, kouluun ja hankkia kokemusta.
        Minun mutuni perustuu 15 vuoden kokemukseen ihmisillä ja eläimillä homeopatiasta. Olen myös opiskellut alaa ja saanut vastauksia siihen miksi ja miten homeopatia toimii.

"Olen myös opiskellut alaa ja saanut vastauksia siihen miksi ja miten homeopatia toimii."

Hieno homma. Selitätkö joutessasi, mikä se mekanismi on, jolla homeopatian on tarkoitus toimia. Tähän mennessä on tarjottu mystistä Lebenskraftia, veden muistia ja kosmisia vibraatioita sekä vielä oscillocokkeja.

Ja toinen kysymys voisi olla, että minkä takia homeopatia ei toimi, kun sitä tutkitaan lumekontrolloidussa kaksoissokkokokeessa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe