corel draw ja kieliasetus

korallia

Corel Draw 11:ssa ja muistaakseni 10:ssäkin ohjelman kieliasetus ei pysy päällä vaan fi muuttuu kesken kirjoittamisen takaisin englanniksi (ja näppäimistön merkit sitä myöten miksi sattuu). Onko kellään tietoa ongelman ratkaisuksi?

6

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Repe Ruutikallo

      Kun avaa uuden tekstilaatikon, merkistö muuttuu tosiaan ameriikkalaiseksi. Kun saman tien vaihtaa suomalaiseksi, se pysyy niin kauan kuin siihen laatikkoon kirjoittaa. Uudessa lootassa on taas ameriikkaa. Kieltämättä omituista.

      Kytkin ameriikkalaisen merkistön nyt kokonaan pois päältä, mutta muutos tullee voimaan vasta seuraavan koneelleloggautumisen yhteydessä johon on aikaa...

      Muuten olen sitä mieltä että nämä Corelin grafiikkaohjelmat eivät ole ollenkaan höpsöjä ainakaan näin MacOS X-versioina. Win-versioista en tiedä mitään enkä pahemmin välitäkään tietää.

      • korallia

        Mulla kieli vaihtuu kesken kirjoituksen samassa laatikossa, jos painaa jotain muuta kuin kirjainnäppäintä.
        Englanninkielinen Win-versio käytössä, ehkä mac ei ole niin älytön.
        Freehandissä on näköjään sama ongelma, vähän lievempänä vaan.


      • Repe Ruutikallo
        korallia kirjoitti:

        Mulla kieli vaihtuu kesken kirjoituksen samassa laatikossa, jos painaa jotain muuta kuin kirjainnäppäintä.
        Englanninkielinen Win-versio käytössä, ehkä mac ei ole niin älytön.
        Freehandissä on näköjään sama ongelma, vähän lievempänä vaan.

        Jostain syystä heittää yhä aluksi US:n mutta kun vaihtaa suomalaiseksi se sitten pysyy kunnes avaan uuden tekstilaatikon. Voi siis välillå piirrelläkin näemmä. Tämä hyvin nopean uudiskokeilun perusteella. Luulisin kuitenkin että tuo bugilta vaikuttava ominaisuus sulla on naimisissa käyttiksen kielen kaa, aika moni PC-hemmohan sentään käyttää Corelia Suomessa.


      • Uusi käyttäjä
        Repe Ruutikallo kirjoitti:

        Jostain syystä heittää yhä aluksi US:n mutta kun vaihtaa suomalaiseksi se sitten pysyy kunnes avaan uuden tekstilaatikon. Voi siis välillå piirrelläkin näemmä. Tämä hyvin nopean uudiskokeilun perusteella. Luulisin kuitenkin että tuo bugilta vaikuttava ominaisuus sulla on naimisissa käyttiksen kielen kaa, aika moni PC-hemmohan sentään käyttää Corelia Suomessa.

        Mistä se asetus laitetaan päälle ohjelmassa...? Mulla ei helppikään jostain syystä toimi..


      • Uusi käyttäjä
        Uusi käyttäjä kirjoitti:

        Mistä se asetus laitetaan päälle ohjelmassa...? Mulla ei helppikään jostain syystä toimi..

        Sorry, johan se sokeakin sen löysi...


    • sokea

      Poista windowsin asetuksista amerikkalainen näppäimistö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe