FSI, moottorit hävinneet, miksi?
oliko ongelmallisia, ei uudet ole ainakaan taloudellisempia
ja ottaen huomioon monimutkaisuuden jolla tehot on saatu, on vikakohtia runsaasti lisää.
Miksi 1.6 FSI on hävinnyt, oliko jotain ongelmia
20
17278
Vastaukset
- firmoilla.
Toisilla firmoilla on tapana mennä eteenpäin kehityksessä, eikä tehdä samoja moottoreita 30v putkeen.
- grr.
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw4.nsf/HTML/010.030.030.010
tosi on, kaikkea en ymmärrä, vaikka paljon olen itseäni sivistänyt,
en ymmärrä mm. mekaanisen ahtimen periaatetta kuvassa, katso hetki lähtee pyörimään. - kompressori.
grr. kirjoitti:
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw4.nsf/HTML/010.030.030.010
tosi on, kaikkea en ymmärrä, vaikka paljon olen itseäni sivistänyt,
en ymmärrä mm. mekaanisen ahtimen periaatetta kuvassa, katso hetki lähtee pyörimään.Kyllä se kompressori toimii, tuosta puuttuu vaan selityksestä se, että kompressori ottaa voimansa suoraan moottorista esim. hihnan välityksellä ja kun hihnapyörät ovat sopivasti erikokoiset, niin saadaan aikaan ahtoa ihan tyhjäkäynniltä lähtien.
- grr.
kompressori. kirjoitti:
Kyllä se kompressori toimii, tuosta puuttuu vaan selityksestä se, että kompressori ottaa voimansa suoraan moottorista esim. hihnan välityksellä ja kun hihnapyörät ovat sopivasti erikokoiset, niin saadaan aikaan ahtoa ihan tyhjäkäynniltä lähtien.
meidän koneella olevassa on vain useampia teknisiä virheitä,
helpoin havaittava virhe on se, pyörii väärin päin, imee moottorista päin ilmaa,
muissa tarvii siten hieman järkeäkin. - minä...
grr. kirjoitti:
meidän koneella olevassa on vain useampia teknisiä virheitä,
helpoin havaittava virhe on se, pyörii väärin päin, imee moottorista päin ilmaa,
muissa tarvii siten hieman järkeäkin.Jaa, minä en kiinnittänyt siihen mitään huomiota, mutta oikeassa olet, tuossa esityksessä se kompressori pyörii väärinpäin. Toimintaidea kuitenkin tulee selville jos näkee metsän ilman puita.
- taso?
grr. kirjoitti:
meidän koneella olevassa on vain useampia teknisiä virheitä,
helpoin havaittava virhe on se, pyörii väärin päin, imee moottorista päin ilmaa,
muissa tarvii siten hieman järkeäkin.Luulitteko ettei Volkswagenilla osata asiaa?
Jos ymmärrys kompressoritekniikasta on mopopoikien tasolla, voi animaatiosta kuvitella Roots-ahtimen todella pyörivän väärinpain. Totuus on kuitenkin tarua ihmeellisempää. Tuossa esityksessä se todella pyörii oikein! Ei se ilma putistu rattaiden välistä vaan kiertää sieltä pesän reunojen kautta.
http://auto.howstuffworks.com/supercharger2.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Roots_type_supercharger
- MÄ VÄÄN
1.6FSI OLI AINAKIN ALUSSA PIRUN TARKKA SILLE MITÄ POLTTOAINETTA KÄYTTÄÄ. OLI PAKKO KÄYTTÄÄ AINAKIN ALUKSI 98E:TÄ KUN SUOMALAINEN 95-OKTAANINEN OLI SILLE KURAA EIKÄ TOIMINUT SILLÄ NIIN HYVIN. LISÄKSI TUON MOOTTORIN TEHOT JA VÄÄNNÖT OLI ONNETTOMAT 1.4 122HV JA 1.4 140HV TSI MALLEIHIN NÄHDEN. SIKSI JÄI POIS. MYÖS CO-PÄÄSTÖT OLI ISOMMAT 1.6FSI:SSÄ KUIN 122 HV TSI:SSÄ JA NYT TUO HINTAKIN ON VEROMUUTOKSEN MYÖTÄ MUUTUTNUT NIIN ETTÄ 122HV TSI ON JOPA HALVEMPI KUIN 1.6 8V JA 1.6FSI. KAHDEN AHTIMEN MALLI ON TOKI KALLIS VALMISTAA SIKSI NIITÄ JÄÄ VAIN YKSI TUOTANTOON. MUTTA TUO 122HV TSI EI OLE SEN MONIMUTKAISEMPI KUIN 1.6FSI SILLÄ SIINÄ ON VAIN PIKKU TURBO JOKA TULEE VÄÄNTÖÖN MUKAAN JO ALAKIERROKSILLA
- Mä vaan
moni testi oistti ettei tuo 1.6FSI ollut juuri etevämpi kuin saman konsernin 1.6 8V peruskonekaan. ja mitä noihin vikoihin tulee niin meillä on kyllä korjattu ihan kiitettävästi Skodia joissa tuo FSI kone reistaa.
- vielä...
" 1.6FSI OLI AINAKIN ALUSSA PIRUN TARKKA SILLE MITÄ POLTTOAINETTA KÄYTTÄÄ. OLI PAKKO KÄYTTÄÄ AINAKIN ALUKSI 98E:TÄ KUN SUOMALAINEN 95-OKTAANINEN OLI SILLE KURAA EIKÄ TOIMINUT SILLÄ NIIN HYVIN."
Ei näin, vaan syy oli suomalaisen bensan sisältämässä rikissä, FSI vaati täysin rikitöntä polttoainetta ja suomessa sellaista oli aluksi vain 98e ennenkuin Neste muutti 95e:n koostumusta. - meillä.
Mä vaan kirjoitti:
moni testi oistti ettei tuo 1.6FSI ollut juuri etevämpi kuin saman konsernin 1.6 8V peruskonekaan. ja mitä noihin vikoihin tulee niin meillä on kyllä korjattu ihan kiitettävästi Skodia joissa tuo FSI kone reistaa.
"meillä on kyllä korjattu ihan kiitettävästi Skodia joissa tuo FSI kone reistaa."
kyllä on paha itsekehun haju,
meillä on skoda ja vw, molemmissa n. 110tkm,
vw on uusittu jarrulevytkin ja labra antureita, ym, pito on tullut noin 800 € kalliimmaksi, kuin lähes viaton skoda.
ja skoda kulkee aina vähemmällä. - Heikki
vielä... kirjoitti:
" 1.6FSI OLI AINAKIN ALUSSA PIRUN TARKKA SILLE MITÄ POLTTOAINETTA KÄYTTÄÄ. OLI PAKKO KÄYTTÄÄ AINAKIN ALUKSI 98E:TÄ KUN SUOMALAINEN 95-OKTAANINEN OLI SILLE KURAA EIKÄ TOIMINUT SILLÄ NIIN HYVIN."
Ei näin, vaan syy oli suomalaisen bensan sisältämässä rikissä, FSI vaati täysin rikitöntä polttoainetta ja suomessa sellaista oli aluksi vain 98e ennenkuin Neste muutti 95e:n koostumusta.1.1 2005 alkaen kaikki Suomessa myytävä moottoribensiini on ollut rikitöntä, eli sisätänyt rikkiä vähemmän kuin 10 ppm.
- Jokunen FSI
Mä vaan kirjoitti:
moni testi oistti ettei tuo 1.6FSI ollut juuri etevämpi kuin saman konsernin 1.6 8V peruskonekaan. ja mitä noihin vikoihin tulee niin meillä on kyllä korjattu ihan kiitettävästi Skodia joissa tuo FSI kone reistaa.
No mikä niissä FSI koneissa mättää?
Onko joku tyyppivika vai mikä?
Enemmän vikoja kuin 8v tai 16v muissa 1,6 litraisissa VAG koneissa?
- Gulf
TSI moottorit käyttävät samaa FSI tekniikkaa eli ei FSI ole mihinkään hävinnyt. Toisilla merkeillä tekniikka kehittyy ja toisilla laahataan viime vuosituhannella :)
TSI korvaa nyt vapari FSI koneet kun niistä saadaan parempi teho, pienemmällä kulutuksella. Lisäksi ne ovat halvempia valmistaa.
FSI koneita on VAGineissa ollut jo pitkään, mutta niitä on Suomessa myyty vain tovi kun kotimainen polttoaine ei ole aiemmin mahdollistanut niiden myymistä täällä.- en käsitä
",,,,niitä on Suomessa myyty vain tovi kun kotimainen polttoaine ei ole aiemmin mahdollistanut niiden myymistä täällä."
onko niissä edelleen kylmäongelmia ja syytetään siitä polttoainetta, eikä tunnusteta tosiasiaa - kirjoittaja
en käsitä kirjoitti:
",,,,niitä on Suomessa myyty vain tovi kun kotimainen polttoaine ei ole aiemmin mahdollistanut niiden myymistä täällä."
onko niissä edelleen kylmäongelmia ja syytetään siitä polttoainetta, eikä tunnusteta tosiasiaatarkoitti, että jo Golf IV-malliin oli aikanaan saatavana 1.6FSI-moottori 110hv tehoisena.
Silloinen suomalainen bensa joka sisälsi rikkiä ei sopinut ko. moottorille.
Mikä tässä nyt on NIIN vaikeaa että et ymmärrä? - ainakaan ei
kirjoittaja kirjoitti:
tarkoitti, että jo Golf IV-malliin oli aikanaan saatavana 1.6FSI-moottori 110hv tehoisena.
Silloinen suomalainen bensa joka sisälsi rikkiä ei sopinut ko. moottorille.
Mikä tässä nyt on NIIN vaikeaa että et ymmärrä?"Silloinen suomalainen bensa joka sisälsi rikkiä ei sopinut ko. moottorille. "
kun
1.6FSI-moottori 110hv tehoisena tuli, ainakin neste mainosti että on rikitöntä,
saanen muistuttaa.
kyllä tosiasiat lienevät, vw autotehtaan liian lyhty kokeiluaika,
suomen talvessa ja kosteudessa,
ja eikös ongelmat ollut suurempia autoissa, jotka säilytetään ulkona säiden armoilla. - Heinä-Einari
ainakaan ei kirjoitti:
"Silloinen suomalainen bensa joka sisälsi rikkiä ei sopinut ko. moottorille. "
kun
1.6FSI-moottori 110hv tehoisena tuli, ainakin neste mainosti että on rikitöntä,
saanen muistuttaa.
kyllä tosiasiat lienevät, vw autotehtaan liian lyhty kokeiluaika,
suomen talvessa ja kosteudessa,
ja eikös ongelmat ollut suurempia autoissa, jotka säilytetään ulkona säiden armoilla.Ei ole Suomessa myyty Golf IV:n FSI versiota, eikä Nesteellä ollut tietoakaan rikittömästä bensasta silloin kun sen myynti alkoi Saksassa.
Neste alkoi markkinoida rikitöntä bensaa Golf V:n FSI mallin tullessa markkinoille. En itse ole ainakaan kuullut mitään kummempia ongelmia FSI moottoreissa olleen niiden käyttäjillä. Ja kuten tuossa jo aiemmin on todettu muutamaankin otteeseen niin TSI moottorit ovat myös FSI moottoreita - ei tuo tekniikka ole mihinkään hävinnyt.
- JJV
Ei hyötyä vapaasti hengittävässä moottorissa. Haittoina imuventtiilien karstoittuminen/palamine kun polttoaine ei pese venttiilejä sekä heikko kansi. Mm. Mitsubishi kokeili samaa GDI koneissa noin kymmenen vuotta sitten ja luopui parissa vuodessa.
- että..
Volkswagen osasi tehdä kannen kestäväksi suorasuihkutuksesta venttiilejä karstoittamattoman. Voi lukea vapaasti TM:n 60000km:n käyttötestistä 10/2005
- Iasen.
Mielenkiintoista!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 804496
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854381Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433729Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163423Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402957Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102674En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä152653IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392003Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581718Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli951253