Rovala opiston

asuntola

Hei,

te tuolla rovala-opiston asuntolassa asuneet,
millaista oli? Oliko kovin rauhatonta?

Mitä kaikkea omia tavaroita sinne sitten pitää ottaa kun sinne lähden?

Kertokaa hyviä ja huonoja puolia! Kiitos. :)

8

2820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joka..

Täällä olisi toinenkin joka haluaisi tietää, että millaisia asunnot on? Onko kouluun päässeet suoraan peruskoulusta vai lukiosta vai mistä?

• ja takaisin sinne vielä

Noh ei siel rauhatonta ole muutakun viikonloppuisin ehkä vähän. Sinne ku ottaa omat astiat, lakanat, vaatteet(tottakai) nii ens alkuu pärjää.(Kämpissä ei ole valmiiksi tv:tä joten kannattaa ottaa ehkä mukaan, jos ei halua sitä vielä tuoda on asuntolalla myös kerhohuone missä tv.tä voi kattoa) Ne kämpät on semmosia solukämppiä eli yks kämppä jaetaan neljän ihmisen kanssa. Kämpässä on kaks huonetta joten saatte huonekaverit. (ja jos kämppiksistä ei oo tykänny nii niitä on saanu vaihtaa). Sit siel on se ikäjakauma aika iso eli siel o porukkaa peruskoulusta suoraa ja sitte on vanhempiakin. Saakos kysellä mille linjalle olette tulossa? Niin ja tottakai multaki saa kysellä lisää kysymyksiä...

• påt
        ja takaisin sinne vielä kirjoitti:

Noh ei siel rauhatonta ole muutakun viikonloppuisin ehkä vähän. Sinne ku ottaa omat astiat, lakanat, vaatteet(tottakai) nii ens alkuu pärjää.(Kämpissä ei ole valmiiksi tv:tä joten kannattaa ottaa ehkä mukaan, jos ei halua sitä vielä tuoda on asuntolalla myös kerhohuone missä tv.tä voi kattoa) Ne kämpät on semmosia solukämppiä eli yks kämppä jaetaan neljän ihmisen kanssa. Kämpässä on kaks huonetta joten saatte huonekaverit. (ja jos kämppiksistä ei oo tykänny nii niitä on saanu vaihtaa). Sit siel on se ikäjakauma aika iso eli siel o porukkaa peruskoulusta suoraa ja sitte on vanhempiakin. Saakos kysellä mille linjalle olette tulossa? Niin ja tottakai multaki saa kysellä lisää kysymyksiä...

minäkin luultavasti tulossa..kahden appron linjalle, jos nyt siis mut hyväksytään:) eilen oli haastattelu..millanen yleensäkin koulu on? entä asuuko asuntoloissa tytöt ja pojat samassa asunnossa? luulisi ettei...onko pitkä matka keskustaan ym muihin palveluihin? jos joku viitsii vastailla, niin ois tosi kiva:)

• deso
        ja takaisin sinne vielä kirjoitti:

Olen tulossa oikeustieteellisen linjalle tuonne rovala-opistoon nyt syksyllä. Mitään kokemuksia esimerkiksi itse opiskelusta tai muuten vaan paikasta? Löytyykö jostain lähistöltä minkäänlaista langatonta internet-verkkoa vai pitäisikö sellainen itse hommata, jos haluaa katsella sähköpostia tai jotain muuta sellaista opiskelujen lomassa?

Kannattaako mukaan ottaa minkäänlaisia ruoanlaittovälineitä/astioita? Ei tietenkään mitään hirveää settiä, mutta jotain pientä kumminkin.

• ja juu
        deso kirjoitti:

Olen tulossa oikeustieteellisen linjalle tuonne rovala-opistoon nyt syksyllä. Mitään kokemuksia esimerkiksi itse opiskelusta tai muuten vaan paikasta? Löytyykö jostain lähistöltä minkäänlaista langatonta internet-verkkoa vai pitäisikö sellainen itse hommata, jos haluaa katsella sähköpostia tai jotain muuta sellaista opiskelujen lomassa?

Kannattaako mukaan ottaa minkäänlaisia ruoanlaittovälineitä/astioita? Ei tietenkään mitään hirveää settiä, mutta jotain pientä kumminkin.

Joo astiat kannattaa ottaa, koska siellä ei ole valmiina mitään muutakun sänky,peitto,tyyny, matot, verhot,koulupöytä,tuoleja,siivous sankko, moppi. Nettiä voi käyttää koulun atk tilassa myös iltaisin muistaakseni kahdeksaan asti ja jopa langattoman netin olen löytänyt aina välillä, mutta jos tarvitsee kokoajan nettiä kannattaa ottaa oma netti. Itse olen viittomakielisenohjauksen opiskelija joten muista linjoista en kauheammin tiedä. Mutta koulu on kiva ja ruoka on hyvää.

• pitkä matka
        påt kirjoitti:

minäkin luultavasti tulossa..kahden appron linjalle, jos nyt siis mut hyväksytään:) eilen oli haastattelu..millanen yleensäkin koulu on? entä asuuko asuntoloissa tytöt ja pojat samassa asunnossa? luulisi ettei...onko pitkä matka keskustaan ym muihin palveluihin? jos joku viitsii vastailla, niin ois tosi kiva:)

Asuntolalta kaupunkiin kävelee 15min. Ja lähempänä on ruokakauppoja ja apteekki.. elikkä kaikki on ihan lähellä mun mielestä.

• Anonyymi

Nostan aiheen uudestaan esille, kun aiemmista kommenteista on aikaa ja syksyllä taas uudet opiskelijat aloittaa .
      Rovalan asuntolassa pätee lähes samat kuin ennen, mutta kerhohuone ei ollut enää käytössä -23-24.
      Solujen keittiössä on ruokailuryhmä, nojatuoli, jääkaapi, mikro, (kahvinkeitin.?)Lisäksi löytyy imuri, siivoussanko ja liinoja, huoneessa sänky, pöytä, hyllykkö ja vaatekaapit. Hyvin pitkälle rauhallista, joitain ääniä kuuluu mutta ei mitään isompaa. Suurin osa rakennuksen asunnoista on DASin, vain muutama enää Rovalan opiskelijoiden käytössä. Mukavan kansainvälistä väkeä siis koko rakennuksessa. Yleiset saunavuorot miehille ja naisille kerran viikossa, 2h.
      Autolle on tolpallinen paikka, jos kysyt sitä Rovalan
      toimistolta.
      Ihan lähellä on pari kauppaa, kylmäasema, apteekki, ärrä, uimahalli ja kuntosali, lenkkipolut, talvella jääkenttä. Keskustaan ja kirjastoon 10-15 minuuttia. On siis ihan lähellä keskustaa ja näppärä kulkea Rovalasta kävellen. Asuntola sijaitsee itsessään rauhallisella alueella, harvoin mitään mekkalaa
      tapahtui lähellä.
      Asunnot on ok, toki ikää on eikä ole kuin asuntomessuilta mutta perus solukämppiä.
      Rovalassa opiskelu on aivan ihanaa, mukavaa henkilökuntaa, kotoisa tunnelma ja jokainen saa tulla omana itsenään. Rovalassa on yhteishenkeä ja välittämistä. Tykkäsin opiskella Rovalassa ja harmi kun opinnot tuli päätökseen sillä ikävä jäi. Mutta elämä on.

• Anonyymi

Lisäyksenä vielä: pesutupa löytyy, varaukset Dasin kautta. Saunaan voi myös varata omia vuoroja. Osaan asunnoista mahtuu pyykikone myös kylppäriin.
      Lisäksi asunnoissa verhot, suihkuverho, pyykiteline, roska-astiat. Pihassa katos jätteille ja kierrätysastiat.
      Liinavaatteita ja pyyhkeitä ei ole, vaan omat mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      84
      1612
    2. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      88
      878
    3. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      8
      842
    4. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      829
    5. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      53
      822
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      58
      773
    7. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      189
      749
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      80
      705
    9. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      700
    10. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      680
    Aihe