Modeemi, kun mulla on puhelinpistoke noin viidenmetrin päässä ja olen laittanut jatkojohdon noin kuusimetriä, kysymys kuuluu, kumpaan päähän kannattaa sijoittaa modeemi, nyt on niin, että mulla on se jatkojohto (6 metriä) ja sen perässä modeemi ja noin metrin johto modeemista koneeseen, miten jos on toisinpäin, elikkä metri puhelinpistokkeeseen modeemista ja kuusi metriä modeemin ja koneen välillä?
Kumpi on parempi? Tulossa nopea yhteys, 24/1 onko johdoissa eroa?
Miten pitäisi kytkeä
3
659
Vastaukset
- fundamentalist
parempi on tuo
"metri puhelinpistokkeeseen modeemista ja kuusi metriä modeemin ja koneen välillä?"
koska modeemin ja koneen välinen johto on
Ethernet-kaapelia jolle luvataan peräti 100m
pituus ilman nopeuden laskua.
Puhelinkaapelin osuus yleensä aina keljuilee ja on
herkempi pituudelle.
On, johdoissa on tosiaan eroja.- Kysyvä...
Olis paras, koska nyt joutuu ottamaan kaikki asiat huomioon...siis kumpaankin päähän, puh piuha modeemiin ja modeemista koneelle?
- J43.
Kysyvä... kirjoitti:
Olis paras, koska nyt joutuu ottamaan kaikki asiat huomioon...siis kumpaankin päähän, puh piuha modeemiin ja modeemista koneelle?
Modeemin mukana tulee yleensä metrin parin johto, modeemista koneelle ihan norm verkkokaapeli jos häiriöjuttuja lähellä kuten erinäisiä sähkökaapeleita, mikroja jne... mitkä nyt yleensäkin häiriötä aiheuttaa niin silloin ehkäpä kannattaa ottaa suojattu koska hinta eroa ei paljoa. Pituutta kannattaa ottaa hieman enempi kuin tarvitset ja ylimääränen laittaa solmuun.
http://www.verkkokauppa.com/main.php?path=tarvikkeet/kaapelit&title=Tarvikkeet / Kaapelit&search=1&cat1=Tarvikkeet&cat2=Kaapelit&cat3=Verkko Cat5e
http://www.verkkokauppa.com/main.php?path=tarvikkeet/kaapelit&title=Tarvikkeet / Kaapelit&search=1&cat1=Tarvikkeet&cat2=Kaapelit&cat3=Verkko Cat5e FTP
Noita saa sitten ihan joka tietokoneliikkeestä ja jopa tavarataloistakin, joskin hinta saattaa olla huomattavasti kalliimpi joten netistä tilaaminen saattaa tulla halvemmaksi.
24 megaa on hidas nopeus, joten verkkokaapelin laadulla ei suurtakaan väliä näillä lyhkäsillä matkoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1455989
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253686Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282891- 472548
- 372351
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691914Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä251905Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511848- 331620
- 281580