Mazda 6

korroosiota

En tiedä mitä tekisin, sillä 2005 maaliskuussa käyttöönottamani ja uutena ruostesuojattu Mazda 6 oli 60 tkm:n huollossa ja haettuani sen, sain kuulla, että kaksi ovea on ruosteessa :-(

Pyysivät varaamaan ajan peltipuolelta mutta se ei juuri lohduta, sillä Mazda on ensimmäinen uusi auto jonka olen ostanut uskoen kaiken maailman testeihin ja jos se on jo nyt ruosteen raiskaama mitä teen ???

Juhannuksen aion kuitenkin ryypiskellä suruuni ja toivon, että sääennusteet eivät pitäisi paikkaansa sillä ymmärtääkseni sade ruokkii ruostetta.

Mukavaa Juhannusta kuitenkin kaikille. Sniiifff...

15

2194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rambe

      Ota yhteys merkkiliikkkeeseen. Kyllä varmaan homma hoituu. Ne hoitaa asian kuntoon. Mazdan takuu toimii... Kokemusta on!!!!!

      • kokemus-.,.-

        KOKEMUS=VIRHEISTÄOPPIMINEN!!!!!!!


    • olla t.....

      vähän kummalliselta kuulostaa........hhhmmmm
      onkohan se edes ruostesuojattu kunnolla ?
      ja ovet jo olis ruosteessa ?
      hhhmmmmmm....../provoko

      • täällä..

        kaikenlaista satua sävelletään. Että -05 jo ovet ruosteessa? Ei ainakaan ole täydellistä suojausta tehty jossa ovet ym. luukut myös suojataan. Muutenhan ruostesuojafirma olisi korvausvelvollinen myös ko. asiassa.
        Nehän antavat merkille kuin merkille väh. 12 v takuun ruostumista vastaan. Jopa Nissanille ym. vielä helpommin ruostuville merkeille.


    • autosi..

      rekisterinumero... niin ihmetellään yhdessä!

    • mmmm

      ja myös uutena suojattu. Autolla ajettu 40 tkm, talvet auto on aina kuran peitossa, kun olen niin laiska noissa pesuhommissa. Syksyisin olen kyllä aina huolellisesti vahannut auton. Taas tänä keväänä kun sitä pesin ja tarkastelin, niin totesin että ruostetta ei löytynyt mistään ja maalipinta oli moitteeton, mulla ollut vissiin parempi tuuri.
      Mitään teknistä murhetta ei ole ollut, ei edes pientä.

    • baxtor

      Jos näin on todella tapahtunut, niin älä huoli. Todennäköisesti ruostesuojafirma on mokannut pahemman kerran sillä yleensä ovet kestää paremmin ruostesuojaamattomanakin.
      Ruostesuojauksella on yleensä n. 10-12 vuoden takuu. Vie autosi firmaan jossa sen "suojautit". He ovat tässä tapauksessa ilman muuta korvausvelvollisia. Saat kyllä ovet kuntoon ilman kustannuksia, älä huoli.

    • Mazda3 2.0

      Huollossa ei asiasta mainittu mitään, sen sijaan ruostesuojaliikkeessä tiesivät jo ennakkoon että todennäköisesti ovet kukkivat kittilistan vierestä.

      Kun auto noudettiin suojauksen jälkeen, näyttivät ovien kukinnat.

      Eihän tuohon suojaus uutena olisi auttanut. Pohja oli kertoman mukaan moitteton.

      Auto on menossa laitettavaksi, koska, siitä ei ole tietoa koska ruuhkaa on. Ei kyllä mikään ihme.

      Korjaus kestää liki kaksi viikkoa. Sijaisautoa ei anneta.

      Olen tiedustellut asiasta maahantuojan edustajalta yli kuukausi sitten sähköpostilla. Mitään vastausta en ole saanut.

      Tuttavan uudehko Citroen on takuukorjauksessa ja hän ajelee sijaisautolla veloituksetta.

      Mazdan laatu maalipinnan osalta ja merkin jälkimarkkinointi ovat mielestäni ala-arvoisia.

    • Maza6

      Itsellä myös mazda 6 2005 uutena ostettu. Käytin pari kk sitten 60tkm huollossa ja sanoivat, että ovien sisäpuolelta maali on alkanut kuplimaan. Sanoivat, että ei kannata vielä korjata, ehdotti että odotellaan vielä seuraavaan huoltoon... ilmeisesti kaikki ovet menee sitten kerralla laittoon? Sikäli järkevää, että laittavat kaiken kerralla kuntoon. Empä tiennyt mihin taas käteni iskin, kun ostin mazdan :( Kuvittelin pääseväni tästä ovijutskasta eroon, kun vaihdoin uuden karhean Mondeoni pois kun kyllästyin ovien vaihtoon. Seuraava auto jonka ostan niin varmistan, että sillä merkillä ei ole mitään kytköksiä fordiin. Kuvittelin, että jaappanin pojat osaisivat homman vaikka fordi omistaakin osan madzasta, mutta ei niin ei! Jotenkin en enää jaksa olla kovin masentunutkaan ei voi kun nauraa -> autot lahoo käsiin kolmessa vuodessa. Ei auta vaikka pesee ja puunaa niin lahoo silti. Että semmosia :)

      • persläven

        vastailemaan itselleen?


      • asiallinen vastaus
        persläven kirjoitti:

        vastailemaan itselleen?

        taidat olla. Ei täällä täysijärkiset vastaile itselleen. Ymmärräthän, että kun Mazdassa on tämä ruostumisongelma tyyppivikana, niin oireilu kuuluu taudin kuvaan ja ilmenee samoihin aikoihin eri yksilöissä. Se että huollossa näihin ongelmiin kiinnitetään huomiota on varsin hyvä asia. Muuten, Ford Focus kärsi joitakin vuosia sitten samasta ongelmasta ja niihin toteutettiin ovien vaihto ja maalauskampanja. Syynä kanttauksen saumaan laitettu kitti, joka ensin kovettui ja lopulta mureni aikaansaaden hyvän "taskun" ruosteen muhimiselle.


      • toinen masa
        asiallinen vastaus kirjoitti:

        taidat olla. Ei täällä täysijärkiset vastaile itselleen. Ymmärräthän, että kun Mazdassa on tämä ruostumisongelma tyyppivikana, niin oireilu kuuluu taudin kuvaan ja ilmenee samoihin aikoihin eri yksilöissä. Se että huollossa näihin ongelmiin kiinnitetään huomiota on varsin hyvä asia. Muuten, Ford Focus kärsi joitakin vuosia sitten samasta ongelmasta ja niihin toteutettiin ovien vaihto ja maalauskampanja. Syynä kanttauksen saumaan laitettu kitti, joka ensin kovettui ja lopulta mureni aikaansaaden hyvän "taskun" ruosteen muhimiselle.

        Niin toinen mazda6 menossa, eka 03 ajoin yli
        100tkm nyt 06 ajettu 70tkm, täysin ongelmattomia
        pelejä tekniikaltaan, vaan se ruoste...
        Tässä nykyisessä ehkä vähän parempi suojaus
        mutta jos meinaa kaua pitää, kannattaa
        suojaukseen panostaa. Harmi että hyvä auto
        onkin huono tältä osin. Uusi kuutonen olisi
        houkutteleva vaan... Muistuu vaan mieleen
        entiset hyvät ajat kun 12v vanha ja 500tkm
        audini oli täysin ruosteeton.


      • ilmestyivät jo ensimmäisenä...

        kuutosessa täytyy olla joku ongelma maalissa kun keskelle ovea ilmestyy pieniä ruostepisteitä, vaikka on suojat ja vahat laitettu, ettei pääse kosteus haittaamaan liikaa

        Metalliväri on kyseessä ja havaitsin pisteet puolenvuoden käytön jälkeen. Erikoista sinänsä, että osan pisteistä saa pois kun vahaa pinnan. Ilmeisesti lakka on paikoin liian ohut tai sitten lakan sisään on mennyt metallimuruja, jotka sitten alkavat hapettumaan. Paskimmassa tapuksessa ne ovat metallivärin ryppyjä ja jos ei ruostuminen lopu, niin sitten se menee jossain vaiheessa ovesta läpi.

        Sanoisin, että tämä on kuitenkin mazdalle ongelma koska huoltomies ei asiaan kiinnittänyt mitään huomiota, vaikka lappuun laittoikin, että ei ruostetta.


      • Rambe
        ilmestyivät jo ensimmäisenä... kirjoitti:

        kuutosessa täytyy olla joku ongelma maalissa kun keskelle ovea ilmestyy pieniä ruostepisteitä, vaikka on suojat ja vahat laitettu, ettei pääse kosteus haittaamaan liikaa

        Metalliväri on kyseessä ja havaitsin pisteet puolenvuoden käytön jälkeen. Erikoista sinänsä, että osan pisteistä saa pois kun vahaa pinnan. Ilmeisesti lakka on paikoin liian ohut tai sitten lakan sisään on mennyt metallimuruja, jotka sitten alkavat hapettumaan. Paskimmassa tapuksessa ne ovat metallivärin ryppyjä ja jos ei ruostuminen lopu, niin sitten se menee jossain vaiheessa ovesta läpi.

        Sanoisin, että tämä on kuitenkin mazdalle ongelma koska huoltomies ei asiaan kiinnittänyt mitään huomiota, vaikka lappuun laittoikin, että ei ruostetta.

        Ruostepisteitä keskellä ovea. Nyt kun tarkkaan tutkit, löytyy niitä samoja/samanlaisia ruostepisteitä muovipuskuristakin!!!

        Nyt puhutaan aivan eri asiasta. Nämä ruostepisteet ovat jarrulevyvn pölyhiukkasia, jotka tarttuvat kuumina auton pinnalle.

        Vaaleasta autosta nämä pisteet erottuvat selvemmin.
        Tosiaan pisteet lähtevät pois vahaamalla ja mikä tärkeintä, auton tulee pestä säännöllisesti. Ei riitä ajatus "Kohan mä vähän painepesurilla".
        Kunnon sampoopesu ja huuhtelu runsaalla vedellä. Painepesurin suutinta ei lähemmäksi 50 cm auton maalipinnasta. Mielummin kauemmas.
        On tärkeää myös pyyhkäissä sienellä ovien pielet ja varsinkin ovien alaosat ja rätillä kuivaksi.

        Näitä juttuja ei saa sekoittaa normaali ruostumiseen. Mazdan maalipinnan paksuus on n. 100 myymetriä, niinkuin on yleensä auton maalin paksuus kaikkine pohjavärineen.


    • Ceuta

      Oma maaliskuussa 2005 käyttöön otettu Mazda kuutoseni ruostuu myös. Ruostekukkasia näkyvissä takaikkunan mustassa "karmissa". Kiveniskemiä ei näy, joten oletan ruosteen edenneen reunasta maalin alla. Pohjaan en ole keväisen katsastuksen jälkeen päässyt katsomaan. Silloin pohjassa näkyi melko runsaasti ruostetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ketä tietää

      Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

      Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5346
    3. Onko kaipaamallasi

      Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3718
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

      Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

      Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3346
    6. Veikeä Satu

      Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

      Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2884
    8. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57
      2740
    9. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      53
      2400
    10. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      38
      1854
    Aihe