Histamiini-intoleranssi

kokemusta?

Onko kenelläkään täällä kokemusta tällaisesta?
Jos niin mitä kaikkia oireita on tullut?
Reagoitteko myös esim. nokkosiin ja hyttysiin voimakkaasti?
Itse olen alkanut saamaan nokkosenpoltoista ihan megaluokan reaktion. Eilen söin nokkoslettuja ja sain kielen ja kitalaen ihan rakoille (muu perhe ei taas saanut noista mitään oireita).

Tuohonhan on kuulemma olemassa jotain lääkettäkin, joka hajottaa histamiinia, mutta on kuulemma aika arvokasta, tietääkö joku hintaa?

7

3249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri

      Olen käynyt kaikissa mahd. allergiatesteissä, eikä mitään allergiaa ole löytynyt. Kun luin tuosta histamiiniallergiasta, niin totesin että sehän minulla onkin. Kaiksta tulee oireita, missä sitä histamiinia on. Itselläni alkaa silmäkulmat kutiamaan, nenä alkaa joko vuotamaan tai sitten se menee tukkoon, välillä aivastuttaa ja iho kutiaa, mutta mitään näppylöitä eikä ihottumaa ole. Posket alkaa punoittamaan/kuumottamaan ja pää tuntuu oudolta, ei nyt varsinaisesti särje, mutta kuitenkin.
      Olen yhden paketin koittanut tuota Camiciniä, mutta en nyt tiedä onko siitä niin paljon apua, että kannattaisi maksaa, koska aika kalliita ne ovat. Olen vain välttänyt syömästä kaikkea mikäö aiheuttaa oireita. Ainahan se ei onnistu ja aina ei edes huomaa, että joku aiheuttaa oireita ennen kuin on myöhäistä.
      Hyttyset eivät minua syö ja nokkosiin en ole törmännyt, joten niistä en osaa sanoa mitään. Osaako joku viisas sanoa, voiko tähän saada lääkettä lääkärin määrämänä, että olisi halvempaa?
      Heiniksiä syön, mutta se ei auta näihin oireisiin.

      • polyyppivaivainen

        Minuakin kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Tuo histamiini-intoleranssi on lääketieteessä kiistelty asia, vähän samaa luokkaa kuin "hiivasyndrooma" esimerkiksi. Histamiiniyliherkkyyttä ei voi kai myöskään testata millään kokeella.

        Veikkaan ettei mitään lääkettä ole reseptillä. Se kyllä ihmetyttää, että miksi sitten antihistamiinista ei ole apua. Ainakaan itselläni, ja kärsin siis mahdollisesti juuri tuosta vaivasta. (Tuolla yleistä allergioista -osastolla on pari päivää sitten kirjoittama aloitukseni nuhasta ja ruoka-allergiasta.)


      • momma
        polyyppivaivainen kirjoitti:

        Minuakin kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Tuo histamiini-intoleranssi on lääketieteessä kiistelty asia, vähän samaa luokkaa kuin "hiivasyndrooma" esimerkiksi. Histamiiniyliherkkyyttä ei voi kai myöskään testata millään kokeella.

        Veikkaan ettei mitään lääkettä ole reseptillä. Se kyllä ihmetyttää, että miksi sitten antihistamiinista ei ole apua. Ainakaan itselläni, ja kärsin siis mahdollisesti juuri tuosta vaivasta. (Tuolla yleistä allergioista -osastolla on pari päivää sitten kirjoittama aloitukseni nuhasta ja ruoka-allergiasta.)

        Itselläni on ruoka-aineallergiaa, mutta lisäksi tuota histamiiniherkkyyttä. Olen saanut camusin-lääkkeestä helpotusta. Vaikka ovat kalliita, käytän, koska laajentaa mun suppeahkoa ruokavaliota.


      • polyyppivaivainen
        momma kirjoitti:

        Itselläni on ruoka-aineallergiaa, mutta lisäksi tuota histamiiniherkkyyttä. Olen saanut camusin-lääkkeestä helpotusta. Vaikka ovat kalliita, käytän, koska laajentaa mun suppeahkoa ruokavaliota.

        Okei, kiva kuulla! Itsekin hankin juuri paketin kokeeksi.

        Onko sinulla jatkuvaa oireilua (nenän tukkoisuutta ym) vai ovatko histamiinioireet tulleet kohtauksina syömisen jälkeen? Itselläni kun on sellaista jatkuvaa tukkoisuutta (polyypit kyllä leikattu just muttei auttanut...), niin mietin että pitäisikö vararikon uhalla kokeilla syödä se kolme tabua päivässä vaikka parin viikon ajan vai testaanko lääkettä ensin vaikkapa viiniä juodessa (jolloin yleensä tulee aivastelukohtaus).


    • Kevättä ootellaan

      Taisin minäkin löytää oman allergiani, vuosia ollut outoja oireita ja itse yrittänyt niitä ns hoitaa. Ja erityisesti pitää hyvää ruokavaliota ja siinä paljon tomaattia, pinaattia ja tietysti hedelmiä.
      Päätin tilata jenkeistä iHerb-sivulta nuo histamiinijutut, ovat siellä halvempia ja ko saittia suositellaan ja paljon.

    • Sallypally

      Minulla auttaa. Ei maha turpoa ilmapallon lailla ja nenä ei tukkoonnu myös ihooireisiin auttaa. Hyvä mutta kallis camusin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe