Kun kerran häät ei kiinnosta, niin mennäämpä henkilökohtaisempaan aiheeseen. :)
Niin oletteko joskus tai koskaan käyneet manipulaatio hoidoissa tai muilla, ei perinteisen hoidon osaajilla?
Ja onko hoidoista ollut apuakin?
Manipulaatio hoidot.
20
810
Vastaukset
- käynyt
Siitä taitaa olla noin viisi vuotta, kun hain vaivoihin apua yhdeltä kuuluisalta "klinikalta". Ainoa hyötyjä oli niksauttaja, joka hajamielisesti kuunteli hetken vaivojani ja kävi sitten niksauttamassa ja laittoi jonkin vehkeen täryyttelemään hartioihin, siinä meni n. 45 minuuttia, josta siis sen 40 minuuttia makasin mahallani ja jokin hieromalaite teki työtä. Niksauttajalla oli monta muuta asiakasta yhtä aikaa käsittelyssä ja sama peli kaikkien kanssa.
Hän suositteli kolmea kertaa ja sitten vasta pitäisi näkyä tuloksia. Kävin kolme kertaa ja tulokset, keventynyt rahapussi. Suomeksi sanottuna pelkkää humpuukia.- Pirre*
ollutkin :)
Liekö "tohtorilla" vielä asiakkaita, tiedätkö? - hyvinkin
Pirre* kirjoitti:
ollutkin :)
Liekö "tohtorilla" vielä asiakkaita, tiedätkö?Tuolla Hesassahan se on ja siellä niksautta ainakin isä ja poika, ei ole mikään nyrkkipaja, hienot on tilat.
- Pirre*
hyvinkin kirjoitti:
Tuolla Hesassahan se on ja siellä niksautta ainakin isä ja poika, ei ole mikään nyrkkipaja, hienot on tilat.
miten ihmisiä voi huijata, vai olitkohan erikoistapaus, kun hoidot eivät tehonneetkaan. :)
Luulisi ettei ihmisiä voi huijata montaa kertaa, vai onkohan pääkaupunkiseudulla niin paljon ihmisiä, että hoidettavia riittää niiksi kolmeksi kerraksi, aina vaan uusia.. - nikamat ja välilevyt
..kenestä ja mistä paikasta puhut. Siellä on niiden kuuluisien kuvia seinillä.
Ihan samanlainen kokemus, paitsi että kahden kerran jälkeen peruutin minulle varatun ajan, huomasin mistä hommassa oli siellä kysymys.
Menin sinne siksi, että olin kuunnellut vanhemman herran luennon ja lukenut kirjankin. Oikea markkinointikoneisto.
Ihan pelkkä rahankeruupaikka, onneksi minulla on erinomaisia kokemuksia ihan muualta. Sieltä sain avun useammankin kerran selkääni, onnistun saamaan sen aina pois paikaltaan noissa pihan kaivamistöissä. Ja siinä tilanteessa lääkärit syöttävät vain tolkuttoman vahvoja kipulääkkeitä, silmät päässä pyörivät kuin hedelmäpelillä. Hehän eivät edes koske potilaaseen siten, että tutkisivat selän, ainakaan ortopedit.
- apua saanut
Naprapaatti ja kiropraktikko tuohon ryhmään?
Olen saanut molemmilta loistavan avun. Koululääketiede antoi vain pillereitä ja kortisoonipiikkejä, joista ei ollut apua.- Pirre*
tarkoitan.
Siksi tässä kyselenkin kun oma rintarankani on jumissa, enkä viittisi syödä särkylääkkeitä, jos kokeilisi sitä "naparaattia" ensin.
Olen kerran jo joutunut menemään päivystykseen, kun toinen puoli yläselästä meni niin jumiin etten pystynyt kunnolla hengittämään, silloin lääkäri hoiti sen kahella kipupiikillä, - vai mitä myrkkyä lie laittaneetkaan, mutta apua siitä oli. - sillä saat rinta-ja muut
Pirre* kirjoitti:
tarkoitan.
Siksi tässä kyselenkin kun oma rintarankani on jumissa, enkä viittisi syödä särkylääkkeitä, jos kokeilisi sitä "naparaattia" ensin.
Olen kerran jo joutunut menemään päivystykseen, kun toinen puoli yläselästä meni niin jumiin etten pystynyt kunnolla hengittämään, silloin lääkäri hoiti sen kahella kipupiikillä, - vai mitä myrkkyä lie laittaneetkaan, mutta apua siitä oli.rankasi pysymään kunnossa!
Rintaranka:
http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/aerobicohjelmat3.htm
http://www.gym1.fi/PILATES.htm
hanki jumppakortti ja mene koittamaan, halvempaa kuin puoskareilla juoksu! - Pirre*
sillä saat rinta-ja muut kirjoitti:
rankasi pysymään kunnossa!
Rintaranka:
http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/aerobicohjelmat3.htm
http://www.gym1.fi/PILATES.htm
hanki jumppakortti ja mene koittamaan, halvempaa kuin puoskareilla juoksu!rajaan asti.
Joskus vain tuntuu että se vähä vapaa pitäisi viettää tuolla kuntosalilla tai sauvakävellen pitkin tietä.., vaikka eipä silti, ainakin uinti ja sauvakävely on ihan kivaa. - apua saanut
Pirre* kirjoitti:
tarkoitan.
Olen kerran jo joutunut menemään päivystykseen, kun toinen puoli yläselästä meni niin jumiin etten pystynyt kunnolla hengittämään, silloin lääkäri hoiti sen kahella kipupiikillä, - vai mitä myrkkyä lie laittaneetkaan, mutta apua siitä oli.Mulla oli niska-/hartiaseutu ihan jumissa ollut
pari kuukautta ja samoin pää oli särkenyt.Yksi tunti naprapaatin käsittelyssä vei kaiken pois.
Kiropraktikko hoiti taas kuntoon jäätyneen olkapään.Tosin siinä tarvittiin useampi käsittely,mutta ekan käynnin jälkeen nukuin jo yöni kunnolla.
Naprapaateista sen verran vielä,että toiset käyttää sähköä ja senkin olen kokeillut.En pitänyt sitä niin hyvänä, kuin tätä käden kautta tulevaa hoitoa.
- Pirre*
oikein usko noihin reiki -hoitoihin ja semmoisiin henkimaaliman juttuihin, - entäs te, oletteko saanut apua niistä hoidoista, ja millaisiin vaivoihin?
Huomenta ja sateista aamua kaikille!
En usko minäkään reikiin, kokeiltu on. En tuntenut mitään, ei virrannut mitään lämmintä energiaa kipeisiin hartioihin. Päivystyksessä lääkäri pistää hanakasti piikin. Ei ole potilaalla paljon vaihtoehtoja kun lääkäri sanoo että eiköhän me pistetä kortisoonipiikki. Jos kieltäytyy niin lääkäri kättelee ja sanoo näkemiin ja saat mennä töihin niine hyvinesi. No minun tapauksesa auttoi vain kirurgin veitsi.
Mutta entäs nämä muut parantajat. Kyllä uskon ja perheessä on kokemusta näistä. Vyöhyketerapia, siatsu ja kalevalainen jäsenkorjaus ei ole mitään huuhaata vaan auttaa oikeasti. Sitä en tiedä kuinka kauan hoidon vaikutus kestää ja onko pysyvää mutta kannattaa kokeilla. Eri asia on jos on jotain rikki, sitä ei korjaa kuin leikkaus.
Mutta ehkä kannattaa kokeilla, ei siitä haittaakaan voi olla.- Pirre*
piive kirjoitti:
Huomenta ja sateista aamua kaikille!
En usko minäkään reikiin, kokeiltu on. En tuntenut mitään, ei virrannut mitään lämmintä energiaa kipeisiin hartioihin. Päivystyksessä lääkäri pistää hanakasti piikin. Ei ole potilaalla paljon vaihtoehtoja kun lääkäri sanoo että eiköhän me pistetä kortisoonipiikki. Jos kieltäytyy niin lääkäri kättelee ja sanoo näkemiin ja saat mennä töihin niine hyvinesi. No minun tapauksesa auttoi vain kirurgin veitsi.
Mutta entäs nämä muut parantajat. Kyllä uskon ja perheessä on kokemusta näistä. Vyöhyketerapia, siatsu ja kalevalainen jäsenkorjaus ei ole mitään huuhaata vaan auttaa oikeasti. Sitä en tiedä kuinka kauan hoidon vaikutus kestää ja onko pysyvää mutta kannattaa kokeilla. Eri asia on jos on jotain rikki, sitä ei korjaa kuin leikkaus.
Mutta ehkä kannattaa kokeilla, ei siitä haittaakaan voi olla.savonkiliset huomenen voitutkset sinnekin :)
Sattaa tiälläkkii, ripeksii välillä.
Manipulaatio hoitoihin taijjan uskoa mieki, koska siinä esim. napostellaan nikamien mitkä haarakkeet ne nyt onkin, niin paikoilleen. Ja niinollen esim. selkäruotoon saadaan liikkuvuutta, ja kipu pois; tämä on täysin maallikon ja mututuntumaan perustuva sepustus tuon hoidon teknisestä puolesta :) - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
savonkiliset huomenen voitutkset sinnekin :)
Sattaa tiälläkkii, ripeksii välillä.
Manipulaatio hoitoihin taijjan uskoa mieki, koska siinä esim. napostellaan nikamien mitkä haarakkeet ne nyt onkin, niin paikoilleen. Ja niinollen esim. selkäruotoon saadaan liikkuvuutta, ja kipu pois; tämä on täysin maallikon ja mututuntumaan perustuva sepustus tuon hoidon teknisestä puolesta :)ne vie kirjaimetkin, mutta toivottavasti noista sanoistani saa edes jonkunmoisen tolkun. :/
- ja rahan vähyys
Paljon menee lääketiede jatkuvasti eteenpäin.
Paljon karsitaan sen palvelujen saatavuutta.
Osaksi henkilöstöpulaakin.
Ei ole apua jos ei sitä saa!
Monen on turvauduttava muihin apuihin etsiessään
terveempää oloa.
Ja toki on vaivoja joihin itse voi vaikuttaa liikunnan kautta.
Ennaltaehkäisevää toimintaa kaipaisin lisää, siis että potilaan vaivoihin puututtaisiin mahdollisimman ajoissa, oikein todella! Tulisi mielestäni halvemmaksi ajan oloon kuitenkin.- jumittuneet hartiat
Itselläni oli talvella samanlaisia oireita, hartiat jumissa, hiirikäsi puutuneena ja päänsärkyä. Jotakin oli pakko tehdä.
Yksin liikunta ei auttanut alkuvaiheessa, kun kaikki paikat olivat ihan jumissa. Siispä hierojalle (fysioterapeutti). Hän on hieronut ja avannut fasettilukkoja (niksauttanut) selässä säännöllisesti. Vähitellen oireet hävisivät. Hierojia on monenlaisia, joten kannattaa vähän kuullostella, kuka sen homman ihan oikeasti osaa.
Liikunta sitten auttaa omalta osaltaan kroppaa pysymään kunnossa.
Toivon, että saat apua hankalaan vaivaasi. Särkylääkkeet hoitavat pahempia oireita, mutta eivät auta itse vaivaan - Pirre*
jumittuneet hartiat kirjoitti:
Itselläni oli talvella samanlaisia oireita, hartiat jumissa, hiirikäsi puutuneena ja päänsärkyä. Jotakin oli pakko tehdä.
Yksin liikunta ei auttanut alkuvaiheessa, kun kaikki paikat olivat ihan jumissa. Siispä hierojalle (fysioterapeutti). Hän on hieronut ja avannut fasettilukkoja (niksauttanut) selässä säännöllisesti. Vähitellen oireet hävisivät. Hierojia on monenlaisia, joten kannattaa vähän kuullostella, kuka sen homman ihan oikeasti osaa.
Liikunta sitten auttaa omalta osaltaan kroppaa pysymään kunnossa.
Toivon, että saat apua hankalaan vaivaasi. Särkylääkkeet hoitavat pahempia oireita, mutta eivät auta itse vaivaantilanne harmittaa minua kovasti.
Olen yleensä hiihtänyt paljon ja yläselkäni onkin pysynyt kohtalaisen hyvässä kunnossa, mutta viime talvi oli ihan onneton, - n. kaksi kertaa hiihdin ja sillä määrällä ei tietenkään ole mitään terveysvaikutusta.
Kiitos neuvoistasi, tai vertaistuesta, - nyt pitää laittaa siivousmoppi huiskimaan, vaikka kuin kipeetä tekisi.
Hyvää Juhannuksen aikaa Sinullekin. :) - sitroen.
Pirre* kirjoitti:
tilanne harmittaa minua kovasti.
Olen yleensä hiihtänyt paljon ja yläselkäni onkin pysynyt kohtalaisen hyvässä kunnossa, mutta viime talvi oli ihan onneton, - n. kaksi kertaa hiihdin ja sillä määrällä ei tietenkään ole mitään terveysvaikutusta.
Kiitos neuvoistasi, tai vertaistuesta, - nyt pitää laittaa siivousmoppi huiskimaan, vaikka kuin kipeetä tekisi.
Hyvää Juhannuksen aikaa Sinullekin. :)kankesi ukkonsa kanssa kantoa seurauksella, että selässä niksahti ja kipeä on ollut vuosikymmeniä.
Kiipesi sitten kuistilla pöydälle jotakin kurkottelemaan ja alas tullessaan astui harhaan. Jalka poikki, itse sen käänsi kohdalleen ja sai huudettua toisen naapurin nostamaan sisälle. Koko yö hirmutuskat ja aamulla arvauskeskukseen jossa lastoittivat jalan ja kauan paraneminen kestikin vanhalla ihmisellä. Vuosikymmeniä vaivannut selkäkipu oli kuitenkin poissa!
Jalan parannuttua hierojalle niskakipujen takia. Ja sai tuo samainen hieroja selässäkin jotain niksautettua, koska vanha vaiva palasi... Ja selkä on taas kipeä.
Tapahtui alkuvuodesta -08.
Niin että on niitä hierojiakin moneksi! - tärkein tehtävä
on myydä ihmisille kipuja poistavia lääkkeitä, ja saada ihmiset niistä riippuvaisiksi. Ja lääketehtaat
jakavat provisiot lääkäreille. - Pirre*
sitroen. kirjoitti:
kankesi ukkonsa kanssa kantoa seurauksella, että selässä niksahti ja kipeä on ollut vuosikymmeniä.
Kiipesi sitten kuistilla pöydälle jotakin kurkottelemaan ja alas tullessaan astui harhaan. Jalka poikki, itse sen käänsi kohdalleen ja sai huudettua toisen naapurin nostamaan sisälle. Koko yö hirmutuskat ja aamulla arvauskeskukseen jossa lastoittivat jalan ja kauan paraneminen kestikin vanhalla ihmisellä. Vuosikymmeniä vaivannut selkäkipu oli kuitenkin poissa!
Jalan parannuttua hierojalle niskakipujen takia. Ja sai tuo samainen hieroja selässäkin jotain niksautettua, koska vanha vaiva palasi... Ja selkä on taas kipeä.
Tapahtui alkuvuodesta -08.
Niin että on niitä hierojiakin moneksi!huono tuuri, melkein kuin siinä varis -jutussa, kun nokka irtos, niin pyrstö tarttui jne..
Minunkin selkäni niksahti n. 13 vuotta sitten, tässä talon rakennuksella, ja siitä lähtien tuo yläselkä on oireillut, eli ei pitäisi ylittää itseään, ja voimiaan.
No kyllä se kestää tämän koko elämän, niinkuin joku jossain laulussa sanoikin sattuvasti, taisi olla Juice :)
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022126- 991537
- 1211263
- 771232
- 1121207
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571024- 51997
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58986- 36912
- 33804