Piilolinssien käyttöajasta??

misty22

Tarkoituksena ois hankkia piilarit, mutta en ole löytänyt mistään tähän kysymykseeni vastausta:

Eli miten kauan kertakäyttölinssejä saa pitää ylensä silmässä (tuntimäärä)? Siis sen jälkeen kun on opetellut käyttämään niitä vähitellen.

Mietin vain, että jos niitä ei voi pitää tarpeeksi pitkää aikaa, minun ei ole järkeä hankkia piilareita ollenkaan, sillä tarvitsisin niitä esim. tilaisuuksissa joissa ne pitäis olla silmässä pitkiä aikoja.

7

6233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monesta asiasta

Eli ei voi yleistää, että kertapiilareita voi pitää silmissä vaikkapa 10 tuntia.
      Kaikki riippuu ihan käyttäjän omista silmistä, joku saattaa pitää huoletta 14 tuntia ja joku toinen saattaa pitää maksimissaan 2 tuntia. Joidenkin ihmisten silmät vaan sopii paremmin piilolaseille kuin toisten.
      Mene ihmeessä piilolasisovitukseen ja kokeile kertapiilareita muutama päivä, niin tiedät kuinka kauan sinä voit pitää niitä. Ja sitten vielä se ÄLYÄLÄJÄTÄ kohta, eli jos linssit tuntuvat silmissä ikäviltä niin silloin ne on syytä ottaa pois samantien, eikä yrittää väkiselle venyttää käyttöaikaa.

• Nimetön

Käyttäjän silmien lisäksi käyttöaika riippuu olosuhteista. Pölyisiin oloihin niitä ei suositella. Saunoessa piilarit kuivuvat nopeammin kuin muualla. Tupakansavussa ovat ikävät, mutta onneksi useimmat ravintolat ovat nyt savuttomia. Väsyneenä niitä on kurja pitää. Tuuli voi hankaloittaa lasien käyttöä. Jne.

Piilarit on kuitenkin kivat. Jos ensimmäiset eivät sovi, niin toiset saattavat olla paremmat silmissäsi. Sovituksessa optikot antavat kokeilupiilareita, jotta jokainen saisi hyvät piilolasit.

• tavat

Minulla oli välillä sellaisetkin joita pidettiin viikkojakin kerrallaan mutta lopulta silmät eivät sietäneet piilareita enään ollenkaan. Kävin sitten laser-korjausoperaatiossa silloin kun se oli vielä aika uutta.

• piilarimies

Käyttöaika on tosiaan yksilöllistä. Itse voin pitää kertakäyttöisiä tarvittaessa ihan niin kauan kuin pysyn hereillä eli suunnilleen kellon ympäri. Normaalina arkipäiväinäkin pidän 12 - 13 tuntia. Ja hyvin on mennyt, noin 20 vuoden piilarikokemuksella.

• tavat

eli 15 v. käyttökokemuksella, lopulta saattaa tulla krooninen tulehdus silmäluomien sisäpinnalle ja sitten ei siedä enää käyttää

• lisäaikaa

Silikonipiilolinssejä, ainakin eräitä merkkejä voi pitää useita päiviä. Se on kätevää jos ei ole paikkaa jossa voisi puhtain käsin ottaa linssit pois ja pana silmään. Pidin just juhannuksena 3 päivää putkeen. 2 päivää meni mukavasti, kolmantena silmät alkoi tuntua kuivilta. Tämäkin kannattaa kokeilla omilla silmillä ennen kuin ostaa ison satsin piilareita.

• piilarimies

Silikonipiilarit (=yötä-päivää-linssit) ovat tuttuja minullekin. Esim. kertausharjoituksissa pidin viikon putkeen ilman minkäänlaisia ongelmia. Todella kätevää myös mökkireissuilla jne.

Mutta noiden linssien ongelma on se, että kuukauden käyttöaika kertyy linsseihin aika paljon likaa - vaikka ne ottaisi yöksi pois ja puhdistaisi. Kertyvä lika heikentää linssien hapenläpäisykykyä. Siksi ainakin minulla kertakäyttöpiilarit mahdollistavat käytännössä (optikon kommenttien mukaan)paremmin mahdollisuuden linssien runsaaseen käyttöön kuin nuo silikonipiilarit. Yön yli kertakäyttöisiä ei toki voi pitää, mutta jos tavoitteena mahdollisimman runsas käyttö valveillaoloaikana kertikset ovat ehkä parempia. Yksilöllistä toki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      60
      3186
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe