Sheer Heart Attack - 3 parasta ja paskin

Sammy who was low

Ethän Soul Brother pahastu kun aloitin jo kolmannen ketjun. Innostuin nimittäin tosissani ideastasi.

1. Tenement Funster: Jos joskus olen sanonut Calling All Girlsiä parhaaksi Rogerin tekemäksi biisiksi, niin unohtakaa se. Tämä vie sittekin voiton. Biisin melankolinen mutta kaunis melodia paranee vain loppua kohti ja Flick Of The Wristiksi muuttuminen tapahtuu tyylillä! :) Biisi myös sopii Rogerin äänelle.

2. Brighton Rock: Voiko levy enää ihanammin alkaa! Tyylikäs näyte Brianin taidoista. Ja kun kuulin tämän eka kerran, en ollut uskoa korviani. Lauloiko Freddie todella noin korkealta "livenä" vai onko ääntä studiokikoin nostettu?

3. In The Lap Of The Gods (revisited): Melodia kaunis, puskan takaa tuleva loppuräjähdys hauska piriste.

Heikoin lenkki: She Makes Me, nimen perusteella kuvittelin että kysymyksessä on iloinen ralli. Mutta kaikkea muuta, raskas ja tunkkainen, varsinkin se liikenteen ääni biisin lopussa ottaa korviin. :P

5

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soul Brother

      "Ethän Soul Brother pahastu kun aloitin jo kolmannen ketjun. Innostuin nimittäin tosissani ideastasi."

      En pahastu laisinkaan. Kiva, että joku innostui ideasta. :) Rohkeasti mukaan kaikki muutkin :)

      Ja sittena siaan, eli omat valintani Sheer Heart Attackilta:

      1. Lily Of The Valley: Kaikin puolin ihastuttava pikku balladi, jossa palataan vielä kerran Queen II:n satumaailmaan. Pakko laittaa tämä nyt listan ykköseksi, kun hyvin samantyyppinen Nevermore jäi kokonaan pois ed. listaltani. Täydellisyyttä hipovat lauluharmoniat ja Red Specialin "sellosoundi" kuorruttavat kakun.

      2. In The Lap Of The Gods: Mahtava biisi, jossa on ideoita useampaankiin kappaleeseen. Etenkin klassisvaikutteinen intro ja Rogerin ylärekisteri saavat ihon kananlihalle. Aliarvostettu biisi mielestäni, ja osoitus Freddien kehittymisestä säveltäjänä.

      3. In The Lap Of The Gods...revisited: Täydellinen lopetus levylle. Biisi kasvaa pikkuhiljaa rauhallisesta balladista jumalattomaksi menoksi ja lopulta saturaatiopistekin tavoitetaan :) Toimi myös livenä ja lopulta vaadittiin kaksi uutta sävellystä korvaamaan tämä kappale keikkojen kliimaksina.

      Heikoin lenkki: Tältä levyltä ei juuri huonoja biisejä löydy. Valintani on Dear Friends - kaunis pikku biisi, mutta jos tätä nyt vertaa Freddien lyhyihin pianoballadeihin, niin Brian jää tällä kehtolaulullaan aika kauas taakse.

      • Sammy who was low

        Dear Friendsiä mietin heikoimmaksi lenkiksi ensin minäkin, sillä kuten sanoit, se on sinänsä OK biisi mutta Freddien vastaavanlaisten pianoballadien rinnalla aika vaatimaton (se on muuten itsensä Brian Mayn pianolla soittama). She Makes Me vei kuitenkin tunkkaisen sovituksensa vuoksi minun kohdallani "voiton", uudelleen sovittamalla tästäkin kappaleesta voisi kyllä saada kuuntelukelpoisen.


    • Scandal

      Brighton Rockin yläosuudet studiossa livenä, falsetilla.

    • Bad Co,

      Noniin, kolmannenen albumikokonaisuuden vuoro. Mainittakoon tässä vielä johdatukseksi, että kyseessä taitaapi olla oma kaikkien aikojen suosikkilevyni, joten tälläkään kertaa valinnat eivät todellakaan ole helpoimmasta päästä. Mutta:

      Sheer Heart Attack (julk. 1974)

      1. Tenement Funster - tässäpä on enkelikasvoista kannuttajaa parhaimmillaan. Melodia toimii, laulu toimii, tunnelma on mainio...ällistyttävän hieno tsipale.

      2. Killer Queen - vaikkakin merkkejä tulevasta oli jo edellisellä albumilla, todelliseksi läpimurtobiisiksi osoittautui juuri tämä mainio kappale. Viimeksi eräässä Lontoon Camden Townin pienen vaateputiikin kajareista tämän biisin kun taas pitkästä aikaa kuulin, kylmät väreet nousi pintaan. Ihana!

      3. In The Lap of the Gods - voiko enää parempaa ja mahtipontisempaa levyn päätöskappaletta olla? Queenin mittapuulla mitattuna voi, mutta siihenkin hetkeen jouduttiin odottamaan 90-luvun alkuun saakka.


      Heikoin lenkki: She Makes Me - liiankin uninen ja yksitoikkoinen.

    • Vanha fani

      1. In the lap of the gods
      - Se vain on hieno biisi

      2. Misfire/Bring back that leroy brown
      - Minä olen mieltänyt nämä aina lähes samaksi biisiksi, Johnin eka biisi on jo lupauksia antava ja Freddien pilabiisi on hieno veto

      3. Tenement funster/Flick of the wrist
      - Minä olen mieltänyt myös nämä aina lähes samaksi biisiksi, samaa mieltä siitä että tämä on Rogerin parhaita biisejä, Flick on parempi BBC sessioiden versiona


      Huonoin
      Now i'm here
      - En ole ikinä pitänyt studioversiosta, koska se on aivan liian hidas ja laiska ja kuulostaa liikaa sen ajan glitter bandien cheese-meiningiltä
      Live-versiot tästä on tietysti hyviä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe