Tietääkö kukaan, voiko poskiontelontulehduksessa lentää (jos on ihan pakko). Onko se vaarallista ja voiko jotenkin pahentaa tulehdusta? Onko mitään vinkkejä, miten vois tyhjentää onteloita ennen lentoa, ettei tulis niin kauheat painevaihtelut ja säryt. Onko kokemuksia?
Poskiontelontulehdus ja matkustaminen
4
999
Vastaukset
- matkustaa
voi, mut kivaase ei ole!!! Itse lähdin viime joulukuussa kaukomaille poskiontelon tulehdus kaverina. Lento kesti 13 h välilaskuineen. laskeutumiset olivat kaikista pehempia. Tuntui että koko pää räjähtää ihan justiinsa ja pari päivää lennon jälkeen korvat oli niin lukossa, että hyvä kun kuuli mitään. Mutta onneksi anribiootit sitten alkovatkin jo helpotaa ja lomailukin alkoi sujumaan mukavammin. kannattaa pyytää lääkäriltä duacteja ja nasonexia, laskevat turvotusta. Vaikka kyllä tuntui, että tuon lennon kanssa ei olis auttanut, mitkään tropit. Sain myös lääkäriltä toisen antibiootti kuurin mukaan, ihan siltä varalta, että eka ei pure. Olimme kuitenkin matkalla kolme viikkoa. Sen verran taisi olla kuitenkin pahana tuo tulehdus silloin letovaiheessa, että vaikka muuten olo oli jo hyvä, niin tuntui että nuo korvat ei meinannu aueta millään ja varsinkin uimisen jäkeen menivät aina lukkoon, mut ei se lomaa pilannut :)
- Painetta
Joo, niin mä pelkäsinkin, et melkoinen koettelemus voi olla edessä. Mulla on edennyt krooniseksi tää tulehdus, joten sen takia mietin jo etukäteen. Nenäsuihketta on ja kaikkee muutakin droppia. Ehkä pitäisi ottaa jokin kipulääkitys myös mukaan. Ajattelin lähinnä sitä, että voiko siinä paineessa se tulehdus jotenkin paukahtaa vielä leviämään jonnekin, vaika korvaan tms.
- Megartsima
Painetta kirjoitti:
Joo, niin mä pelkäsinkin, et melkoinen koettelemus voi olla edessä. Mulla on edennyt krooniseksi tää tulehdus, joten sen takia mietin jo etukäteen. Nenäsuihketta on ja kaikkee muutakin droppia. Ehkä pitäisi ottaa jokin kipulääkitys myös mukaan. Ajattelin lähinnä sitä, että voiko siinä paineessa se tulehdus jotenkin paukahtaa vielä leviämään jonnekin, vaika korvaan tms.
Jos noin tukkoiselta olo vaikuttaa niin en suosittele kyllä lentämistä ellei ole aivan pakko. Näin etukäteen ajateltuna voi tuntua että ei se laskeutuminen niin kammottavaa voi olla, mutta kyllä se vaan voi. En ole koskaan poskiontelontulehduksessa lentänyt, mutta ongelmia on aina ollut paineentasauksessa ja kerran olin myös kovassa flunssassa.
Veikkaisin että poskiontelontulehduksessa kipu ei ole pelkästään korvissa vaan korostetusti myös muissa kasvoluiden onteloissa ja vastaavissa. Kun ilma sitten laajenee ja pienenee näissä onteloissa, voi kiputilat olla aika kovia ja esimerkiksi silmien lähellä jos onteloissa tapahtuu jotain, voi silmiäkin "särkeä".
Kovassa flunssassa lentämisessä voi myös olla edessä tärykalvojen puhkeaminen. Ei tunnu etenkään kivalta jos tärykalvo puhkeaa vahingossa, eli esimerkiksi lääkäri ei sitä puhkaise. Ymmärtääkseni se voi myös olla kuulon kannalta jopa vaarallista.
Lentosi on kyllä varmaan jo mennyt aikoja sitten ja toivon ettei tullut ongelmia.. muille tulevaisuudessa lentäville pätee kyllä sama ohje, ei kannata!
- k
voi lentää tottakai ei tunnu missään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389