Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Säätila Azoreilla?

Reissu-Reetta

Moikka! Olemme lähdössä Azoreille 7.7. ja vähitellen alkaa matkakuume nousemaan. Olisinkin
kiinnostunut Azorien sää- sekä lämpötiloista
tähän aikaan vuodesta ja olisiko kenties hyviä
vinkkejä, mitä ehdottomasti kannattaa ottaa
mukaan. Hyvät vaelluskengät jo hankinkin, mutta
entä mitä muuta? Asumme Sao Miguel Parkissa, mistä myös kuulisin mielelläni kokemuksia.
Kaikki paikallinen tieto sieltä siis kiinnostaa
ja kaikesta kiitän jo etukäteen sekä suurkiitos
Masseurille, että jaksat kertoa meille kiinnostu-
neille kaikesta mahdollisesta mikä liittyy
Azoreihin. Olet todellinen Azorien aarre!

14

4267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos ystävällisistä kommenteista.

      Keskimääräiset lämpötilat vaihtelevat päivän maksimista runsaasta 24 C:sta yön minimiin runsaaseen 17 C:een. Sateen riski on keskimäärin 13 päivänä (sataa > 1 mm). Koko kuukauden sademäärä on keskimäärin vähän alle 30 mm. Keskimääräinen kosteus liikkuu 70 ja 80 prosentin välillä. Yleisimmät tuulennopeudet sopivat haarukkaan 10-30 km/t (noin 3 m - noin 8 m/s). UV indeksin lukemat saattavat jonakin päivinä olla korkeita (5-10). Korkean indeksin päivinä kehotetaan välttämään oleskelua ulkona klo 11-16.

      Paksupohjaiset kävelykengät (sandaalit) ovat tarpeen liikuttaessa Ponta Delgadan keskustan katukiveyksillä. Vaelluskengät saattavat olla kapunpunkiolosuhteissa hieman kuumat ja raskaat, mutta toki hyödylliset vaelluksilla.

      Minun nähdäkseni tänne heinäkuussa tulevan matkailijan ei tarvitse pakata laukkuunsa mitään erityistä, jos ei nyt aurinkovoiteita sellaisiksi lasketa. Lämpöä täällä riittää, sateet ovat yleensä lyhytaiakaisia, kuurottaisia - ne voivat tulla myös (pelkästään) yöllä. Tuulet vilvoittavat, mutta ovat lämpimiä.

      Käyttövaatetta ja jalkinetta täältä kyllä saa edullisesti, jos jotakin sattuisi puuttumaan.

      Apteekkeja on runsaasti ja niistä löytyy pitkälle samoja lääkkeitä tai vähintään samoja aineosia sisältäviä tuotteita kuin Suomessakin.

      Hyttyset eivät merkittävästi vaivaa. Ponta Delgadassa minua pistää joku ötökkä muutaman kerran kesässä. Tosin on syytä muistaa, että vaikka hyttysen purema Suomessa ei aiheuttausi mitään jälkeä, vieraan maan hyttysen pistoksesta voi tulla reaktio.

      Shortsikeli on alkanut ja kestää marraskuulle saakka. Illalla, auringon laskettua (vähän ennen puolta kymmentä) saattaa olla tarpeen panna päälle jotakin pitkähihaista ja/tai -lahkeista vaatetta

      Suomalaiset ovat pitäneet hotelli São Miguel Parkista. En muista nähneeni yhtään negatiivista kommenttia tällä palstalla.

      10.-13.7 Ponta Delgadassa (kaupungin keskustassa) vietetään Pyhän Hengen Juhlia. Tapahtumaan liitty kaksi kulkuetta, joista etenkin toinen, monia härkävankkuretia käsittävä värikäs paraati lauantaina 12.7., on erittäin mielenkiintoinen. Vankkureista jaetaan viiniä ja pullaa (meillä on täällä oma pulla, massa sovada, jota saa kaupasta joka päivä!) tapahtumaa seuraavalle yleisölle.

      5.7. avataan satamakeskuksemme, Portas do Mar, jonka rakentaminen on kestänyt kaksi vuotta ja maksanut noin 50 milj. euroa. Keskuksessa on mm. ravintoloita ja liikkeitä sekä konferenssi- ja näyttelytiloja.

      Aikaisemmat viestiketjut eri aiheista löytyvät tämän palstan alussa olevalla hakutoiminnolla sopivia hakusanoja käyttämällä.

      • Haukkaturisti

        >Paksupohjaiset kävelykengät (sandaalit) ovat tarpeen liikuttaessa Ponta Delgadan keskustan katukiveyksillä. Vaelluskengät saattavat olla kapunpunkiolosuhteissa hieman kuumat ja raskaat, mutta toki hyödylliset vaelluksilla.

        Ihmettelin oppaalle, mistä hän tuntee aina heti vaellukselle tulevat turistit. "Kengistä", hän sanoi. "Kellään muulla ei ole vaelluskenkiä". Ostin joskus Goretex-vaelluskengät ja olen niin ihastunut niihin, että pidän niitä jopa Helsingin keskustassa liikkuessani. Ovat tosi hyvät kävellä eivätkä jalat kastu sateellakaan. Ihme kyllä hikoilukin on vähäistä. Eikä niihin koskaan mene kiviä niin kuin sandaaleihin.


      • Reissu-Reetta
        Haukkaturisti kirjoitti:

        >Paksupohjaiset kävelykengät (sandaalit) ovat tarpeen liikuttaessa Ponta Delgadan keskustan katukiveyksillä. Vaelluskengät saattavat olla kapunpunkiolosuhteissa hieman kuumat ja raskaat, mutta toki hyödylliset vaelluksilla.

        Ihmettelin oppaalle, mistä hän tuntee aina heti vaellukselle tulevat turistit. "Kengistä", hän sanoi. "Kellään muulla ei ole vaelluskenkiä". Ostin joskus Goretex-vaelluskengät ja olen niin ihastunut niihin, että pidän niitä jopa Helsingin keskustassa liikkuessani. Ovat tosi hyvät kävellä eivätkä jalat kastu sateellakaan. Ihme kyllä hikoilukin on vähäistä. Eikä niihin koskaan mene kiviä niin kuin sandaaleihin.

        Moikka!

        Lämmin KIITOS Teille molemmille! Kiinnostus
        Azoreita kohtaan nousee entisestään ja odotan
        todella mielenkiinnolla mitä kaikkea siellä
        saammekaan kokea. Jotenkin minulla on tunne,
        että saamme kokea paljon sellaista, mitä ei
        muualla olekaan. Azorit tuntuvat täällä Suomessa
        olevan ns."nousussa", mutta monellekin se on
        täysin valloittamaton saariryhmä. Itselleni
        Azorit tulivat täysin "puun takaa" mennes-
        säni paikalliseen matkatoimistoon kyselemään
        vähän ideoita mihin mennä. Kerrottuani kiinnostuksemme minulle maalattiin suorastaan
        maanpäällinen paratiisi niin sanoin kuin kuvinkin
        eikä sen jälkeen enää tarvinnut miettiä. Käsitykseni mukaan Madeira oli ennen se maanpäällinen paratiisi, mutta olen kuullut, että ne henkilöt, jotka ovat käynneet molemmissa, sanovat, että Azorit vievät voiton mennen tullen. - Masseur, minullakin on sama käsitys tuosta hotellistamme, että se on hyvä ja kohtuullisen tasokas. Olimme ensin menossa Marina Atlanticoon, mutta rannan rakennustyöt vähän arvelluttivat ja toisaalta olen ymmärtänyt, että kaupunki ei ole niin suuri etteikö kävellen pääsisi paikasta toiseen. Vaikka meri lempielementtimme onkin, niin siitä huolimatta uskon, että teimme ihan hyvän hotellivalinnan. - Onko Sinulla Masseur
        kokemusta näistä valas- ja delfiinisafareista?
        Olen lukenut mitä matkailijat ovat kokeneet ja
        jotenkin minulla on sellainen tunne, että tällainen safarimatka kuuluu ikäänkuin viikon
        ohjelmaan mikäli Azoreille tullaan. Voitko suositella jotain tiettyä järjestäjää, joka käyttää turvallisempia "kovia" veneitä? Hintataso kieppunee siinä 40-50€ nurkilla?
        - Kengät tosiaan hankin, mutta sellaiset vähän
        kevyemmät vaelluskengät, joita voin käyttää sitten täällä Suomessakin. Tarkoitus on kuitenkin
        vaeltaa ja liikkua jonkun verrankin, joten ehkäpä ne on kuitenkin hyvä ottaa mukaan. -Paikallinen hintataso kuullostaa etukäteen tosi
        edulliselta, suorastaan uskomattoman edulliselta!
        Koskeeko tämä edullinen hintataso myös muuta
        kuin elintarvikkeita? - Pari viikkoa olisi lähtöön vielä aikaa ja kohta on alettava miettimään, että mitä matkalaukkuun sen aurinko-
        voiteen seuraksi voisi laittaa? Kuvittelin, että
        lämpötila voisi olla matalampikin, mutta ilmeisesti shortsit ja caprihousut on ainakin
        syytä pakata mukaan? Ja näillä lämpötiloilla ehkä
        olisi asiaa hotellin altaisiinkin? - Hyvää Juhannusta Teille molemmille, toivottavasti Azorien säätila on vähän kesäisempi kuin tämän
        "syksyisen" Suomen! t.Aamuja kohta jo laskeva Reissu-Reetta


      • Azorienkävijä

        Olimme viikko sitten Azoreilla. Ilmasto siellä on mitä miellyttävin. Yöllä oli n. 18 ja päivällä n. 24 astetta. Aurinko paistoi kuumasti, mutta koko ajan kävi leppeä tuuli, joka vilvoitti mukavasti. Yhtenä päivänä satoi vettä, joten mukaan riittää kevyt kesävaatetus ja vähän pitkähihaista iltoja varten.

        Asuimme Sao Miguel Parkissa. Hotelli on siisti ja sijainti hyvä. Lähistöllä on iso ostoskeskus sekä useita hienoja puistoja. kaupunkiin on lyhyt kävelymatka. Aamiainen ok, mutta aina sama. Illallinen hotellissa on kokemisen arvoinen. Tarjolla monenmoista herkkua, myös paikallisia erikoisuuksia. Hotellin uima-altaalla kiva viettää aikaa, huoneen parvekkeelta kivat näkymät kaupungin yli merelle ja iltaaurinko lämmitteli meitä mukavasti.

        HAUSKAA JA KOKEMUSRIKASTA LOMAA SINULLE MIELENKIINTOISELLA SAARELLA!


      • Haukkaturisti
        Reissu-Reetta kirjoitti:

        Moikka!

        Lämmin KIITOS Teille molemmille! Kiinnostus
        Azoreita kohtaan nousee entisestään ja odotan
        todella mielenkiinnolla mitä kaikkea siellä
        saammekaan kokea. Jotenkin minulla on tunne,
        että saamme kokea paljon sellaista, mitä ei
        muualla olekaan. Azorit tuntuvat täällä Suomessa
        olevan ns."nousussa", mutta monellekin se on
        täysin valloittamaton saariryhmä. Itselleni
        Azorit tulivat täysin "puun takaa" mennes-
        säni paikalliseen matkatoimistoon kyselemään
        vähän ideoita mihin mennä. Kerrottuani kiinnostuksemme minulle maalattiin suorastaan
        maanpäällinen paratiisi niin sanoin kuin kuvinkin
        eikä sen jälkeen enää tarvinnut miettiä. Käsitykseni mukaan Madeira oli ennen se maanpäällinen paratiisi, mutta olen kuullut, että ne henkilöt, jotka ovat käynneet molemmissa, sanovat, että Azorit vievät voiton mennen tullen. - Masseur, minullakin on sama käsitys tuosta hotellistamme, että se on hyvä ja kohtuullisen tasokas. Olimme ensin menossa Marina Atlanticoon, mutta rannan rakennustyöt vähän arvelluttivat ja toisaalta olen ymmärtänyt, että kaupunki ei ole niin suuri etteikö kävellen pääsisi paikasta toiseen. Vaikka meri lempielementtimme onkin, niin siitä huolimatta uskon, että teimme ihan hyvän hotellivalinnan. - Onko Sinulla Masseur
        kokemusta näistä valas- ja delfiinisafareista?
        Olen lukenut mitä matkailijat ovat kokeneet ja
        jotenkin minulla on sellainen tunne, että tällainen safarimatka kuuluu ikäänkuin viikon
        ohjelmaan mikäli Azoreille tullaan. Voitko suositella jotain tiettyä järjestäjää, joka käyttää turvallisempia "kovia" veneitä? Hintataso kieppunee siinä 40-50€ nurkilla?
        - Kengät tosiaan hankin, mutta sellaiset vähän
        kevyemmät vaelluskengät, joita voin käyttää sitten täällä Suomessakin. Tarkoitus on kuitenkin
        vaeltaa ja liikkua jonkun verrankin, joten ehkäpä ne on kuitenkin hyvä ottaa mukaan. -Paikallinen hintataso kuullostaa etukäteen tosi
        edulliselta, suorastaan uskomattoman edulliselta!
        Koskeeko tämä edullinen hintataso myös muuta
        kuin elintarvikkeita? - Pari viikkoa olisi lähtöön vielä aikaa ja kohta on alettava miettimään, että mitä matkalaukkuun sen aurinko-
        voiteen seuraksi voisi laittaa? Kuvittelin, että
        lämpötila voisi olla matalampikin, mutta ilmeisesti shortsit ja caprihousut on ainakin
        syytä pakata mukaan? Ja näillä lämpötiloilla ehkä
        olisi asiaa hotellin altaisiinkin? - Hyvää Juhannusta Teille molemmille, toivottavasti Azorien säätila on vähän kesäisempi kuin tämän
        "syksyisen" Suomen! t.Aamuja kohta jo laskeva Reissu-Reetta

        Matkustuskokemus on aina yksilöllinen. Vaikka itse koin monet asiat toisin, suosittelen lukemaan tämän linsarin kriittisen puheenvuoron. Se on hyvin rehellisentuntuinen raportti.

        http://keskustelu.suomi24.fi/matkailu_show.fcgi?category=104&conference=4500000000001893&posting=22000000034603095

        Valassafareita järjestää aika monta yritystä. Futurismo on kai markkinajohtaja. Itse olin sen retkellä. Kumiveneet ovat hurjannäköisiä, mutta niissä on varsin turvallista matkustaa. Joku siellä sanoi, että kannattaisi mennä Norjaan valassafarille. Tulis paljon halvemmaksi. Olen ollut myös Kanarialla valassafarilla, mutta kyllä se oli harrastelijoiden puuhastelua tähän verrattuna.


      • Reissu-Reetta kirjoitti:

        Moikka!

        Lämmin KIITOS Teille molemmille! Kiinnostus
        Azoreita kohtaan nousee entisestään ja odotan
        todella mielenkiinnolla mitä kaikkea siellä
        saammekaan kokea. Jotenkin minulla on tunne,
        että saamme kokea paljon sellaista, mitä ei
        muualla olekaan. Azorit tuntuvat täällä Suomessa
        olevan ns."nousussa", mutta monellekin se on
        täysin valloittamaton saariryhmä. Itselleni
        Azorit tulivat täysin "puun takaa" mennes-
        säni paikalliseen matkatoimistoon kyselemään
        vähän ideoita mihin mennä. Kerrottuani kiinnostuksemme minulle maalattiin suorastaan
        maanpäällinen paratiisi niin sanoin kuin kuvinkin
        eikä sen jälkeen enää tarvinnut miettiä. Käsitykseni mukaan Madeira oli ennen se maanpäällinen paratiisi, mutta olen kuullut, että ne henkilöt, jotka ovat käynneet molemmissa, sanovat, että Azorit vievät voiton mennen tullen. - Masseur, minullakin on sama käsitys tuosta hotellistamme, että se on hyvä ja kohtuullisen tasokas. Olimme ensin menossa Marina Atlanticoon, mutta rannan rakennustyöt vähän arvelluttivat ja toisaalta olen ymmärtänyt, että kaupunki ei ole niin suuri etteikö kävellen pääsisi paikasta toiseen. Vaikka meri lempielementtimme onkin, niin siitä huolimatta uskon, että teimme ihan hyvän hotellivalinnan. - Onko Sinulla Masseur
        kokemusta näistä valas- ja delfiinisafareista?
        Olen lukenut mitä matkailijat ovat kokeneet ja
        jotenkin minulla on sellainen tunne, että tällainen safarimatka kuuluu ikäänkuin viikon
        ohjelmaan mikäli Azoreille tullaan. Voitko suositella jotain tiettyä järjestäjää, joka käyttää turvallisempia "kovia" veneitä? Hintataso kieppunee siinä 40-50€ nurkilla?
        - Kengät tosiaan hankin, mutta sellaiset vähän
        kevyemmät vaelluskengät, joita voin käyttää sitten täällä Suomessakin. Tarkoitus on kuitenkin
        vaeltaa ja liikkua jonkun verrankin, joten ehkäpä ne on kuitenkin hyvä ottaa mukaan. -Paikallinen hintataso kuullostaa etukäteen tosi
        edulliselta, suorastaan uskomattoman edulliselta!
        Koskeeko tämä edullinen hintataso myös muuta
        kuin elintarvikkeita? - Pari viikkoa olisi lähtöön vielä aikaa ja kohta on alettava miettimään, että mitä matkalaukkuun sen aurinko-
        voiteen seuraksi voisi laittaa? Kuvittelin, että
        lämpötila voisi olla matalampikin, mutta ilmeisesti shortsit ja caprihousut on ainakin
        syytä pakata mukaan? Ja näillä lämpötiloilla ehkä
        olisi asiaa hotellin altaisiinkin? - Hyvää Juhannusta Teille molemmille, toivottavasti Azorien säätila on vähän kesäisempi kuin tämän
        "syksyisen" Suomen! t.Aamuja kohta jo laskeva Reissu-Reetta

        ...ei maan päällä. Parasta uskoa näin, niin ei tule pettymyksiä.

        Tässä linkki kommenttiini siihen puheenvuoroon, johon alla olevassa haukkaturistin viestissä viitataan:

        http://keskustelu.suomi24.fi/matkailu_show.fcgi?category=104&conference=4500000000001893&posting=22000000034609272

        Ole hyvä ja lue kommenttini. Toivon, että hälventää mahdollista hämmenystä ainakin jonkun verran.

        Azorit on vielä suht' aito luonnonlapsi, siinä piillee sen viehätys. Täällä turisti ei ole pääroolissa, vaikka matkailun taloudellinen merkitys jo tunnustetaankin.

        Minulla ei ole omakohtaista kokemusta valas-/delfiinisafareista. Tietooni ei ole tullut niistä valituksia. Monet ovat pitäneet niitä matkan kohokohtana. Futurismo lienee yrittäjistä suurin, mutta muitakin löytyy. Futurismolla on tietääkseni käytössä yksi lasikuituvene, muut veneet ovat kumia.

        Voin vielä yrittää selvittää muiden alan yrittäjien venekantaa. Koska tulittekaan tänne?

        Jos syö niin kuin paikalliset, niin kyllä täällä matkabudjetti pitää. Kahvi, olut, viini ja pienet välipalatkaan päivänmittaan eivät tule kalliiksi.

        Arkivaate on edullista, Suomen käytetyn vaatteen hinnoissa (itse olin Helsingissä UFFin ja Lähetystorin kanta-asiakas). Suuri osa siitä on valmistettu Portugalissa, materiaalina on runsaasti puuvillaa. Käyttökelpoiset farkut saa alta 10 e. Yleiset alennusmyynnit alkavat 15.7.

        Ei täällä todellakaan palele, etenkään kesällä, mielestäni ei koskaan. Shortsikeli kestää meikäläisellä marraskuulle, joillakin se ei lopu koskaan.


      • Reissu-Reetta
        masseur kirjoitti:

        ...ei maan päällä. Parasta uskoa näin, niin ei tule pettymyksiä.

        Tässä linkki kommenttiini siihen puheenvuoroon, johon alla olevassa haukkaturistin viestissä viitataan:

        http://keskustelu.suomi24.fi/matkailu_show.fcgi?category=104&conference=4500000000001893&posting=22000000034609272

        Ole hyvä ja lue kommenttini. Toivon, että hälventää mahdollista hämmenystä ainakin jonkun verran.

        Azorit on vielä suht' aito luonnonlapsi, siinä piillee sen viehätys. Täällä turisti ei ole pääroolissa, vaikka matkailun taloudellinen merkitys jo tunnustetaankin.

        Minulla ei ole omakohtaista kokemusta valas-/delfiinisafareista. Tietooni ei ole tullut niistä valituksia. Monet ovat pitäneet niitä matkan kohokohtana. Futurismo lienee yrittäjistä suurin, mutta muitakin löytyy. Futurismolla on tietääkseni käytössä yksi lasikuituvene, muut veneet ovat kumia.

        Voin vielä yrittää selvittää muiden alan yrittäjien venekantaa. Koska tulittekaan tänne?

        Jos syö niin kuin paikalliset, niin kyllä täällä matkabudjetti pitää. Kahvi, olut, viini ja pienet välipalatkaan päivänmittaan eivät tule kalliiksi.

        Arkivaate on edullista, Suomen käytetyn vaatteen hinnoissa (itse olin Helsingissä UFFin ja Lähetystorin kanta-asiakas). Suuri osa siitä on valmistettu Portugalissa, materiaalina on runsaasti puuvillaa. Käyttökelpoiset farkut saa alta 10 e. Yleiset alennusmyynnit alkavat 15.7.

        Ei täällä todellakaan palele, etenkään kesällä, mielestäni ei koskaan. Shortsikeli kestää meikäläisellä marraskuulle, joillakin se ei lopu koskaan.

        Moikka! KIITOS jälleen todella antoisista ja valaisevista viesteistä! Matkakuume ei ainakaan
        ota laantuakseen näitä juttuja lukiessani! Kieltämättä on ihan hyvä saada kuulla monenlaisia
        mielipiteitä ja jokaisellahan on oikeus omaansa.
        Täällä Suomessa olen kuullut ainoastaan myönteisiä kommentteja ihmisiltä, jotka ovat
        Azorit kokeneet ja vertailussa Azorit/ Madeira
        Azorit menevät eittämättä ykköseksi. Samoin paikallinen matkatoimistomme kertoi, että tämä on kohde, mistä heille ei ole tullut ensimmäistäkään valitusta. Lupaan kertoa täällä omat kokemukseni, kunhan olen kotiutunut. - Masseur! Kyselit koska tulemme ja
        matkustuspäivämme on ma 7.7 eli n.1½ viikon kuluttua. Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että
        noin puoli vuotta odotettuna ollut matka alkaa olla käsillä ja vähitellen on alettava pistämään tavaraa matkalaukkuun. Pelkään vaan pahinta, että taidan varata ihan liian paljon vaatetta
        mukaan, sillä juuri tänään kuulin, että jopa
        syksylläkin tarkenee iltaisin ihan t-paidassa.
        - Olen edelleenkin kaikista azorilaisista kokemuksista kiinnostunut ja ne ovat suorastaan balsamia tähän yhä pahenevaan matkakuumeeseen
        tämän erittäinkin syksyisen kesäsäämme keskellä!


      • Haukkaturisti
        masseur kirjoitti:

        ...ei maan päällä. Parasta uskoa näin, niin ei tule pettymyksiä.

        Tässä linkki kommenttiini siihen puheenvuoroon, johon alla olevassa haukkaturistin viestissä viitataan:

        http://keskustelu.suomi24.fi/matkailu_show.fcgi?category=104&conference=4500000000001893&posting=22000000034609272

        Ole hyvä ja lue kommenttini. Toivon, että hälventää mahdollista hämmenystä ainakin jonkun verran.

        Azorit on vielä suht' aito luonnonlapsi, siinä piillee sen viehätys. Täällä turisti ei ole pääroolissa, vaikka matkailun taloudellinen merkitys jo tunnustetaankin.

        Minulla ei ole omakohtaista kokemusta valas-/delfiinisafareista. Tietooni ei ole tullut niistä valituksia. Monet ovat pitäneet niitä matkan kohokohtana. Futurismo lienee yrittäjistä suurin, mutta muitakin löytyy. Futurismolla on tietääkseni käytössä yksi lasikuituvene, muut veneet ovat kumia.

        Voin vielä yrittää selvittää muiden alan yrittäjien venekantaa. Koska tulittekaan tänne?

        Jos syö niin kuin paikalliset, niin kyllä täällä matkabudjetti pitää. Kahvi, olut, viini ja pienet välipalatkaan päivänmittaan eivät tule kalliiksi.

        Arkivaate on edullista, Suomen käytetyn vaatteen hinnoissa (itse olin Helsingissä UFFin ja Lähetystorin kanta-asiakas). Suuri osa siitä on valmistettu Portugalissa, materiaalina on runsaasti puuvillaa. Käyttökelpoiset farkut saa alta 10 e. Yleiset alennusmyynnit alkavat 15.7.

        Ei täällä todellakaan palele, etenkään kesällä, mielestäni ei koskaan. Shortsikeli kestää meikäläisellä marraskuulle, joillakin se ei lopu koskaan.

        >Futurismolla on tietääkseni käytössä yksi lasikuituvene, muut veneet ovat kumia.

        Näin on. Minä olin kumiveneessä. Matkan aikana siinä istutaan tukevasti kuin sillit suolassa. Nenä on melkein kiinni edessä istuvan takaraivossa. Kun valaat löytyvät, ne sukeltavat. Sitten odotellaan paikallaan pari kymmentä minuuttia. Valaiden on tultava hengittämään. Penkissä ei tarvitse istua silloin, kun ei liikuta. Varsinaisen valaiden katselun aikana on aika väljät oltavat mm. valokuvaukseen. Itse en ottanut kuvia. Jostain luin, että kannattaa keskittyä valaiden katseluun, ei niiden kuvaamiseen. Ammattikuvaajat ovat tietysti asia erikseen, mutta minä en ole sellainen.

        Järjestäjiltä saa sadevaatteet. Itse otin ensin liian pienet. Parhaat ehtivät mennä, ennen kuin uskoin, etteivät ne mahdu. Loppujen lopuksi sadevaatteet olivat turhat enkä pitänyt niitä. Taivaalta ei suoraan satanut ja roiskeita tuli yllättävän vähän, vaikka aallokko oli melkoinen. Merellä on kuitenkin aina hiukan kylmää ja tuulista, joten varavaatetta kannattaa pitää mukana.


      • sissi
        Azorienkävijä kirjoitti:

        Olimme viikko sitten Azoreilla. Ilmasto siellä on mitä miellyttävin. Yöllä oli n. 18 ja päivällä n. 24 astetta. Aurinko paistoi kuumasti, mutta koko ajan kävi leppeä tuuli, joka vilvoitti mukavasti. Yhtenä päivänä satoi vettä, joten mukaan riittää kevyt kesävaatetus ja vähän pitkähihaista iltoja varten.

        Asuimme Sao Miguel Parkissa. Hotelli on siisti ja sijainti hyvä. Lähistöllä on iso ostoskeskus sekä useita hienoja puistoja. kaupunkiin on lyhyt kävelymatka. Aamiainen ok, mutta aina sama. Illallinen hotellissa on kokemisen arvoinen. Tarjolla monenmoista herkkua, myös paikallisia erikoisuuksia. Hotellin uima-altaalla kiva viettää aikaa, huoneen parvekkeelta kivat näkymät kaupungin yli merelle ja iltaaurinko lämmitteli meitä mukavasti.

        HAUSKAA JA KOKEMUSRIKASTA LOMAA SINULLE MIELENKIINTOISELLA SAARELLA!

        Jos haluat katsoa kuvaa ja seurata lämpötiloja Ponta Delgadasta ennen matkaasi, niin netistä löytyy www.climaat.angra.uac.pt

        sääkameroita ja kuvaa eri saarilta - Olen maininnut tuosta Sao Jorgen saaresta, Velaksen kaupungista- kurkatkaapa- aurinko paistaa, Pico- vuori näkyy taustalla ja oikealla Picon ja Sao Jorgen välissä häämöttää Hortan saari.


      • Reissu-Reetta
        sissi kirjoitti:

        Jos haluat katsoa kuvaa ja seurata lämpötiloja Ponta Delgadasta ennen matkaasi, niin netistä löytyy www.climaat.angra.uac.pt

        sääkameroita ja kuvaa eri saarilta - Olen maininnut tuosta Sao Jorgen saaresta, Velaksen kaupungista- kurkatkaapa- aurinko paistaa, Pico- vuori näkyy taustalla ja oikealla Picon ja Sao Jorgen välissä häämöttää Hortan saari.

        Hei Sissi ja muut vastaajat! KIITOS tuosta säälinkistä, sepä olikin hyvä! Huomasin, että
        n.klo 20.00 paikallista aikaa on lämpötila vielä 23 astetta, joten siellä tarkenee. Tätä Sissin sivustoa pitääkin seurata tulevan viikon ajan, niin saa ehkä vähän käsitystä seuraavankin viikon sään muodostuksesta. Matkakuume nousee nousemistaan ja tämä ilta vietettykin ystäväpariskunnan luona katselemassa Azorin maisemia heidän viime vuotiselta matkaltaan ja kuuntelemassa vinkkejä tulevaa lomaa varten.
        Tässä linkki heidän matkakuviin:
        http://www.bjarnefoto.net/tabell_med_bilder_azorerna.html - Suosittelen piipahdusta!


      • Reissu-Reetta kirjoitti:

        Hei Sissi ja muut vastaajat! KIITOS tuosta säälinkistä, sepä olikin hyvä! Huomasin, että
        n.klo 20.00 paikallista aikaa on lämpötila vielä 23 astetta, joten siellä tarkenee. Tätä Sissin sivustoa pitääkin seurata tulevan viikon ajan, niin saa ehkä vähän käsitystä seuraavankin viikon sään muodostuksesta. Matkakuume nousee nousemistaan ja tämä ilta vietettykin ystäväpariskunnan luona katselemassa Azorin maisemia heidän viime vuotiselta matkaltaan ja kuuntelemassa vinkkejä tulevaa lomaa varten.
        Tässä linkki heidän matkakuviin:
        http://www.bjarnefoto.net/tabell_med_bilder_azorerna.html - Suosittelen piipahdusta!

        Muistelen, että kyselit veneistä, joilla tehdään valas-ja delfiinsafareita.
        Tietooni on tullut, että Seawatch käyttäisi (pelkästään) lasikuituveneitä. Seawatch on yksi merkittävistä alan palvelujen tarjoajista Ponta Delgadassa. Heidän kioskinsa löytynee joko rantakadulta (Avenida do Infante Dom Henrique) tai venesatamasta (marina), josta kyseiset retket lähtevät. Marina sijaitsee Hotela Acores Marinaa vastapäätä.


      • Reissu-Reetta
        masseur kirjoitti:

        Muistelen, että kyselit veneistä, joilla tehdään valas-ja delfiinsafareita.
        Tietooni on tullut, että Seawatch käyttäisi (pelkästään) lasikuituveneitä. Seawatch on yksi merkittävistä alan palvelujen tarjoajista Ponta Delgadassa. Heidän kioskinsa löytynee joko rantakadulta (Avenida do Infante Dom Henrique) tai venesatamasta (marina), josta kyseiset retket lähtevät. Marina sijaitsee Hotela Acores Marinaa vastapäätä.

        Voi ihana Masseur, olet uskomaton! Olen miettinyt tuota veneasiaa, sillä jostain syystä ajatus siitä, että keikkuisimme keskellä Atlanttia kumiveneissä, se ei vaan tunnu oikein miellyttävältä. Ensi maanantaina olemme siellä
        ja ensi töikseni käyn kysymässä tämän nimenomaisen yrityksen retkitilannetta ja hintoja. Lasikuituveneestä näkee varmasti delfiinit ihan kohtuullisesti vaikkakin kumiveneessä tulee varmasti sama efekti kuin
        kanootissa eli ikäänkuin olisi lähempänä ja
        osana luontoa. Hotellistamme "Sao Miguel Parkista" on lyhyt matka rantaan, joten tuota
        täytyy selvittää lisää! Millainen on muuten
        säätilanne tällä hetkellä? Täällä Suomessa on
        koleaa ja syksyistä, joten uskon ja toivon, että
        Teillä siellä on edes vähän lämpimämpää! Otanko
        ihan oikeasti aurinkorasvaa matkalaukkuun?


      • Reissu-Reetta kirjoitti:

        Voi ihana Masseur, olet uskomaton! Olen miettinyt tuota veneasiaa, sillä jostain syystä ajatus siitä, että keikkuisimme keskellä Atlanttia kumiveneissä, se ei vaan tunnu oikein miellyttävältä. Ensi maanantaina olemme siellä
        ja ensi töikseni käyn kysymässä tämän nimenomaisen yrityksen retkitilannetta ja hintoja. Lasikuituveneestä näkee varmasti delfiinit ihan kohtuullisesti vaikkakin kumiveneessä tulee varmasti sama efekti kuin
        kanootissa eli ikäänkuin olisi lähempänä ja
        osana luontoa. Hotellistamme "Sao Miguel Parkista" on lyhyt matka rantaan, joten tuota
        täytyy selvittää lisää! Millainen on muuten
        säätilanne tällä hetkellä? Täällä Suomessa on
        koleaa ja syksyistä, joten uskon ja toivon, että
        Teillä siellä on edes vähän lämpimämpää! Otanko
        ihan oikeasti aurinkorasvaa matkalaukkuun?

        Sää on mitä parhain, yöllä 17-18 C, päivällä 23 C. Nämä ovat virallisia lukemia, joten paikasta riippuen lämpötilat voivat olla korkeampiakin.

        Kunnon sateesta on aikaa ja puutarhuri kaipaisi vettä. Päivän aikana saattaa ajoittain hieman pilveillä. Tuulet ovat olleet aika leppoisia. Tuolla maalla ovat hortensia jo melkein täydessä kukassa.

        Ultraviolettisäteilyn indeksilukemat ovat korkeat, 10:n kieppeissä, joten on syytä suojata iho. Yleisenä suosituksena on välttää ulkona oloa klo 11-16.

        Halvaksi tulee elämä, kuin ei tarvi sukkia, ei pitkiä housuja ja ei muita kuin T-paitoja. Näin mennään pitkälle lokakuuhun.

        Tervetuloa Azoreille!


      • Reissu-Reetta
        masseur kirjoitti:

        Sää on mitä parhain, yöllä 17-18 C, päivällä 23 C. Nämä ovat virallisia lukemia, joten paikasta riippuen lämpötilat voivat olla korkeampiakin.

        Kunnon sateesta on aikaa ja puutarhuri kaipaisi vettä. Päivän aikana saattaa ajoittain hieman pilveillä. Tuulet ovat olleet aika leppoisia. Tuolla maalla ovat hortensia jo melkein täydessä kukassa.

        Ultraviolettisäteilyn indeksilukemat ovat korkeat, 10:n kieppeissä, joten on syytä suojata iho. Yleisenä suosituksena on välttää ulkona oloa klo 11-16.

        Halvaksi tulee elämä, kuin ei tarvi sukkia, ei pitkiä housuja ja ei muita kuin T-paitoja. Näin mennään pitkälle lokakuuhun.

        Tervetuloa Azoreille!

        Kiitos Masseur sääkatsauksestasi! Tässä olen sitten ihan turhaan hankkinut sekä fleece- että
        collegepuseroa mukaan! Mitä ihmettä niillä siellä
        teen? Taidanpa siis satsata kevyempää matkagarderoobiin! Säätila kuullostaa tosi hyvältä ja toivottavasti voit vaikuttaa siihen, että se ei muutu ensi viikonkaan aikana... ;-)
        - Kerroit, että hortenssiat ovat juuri parhaimmillaan! Voisiko olla mahdollista, että mekin saamme ensi viikon aikana nauttia tästä
        kukkaloistosta vai kuinka kauan ne kantavat
        upeimpia kukkiaan? Kukkaloisto ja luonnon kauneus ovat juuri yksi syy, miksi suuntaamme
        Azoreille, joten toivottavasti luonto näyttää
        meille kauneimman ja parhaimman puolensa niin
        säiden kuin kaiken muunkin suhteen. - Katsoitko
        muuten 29.6 antamaani kuvalinkkiä? Ystäväpariskunnan valokuvat Azoreilta eivät ainakaan yhtään helpottaneet tätä odotusta. Kohta tullaan!


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe