Nännit arat ja niissä on pahkurat? T: Poika

Kysyjäidästä

Hei, olen 14v poika ja mulla on ollu pari päivää jo nännit arat.. Nyt kokeilin niitä ja niissä on sellaset pahkurat nahan alla ja ne on tosi arat. Onkohan tämä joku kasvu vaihe vai mitä nuo arat nännit meinaa?

29

11426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksvaann

      Kaikki epäilyttävät pahkurat pitäisi aina tarkistuttaa varmuuden vuoksi lääkärissä.

      Jos ne on arat niin sitten se on hyvä mut puhu viel vanhemmilles.

      Älä vaan jätä kertomatta.

    • //////////////

      lainaus suoraan wikipediasta:

      Hormonitasojen heittelemisen takia yli puolella pojista esiintyy gynekomastiaa, eli rintojen väliaikaista arastusta ja pientä turpoamista. Se menee yleensä ohi muutamassa kuukaudessa, viimeistään parissa vuodessa. Gynekomastia ilmenee pojilla yhtäkkiä ilmestyvinä arkoina hernemäisinä kyhmyinä nännien alla, eli oire on sama kuin tyttöjen rintojen kasvun alussa. Monesti tämä kymy tulee vain toisen nännin alle kerrallaan, joskus kummankin. Gynekomastia on tavallisinta 13–15-vuotiailla pojilla, joista 60 prosenttia kärsii siitä jossakin vaiheessa. Monille pojille tämä on kova paikka, ja gynekomastiaa yritetään peitellä kaikin mahdollisin tavoin, vaikka se kehittyy harvoin näkyväksi. Testosteroni vaikuttaa mielentiloihin, mistä johtuu etteivät miehet itke aivan yhtä helposti kuin pikkupojat. Miehet ovatkin testosteronin ansiosta keskimäärin mielentiloiltaan vakaampia kuin naiset. Testosteroni lisää myös seksuaalista halukkuutta. Tahattomat erektiot ovat tavallisia murrosikäisillä pojilla, mutta myös nuorilla miehilläkin ja niitä saattaa tulla jopa sellaisissa tilanteissa, jotka eivät itse pojasta ole lainkaan kiihottavia.

      • Kysyjäidästä

        Kiitos tiedosta, eli ihan normaalia, niinkun kuvittelinkin, mutta aina pittää varmistaa.


      • dsaasasd
        Kysyjäidästä kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, eli ihan normaalia, niinkun kuvittelinkin, mutta aina pittää varmistaa.

        mulla oli sama juttu vuosi tai 2 sitten, olen -92 syntynyt poika. meni ohi.


      • ndndndsoos

        Mulla on nyt tää ite ja tuun aina kattoo keskustelupalstoilta nää asiat mut aion kohta pian vielä äitiltä kysyä lisää asiasta vähän tuo vasen nänni kipeä ja aika iso kuhmura


    • samajuttu

      minulla on nyt vuoden ollut molemmissa rinnoissa, näyttää kuin olisi pienet tissit :D mutta normalisoituvat suht normaaleiksi kymässä vedessä joten minua ei haittaa

    • boju 14 vee

      Mulla oli 12 vuotiaana nännien arkuutta ja meni ohi parissa kuukaudessa :)

    • 14v Poika

      Olen nyt 14 vuotias poika ja minulla on ollut noin 3kk nännit arat ja turvonneet, vähän pelottaa kyllä että onko se vakava asia mutta näiden viestien perusteella ei ilmeisesti ole joten kiitos tiedoista :)

    • Haxball

      Leikkaa saksilla irti..No ei vaiskaa en osaa vastata:)

    • OMGOMGOMGOMGOMG

      SULLA ON RINTASYÖPÄ DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD:

    • keski-ikää lähestyvä

      Myös miehillä voi tietääkseni olla rintasyöpää, asia ei olekaan niin humoristinen vaikka se äkkiseltään siltä kuulostaakin.

    • juumullasamaongelma

      Juu mulla kans nännit kipät ja alla kovat patit... ja mulla ikää melkein 14v

    • Take It Easy

      toi on ihan normaalia.60 % prosentilla pojista jotka ovat murrosiässä,tulee just tollanen gynekomastia. =) mut jos se asia vaivaa sua,niin juttele siitä vanhempiesi kanssa. =)

    • TDYJ

      joo ittelläkihän on ollut tälläset arat nännit jo abaut 2 ja puol vuotta.. nännini olivat kipiät noin ensimmäiset puol vuotta mutta ne ovat olleet jo 2 vuotta vaan kohonneena. pelottaa että lähtevätkö nämä ikinä pois. onko kellään näin kauan ollut ??

    • Bslapsld

      Mul sama. Vitusti kirvelee vähänkin jos paita hankaa.

    • 13vjaherkätjakipeetnnnit

      Jumalauta säikähin tänään et on joku rintasyöpä mut hyvä et selkes

    • 14vpoikka

      Mulla on semmone juttu et mun oikeassa nännissä on semmonen patti alla ja se sattuu ja sitten vasemmassa nännissä ei oo semmosta pattia ENÄÄ mutta silti se on kohonnut ylös. Mitä pitää tehdä?

    • N1m1m3rkk1

      Itel oli sama ongelma mut meni vuodes ohi nyt paril kaverilla tuli myös sama homma

    • Samahomma

      Juu mulla on tällä hetkellä sama oon 13v poika ja rupes vähä mietityttää miks oli vasen nänni sen verta kipeenä ja päätin tarkistaa ettei oo syytä huolestuu. mut vähä katoin että kestääkö näitten kans 2 vuotta😦

    • Poika13v

      Mullakin sama juttu en tiiä millon oikee lähtee pois on ollu jo about 5kk

    • Poika14

      Itse huomasin viime viikkojen aikana nännieni tulemisen aroiksi ja juuri kyhmyrät molempien nännejen alle mutta hyvä etten sentään ole ainoa :D näiden viestien perusteella ei minun tarvitse enää pelätä

    • Somebody123

      Itellä tää arkuus alko abaut 1 ja puol viikkoo sit mut onneksi viittiin kattoo täältä

    • Entiij

      Minulla vasemmassa nännissä patti mitä pitäs tehä

    • Anonyymi

      Käy wc ota kokkiveitsi ja vedä pois

    • Anonyymi

      Mulla ollu noin puol vuotta sama homma. Saako näitä millään muulla kuin ajalla pois, sen verran häiritseviä nää on..

    • Anonyymi

      Oon kohta 14v poika oon alkanu vähän huolestuu kun ollut jo 2 kuukautta sellanen iso patti nännis sisällä onkobse kasvain tai rintasyöpä kannattaisiko käydä lääkärissä tarkastuttamassa? Pliis auttakaa oon hädässä

    • Anonyymi

      Mul on ärsyttävät sisään päin kääntyneet nännit mut meneeks nää ajalla ohi

    • Anonyymi

      Itelki o vasen nänni kipeä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe