Ääkköset

Lentoyhtiön varaussysteemi ei hyväksy ollenkaan ääkkösiä, joten pitääkö nuo sitten paikata passin alarivin tyyliin, eli ö=oe ?

5

671

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

tosin en tiedä onko siitä haittaa mutta itse olen aina käyttänyt vain A=Ä ja O=Ö. En ole kyllä edes huomannut, että passissa ne likis ae ja oe. Pitääkin tarkistaa.

• - - -

Näin ainakin meidän firmamme henkilökunnalla on vahvistuksissa. Herra Ääkkönen on Mr Aakkonen.

• .....

Tein varauksen netissä, kirjoitin Ä:n siihen missä se on, varausvahvistuksessa sen paikalle oli kirjoitettu AE. Kukaan ei siitä protestoinut, passissa lukee siinä kohdin Ä.

• varannut

Niin, kyllä sieltä taitaa yleensä tulla se ae.

• JannaS
        varannut kirjoitti:

Niin, kyllä sieltä taitaa yleensä tulla se ae.

Ääkkösten merkitseminen varausjärjestelmään riippuu yleensä lentoyhtiön tai matkatoimiston 'kansallisuudesta'.

Suomalaiset matkatoimistot/lentoyhtiöt yleensä muuttavat merkit Ä=A, Ö=O, Å=A. Kuten tekevät myös muut pohjoismaalaiset yhtiöt yleensä. Muun maalaiset lentoyhtiöt/matkatoimistot sitten yleensä muuttavat muotoot Ä=AE, Ö=OA ja Å=AA.

Varauksessa ja lentolipussa hyväksytään kumpi tahansa kirjoitustapa. Itse suosisin Ä=A ja Ö=O tapaa, koska on paljon helpompi hahmottaa esim. HAMALAINEN kuin HAEMAELAEINEN...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      84
      1642
    2. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      88
      888
    3. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      8
      852
    4. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      54
      842
    5. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      839
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      58
      783
    7. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      189
      769
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      80
      725
    9. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      720
    10. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      710
    Aihe