Olisiko jollain tietoa minkähintainen on Gustavus 111.D.G.REX SVECIAE vuodelta 1781
Hyvin vanha raha
8
1782
Vastaukset
- selvittää
sen kolikon nimellisarvo...mitä siinä lukee?
1 Rd tai jotain murtoluvuilla ilmaistuja Rd:n osia...?
Kolikon kunnosta se myös riippuu... - löytyisikö nimellisarvoa?
Gustavus - Kustaa; "111" - III (kolmas); D.G.=Dei Gratia - Jumalan armosta; Rex - kuningas; Sveciae - Ruotsi.
Rahan nimellisarvo pitäisi tosiaan saada ensin selville. Mitä muuta tekstiä/numeroita rahasta löytyy?- isintytto
Rahan takapuolella on tekstit:FADERNESLANDET 1 R.d 1781. kolikko on hyväkuntoinen ja luultavasti hopeaa, painava se on
- tällainen?
isintytto kirjoitti:
Rahan takapuolella on tekstit:FADERNESLANDET 1 R.d 1781. kolikko on hyväkuntoinen ja luultavasti hopeaa, painava se on
- putkeen
tällainen? kirjoitti:
Jaa.. eipä toiminut, mutta kokeillaan tuosta:
http://www.aurumauktioner.se/lista_per_kategori.jsp?auktionsnummer=4&kategori=24 - ohjeistusta
putkeen kirjoitti:
Jaa.. eipä toiminut, mutta kokeillaan tuosta:
http://www.aurumauktioner.se/lista_per_kategori.jsp?auktionsnummer=4&kategori=24Ja tuosta sivustolta klikkailet 'Riksdaler 1781' -kohdista esimerkkirahoja (kohteet 508.-512.).
Rahojen perässä mainitaan niiden kuntoluokka, josta voit verrata omaan kappaleesi. Tuossa on käytetty kuntoluokitusta 0 = "lyöntiveres"; 01 = "erittäin hyvä"; 1 = "hyvä"; 1 = "kohtalainen"; 1? = "kulunut". Ns. kymmenjärjestelmään perustuviksi numeerisiksi ja hieman kouluarvosanatyyppisiksi muutettuna vastaavat kuntoluokat em. luokittelulle olisivat 10-2. Linkkisivustolla kuntoluokat on myös mainittu muodossa 100-0. Esim. 70 tarkoittaa kuntoluokkien 01 ja 1 välillä olevaa kuntoa, joka merkitään 1 /01 (joka siis tarkoittaa aloittelijalle helpompaa kuntoluokkaa 6/8 (tark. kuuden ja kahdeksan välillä) eli 7:ää).
Sivustolla hinnat ovat ruotsin kruunuissa, joten eurohinnat saat 'about-tarkkuudella' jakamalla kruunuhinnat lukemalla 9,45.
- 140 eur
Löysin samanlaisen kolikon cgb'n sivuilta, myyvät sen hintaan 140 eur.
http://www.numishop.com/boutique1.php?tdebut=9&z1=SU%C8DE&z2=&z3=&z4=&z5=&z6=&z7=&z8=&zd=&boutique=mo_mon&tri=prix&sens=A Esim. jos se sattuu olemaan kultainen tukaatti ( ei lue mitään arvoa että montako ja mitä...) siinä vuonna nimittäin lyötiin ennästysmäärä yli 6 miljoonaa kpl, ja on melko tavallinen kolikko. Muina vuosina (1771...1792)niitä oli tehty keskimäärin vain joitakin tuhansia. Hinta 150 - 1500 € kunnosta riippuen, "normaalikuntoinen" on 300 - 400 €.
Kolikko painaa n. 3.5 g. Terveisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664