Kihloihin Venetsiassa??

Rakastunut Matkailija

Hei,

Olemme menossa rakkaani kanssa kesällä kihloihin Venetsian matkallamme. Onko kukaan tehnyt samaa? Onko sormukset siellä kalliimpia vai edullisempia kuin Suomessa? Osaako joku suositella jotain liikettä?

3

874

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • . . . . .

Ostakaa sormukset jo Suomesta. Tietää mitä saa, eikä tarvitse kuluttaa loma-aikaa sormusten metsästämiseen.
      Venetsiä kesällä ei ole mitenkään erityisen romanttinen paikka: joka kolo on täynnä tunkeilevia turisteja, hinnat ovat katossa ja kesäinen Venetsia tuoksahtaa aika ikävälle (vesi...).

• idea

Todella hyvä idea. Venetsia on yksi romanttisimmista paikoista maailmassa ja öisin jopa vähän salaperäinenkin. Tottakai sormukset kannattaa ostaa sieltä. Saatte vähän muistoja lisää. Vaikkapa Rialton sillan kultakaupoista. Mitä sen on väliä, onko kultapitoisuus juuri se, mitä sanotaan.

Onnea matkaan!

• Nimetön

Juu. Olen samaa mieltä viimeisimmän kirjoittajan kanssa. Olen ollut kerran aiemmin itsekin Venetsiassa ja jo silloin ajattelin, että sinne haluan mennä rakkaani kanssa joku päivä. Nyt sitten mennään lomalla ja hän ehdotti, että ostetaan sormukset sieltä. Onhan se siten merkityksellisempi muisto, paikanpäältä ostettu. Valkokultaista ajattelin ja todella kultasepänliikkeitähän siellä riittää. Hintasasosta en vaan oikein tiedä.

Venetsia jakaa mielipiteet kahtia. Onhan se rähjäinen, koska rakennukset ovat satoja vuosia vanhoja ja kosteus vaikuttaa niihin koko ajan tuhoisasti. Samalla se on kuitenkin juuri siinä kuluneisuudessaan kaunis, hieman surumielisellä tavalla. Turistit tai hajukaan ei ainakaan minua ole häirinneet. En edes sellaista huomannut, kun viimeksi elokuussa olin.

Kaikki ne sillat, vanhat rakennukset, kondoolit, öiset valot, kuppilat ja taide lumosivat minut täysin. Lisäksi venetsiassa osataan paremmin englantia kuin monessa muussa paikassa Italiassa ja koska matkailu on paikallisille elinkeino, ovat lähes kaikki ystävällisiä. Hinnat ovat kalleimmat Rialton sillan ja San Marcon torin lähellä, mutta ei sivummalla.

Tuskin maltan odottaa, että pääsen sinne rakkaani kanssa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      64
      4365
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3485
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3150
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2608
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2307
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2079
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      1984
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      192
      1870
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      395
      1542
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1398
    Aihe