Kone ei lähde käyntiin

mikä vikana?

Joo eli ongelma on se että tietokone toimi eilen illalla ihan hyvin ja sammutin sen normaalisti. Tänään rupesin avaamaan sitä niin kone yritti käynnistää itsensä useaan kertaa, mutta ei sammui aina. Otin johdot irti ja kokeilin myöhemmin uudestaan niin virtanappia painaettaessa ei tapahtunut mitään! Mikähän voi olla vikana?

Kokoonpano on seuraavanlainen:

E8400
Abit IP35-E
2x2gb A-Data 800mhz
Samsung 500gb kiintolevy
Antec Sonata III (500w)

6

2049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tullut

      tiensä päähän. Vaihda virtalähde ja kone toimii taas.

    • Clear CMOS alkajaisiksi.Emolevyn manuaali kertoo miten tapahtuu jos et tiennyt.Jos ei auta todennäköisesti silloin on jotain pielessä l.sitä vikaa on sitten lähdettävä metsästämään.

      • kokeilin

        Nollasin cmosin ja kone lähti taas käyntiin , mutta ongelma ilmeni uudestaan muutaman käynnistys kerran jälkeen ja enää cmosin nollaamisesta ei ollut apua. Kone kuitenkin lähti myöhemin käyntiin kun olin ottanu virrat pois ja antanu olla rauhassa vartin.
        Mitään ideoita mistä ongelmaa kannattaa lähteä etsimään?


      • kokeilin kirjoitti:

        Nollasin cmosin ja kone lähti taas käyntiin , mutta ongelma ilmeni uudestaan muutaman käynnistys kerran jälkeen ja enää cmosin nollaamisesta ei ollut apua. Kone kuitenkin lähti myöhemin käyntiin kun olin ottanu virrat pois ja antanu olla rauhassa vartin.
        Mitään ideoita mistä ongelmaa kannattaa lähteä etsimään?

        90% jompi kumpi otsikossa mainituista syypää.Helpompi olisi vika hahmottaa jos kone ei ollenkaan toimisi.
        Tuota vikaa ei tavallinen pulliainen oikein muuten saa selville kuin ostamalla uusia osia.Jos nyt veikataan että vika on virtalähteessä ja ostat uuden.Jos näin on niin vika selvitetty.Osissa on kuitenkin takuu ja saat uuden Antecin virtaläteen tilalle jonka voit myydä.Tappiot on näin ollen kuitenkin muutaman kymmenen euron luokkaa.


      • pjotr.suomi24 kirjoitti:

        90% jompi kumpi otsikossa mainituista syypää.Helpompi olisi vika hahmottaa jos kone ei ollenkaan toimisi.
        Tuota vikaa ei tavallinen pulliainen oikein muuten saa selville kuin ostamalla uusia osia.Jos nyt veikataan että vika on virtalähteessä ja ostat uuden.Jos näin on niin vika selvitetty.Osissa on kuitenkin takuu ja saat uuden Antecin virtaläteen tilalle jonka voit myydä.Tappiot on näin ollen kuitenkin muutaman kymmenen euron luokkaa.

        Vaikka näiden tietokoneitten kanssa tulee lähes päivittäin tehtyä jotain asennuksia(ei nyt normaalisti mutta joskus useamminkin)niin joskus on itsekin pihalla vikaa hahmottaessa.Tulee mieleen pääsiäinen jolloin kone oireili niin paljon että ostin prosessorin,emolevyn,sekä virtalähteen kun en vikaa heti hahmottanut.Virtalähdehän se oli hajalla.Jatkona tähän kone alkoi taas oireilla niin omituisella tavalla että meinasi sormi suuhun mennä.

        Tällä kertaa vika oli 140€:n virtalähteen 24pin. liittimessä josta oli pari johtoa irronnut.kauan tuota vikaa hain mutta selvisihän lopulta.


      • pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Vaikka näiden tietokoneitten kanssa tulee lähes päivittäin tehtyä jotain asennuksia(ei nyt normaalisti mutta joskus useamminkin)niin joskus on itsekin pihalla vikaa hahmottaessa.Tulee mieleen pääsiäinen jolloin kone oireili niin paljon että ostin prosessorin,emolevyn,sekä virtalähteen kun en vikaa heti hahmottanut.Virtalähdehän se oli hajalla.Jatkona tähän kone alkoi taas oireilla niin omituisella tavalla että meinasi sormi suuhun mennä.

        Tällä kertaa vika oli 140€:n virtalähteen 24pin. liittimessä josta oli pari johtoa irronnut.kauan tuota vikaa hain mutta selvisihän lopulta.

        seurauksena ja ehkä myös omasta halusta minulla on nyt 2 konetta joiden osat on keskenään vaihdettavissa.Vikadiagnoosia ei voi suorittaa ilman että olisi vaihtokelpoisia osia.No ehkä virtalähteen toimimattomuuden voi vielä selvittää ilman osia mutta siinäpä se.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe