Hei,
te tuolla rovala-opiston asuntolassa asuneet,
millaista oli? Oliko kovin rauhatonta?
Mitä kaikkea omia tavaroita sinne sitten pitää ottaa kun sinne lähden?
Kertokaa hyviä ja huonoja puolia! Kiitos. :)
Rovala opiston
9
3486
Vastaukset
- joka..
Täällä olisi toinenkin joka haluaisi tietää, että millaisia asunnot on? Onko kouluun päässeet suoraan peruskoulusta vai lukiosta vai mistä?
- ja takaisin sinne vielä
Noh ei siel rauhatonta ole muutakun viikonloppuisin ehkä vähän. Sinne ku ottaa omat astiat, lakanat, vaatteet(tottakai) nii ens alkuu pärjää.(Kämpissä ei ole valmiiksi tv:tä joten kannattaa ottaa ehkä mukaan, jos ei halua sitä vielä tuoda on asuntolalla myös kerhohuone missä tv.tä voi kattoa) Ne kämpät on semmosia solukämppiä eli yks kämppä jaetaan neljän ihmisen kanssa. Kämpässä on kaks huonetta joten saatte huonekaverit. (ja jos kämppiksistä ei oo tykänny nii niitä on saanu vaihtaa). Sit siel on se ikäjakauma aika iso eli siel o porukkaa peruskoulusta suoraa ja sitte on vanhempiakin. Saakos kysellä mille linjalle olette tulossa? Niin ja tottakai multaki saa kysellä lisää kysymyksiä...
- påt
ja takaisin sinne vielä kirjoitti:
Noh ei siel rauhatonta ole muutakun viikonloppuisin ehkä vähän. Sinne ku ottaa omat astiat, lakanat, vaatteet(tottakai) nii ens alkuu pärjää.(Kämpissä ei ole valmiiksi tv:tä joten kannattaa ottaa ehkä mukaan, jos ei halua sitä vielä tuoda on asuntolalla myös kerhohuone missä tv.tä voi kattoa) Ne kämpät on semmosia solukämppiä eli yks kämppä jaetaan neljän ihmisen kanssa. Kämpässä on kaks huonetta joten saatte huonekaverit. (ja jos kämppiksistä ei oo tykänny nii niitä on saanu vaihtaa). Sit siel on se ikäjakauma aika iso eli siel o porukkaa peruskoulusta suoraa ja sitte on vanhempiakin. Saakos kysellä mille linjalle olette tulossa? Niin ja tottakai multaki saa kysellä lisää kysymyksiä...
minäkin luultavasti tulossa..kahden appron linjalle, jos nyt siis mut hyväksytään:) eilen oli haastattelu..millanen yleensäkin koulu on? entä asuuko asuntoloissa tytöt ja pojat samassa asunnossa? luulisi ettei...onko pitkä matka keskustaan ym muihin palveluihin? jos joku viitsii vastailla, niin ois tosi kiva:)
- deso
ja takaisin sinne vielä kirjoitti:
Noh ei siel rauhatonta ole muutakun viikonloppuisin ehkä vähän. Sinne ku ottaa omat astiat, lakanat, vaatteet(tottakai) nii ens alkuu pärjää.(Kämpissä ei ole valmiiksi tv:tä joten kannattaa ottaa ehkä mukaan, jos ei halua sitä vielä tuoda on asuntolalla myös kerhohuone missä tv.tä voi kattoa) Ne kämpät on semmosia solukämppiä eli yks kämppä jaetaan neljän ihmisen kanssa. Kämpässä on kaks huonetta joten saatte huonekaverit. (ja jos kämppiksistä ei oo tykänny nii niitä on saanu vaihtaa). Sit siel on se ikäjakauma aika iso eli siel o porukkaa peruskoulusta suoraa ja sitte on vanhempiakin. Saakos kysellä mille linjalle olette tulossa? Niin ja tottakai multaki saa kysellä lisää kysymyksiä...
Olen tulossa oikeustieteellisen linjalle tuonne rovala-opistoon nyt syksyllä. Mitään kokemuksia esimerkiksi itse opiskelusta tai muuten vaan paikasta? Löytyykö jostain lähistöltä minkäänlaista langatonta internet-verkkoa vai pitäisikö sellainen itse hommata, jos haluaa katsella sähköpostia tai jotain muuta sellaista opiskelujen lomassa?
Kannattaako mukaan ottaa minkäänlaisia ruoanlaittovälineitä/astioita? Ei tietenkään mitään hirveää settiä, mutta jotain pientä kumminkin. - ja juu
deso kirjoitti:
Olen tulossa oikeustieteellisen linjalle tuonne rovala-opistoon nyt syksyllä. Mitään kokemuksia esimerkiksi itse opiskelusta tai muuten vaan paikasta? Löytyykö jostain lähistöltä minkäänlaista langatonta internet-verkkoa vai pitäisikö sellainen itse hommata, jos haluaa katsella sähköpostia tai jotain muuta sellaista opiskelujen lomassa?
Kannattaako mukaan ottaa minkäänlaisia ruoanlaittovälineitä/astioita? Ei tietenkään mitään hirveää settiä, mutta jotain pientä kumminkin.Joo astiat kannattaa ottaa, koska siellä ei ole valmiina mitään muutakun sänky,peitto,tyyny, matot, verhot,koulupöytä,tuoleja,siivous sankko, moppi. Nettiä voi käyttää koulun atk tilassa myös iltaisin muistaakseni kahdeksaan asti ja jopa langattoman netin olen löytänyt aina välillä, mutta jos tarvitsee kokoajan nettiä kannattaa ottaa oma netti. Itse olen viittomakielisenohjauksen opiskelija joten muista linjoista en kauheammin tiedä. Mutta koulu on kiva ja ruoka on hyvää.
- pitkä matka
påt kirjoitti:
minäkin luultavasti tulossa..kahden appron linjalle, jos nyt siis mut hyväksytään:) eilen oli haastattelu..millanen yleensäkin koulu on? entä asuuko asuntoloissa tytöt ja pojat samassa asunnossa? luulisi ettei...onko pitkä matka keskustaan ym muihin palveluihin? jos joku viitsii vastailla, niin ois tosi kiva:)
Asuntolalta kaupunkiin kävelee 15min. Ja lähempänä on ruokakauppoja ja apteekki.. elikkä kaikki on ihan lähellä mun mielestä.
- Anonyymi
Nostan aiheen uudestaan esille, kun aiemmista kommenteista on aikaa ja syksyllä taas uudet opiskelijat aloittaa .
Rovalan asuntolassa pätee lähes samat kuin ennen, mutta kerhohuone ei ollut enää käytössä -23-24.
Solujen keittiössä on ruokailuryhmä, nojatuoli, jääkaapi, mikro, (kahvinkeitin.?)Lisäksi löytyy imuri, siivoussanko ja liinoja, huoneessa sänky, pöytä, hyllykkö ja vaatekaapit. Hyvin pitkälle rauhallista, joitain ääniä kuuluu mutta ei mitään isompaa. Suurin osa rakennuksen asunnoista on DASin, vain muutama enää Rovalan opiskelijoiden käytössä. Mukavan kansainvälistä väkeä siis koko rakennuksessa. Yleiset saunavuorot miehille ja naisille kerran viikossa, 2h.
Autolle on tolpallinen paikka, jos kysyt sitä Rovalan
toimistolta.
Ihan lähellä on pari kauppaa, kylmäasema, apteekki, ärrä, uimahalli ja kuntosali, lenkkipolut, talvella jääkenttä. Keskustaan ja kirjastoon 10-15 minuuttia. On siis ihan lähellä keskustaa ja näppärä kulkea Rovalasta kävellen. Asuntola sijaitsee itsessään rauhallisella alueella, harvoin mitään mekkalaa
tapahtui lähellä.
Asunnot on ok, toki ikää on eikä ole kuin asuntomessuilta mutta perus solukämppiä.
Rovalassa opiskelu on aivan ihanaa, mukavaa henkilökuntaa, kotoisa tunnelma ja jokainen saa tulla omana itsenään. Rovalassa on yhteishenkeä ja välittämistä. Tykkäsin opiskella Rovalassa ja harmi kun opinnot tuli päätökseen sillä ikävä jäi. Mutta elämä on. - Anonyymi
Lisäyksenä vielä: pesutupa löytyy, varaukset Dasin kautta. Saunaan voi myös varata omia vuoroja. Osaan asunnoista mahtuu pyykikone myös kylppäriin.
Lisäksi asunnoissa verhot, suihkuverho, pyykiteline, roska-astiat. Pihassa katos jätteille ja kierrätysastiat.
Liinavaatteita ja pyyhkeitä ei ole, vaan omat mukaan. Rovala-opiston asuntolasta löytyy video YouTubesta: https://youtu.be/827MNaIhnWg?si=bcgbC_dEZvD2p8uF
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531489- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231218- 1401044
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602