Kylmä ja tulinen kaurismies

punapaa

Voisikohan joku kertoa, mitä kaurismies tarkoittaa sanoessaan että on luonteeltaan kylmä ja tulinen, siis samanaikaisesti? Eihän kauriin pitäisi olla tulinen? Keskusteltiin sähköpostin lähettämisestä ja vastaamisesta niihin ja silloin totesi että on kylmä ja tulinen luonne. En tainnut ihan tajuta miten se liittyi sähköpostiin (mulla on näköjään aika pitkät piuhat).

Tätä ennen oli luvannut jopa laittaa "törkyviestin" mulle ja sitten minä sanoin siihen, että olen yrittänyt olla asiallinen ja mukava (kuulemma olenkin) ja hän ei vastaa ku nihkeesti mun asiallisiin s-posteihin..eli epäilin hänen törkyviestien lähettämistään.. Sitten sanoi tämän kylmä ja tulinen..

Kyse samassa työpaikassa olevasta herrahenkilöstä. Puhelimessa kova juttelemaan mutta kun tulee face to face niin menee jotenkin katkonaiseksi.. Mä en tajuu kaksosena tätä kaurismiestä... Silti saa sukat pyörimään...

14

5918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cauris

      En nyt ole varma, ymmärsinkö sun viestin oikein, mutta tällä herralla taitaa olla ihan kauriille ominainen huumorintaju!;) Ja mitä tulee tuohon kylmään ja tuliseen...joo, vaikka olenkin nainen, voin jollakin tapaa allekirjoittaa tuon. Osaan olla hyvin kylmä, mutta myös hyvin lämmin. Riippuu ihan fiiliksestä, mutta myös siitä, kenen kanssa olen tekemisissä.
      Ja taitaa ne sukat pyöriä senkin jalassa, kun kasvotusten on hämillään!:)
      Kauris osaa olla juuri niin vieraskorea ja virallinenkin, mutta auta armias jos menet sen suututtamaan tai puolestaan kiihottamaan. Kauris näyttää vaarattomalta vuohelta, mutta on lopulta kaiken meiskan keskellä se, joka seisoo viimeisenä.

    • tumma skopu

      Kauris on ristiriitaisin kaikista merkeistä. Ja kauris on myöskin se merkki, jonka kohdalla ulkokuori hämää yleensä kaikista eniten. Itse rakastin rajusti erästä kaurismiestä lähes neljän vuoden ajan ja kyllä siinä ajassa sai jonkinlaisen käsityksen tästä kyseisestä merkistä.

      Mitä tuohon tulisuuteen tulee, niin ehkä yleisin harhakäsitys kauriin kohdalla onkin se, että muut tuijottavat liikaa sitä kauriin virkamiesmäistä ja hillittyä ulkokuorta. Itse asiassa kauris osaa olla varsin kiivas otus ja yllättävänkin tulisieluinen. Skorpionina ymmärrän tämän täysin koska itsekin olen päällisin puolin aina hyvin rauhallinen mutta pinnan alla kuohuu sitten sitäkin enemmän. Kauriin tulisuus on erilaista kuin vaikkapa jousimiehen tai leijonan tulisuus. Kauriin tulisuus on sellaista pinnan alla kytevää tulisuutta jonka kauris yleensä haluaa pitää kurissa viimeiseen saakka.

      Olen itse kokenut kaurismiehen kiihkeyden ja intohimoisuuden. Olen myös kokenut kaurismiehen kylmyyden ja suuttumuksen. Kannattaa unohtaa kaikki mitä kuvittelee kauriista tietävänsä. Kauris on yksinkertaisesti niin ristiriitainen ja monimutkainen merkki, että mitkään maailman luonneanalyysit eivät pysty tätä merkkiä selittämään. Kauris on ehdottomasti horoskooppimerkkien "outolintu" ja ehkä juuri siitä syystä niin mielenkiintoinen. Itse en ainakaan ole koskaan ollut kiinnostunut kenestäkään niin paljon kuin tästä tästä kauris-eksästäni =)

      • punapaa

        Kiitos asiallisista vastauksista vaikka viestini onkin sekava. Johtunee kaksosen ominaispiirteestä, aivot toimii eri tahtiin käsien kanssa :-).

        Ihmettelen edelleen sitä, että yleensä ei puhu mitään itsestään sitten kertoo yhtäkkiä ihan kesken luontevan jutustelun millainen on luonteeltaan. Kai se sitten on kauriille ihan normaalia käytöstä. Tämä siis tapahtui puhelimessa (jutellaan puhelimessa aina niitä ja näitä ja välillä tuntuu ettei haluaisi lopettaa puhelua).

        Kun käy työhuoneessani on todella vaivaantunut ja hiljainen (tai mutisee jotain epämääräistä) eikä yleensä katso kohti. Mahtaisiko olla ajatuksissaan vai ... ? Ainakin välillä tuntuu että tekee tikusta asiaa kun pyytää joistain papereista kopioita, haluaa aina tulla henk.koht. hakemaan eikä halua niitä skannattuna s-postiin.

        Ota nyt näistä selvää, miehistä ylipäätään ja kauriista ainakaan.

        Kertoisitteko vielä hyviä vinkkejä tällaiselle touhukkaalle kaksoselle, miten antaa signaaleja kiinnostuksesta niin että ei pakene vuorille. En kyllä tosin tiedä onko varattu, mutta jotenkin epäilen ettei...Ujo ei voi ainakaan olla kun uskaltaa jutella puhelimessa...


      • punapaa

        ensinnäkin kiitos todella hyvästä kirjoituksesta.

        Kunpa osaisikin olla "kärsivällinen ja näyttää kiinnostuksensa hienotunteisesti", ei taida tältä peruskaksoselta niin vain onnistua. Täytynee laittaa jäitä hattuun ja katsoa mitä tuleman pitää.

        Tuosta "haluaa tietää sinusta" tuli mieleen toinen hauska juttu.. kesken yhden puhelinkeskustelun hän kysyi pyöräilenkö töihin... itse harrastaa pyöräilyä. Taitaa siis onkia tietoja että onko yhteisiä harrastuksia...
        :-) Mielenkiintoinen otus joka on saanut tämän kaksosnaisen pasmat pahemman kerran sekaisin... Ja mä en kyllä yleensä hämäänny mistään!

        Hyvää juhannusta, mä lähden tästä pakastamaan jäätä tulevaa käyttöä varten...


      • punapaa kirjoitti:

        ensinnäkin kiitos todella hyvästä kirjoituksesta.

        Kunpa osaisikin olla "kärsivällinen ja näyttää kiinnostuksensa hienotunteisesti", ei taida tältä peruskaksoselta niin vain onnistua. Täytynee laittaa jäitä hattuun ja katsoa mitä tuleman pitää.

        Tuosta "haluaa tietää sinusta" tuli mieleen toinen hauska juttu.. kesken yhden puhelinkeskustelun hän kysyi pyöräilenkö töihin... itse harrastaa pyöräilyä. Taitaa siis onkia tietoja että onko yhteisiä harrastuksia...
        :-) Mielenkiintoinen otus joka on saanut tämän kaksosnaisen pasmat pahemman kerran sekaisin... Ja mä en kyllä yleensä hämäänny mistään!

        Hyvää juhannusta, mä lähden tästä pakastamaan jäätä tulevaa käyttöä varten...

        Kiva jos vastauksestani oli jonkun verran hyötyä =) Toivotan myös sinulle oikein hyvää Juhannusta ja rakkaudentäyteistä kesää! =P


    • kuuden vuoden yksinäisyys

      Minulla, kaurisnaisella on kaurismiessuhteista kokemusta, että jo tekisi mieleni yleistää: Niillä oli oidipaalinen suhde äitiinsä.siinä ei morsiamen sana paina, kun äidin mielipide on tärkein. Niillä oli myös poikkeuksetta vakava alkoholiongelma, jota minun täytyi myös äidiltään salata.Kaurismies on erittäin varovainen ryhtyessään uuteen suhteeseen. Hän ryhtyy, ei heittäydy. siipeily käy häneltä ilman tunnonvaivoja, kun on hirvittävän pihi rahankäytössään. Kaikenkaikkiaan umpimielinen turjake. Hän on kaavamainen, tylsä. Hän on hiljainen ihan vaan siksi, ettei hänellä ole mitään sanottavaa.

      • Piikkipyrstö

        Ex-kaurismieheni oli oikeastaan täydellinen vastakohta kun vertaa tuohon sinun tekstiisi =) Hänen äitinsä kuoli jo kun mies oli itse vasta pikkupoika joten ei tosiaan pahemmin pyörinyt äidin helmoissa vaan oli erittäin itsenäinen ja vahva persoona. Hän ei myöskään lainkaan käyttänyt alkoholia eikä myöskään venyttänyt penniä. Halusi aina luksusta sekä itselleen että lähimmäisilleen. Todella antelias ja huomaavainen luonne.

        Ehkä ongelma oli siinä, että olitte molemmat kauriita. Kauris-eksäni kertoi minulle joskus aiemmasta suhteestaan, jolloin hän tapaili nimenomaan kaurisnaista. Ei kuulemma toiminut oikein millään tasolla.

        Kaurismies tarttee skorpioninaisen ollakseen onnellinen =)


      • vuoden yksinäisyys
        Piikkipyrstö kirjoitti:

        Ex-kaurismieheni oli oikeastaan täydellinen vastakohta kun vertaa tuohon sinun tekstiisi =) Hänen äitinsä kuoli jo kun mies oli itse vasta pikkupoika joten ei tosiaan pahemmin pyörinyt äidin helmoissa vaan oli erittäin itsenäinen ja vahva persoona. Hän ei myöskään lainkaan käyttänyt alkoholia eikä myöskään venyttänyt penniä. Halusi aina luksusta sekä itselleen että lähimmäisilleen. Todella antelias ja huomaavainen luonne.

        Ehkä ongelma oli siinä, että olitte molemmat kauriita. Kauris-eksäni kertoi minulle joskus aiemmasta suhteestaan, jolloin hän tapaili nimenomaan kaurisnaista. Ei kuulemma toiminut oikein millään tasolla.

        Kaurismies tarttee skorpioninaisen ollakseen onnellinen =)

        Tulipa mieleen yksi lapsena äidistään jäänyt,hän taas oli raivoisan mustasukkainen, hän näki joka yhteydessä minut suunnittelemassa petosta. Minun olisi pitänyt syöttää ja vaatettaa häntä loputtomiin. Itsellään oli toinen nainen , jonka mukaan hän sitten lähtikin. Ikuisesti kypsymätön, oikukas pentu.Entisen suhteen elatusmaksut rästissä aina.tässä merkissä on myös luonnevikaisia ja läheisriippuvaisia, niinkuin muissakin on.


    • sukkasi

      pyörimään jaloissa. Sekö että mies vihjaili voivansa lähettää törkypostia?
      Jos asialinjalla kommunikointi on tälle kauriille nihkeää (outoa sinällään kauriista kyseen ollen) niin todennäköisesti hän haluaisi madaltaa keskinäisen viestintänne törkeyksiin, mikä taas olisi kimurantti juttu, koska viestinnän voi tallentaa ja törkyviestintä voi osoittautua pitemmän päälle raskaaksi vikatikiksi.

      Kauriina kaihtaisin kuin ruttoa miestä, jonka lämminverisyys tai tulisuus olisi samaa kuin törkeily.

      • punapaa

        Mies on tumma ja komea.. se on saanut mut sekaisin vain olemalla oma itsensä, ei liity mitenkään noihin "törkyviesteihin". On vaan niin tavattoman erilainen kuin aiemmin kohtaamani miehet... Tämän kaksosen pasmat meni ihan sekaisin... Pidän kyllä kovasti haasteista, mutta...

        Ilmeisesti tuo tulisuus ei myöskään mitenkään liity viesteihin, saattoi vain heittää sen keskustelun väliin vain saadakseen minut hämilleen???

        Kai se tarkoitti tuolla "törkyviesteillä" samaa kuin hupiviestit mitkä sinällään ovat kyllä täysin vaarattomia ja viattomia. Nihkeästi asiaviesteihin vastailulla taas tarkoitin sitä, että vastaa ihan vaan muutamalla lauseella, kun taas minä puolestani voin vaikka asiaviestiin vastatessani kysellä lomista ja säistä tai kuulumisista...

        Pointtini olikin että mitä mies tarkoittaa kertomalla olevansa kylmä ja tulinen luonne (ja vielä molempia yhtäaikaa). Tämä muu oli vain sellaista taustan selvitystä kun yritän ymmärtää hänen käytöstään ja puheitaan...


      • ...
        punapaa kirjoitti:

        Mies on tumma ja komea.. se on saanut mut sekaisin vain olemalla oma itsensä, ei liity mitenkään noihin "törkyviesteihin". On vaan niin tavattoman erilainen kuin aiemmin kohtaamani miehet... Tämän kaksosen pasmat meni ihan sekaisin... Pidän kyllä kovasti haasteista, mutta...

        Ilmeisesti tuo tulisuus ei myöskään mitenkään liity viesteihin, saattoi vain heittää sen keskustelun väliin vain saadakseen minut hämilleen???

        Kai se tarkoitti tuolla "törkyviesteillä" samaa kuin hupiviestit mitkä sinällään ovat kyllä täysin vaarattomia ja viattomia. Nihkeästi asiaviesteihin vastailulla taas tarkoitin sitä, että vastaa ihan vaan muutamalla lauseella, kun taas minä puolestani voin vaikka asiaviestiin vastatessani kysellä lomista ja säistä tai kuulumisista...

        Pointtini olikin että mitä mies tarkoittaa kertomalla olevansa kylmä ja tulinen luonne (ja vielä molempia yhtäaikaa). Tämä muu oli vain sellaista taustan selvitystä kun yritän ymmärtää hänen käytöstään ja puheitaan...

        tuntemuksesi, ovat lähes nappiin kuin minunkin. Olen kaksosnainen ja naimisissa komean kaurismiehen kanssa. Välillä mies saa minut aivan kuumaksi, välillä repeämään raivosta hänen umpimielisyytensä takia. Siksi kai tuo kauriin luonne pitääkin kaksosen mielenkiinnon koholla. Sitähän me tarvitaankin. Ei mitään tasaisen tappavaa :)


    • kauris

      Kaurismies on tulinen ja näin ollen intohimoinen sisältä. Luottamuksen rakentaminen (vaikka olisittekin jo tunteneet toisenne pitkään voi kestää kauan. Mahd. kauemmin kuin sinun pinnasi venyy/kestää/riittää). Jos hän sanoo sinun persoonaasi liittyviä positiivisia asioita, hän suurella varmuudella tarkoittaa sitä mitä sanoo.

      Hän on kylmä päältä, koska hänen on vaikeata ilmaista syvimpiä tunteitaan sinua kohtaan, vaikka haluaisikin. Kuten aiemmin sanottu, jos jaksat panostaa häneen ja viettää hänen kanssaan aikaa face-to-face avannet kohtaamasi umpisolmut. Sähköposteilu kuihduttaa suhteen uskoakseni hyvinkin pian. Mene siis suoraan luo ja pussaa suulle. Kauriit haluavat olla sovinnaisia, vaikka salaa toivovat sinun ottavanheidät omakseen. Tämän jälkeen sinun ei aloitteita tarvinne enää juuri tehdäkään. Piis.

    • on älykkö

      Ja kylmyys voi viitata älyyn, siis ajattelee ensin ja sitten vasta tekee.
      Kauris on myös tulinen, mutta ottaa aikansa ennen kuin hän lämpenee.
      Siis Kauris on hyvin ristiriitainen tässä sunteessa. Viileän etäinen alussa, mutta kun hän pääsee vauhtiin ... Alussa, siis esim. tässä face to face tilanteessa hän on korrekti ja tuntuu viileältä, mutta jatkossa voit odottaa jotain aivan muuta. Kauris ei etene kovin nopeasti. Riippuu toki kuinka kauan olette jo tunteneet. Go on!

    • työmies45

      OON kauris ja tutua aisaa SE on on toi vaib ykx piire Ku joskus on tarvis piruilla
      sekin kuuluu kuvioon
      MÄ ku olen niin murroksessa ku toi synttärikin sattuu jousimiehen loppuun28/12 ÄISKÄN jutujen mukaan oon YLI aikaine RASKAUS SITÄ tai TÄTÄ muuta kymäkx ei jätä TÄÄ ON sit AITOO joskus SE ETOO kuulemma

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1163
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      820
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      819
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      794
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    8. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe