Voiko kortissa olla joku nostorajoitus?
Kuinka ison ostoksen voi pankkikortilla
10
15331
Vastaukset
- Svenski
Rajana on tilisi saldo!
- ole..
vaan nosto/käyttörajoitus per vrk, jonka voit itse määrätä.
ole.. kirjoitti:
vaan nosto/käyttörajoitus per vrk, jonka voit itse määrätä.
Ne itse määritellyt nostorajoitukset koskevat automaattikäyttöä. Esim. autokaupassa voit maksaa suuremmankin ostoksen. Pankkiyhdistyksen (nyk. Finanssialan Keskusliiton) ohjeissa mainitaan ylärajana 30.000 euroa. Tietysti tilillä pitää olla katevarmennusta tehtäessä vähintään ostoksen verran rahaa.
- saa..
Timontti kirjoitti:
Ne itse määritellyt nostorajoitukset koskevat automaattikäyttöä. Esim. autokaupassa voit maksaa suuremmankin ostoksen. Pankkiyhdistyksen (nyk. Finanssialan Keskusliiton) ohjeissa mainitaan ylärajana 30.000 euroa. Tietysti tilillä pitää olla katevarmennusta tehtäessä vähintään ostoksen verran rahaa.
muutettua verkkopankista ostorajoitusta per päivä. Kokeilin kuinka isoksi sen sai: tulos oli 60.000e.
Rahat kun ovat tilillä niin Op electonilla voi ostaa vaikka 58.000e auton liikkeestä.
Mutta en tiedä miten sitten pankkikortissa tuo asia menee.. - myöskin
Timontti kirjoitti:
Ne itse määritellyt nostorajoitukset koskevat automaattikäyttöä. Esim. autokaupassa voit maksaa suuremmankin ostoksen. Pankkiyhdistyksen (nyk. Finanssialan Keskusliiton) ohjeissa mainitaan ylärajana 30.000 euroa. Tietysti tilillä pitää olla katevarmennusta tehtäessä vähintään ostoksen verran rahaa.
kortilla maksamista.
myöskin kirjoitti:
kortilla maksamista.
Nordean verkkopankissa voi määritellä korteilleen erikseen käteisnostojen turvarajan (0-1.680 euroa/vrk) ja maksujen turvarajan (0-16.820 euroa/vrk). Jälkimmäinen ei kuitenkaan koske kaikkia maksuja vaan se on määritelty seuraavasti:
"Maksurajaan lasketaan Nordean maksuautomaateilla Suomessa maksetut heti veloitettavat maksut. Tämän lisäksi on huomioitava seuraava sääntö:
Visa Electron -kortit: Maksurajaan lasketaan myös Suomessa ja ulkomailla tehdyt ostotapahtumat."
Siis pankkikortin maksuraja ei estä esim. 25.000 euron hintaisen auton maksua, ellei sitä makseta maksuautomaatilla tai verkkopankin kautta, missä Nordealla on aina turvarajana 16.800 euroa/vrk (konttorista saamani tiedon mukaan).- ML
Timontti kirjoitti:
Nordean verkkopankissa voi määritellä korteilleen erikseen käteisnostojen turvarajan (0-1.680 euroa/vrk) ja maksujen turvarajan (0-16.820 euroa/vrk). Jälkimmäinen ei kuitenkaan koske kaikkia maksuja vaan se on määritelty seuraavasti:
"Maksurajaan lasketaan Nordean maksuautomaateilla Suomessa maksetut heti veloitettavat maksut. Tämän lisäksi on huomioitava seuraava sääntö:
Visa Electron -kortit: Maksurajaan lasketaan myös Suomessa ja ulkomailla tehdyt ostotapahtumat."
Siis pankkikortin maksuraja ei estä esim. 25.000 euron hintaisen auton maksua, ellei sitä makseta maksuautomaatilla tai verkkopankin kautta, missä Nordealla on aina turvarajana 16.800 euroa/vrk (konttorista saamani tiedon mukaan)."Siis pankkikortin maksuraja ei estä esim. 25.000 euron hintaisen auton maksua, ellei sitä makseta maksuautomaatilla tai verkkopankin kautta, missä Nordealla on aina turvarajana 16.800 euroa/vrk (konttorista saamani tiedon mukaan)."
Auton ostaminen ei onnistunut Nordean ja OP:n korteilla. Piti maksaa vekkopankin kautta. - Simo Sisu, jeppe
ML kirjoitti:
"Siis pankkikortin maksuraja ei estä esim. 25.000 euron hintaisen auton maksua, ellei sitä makseta maksuautomaatilla tai verkkopankin kautta, missä Nordealla on aina turvarajana 16.800 euroa/vrk (konttorista saamani tiedon mukaan)."
Auton ostaminen ei onnistunut Nordean ja OP:n korteilla. Piti maksaa vekkopankin kautta.Jos minulla olisi oikeaa käteistä ja pääsisin ostamaan autoa, niin kysyisin sitä asiaa ensin pankilta ja sitten vielä autokaupalta miten maksan.
Tietty helpoin tapa olis se, että kun tietää hankinnanarvon, niin mennä takasin pankkiin ja nostaa sopivan kokoinen shekki ja viedä se sinne myyjälle.
Eikä sekään tietty maksaa asioiden suhteessa paljoa, että pyytää siltä myyjältä sen laskun joka on verkkomaksuun liian iso ja maksaa sit pankin tiskille sen kympin palvelumaksun ja hakee sitten itse verkkopankista sen kuitin liikkeeksi.
Kyse on turvallisuudesta. Isojen rahojen nostelu tai isojen maksurajojen pitäminen verkkopankissa ei ole turvallista.
Siitäkin on annettu ohjeita, että nostoraja kortilla ei olisi päivittäin edes 100e. JA toisaalta... voihan sitä mulkata tarpeenmukaan jos tietää kulutustaan ja on sitä oikeaa rahaa
- asian
pankin tiskillä korttisopimuksen tehdessäsi.
Lunttaa rajoituksesi (eurot automaatista ja maksuissa) korttisopimuksestasi, johon ne on kirjattu. Omassa verkkopankissani ne on nähtävissä myös, en tiedä näkyykö kaikkien pankkien verkkopalvelussa.
Mutta joka tapauksessa, asiasta olet keskustellut korttia ottaessasi ja rajat on määritelty silloin. - LOL!
Jos tilillä on rahaa, niin voit ostaa vaikka 20 kerroksisen kerrostalon. Aattele, se kortti on kooltaan vain 4 tuumaa ja sillä saa miljarikertaa isomman asian. Kortti painaa vain 10g ja talo 10 000 000 killoa.
Kyllä sillä aika isoja asioita saa. Ja aattele. Mies pystyy ostaa naiselta pesää... ja se vasta isoo on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654