Onko tekijänoikeuslain vastaista käyttää t-paidan painatuksissa itse kuvaamiaan valokuvia, joissa esiintyy jotain muusikkoja tms?
Ajattelin nimittäin osallistua erääseen t-paidan design-kilpailuun, ja minulla olisi kategoriaan 'rock' yhdeltä keikalta hieno kuva, jonka mielelläni paitaan laittaisin, mutta onkohan se sallittua, vaikka se onkin itse kuvaama kuva? Levy-yhtiöthän kuitenkin omistaa nuo muusikoidensa naamat?
Palkintona siinä kisassa kun on että sitä paitaa sitten painettaisiin ja myytäisiin, ja jos se nyt sitten sattuisi voittamaan niin eihän bändi siitä mitään korvausta saisi vaikka laulajan naama siinä paidassa möllöttäisikin.
Tuli taas pohdittua liikaa, olisi tietty voinut vaan vetäistä sen ehdotuksen sinne ja tulla hylätyksi jos sellaista kuvaa ei saa käyttää :D
Yksi kysymys
M--
1
767
Vastaukset
- hmm.....
Ikuistavathan monet taiteilijatkin idolejaan maalauksiinsa...
Ja jos kuva on sun itseottama niin silloin tekijänoikeudet on sulla.
Ja luulen että jos et paitaa ala myymään eteenpäin niin ei kellään ole mitään sanomista asiasta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17711218
- 545328
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html472576- 372266
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131791Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431685Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta331332Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v361275Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61096Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1121014