VAKUUTUKSISTA

apua kaivataan

onko jokaisen firman matkavakuutus periaatteessa sama?nyt kuitenkin jostain luin, että eurooppalaisen matkavakuutus on kaikkein paras.henkilölle oli jossain päin maailmaa sattunut onnettomuus ja hänellä ei ollut eurooppalaista matkavakuutusta vaan jokin toinen ja ei mitään korvauksia.voiko tollanen pitää paikkansa?mietityttää vähän että mistähän sitä vakuutusta sitten loppujen lopuksi kannattaa ottaa...perin kuukauden päästä thaimaan reissu edessä..

12

2960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota sieltä

      ei ole eroja vaan nuo on niitä hevosmiesten juttuja. Otat siis sieltä matkavakuutusken missä on muutkin vakuutukset.

      • vielä sen verran

        Olen ymmärtänyt, että Eurooppalaisen matkavakuutus toimii ns. suoraan eli sairauden sattuessa ei tarvitse ensin maksaa itse ja sitten hakea korvausta vakuutusyhtiöltä. Kaikkien muiden vakuutusyhtiöiden matkavakuutukset kyllä kattaa niin Thaimaan kuin muutkin maat, mutta eroa saattaa olla juuri siinä, pitääkö ensin kaivaa itse kukkaroa ja hakea sitten jälkeenpäin korvaus vai laskuttaako lääkäri suoraan vakuutusyhtiötä. Kyse on siis vakuutuksen tunnettuvuudesta, Eurooppalainen taitaa olla nimen omaan tunnetuin maailmalla. Ilman matkavakuutusta ei todellakaan kannattaa matkustaa mihinkään, voi tulla pitkä penni maksettavaksi...


      • Ksnk

        toimiiko Tapiolan vakuutuskortti Koh Lantassa?


    • yrjokaarle

      jos ei satu mitään niin kaikki toimivat !
      Lue ehdot ja kerää kokemukset.
      Mulla ainakin on Eurooppalainen jatkuva toiminut. Se vakuutuksen yhden matkan aika on 90 vuokautta muilla yleensä lyhyempi, 45 vrk.

      • Tapiolan vakuutus

        matkavakuutus on voimassa 365 vrk vuodessa. Siis aina kunnes toisin määrään.


      • täällä:
        Tapiolan vakuutus kirjoitti:

        matkavakuutus on voimassa 365 vrk vuodessa. Siis aina kunnes toisin määrään.

        Samoin minun, mutta kyllä niissä ehdoissa on rajoite, että yksi matka saa kestää vaan sen 60 vrk ja voimassaolo kohdistuu mihin tahansa matkaan, joka suuntautuu yli 50 km päähän kotoa eli toimii myös ns vapaa-ajan vakuutuksena.

        Hinta oli tänä vuonna 33 euroa kaikkine alennuksineen. Syksyllä joudun uusimaan vakuutuksen, koska aion olla koko ensi talven Thaimaassa. Tod. näk. otan ulkomaisen vakuutuksen.

        Tytär osti Finnmatkojen netistä äkkilähtöä ja oli jo klikkaamassa sivujen kautta vakuutusta, kun ehdin hätiin. Muistaakseni viikon reissulle pelkkä matkustajan vakuutus olisi ollut liki 70 euroa. Eipä taida kannattaa..paitsi myyjälle..


      • yrjokaarle
        Tapiolan vakuutus kirjoitti:

        matkavakuutus on voimassa 365 vrk vuodessa. Siis aina kunnes toisin määrään.

        .......... Jatkuva matkavakuutus on voimassa 365 vuorokautta. Ehdot ja matkan kestot vaihtelee. Tarkastappa. Ei se sinun määräyksestä ole kiinni.


    • hece

      Itse olen kilpailuttanut matkavakuutukset 4 vuotta sitten. Aiemmin oli Tapiola, nyt Pohjola/Eurooppalainen.

      Olen ollut erittäin tyytyväinen Eurooppalaisen ehtoihin. Korvauksiakin on saatu - useamin, ei mitään valittamista, kaikki toiminut kuin rasvattu. Esim. Thaimaassa jouduin sairaalaan (menin ns. sopimussairaalaan, jota suosittelen). Ei tarvittu rahaa, vain Eurooppalaisen vakuutuskortti/passi mukaan, niin ei tarvinnut huolehtia maksuista, vain olemalla mukana itse hoitotoimenpiteissä. Sairaala hoiti laskutukset itse.

      Myöhemmin kotiin palattuani, tein vielä hakemuksen taksimatkoista sairaalaan ja hotellille 2 viikon ajalta kerran päivässä. Rahat tulivat n. 2 viikon kuluttua pankkiin.

      Eli ehdottomasti Eurooppalainen Yhtiöstä vakuutus, jopa myyvät esim. Osuuspankkin Pohjolakonttorit.

      Voit myös kilpailuttaa vakuutuksesi. Se kanntattaa myös tehdä niin tietää varmemmin matkavakuutusten tilasta nyt. Muista, että Pohjola Euroopplaisella ei ole juurikaan rajoituksia, joita muilla on, esim. Tapiolassa on tiukkoja ikä- ja terveysrajoituksia, joista mm. kannattaa kysyä tarkoin jo ennakolta.
      Kilpailutus os.

      http://www.vertaa.fi/t/matkavakuutus.html

      Hyvää matkaa Thaimaahan

      • Vakuutusyhtiö Turva

        Onko kellään kokemusta, miten toimii Turvan matkavakuutus? Itselläni on tällä hetkellä eurooppalaisen jatkuva matkavakuutus. Vaihdoin liittoa (JHL),joka sisältää matkavakuutuksen Turvasssa. Tuskin on järkeä pitää kahta matkavakuutusta päällekkäin, jos tämä kyseinen Turvan vakuutus on toimiva.


      • hece
        Vakuutusyhtiö Turva kirjoitti:

        Onko kellään kokemusta, miten toimii Turvan matkavakuutus? Itselläni on tällä hetkellä eurooppalaisen jatkuva matkavakuutus. Vaihdoin liittoa (JHL),joka sisältää matkavakuutuksen Turvasssa. Tuskin on järkeä pitää kahta matkavakuutusta päällekkäin, jos tämä kyseinen Turvan vakuutus on toimiva.

        Eurooppalainen parempi,kuin Turvan matkavakuutus. Minulla kuten todettua Eurooppalaisessa ja jatkuva vuosivakuutus, jossa myös kotimaan matkustelu 50 km kotoa säteellä alkaa toimiin, samoin matkatavara, silmäasit jne..

        Tsekkasin aikanaan myös Turvan vakuutusehdot, eikä virkailija, edes (rehellinen) katsonut aiheelliseksi vaihtaa, sikäli, että on kansainvälinen ja tunnettu yhtiö maailmalla - Eurooppalainen.
        Kyllä maailamalla loksahtaa suu auki ja aletaan pyöritellä papereita kun tutkivat Turva vakuutusyhtiön lappusia. Tokihan se voi toimia mutta masaa pitää paikanpäällä heti ja näin ollen matkavaluutta varata toisin kuin tuossa toisessa.

        Älä ihmeessä vaihda. Katso vain että korvaussummat ovat riittävän kattavat ja matkaan..

        Hyvää matkaa Thaimaahaan - minäkin 7.1.-09 - 6.4.-09. Tovon ettei vakuutusta tarvita mutta olen monesti kokenut mukavasti toisin kun on tarvittu ja kaikki pelanuut loistavasti. On sekin tosi hyvä asia. Enkä ole vakuutusyhtiön agentteja kun näin puhun.

        Sen verran vielä sanon että 50 vuotta olin Tapiolan nöyrä omistaja-asiakas ja luulin olleeni sitä todella, mutta kun aloin kilpailuttamaan kaikkia vakuutuksiani oikein todella huomasin, että minua oli petetty oikein huolella ehdoissa ja maksujen loppusummissa vertaillessani vakuutuksiani todellakin 1:1 eri yhtiöiden kesken.
        Kyllä olivat Tapiolan virkailijat ja johtajat haavi auki kun esittelin kuinka näin voitte toimia. Yrittivät siinä selitellä, mutta minä sanoin ja esittelin että korkeat alennusprosentit eivät riitä vaikka ne olisivat kuinka korkeita kun lähtöhinnat ovat korkeat vastaavasti, minkä he joutuivatkin avoimesti myöntämään.


      • Barbeito
        hece kirjoitti:

        Eurooppalainen parempi,kuin Turvan matkavakuutus. Minulla kuten todettua Eurooppalaisessa ja jatkuva vuosivakuutus, jossa myös kotimaan matkustelu 50 km kotoa säteellä alkaa toimiin, samoin matkatavara, silmäasit jne..

        Tsekkasin aikanaan myös Turvan vakuutusehdot, eikä virkailija, edes (rehellinen) katsonut aiheelliseksi vaihtaa, sikäli, että on kansainvälinen ja tunnettu yhtiö maailmalla - Eurooppalainen.
        Kyllä maailamalla loksahtaa suu auki ja aletaan pyöritellä papereita kun tutkivat Turva vakuutusyhtiön lappusia. Tokihan se voi toimia mutta masaa pitää paikanpäällä heti ja näin ollen matkavaluutta varata toisin kuin tuossa toisessa.

        Älä ihmeessä vaihda. Katso vain että korvaussummat ovat riittävän kattavat ja matkaan..

        Hyvää matkaa Thaimaahaan - minäkin 7.1.-09 - 6.4.-09. Tovon ettei vakuutusta tarvita mutta olen monesti kokenut mukavasti toisin kun on tarvittu ja kaikki pelanuut loistavasti. On sekin tosi hyvä asia. Enkä ole vakuutusyhtiön agentteja kun näin puhun.

        Sen verran vielä sanon että 50 vuotta olin Tapiolan nöyrä omistaja-asiakas ja luulin olleeni sitä todella, mutta kun aloin kilpailuttamaan kaikkia vakuutuksiani oikein todella huomasin, että minua oli petetty oikein huolella ehdoissa ja maksujen loppusummissa vertaillessani vakuutuksiani todellakin 1:1 eri yhtiöiden kesken.
        Kyllä olivat Tapiolan virkailijat ja johtajat haavi auki kun esittelin kuinka näin voitte toimia. Yrittivät siinä selitellä, mutta minä sanoin ja esittelin että korkeat alennusprosentit eivät riitä vaikka ne olisivat kuinka korkeita kun lähtöhinnat ovat korkeat vastaavasti, minkä he joutuivatkin avoimesti myöntämään.

        Jouduin Chiang Raissa käymään rajun vatsataudin johdosta lääkärin pakeilla sairaalassa ja siellä ei kyllä Eurooppalaista suoraan laskutettu vaan itse joutui maksamaan. Puhumattakaan sitten ylimääräisistä lennoista ja hotelleista (tipahdimme "kyydistä" kiertomatkalla). Enpä tiedä olisiko vakuutusyhtiöltä saanut jonkun todistuksen, jonka perusteella hotelli tai lentoyhtiö olisi velkonut suoraan Eurooppalaista. Rohkenen epäillä.

        Korvaukset tulivat kyllä sitten kotimaassa ihan niin kuin pitikin.


    • reissaaja

      Laita silmälasit nenällesi, lue pienellä präntätty teksti. Yritä ymmärtää lukemasi. Ei muuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3827
    2. 209
      3058
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2594
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1485
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe