Onko kenelläkään täällä kokemusta tällaisesta?
Jos niin mitä kaikkia oireita on tullut?
Reagoitteko myös esim. nokkosiin ja hyttysiin voimakkaasti?
Itse olen alkanut saamaan nokkosenpoltoista ihan megaluokan reaktion. Eilen söin nokkoslettuja ja sain kielen ja kitalaen ihan rakoille (muu perhe ei taas saanut noista mitään oireita).
Tuohonhan on kuulemma olemassa jotain lääkettäkin, joka hajottaa histamiinia, mutta on kuulemma aika arvokasta, tietääkö joku hintaa?
Histamiini-intoleranssi
7
3556
Vastaukset
- Yks vaan
Tämä tuote:
www.camucin.fi ja hinta tässä:
http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.gpl/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/321602/SubProducts/5703285002916 - kohtalotoveri
Olen käynyt kaikissa mahd. allergiatesteissä, eikä mitään allergiaa ole löytynyt. Kun luin tuosta histamiiniallergiasta, niin totesin että sehän minulla onkin. Kaiksta tulee oireita, missä sitä histamiinia on. Itselläni alkaa silmäkulmat kutiamaan, nenä alkaa joko vuotamaan tai sitten se menee tukkoon, välillä aivastuttaa ja iho kutiaa, mutta mitään näppylöitä eikä ihottumaa ole. Posket alkaa punoittamaan/kuumottamaan ja pää tuntuu oudolta, ei nyt varsinaisesti särje, mutta kuitenkin.
Olen yhden paketin koittanut tuota Camiciniä, mutta en nyt tiedä onko siitä niin paljon apua, että kannattaisi maksaa, koska aika kalliita ne ovat. Olen vain välttänyt syömästä kaikkea mikäö aiheuttaa oireita. Ainahan se ei onnistu ja aina ei edes huomaa, että joku aiheuttaa oireita ennen kuin on myöhäistä.
Hyttyset eivät minua syö ja nokkosiin en ole törmännyt, joten niistä en osaa sanoa mitään. Osaako joku viisas sanoa, voiko tähän saada lääkettä lääkärin määrämänä, että olisi halvempaa?
Heiniksiä syön, mutta se ei auta näihin oireisiin.- polyyppivaivainen
Minuakin kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Tuo histamiini-intoleranssi on lääketieteessä kiistelty asia, vähän samaa luokkaa kuin "hiivasyndrooma" esimerkiksi. Histamiiniyliherkkyyttä ei voi kai myöskään testata millään kokeella.
Veikkaan ettei mitään lääkettä ole reseptillä. Se kyllä ihmetyttää, että miksi sitten antihistamiinista ei ole apua. Ainakaan itselläni, ja kärsin siis mahdollisesti juuri tuosta vaivasta. (Tuolla yleistä allergioista -osastolla on pari päivää sitten kirjoittama aloitukseni nuhasta ja ruoka-allergiasta.) - momma
polyyppivaivainen kirjoitti:
Minuakin kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Tuo histamiini-intoleranssi on lääketieteessä kiistelty asia, vähän samaa luokkaa kuin "hiivasyndrooma" esimerkiksi. Histamiiniyliherkkyyttä ei voi kai myöskään testata millään kokeella.
Veikkaan ettei mitään lääkettä ole reseptillä. Se kyllä ihmetyttää, että miksi sitten antihistamiinista ei ole apua. Ainakaan itselläni, ja kärsin siis mahdollisesti juuri tuosta vaivasta. (Tuolla yleistä allergioista -osastolla on pari päivää sitten kirjoittama aloitukseni nuhasta ja ruoka-allergiasta.)Itselläni on ruoka-aineallergiaa, mutta lisäksi tuota histamiiniherkkyyttä. Olen saanut camusin-lääkkeestä helpotusta. Vaikka ovat kalliita, käytän, koska laajentaa mun suppeahkoa ruokavaliota.
- polyyppivaivainen
momma kirjoitti:
Itselläni on ruoka-aineallergiaa, mutta lisäksi tuota histamiiniherkkyyttä. Olen saanut camusin-lääkkeestä helpotusta. Vaikka ovat kalliita, käytän, koska laajentaa mun suppeahkoa ruokavaliota.
Okei, kiva kuulla! Itsekin hankin juuri paketin kokeeksi.
Onko sinulla jatkuvaa oireilua (nenän tukkoisuutta ym) vai ovatko histamiinioireet tulleet kohtauksina syömisen jälkeen? Itselläni kun on sellaista jatkuvaa tukkoisuutta (polyypit kyllä leikattu just muttei auttanut...), niin mietin että pitäisikö vararikon uhalla kokeilla syödä se kolme tabua päivässä vaikka parin viikon ajan vai testaanko lääkettä ensin vaikkapa viiniä juodessa (jolloin yleensä tulee aivastelukohtaus).
- Kevättä ootellaan
Taisin minäkin löytää oman allergiani, vuosia ollut outoja oireita ja itse yrittänyt niitä ns hoitaa. Ja erityisesti pitää hyvää ruokavaliota ja siinä paljon tomaattia, pinaattia ja tietysti hedelmiä.
Päätin tilata jenkeistä iHerb-sivulta nuo histamiinijutut, ovat siellä halvempia ja ko saittia suositellaan ja paljon. - Sallypally
Minulla auttaa. Ei maha turpoa ilmapallon lailla ja nenä ei tukkoonnu myös ihooireisiin auttaa. Hyvä mutta kallis camusin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768