Kultaa vai valkokultaa?

samapa tuo, mutta!

Ollaan seurusteltu jo yli viisi vuotta ja mietitty, että tässä kesän päälle mentäis kihloihin. Minä (nainen:) haluaisin valkokultaisen sormuksen, koska vierastan kultaisia koruja, enkä omista niitä juuri lainkaan saati sitte pitäisin niitä harvojakaan.. Mutta mieheni mielestä kultainen on se "ainoa oikea". no joo, kyllä se siihen valkokultaankin tyytyy ( ja minä kultaan), jos se siitä on kiinni, mutta pitäähän molempien toki oikeasti sormuksistaan pitää! Miltä sitten kuulostaisi, jos toisella on kultainen ja toisella valkokultainen sormus? onko sillä jotain väliä.. ei tietenkään, mutta ois kiva kuulla mitä mieltä sellaisesta olette.

Vihkisormuksen ainakin haluan valkokultaisena.

9

1788

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kullista

Valkokultakin on kultaa. Sen metalliseoksessa käytetään keltakullan (varsinainen kulta) ja hopean lisäksi eri metalleja (yl. palladiumia) kuin mitä yleensä käytetään normaalissa punakultaseoksessa. Jälkimmäisessä käytetään siis keltakullan ja hopean lisäksi kuparia. Mitä enemmän kullassa on kuparia, sitä punaisempaa se on.

Jos kultaseoksessa ei ole hopean lisäksi mitään muuta, ei siis valkokullan palladiumia (tai vast.) eikä punakullan kuparia, kultaseosta sanotaan viherkullaksi. Puhdas kulta (keltakulta) ja viherkulta ovat molemmat liian pehmeitä koruihin.

• apjn

Mielestäni saman väriset sormukset kuvaavat yhtenäisyyttä. Itse haluan tulevaisuudessa saman väriset sormukset. En aio edes miettiä erilaisia. Itsekin olen mieltynyt valkokultaan, mutta luulenpa että rahapussimme päättävät keltakullan olevan sopiva.

• kihloihin

Minä ja sulhaseni päädyimme ostamaan samanlaiset mutta eriväriset sormukset. Mulle keltakultaisena ja miehelle valkokultaa. Kannattaa katsella ja ottaa se mikä itseään miellyttää. :)

• vielä masennu

"Itsekin olen mieltynyt valkokultaan, mutta luulenpa että rahapussimme päättävät keltakullan olevan sopiva."

Eihän noissa paljoakaan tunnu eroa hinnoissa olevan, aika tuoreessa muistissa, kun valkokultaiset sormukset kävimme hankkimassa muutama kk sitten. Miehen sormus 4-5mm, 169e, ja minun 3-4mm ( timantti) 139e. Ei mikään mahdoton sijoitus loppuelämää ajatellen, tai mitä kukakin nyt ajattelee... Kannattaa ehdottomasti vertailla hintoja eikä masentua parin ensimmäisen kaupan kohdalla, hintahaitari vaikutti suurelta myös.

• voi olla

Jos asia on tärkeä, niin miksi ei? Kumpikin saisi mieleisensä sormukset.

• ...........................

molemmat keltakultaiset, mutta pyydä siihen kihlasormukseen(kin) niin monta timanttia että keltainen väri peittyy niiden alle.. ;)
      pääsette siten sopuun...

• sormuksessa?

Vältä rodinointia, sillä se ei kestä.

• mukaan sormus

Mielestäni molemmat valitsevat itseään miellyttävän sormuksen. Ei haittaa, vaikka toisella on valko- ja toisella keltakultaa.

Jos jotain kompromissia haette, niin valitkaa kihloiksi kaksiväriset sormukset, joissa sekä valko- että keltakultaa. Kaksivärisen kihlan seuraksi sopii myös valkokultainen vihki.

• samapa tuo..

Mukava kuulla, että jotkut teistä ovat päätyneet ottamaan "eriväriset" sormukset. Kyllä mekin nyt sitten taidetaan tehdä niin:) vaikka voihan se mieli muuttua, kun niitä sormuksia lähdetään oikeasti kokeilemaan! Itse kihlasormuksen hinta ei kyllä minuakaan eniten huoleta - sormushan tulee olemaan näkyvällä paikalla koko loppuelämän!

Tärkeintä siis loppujen lopuksi on se, että kumpikin valitsee itseään miellyttävän sormuksen:)

kiitos hyvistä palautteista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      183
      1799
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      113
      940
    3. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      114
      840
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      755
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      209
      684
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      646
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      56
      631
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      21
      614
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      51
      572
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      568
    Aihe