Mikä on syynä siihen että mittauskeskus pääsulakkeineen on nykyään aina ulkona ja sieltä nousujohto sisälle jossa ryhmäkeskus? Miksei se mittauskeskus voi samantien olla siellä missä ryhmäkeskus, niin kuin ennen? Oli pääkeskus eli mittauskeskus ja siinä kaikki sulakkeet yhdessä paikassa? Tuntuu ettei enää ole saatavillakaan sisälle tarkoitettuja mittauskeskuksia, kaikki ovat vain ulkokaappeja. Ei voi olla syynä sekään että mittaria päästään paremmin lukemaan kun se on ulkona, koska kaappi on kuitenkin lukossa eikä sitä sähkölaitos yritäkään käydä lukemassa vaan lukema ilmoitetaan itse.
Miksi mittauskeskus ulkona?
5
7342
Vastaukset
- kallis
työmaasähkövaihe jää pois ja sinulle tulee pihakeskus jota kuitenkin tarvitset ja se jälkiasennettuna maksaa sähkärin työtä enemmän kuin edullinen mittauskeskus pihalle.
Myös sähkölaitoksen vaatimat lukkosylinterit mittarille on kalliita ja kuka haluaa päästää niitä sisälle kulkemaan.
Erillinen mittauskeskus on pitkässä juoksussa ainakin 1000 euroa edullisempi ratkaisu.
Ja monesti sen tonttikeskuksen saa n 1000 euroon asennettuna ja sähköurakoitsijaa sinulla ei tarvitse vielä olla.
Se voidaan laittaa tontin nurkalle tai montun vierelle ja siirretään myöhemmin mökin seinälle lopulliseen paikkaan.- on...
-86 rakennetussa paritalossa on sisämittauskeskukset molemmissa huoneistoissa. 70 vuotta vanhaan mökkiin on sähköt tullut jälkikäteen 50-luvulla ja siellä sisämittauskeskus. Toiseen 50 vuotta vanhaan mökkiin tuli sähköt 20 vuotta sitten ja siellä on ulkomittauskeskus. Kolmanteen 50 vuotta vanhaan mökkiin on laitettu sähköt rakennusvaiheessa ja siellä seinässä mittauskeskus ja sisällä ryhmäkeskus. Nyt tulee neljänteen mökkiin sähköt ja sinne tietysti nykytyyliin seinään ulkokeskus ja sisälle ei erillistä ryhmäkeskusta.
- Verkkoyhtiöt
vaativat mittauksen sijoittamisen sellaiseen paikkaan, että he voivat huoltaa omistamansa mittarin esteettömästi. Näin voi olla siitäkin huolimatta, että uusimmat mittarit ovat kaukoluettavia, jolloin sille keskukselle ei juuri muutoin ole asiaa kuin vikatapauksissa. Eli noudata vain verkkoyhtiön määräystä.
- lasku maksamatta niin
yhtiö ottaa pääsulakkeet pois ja sinetöi kannen. Vesi taas katkaistaan kadulta jos laskut maksamatta. Viemäriä ei tulpata. Puhelin irroitetaan keskuskaapista kauko-ohjauksella.
- -B-
...nykyään aina ulkona? Viimeiseen 5 taloon (-07) on tullut mittaus/ryhmäkeskus tuulikaappiin tai eteiseen. Riippuu verkkoyhtiöstä haluavatko sen ulos. Joskus on tietysti kannattavampaa ostaa jo työmaan alkaessa ulkokeskus,ja käyttää sitä työmaakeskuksena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1742593Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2061204Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62865
- 53851
- 46849