Rovala opiston

asuntola

Hei,

te tuolla rovala-opiston asuntolassa asuneet,
millaista oli? Oliko kovin rauhatonta?

Mitä kaikkea omia tavaroita sinne sitten pitää ottaa kun sinne lähden?

Kertokaa hyviä ja huonoja puolia! Kiitos. :)

9

3486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joka..

      Täällä olisi toinenkin joka haluaisi tietää, että millaisia asunnot on? Onko kouluun päässeet suoraan peruskoulusta vai lukiosta vai mistä?

      • ja takaisin sinne vielä

        Noh ei siel rauhatonta ole muutakun viikonloppuisin ehkä vähän. Sinne ku ottaa omat astiat, lakanat, vaatteet(tottakai) nii ens alkuu pärjää.(Kämpissä ei ole valmiiksi tv:tä joten kannattaa ottaa ehkä mukaan, jos ei halua sitä vielä tuoda on asuntolalla myös kerhohuone missä tv.tä voi kattoa) Ne kämpät on semmosia solukämppiä eli yks kämppä jaetaan neljän ihmisen kanssa. Kämpässä on kaks huonetta joten saatte huonekaverit. (ja jos kämppiksistä ei oo tykänny nii niitä on saanu vaihtaa). Sit siel on se ikäjakauma aika iso eli siel o porukkaa peruskoulusta suoraa ja sitte on vanhempiakin. Saakos kysellä mille linjalle olette tulossa? Niin ja tottakai multaki saa kysellä lisää kysymyksiä...


      • påt
        ja takaisin sinne vielä kirjoitti:

        Noh ei siel rauhatonta ole muutakun viikonloppuisin ehkä vähän. Sinne ku ottaa omat astiat, lakanat, vaatteet(tottakai) nii ens alkuu pärjää.(Kämpissä ei ole valmiiksi tv:tä joten kannattaa ottaa ehkä mukaan, jos ei halua sitä vielä tuoda on asuntolalla myös kerhohuone missä tv.tä voi kattoa) Ne kämpät on semmosia solukämppiä eli yks kämppä jaetaan neljän ihmisen kanssa. Kämpässä on kaks huonetta joten saatte huonekaverit. (ja jos kämppiksistä ei oo tykänny nii niitä on saanu vaihtaa). Sit siel on se ikäjakauma aika iso eli siel o porukkaa peruskoulusta suoraa ja sitte on vanhempiakin. Saakos kysellä mille linjalle olette tulossa? Niin ja tottakai multaki saa kysellä lisää kysymyksiä...

        minäkin luultavasti tulossa..kahden appron linjalle, jos nyt siis mut hyväksytään:) eilen oli haastattelu..millanen yleensäkin koulu on? entä asuuko asuntoloissa tytöt ja pojat samassa asunnossa? luulisi ettei...onko pitkä matka keskustaan ym muihin palveluihin? jos joku viitsii vastailla, niin ois tosi kiva:)


      • deso
        ja takaisin sinne vielä kirjoitti:

        Noh ei siel rauhatonta ole muutakun viikonloppuisin ehkä vähän. Sinne ku ottaa omat astiat, lakanat, vaatteet(tottakai) nii ens alkuu pärjää.(Kämpissä ei ole valmiiksi tv:tä joten kannattaa ottaa ehkä mukaan, jos ei halua sitä vielä tuoda on asuntolalla myös kerhohuone missä tv.tä voi kattoa) Ne kämpät on semmosia solukämppiä eli yks kämppä jaetaan neljän ihmisen kanssa. Kämpässä on kaks huonetta joten saatte huonekaverit. (ja jos kämppiksistä ei oo tykänny nii niitä on saanu vaihtaa). Sit siel on se ikäjakauma aika iso eli siel o porukkaa peruskoulusta suoraa ja sitte on vanhempiakin. Saakos kysellä mille linjalle olette tulossa? Niin ja tottakai multaki saa kysellä lisää kysymyksiä...

        Olen tulossa oikeustieteellisen linjalle tuonne rovala-opistoon nyt syksyllä. Mitään kokemuksia esimerkiksi itse opiskelusta tai muuten vaan paikasta? Löytyykö jostain lähistöltä minkäänlaista langatonta internet-verkkoa vai pitäisikö sellainen itse hommata, jos haluaa katsella sähköpostia tai jotain muuta sellaista opiskelujen lomassa?

        Kannattaako mukaan ottaa minkäänlaisia ruoanlaittovälineitä/astioita? Ei tietenkään mitään hirveää settiä, mutta jotain pientä kumminkin.


      • ja juu
        deso kirjoitti:

        Olen tulossa oikeustieteellisen linjalle tuonne rovala-opistoon nyt syksyllä. Mitään kokemuksia esimerkiksi itse opiskelusta tai muuten vaan paikasta? Löytyykö jostain lähistöltä minkäänlaista langatonta internet-verkkoa vai pitäisikö sellainen itse hommata, jos haluaa katsella sähköpostia tai jotain muuta sellaista opiskelujen lomassa?

        Kannattaako mukaan ottaa minkäänlaisia ruoanlaittovälineitä/astioita? Ei tietenkään mitään hirveää settiä, mutta jotain pientä kumminkin.

        Joo astiat kannattaa ottaa, koska siellä ei ole valmiina mitään muutakun sänky,peitto,tyyny, matot, verhot,koulupöytä,tuoleja,siivous sankko, moppi. Nettiä voi käyttää koulun atk tilassa myös iltaisin muistaakseni kahdeksaan asti ja jopa langattoman netin olen löytänyt aina välillä, mutta jos tarvitsee kokoajan nettiä kannattaa ottaa oma netti. Itse olen viittomakielisenohjauksen opiskelija joten muista linjoista en kauheammin tiedä. Mutta koulu on kiva ja ruoka on hyvää.


      • pitkä matka
        påt kirjoitti:

        minäkin luultavasti tulossa..kahden appron linjalle, jos nyt siis mut hyväksytään:) eilen oli haastattelu..millanen yleensäkin koulu on? entä asuuko asuntoloissa tytöt ja pojat samassa asunnossa? luulisi ettei...onko pitkä matka keskustaan ym muihin palveluihin? jos joku viitsii vastailla, niin ois tosi kiva:)

        Asuntolalta kaupunkiin kävelee 15min. Ja lähempänä on ruokakauppoja ja apteekki.. elikkä kaikki on ihan lähellä mun mielestä.


    • Anonyymi

      Nostan aiheen uudestaan esille, kun aiemmista kommenteista on aikaa ja syksyllä taas uudet opiskelijat aloittaa .
      Rovalan asuntolassa pätee lähes samat kuin ennen, mutta kerhohuone ei ollut enää käytössä -23-24.
      Solujen keittiössä on ruokailuryhmä, nojatuoli, jääkaapi, mikro, (kahvinkeitin.?)Lisäksi löytyy imuri, siivoussanko ja liinoja, huoneessa sänky, pöytä, hyllykkö ja vaatekaapit. Hyvin pitkälle rauhallista, joitain ääniä kuuluu mutta ei mitään isompaa. Suurin osa rakennuksen asunnoista on DASin, vain muutama enää Rovalan opiskelijoiden käytössä. Mukavan kansainvälistä väkeä siis koko rakennuksessa. Yleiset saunavuorot miehille ja naisille kerran viikossa, 2h.
      Autolle on tolpallinen paikka, jos kysyt sitä Rovalan
      toimistolta.
      Ihan lähellä on pari kauppaa, kylmäasema, apteekki, ärrä, uimahalli ja kuntosali, lenkkipolut, talvella jääkenttä. Keskustaan ja kirjastoon 10-15 minuuttia. On siis ihan lähellä keskustaa ja näppärä kulkea Rovalasta kävellen. Asuntola sijaitsee itsessään rauhallisella alueella, harvoin mitään mekkalaa
      tapahtui lähellä.
      Asunnot on ok, toki ikää on eikä ole kuin asuntomessuilta mutta perus solukämppiä.
      Rovalassa opiskelu on aivan ihanaa, mukavaa henkilökuntaa, kotoisa tunnelma ja jokainen saa tulla omana itsenään. Rovalassa on yhteishenkeä ja välittämistä. Tykkäsin opiskella Rovalassa ja harmi kun opinnot tuli päätökseen sillä ikävä jäi. Mutta elämä on.

    • Anonyymi

      Lisäyksenä vielä: pesutupa löytyy, varaukset Dasin kautta. Saunaan voi myös varata omia vuoroja. Osaan asunnoista mahtuu pyykikone myös kylppäriin.
      Lisäksi asunnoissa verhot, suihkuverho, pyykiteline, roska-astiat. Pihassa katos jätteille ja kierrätysastiat.
      Liinavaatteita ja pyyhkeitä ei ole, vaan omat mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe