mettän myynti

noviisi....

Elikkäs, tehdään päätehakkuu. Puunmyynnistä tulee rahasumma X. Kuinka suuri on se osuus siitä rahasta minkä saa jäämähän omaan taskuun? Eli myyntiverot, metsän uudistaminen kylvämällä, sekä muut myyyntituloa nakertavat kulut otetaan pois, niin paljonko sitä jää myyntituloa käteen, sijoitettavaksi? Eikös se ollu metsäliitto se virma mikä maksaa yli 8% koron jos ei nosta myyntitiliä?

Ei täs ny ole ku noin 2ha palsta kyseessä, josta on yli puolet koivua. Ja alispuina synkiä kuusikko...

14

1886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parhaassa

      tapauksessa jopa 20% jäädä.
      Jos hyvin käy.

      • viitti

        satuja kertoa.


    • jää...

      hirveästi pankkiin, jos on visakoivua, muuten hyvä jos riittää uudistamiskuluihin. Koivuhan on suht halpaa puuta, ainakin jos menee selluksi. Mutta kun jättää kolmanneksen puista pystyyn , ei sitten ehkä tarvitse muuten uudistaa.

      • haketta?

        Mitäs jos päästää koivut hakkurista läpi? Jos kiintokuutiosta tulee 2m3 haketta, jolloin tienaa yli 24€, kun ite hyödyntää hakkeen. mwh hintana viimetalvella maksettu palaturpeen mwh hinta.

        öljyn mwh hintaan verattuna tekisi sama summa 180€... Eli hyvä mottihinta koivutukilla.. jos se muutettaisiin energiaksi ja hinnoiltaisiin öljyn mwh hinnan mukaan niin koivun mottihinta olisi noin 180€..

        Paljonko siitä koivusta tukkina site maksetaan? Kuitupuuta ei kannata myydä, hakkurista läpi va, oppisivat ensin maksamaan siitä kuidusta. 50€ kuutio ennenku minä viittin lajitella ja katkoo puut määrämittaan. Nykyään kuitupuumänty menee kokonaan mettähakkeeksi ja stokeriin. Ei niitä tikkuja kannata hakettaa, ei siinä kuoressa lämpöarvoa ole... mettähän mätänemään ne alle käsivarren vahvuuset pitää kaataa..


      • yhteystiedot,
        haketta? kirjoitti:

        Mitäs jos päästää koivut hakkurista läpi? Jos kiintokuutiosta tulee 2m3 haketta, jolloin tienaa yli 24€, kun ite hyödyntää hakkeen. mwh hintana viimetalvella maksettu palaturpeen mwh hinta.

        öljyn mwh hintaan verattuna tekisi sama summa 180€... Eli hyvä mottihinta koivutukilla.. jos se muutettaisiin energiaksi ja hinnoiltaisiin öljyn mwh hinnan mukaan niin koivun mottihinta olisi noin 180€..

        Paljonko siitä koivusta tukkina site maksetaan? Kuitupuuta ei kannata myydä, hakkurista läpi va, oppisivat ensin maksamaan siitä kuidusta. 50€ kuutio ennenku minä viittin lajitella ja katkoo puut määrämittaan. Nykyään kuitupuumänty menee kokonaan mettähakkeeksi ja stokeriin. Ei niitä tikkuja kannata hakettaa, ei siinä kuoressa lämpöarvoa ole... mettähän mätänemään ne alle käsivarren vahvuuset pitää kaataa..

        paljonko pystyt ottamaan vastaan haketta noilla hinnoilla .....
        täällä ongelmana, minne sen hakkeen toimittais oikeeta korvausta vastaan


      • Mitä ihmettä???
        yhteystiedot, kirjoitti:

        paljonko pystyt ottamaan vastaan haketta noilla hinnoilla .....
        täällä ongelmana, minne sen hakkeen toimittais oikeeta korvausta vastaan

        100m3 olisi suurinpiirtein vuotuinen tarve, tietysti riippuu talavesta... Veroton hinta 12-13€ kieppeillä, ja jos hake on tehty koivukuitu/koivutukista, hake laadultaan tasalaatuista, ja on kuivaa.

        Kuivaamaton tikunen klumppinen kuusen/männyn/pajun risuista tehty hake on taas erijuttu.. lienee 0.6-0.7 mwh/m3. Jolloin käypä kuutiohinta 7-8€/m3 alv o% kieppeillä. Tuollai minä maksaasin..

        Millaista haketta, ja missä ja mihin hintaan olisi tarjolla?


      • olla niin
        haketta? kirjoitti:

        Mitäs jos päästää koivut hakkurista läpi? Jos kiintokuutiosta tulee 2m3 haketta, jolloin tienaa yli 24€, kun ite hyödyntää hakkeen. mwh hintana viimetalvella maksettu palaturpeen mwh hinta.

        öljyn mwh hintaan verattuna tekisi sama summa 180€... Eli hyvä mottihinta koivutukilla.. jos se muutettaisiin energiaksi ja hinnoiltaisiin öljyn mwh hinnan mukaan niin koivun mottihinta olisi noin 180€..

        Paljonko siitä koivusta tukkina site maksetaan? Kuitupuuta ei kannata myydä, hakkurista läpi va, oppisivat ensin maksamaan siitä kuidusta. 50€ kuutio ennenku minä viittin lajitella ja katkoo puut määrämittaan. Nykyään kuitupuumänty menee kokonaan mettähakkeeksi ja stokeriin. Ei niitä tikkuja kannata hakettaa, ei siinä kuoressa lämpöarvoa ole... mettähän mätänemään ne alle käsivarren vahvuuset pitää kaataa..

        että tuossa hakehommassakin tilin tekee lämpölaitos, joka pääsee laskuttamaan asiakkaitaan putkia myöten toimitetun lämpimänveden mukaan...


      • Vroooooooom
        olla niin kirjoitti:

        että tuossa hakehommassakin tilin tekee lämpölaitos, joka pääsee laskuttamaan asiakkaitaan putkia myöten toimitetun lämpimänveden mukaan...

        Ihan pikkuisen karkasi mopo käsistä.


      • voi olla niinkin
        olla niin kirjoitti:

        että tuossa hakehommassakin tilin tekee lämpölaitos, joka pääsee laskuttamaan asiakkaitaan putkia myöten toimitetun lämpimänveden mukaan...

        Kateus se on kattoskuule mikä vie kalatkin vedestä. Mitä sitte vaikka lämpölaitos myykin lämpöenergiaa katteellisena? Karehditko? Investoisit taloosi lämpökeskuksen... Ennemminkö forttumin jalostamilla öljyillä pitäs lämmittää? Eikö sheikeillä ole vieläkään tarpeeksi rahaa?

        Muttakun simmosta meinasin että itse hyödyntää sen hakkeen. Notta sanotaanko nyt 5 vuoden aikana kuluu melkomoinen kasa haketta. 100m3/vuodessa, eli 50 kiintoa vuodessa.


      • meinaan
        voi olla niinkin kirjoitti:

        Kateus se on kattoskuule mikä vie kalatkin vedestä. Mitä sitte vaikka lämpölaitos myykin lämpöenergiaa katteellisena? Karehditko? Investoisit taloosi lämpökeskuksen... Ennemminkö forttumin jalostamilla öljyillä pitäs lämmittää? Eikö sheikeillä ole vieläkään tarpeeksi rahaa?

        Muttakun simmosta meinasin että itse hyödyntää sen hakkeen. Notta sanotaanko nyt 5 vuoden aikana kuluu melkomoinen kasa haketta. 100m3/vuodessa, eli 50 kiintoa vuodessa.

        minäkin,että ei niitä 60€/m3 arvoisia vaneripölkkyjä kannata alkaa särkemään hakkeeksi ja myymään tavaraa 12 eurolla....

        oman mökin lämmitykseen hakkeet (


      • meinaan kirjoitti:

        minäkin,että ei niitä 60€/m3 arvoisia vaneripölkkyjä kannata alkaa särkemään hakkeeksi ja myymään tavaraa 12 eurolla....

        oman mökin lämmitykseen hakkeet (

        Koivuissa ei suoraa kohtaa, ja muutenki laadultaan heikkoa. Eikös siinä vaneripuussa tarvitte olla jonkimoista laatutasoakin..?


      • virtuaalimetsästä
        ravenlored kirjoitti:

        Koivuissa ei suoraa kohtaa, ja muutenki laadultaan heikkoa. Eikös siinä vaneripuussa tarvitte olla jonkimoista laatutasoakin..?

        ja virtuaalirahoista kyse tässä keskusteluketjussa. Ihan on teinifeikkien trollausta suurin osa. Sinun kannattaisi, jos on todella myyntikuntoista metsää, ottaa yhteys ostajiin tai asiantuntijoihin. Meinaan että jos hakkautat metsän ennen kuin se on viranomaisten päätöksellä hakkuukypsää, voit joutua leivättömän pöydän ääreen.


      • Metsänsä omistaja
        ravenlored kirjoitti:

        Koivuissa ei suoraa kohtaa, ja muutenki laadultaan heikkoa. Eikös siinä vaneripuussa tarvitte olla jonkimoista laatutasoakin..?

        Meinasin tehdä haloksi paksuja koivuja niin sanoivat, että käy kyllä vaneriksi, kun ne tekee metrin pätkistä vaneria ja oksatkaan ei haittaa??

        Tietysti ei lahoa saa olla.
        Venäjältä tuovat kyllä sellaista puoliks lahoa koivua, jota täällä ei ota ilmankaan? Tuleehan sille hintaa, kun matkaa on paljon ja tulleja??


      • perustuslain vastainen
        virtuaalimetsästä kirjoitti:

        ja virtuaalirahoista kyse tässä keskusteluketjussa. Ihan on teinifeikkien trollausta suurin osa. Sinun kannattaisi, jos on todella myyntikuntoista metsää, ottaa yhteys ostajiin tai asiantuntijoihin. Meinaan että jos hakkautat metsän ennen kuin se on viranomaisten päätöksellä hakkuukypsää, voit joutua leivättömän pöydän ääreen.

        Eikös suomen perustuslaissa lue jotain maanomistusoikeudesta.. Ja niinku se mukamas toteutuisi jollaintapaa. Suoranainen rikos omistaa maata ja mettää.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe